Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-18, 17:40 Pomoc w wycenie Dacii Duster
Przeglądałem dziś dział motoryzacyjny allegro i znalazłem ofertę sprzedaży auta z mojego rocznika (napęd na przód, LPG, ok 90 tys km przebiegu) od pierwszego właściciela wycenioną na 37 tys 900 zł. Na drugim biegunie są enigmatyczne oferty z tego samego roku np po 29.000 (pewnie od rozpaczającego Francuza, który biegł za autem do samej granicy) . Rozpiętość jest więc ogromna. Podobnie jak fantazja ogłoszeniodawców.
Nie mam rozeznania na rynku, dlatego prośba do kolegów o pomoc w wycenie wartości mojego egzemplarza po uwzględnieniu opisu poniżej. Zaznaczam,że nie mam szczególnego parcia na jego zbycie, jednak jeśli trafi się desperat gotów uiścić górne widełki ustalonej ceny, na początku czerwca br. możemy porozmawiać na serio. W maju będzie potrzebny (wesele w rodzinie). Jedyny powód, dla którego dość niechętnie zaczynam myśleć o rozstaniu z tym sympatycznym autkiem jest taki, że stoi w garażu wykorzystywany coraz bardziej sporadycznie. Pierwsze dwa lata jeździła nim czasem żona,głownie po mieście i okolicy. Z chwilą,gdy córka kupiła nowy pojazd,leciwe acz zadbane, rodzinne Polo wróciło do domu i małżonka korzysta wyłącznie z VW. Od 2 lat Duster głównie garażuje. Ja preferuję rower, nie odbywam dalszych podróży, nigdzie nie dojeżdżam itd. Ponadto mam stały,darmowy i nieograniczony dostęp do Mitsubishi Colta ojca.Stawia to pod sporym znakiem zapytania sens ekonomiczny utrzymania (serwisy, ubezpieczenia, przeglądy itp.) pojazdu, z którego niemal się nie korzysta. Rocznik 2012 (styczeń) kupione w Nazaruk Lublin. 1,6 16V (K4M) 4x4 bez LPG. Kolor szary bazalt (idealny, nie widać na nim kurzu)Przez 3 lata gwarancji serwis ASO w miejscu zakupu, czwarty przegląd w Bosch Service w pobliżu domu (uznałem,że nie będę dopłacał do granitów na podłogach odległego o 90 km salonu w sytuacji gdy auto jest w pełni sprawne) Przebieg 23 tys km. Stan techniczny i wygląd w pełni adekwatny do przebiegu, garaż od dnia zakupu, wersja Laureate Plus wyposażona we wszystko, co było możliwe za wyjątkiem eko - skóry foteli. Ponadto, co roku przegląd klimatyzacji i wymiana filtra powietrza. Dodatkowy komplet kół zimowych (niemieckie felgi stalowe Alcar - tej wiosny świeżo po renowacji (wyglądają jak nowe), na nich opony Uniroyal MS plus 66 i oryginalne mini kołpaki) Letnie fabryczne felgi w stanie idealnym. Na nich Continental Cross Contact. Oba zestawy ogumienia zużyte w stopniu minimalnym (patrz przebieg) spokojnie posłużą jeszcze co najmniej 3 sezony. Żadnych kolizji, obcierek,napraw blacharskich, lakierniczych,rys karoserii ,wnętrza,korozji.Plastiki i tapicerka nienaganne. Wszystkie elementy fabryczne.Popielniczka nie używana. Dzieci i zwierzęta nigdy nim nie podróżowały z dającymi się przewidzieć w takich razach konsekwencjami. Nic do ukrycia. Komplet kluczy i dokumentów (dowód rejestracyjny z VIN,książka obsługi, faktura z zakupu,rachunki z przeglądów, paragony z dodatkowych serwisów itd.) do wglądu. Poniżej link z fotografiami i forumową historią. Nie wykluczam,że z końcem maja przeniosę niniejszą treść do działu ogłoszenia o sprzedaży
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-04-18, 20:10, w całości zmieniany 4 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-18, 20:02
corrado napisał/a:
mysle ze tak 35-42 tys to mozna wziac za nia, ma oczywiscie klime , elektryczne szyby itd?
oczywiście, skórę na kierownicy i gałce również, wybrałem inne radio niż fabryczne, bo tamto mi się nie podobało, wtedy nie było jeszcze tego kombajnu media nav (jest na fot.) dokupiłem kuwetę bagażnika, jest też drugie zabezpieczenie - blokada skrzyni biegów i czujniki cofania tył
Karenzo napisał/a:
tą eko skórę wziął byś 2 raz ?
nie mam tej eko-skóry i nie wiem czy bym ją zamówił - możliwe,że tak, bo jest solidniejsza i na pewno bardziej elegancka niż materiały obić
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-04-18, 20:34, w całości zmieniany 6 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
hmm
Rocznik 2012 styczeń czyli auto ma ponad 4 lata, mało jezdzone? wada czy zaleta ... auto jak stoi to tez nie za dobrze jest ;)
nowy kosztowala od 49.900 do 60,000 w zaleznosci od wersji http://www.daciamodellen....ter-2012-09.pdf
4 letnie autko minimum -40% do -50% wartości...
możesz wystwic za więcej ale w zaleznosci czy chcesz długo go sprzedawac. pamiętaj ze auto jak stoi to traci na wartości z każdym dniem...
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-18, 20:21
Mam dowód zakupu na kwotę nieco ponad 64 tys zł, do tego doszły zimowe opony,stalowe felgi, radio i jakieś drobiazgi. Nie można powiedzieć,że całkiem o nim zapomniałem,nie pokrywa się pajęczyną, raz na parę dni robię paręnaście km choćby po to,żeby akumulator zachował sprawność
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-04-18, 20:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-18, 20:29
Czyli jak trafnie podpowiedział corrado - około 40 tys byłoby kwotą adekwatną do powyższego. Nic, jak wspomniałem, mnie specjalnie nie zmusza do pozbycia się go, jeśli nie trafi się nikt, kto doceni całokształt, (auto jest świetną bazą do wyposażenia w LPG) i zostanie na razie ze mną do jesieni. Na ten okres mam mocno zainteresowanego nim sąsiada.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-04-18, 21:38, w całości zmieniany 5 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-18, 20:46
arekkozuch napisał/a:
Spisz umowę wstępną, niech Ci da kilka groszy zadatku i mu potrzymaj
to zawsze ryzyko, jeśli w międzyczasie, odpukać, zaliczyłbym jakiś dzwon, byłyby komplikacje
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-04-18, 20:50, w całości zmieniany 1 raz
Dar,
a może zanim sprzedasz pojechalibyśmy gdzieś na jednodniową terenową trasę w Twojej okolicy? Dawno tam nie byłem, a ostatnio kilkakrotnie - rowerem.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-19, 14:20
Prezes napisał/a:
Dar1962, nie napisałeś czy ma ESP?
fakt - nie zaznaczyłem, bo uważałem rzecz za oczywistą w tej wersji wyposażeniowej - jest ESP odłączany klawiszem
piku napisał/a:
Dar,
a może zanim sprzedasz pojechalibyśmy gdzieś na jednodniową terenową trasę w Twojej okolicy? Dawno tam nie byłem, a ostatnio kilkakrotnie - rowerem.
jestem teraz mocno zabiegany, szykuję wesele córki
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-04-19, 16:16, w całości zmieniany 3 razy
a co to sobie ironizujesz , kolego uważasz, że to jakiś kosmos ?
Piszę tak kolego ponieważ Twoja odpowiedź nic nie wnosi do pytania i nadal nie wiem czy ten Duster ma ESP czy nie.
Samochód mógłby też nie mieć silnika, koloru metalic czy kół, a dla ewentualnego klienta jest istotną informacją czy auto coś ma, a nie co może sobie do niego dokupić, albo dostawić poza ASO.
Czy ESP/ czy bez ESP to niewiele zmieniłoby w cenie
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-19, 15:20
ESP jest jednak chętnie widzianym i w DD przydatnym dodatkiem, podobnie jak klimatyzacja, bez tej ostatniej trudniej znaleźć nabywcę na jakiekolwiek auto
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-04-19, 15:21, w całości zmieniany 1 raz
ESP jest jednak chętnie widzianym i w DD przydatnym dodatkiem, podobnie jak klimatyzacja, bez tej ostatniej trudniej znaleźć nabywcę na jakiekolwiek auto
dokladnie. bardziej przydartne i wartosciowa jest klimatyzacja, od esp ktore od 2015 jest obowiazkowo w kazdym aucie.
Ja bym zaczął od górnych widełek, tj jakiś 39-40tysięcy. I nie spieszył z negocjowaniem - masz dobry, krajowy samochód - ja ostatnio sprzedałem 11 letniego Citroena C4 z PL salonu za 16500, mimo że "identyczne" chodzą po 10-11 tysięcy. "identyczne" to znaczy nawet lepiej wyposażone, ze swoją historią lub wyeksploatowane.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-20, 13:16
czaju napisał/a:
Ja bym zaczął od górnych widełek, tj jakiś 39-40tysięcy. I nie spieszył z negocjowaniem - masz dobry, krajowy samochód
mam dokładnie taki plan i myślę sobie, że prędzej czy później ktoś, kto rozumuje logicznie i poszukuje 4 napędowej wersji Dustera, a nie chce lub nie może wydać 60 tys na nowe auto, mając do wyboru zaoszczędzenie 2 czy 3 tys zł i ryzyko nabycia czegoś podejrzanego lub dopłacenie tej kwoty za auto w stu procentach pewne, zadbane,w doskonałym stanie technicznym i praktycznie bez zużycia eksploatacyjnego (z pominięciem może ogumienia) stwierdzi,że warto dopłacić do spokojnego snu bez nocnych koszmarów...
Sam bym chętnie zaintrersował się nim, gdybym nie miał swojego, chociaż dla mnie głównym argumentem był moment obrotowy w dci.
Jeśli jest wszystko tek jak piszesz, to nie ma się co sugerować ceną giełdową, lub innych wycen wartości pojazdu, cena powinna być stosonkowo wyższa i nie powinna podlegać negocjacji, chyba że wzwyż.
Jak ktoś chce kupować egzemplarz giełdowy to musi już doliczyć ceny przeglądów, serwisów, wymian itp. i to też trzeba się liczyć z konkretnymi kosztami.
Na temat ESP, Ci co nigdy nie mieli, lub nie mają, ewentualnie myślą że mają, może niech się nie wypowiadają. Sam już nie jednokrotnie przekonałem się na śliskiej ośnieżonej nawierzchni, jakie są możliwości tego systemu, takie dziwne ucucie jak człowiek staje się bezradny i widzi zbliżający się płot ewent. rów, a wtedy właśnie zadziała ESP ,to dopiero ulga .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum