Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z hamulcami
Autor Wiadomość
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-09-27, 18:54   Problem z hamulcami

Witam !
Panie I Panowie, mam problem z hamulcami z przodu, nierowno scieraja mi sie klocki. Juz drugi raz sie stalo tak ze klocek hamulcowy zostal zuzyty w calosci, do golej blachy, ale tylko 1z4. Stalo sie to z prawej strony samochodu I na prawym klocku. Pozostale 3 klocki sa niewykorzystane w ok 70%, . Do czasu rozwiazania problemu zalozylem mix niestartych klockow (mialem jeszcze te z poprzedniej wymiany).

Hamulce rozkrecilem, przeczyscilem, a te takie tlczki posmarowalem specjalnym smarem, ale nawet bez tego chodzily bardzo gladko :/

Ktos ma jakis pomysl jak sie ustrzec tej awarii w przyszlosci?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-09-27, 19:48   

Moze za duze luzy na slizgach z zacisku hamulcowego, kantuje sie, blokuje i wyciera klocek.
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-09-27, 20:04   

Hmm, czyli mam to wymienic ? Wystarczzy to, czy mam wymieniac caly mechanizm razem z tym duzym tlokiem ? A wlasnie, przebieg 140 000 tysiecy I na pewno nie bylo to wymieniane, bo nikt mi o tym nie mowiil
Ostatnio zmieniony przez art 2016-09-27, 20:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-09-27, 20:44   

Tam masz zacisk pływający. Po prostu przestał " pływać" rozbierz wyczyść prowadnice wymień smar i gumki. Smaru nie może być za dużo, bo będzie się blokować. Dajesz go lekko aby aby.I wszystko wróci do normy. Następnym razem sprawdzaj to przy wymianie klocków. A i sam tłoczek też musi chodzić lekko.
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-09-27, 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-09-28, 06:11   

No i jeszcze kwestia samego klocka. Czy jest zamontowany prawidłowo i czy siedzenie klocka było oczyszczone przed montażem, bo może jest za ciasno i nie odbija.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1147
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-28, 06:11   

W układzie hamulcowym jest takie ustrojstwo, które czasem pada i daje objawy nierównego hamowania. Z rożnymi nazwami się spotkałem:
rozdzielacz siły hamowania
korektor siły hamowania
regulator siły hamowania
Generalnie zanim założysz kolejny komplet klocków, warto go sprawdzić. Ale jak, to już inna sprawa. Oczywiście można z tym iść do mechanika, ale może ktoś podpowie jak wychwycić objaw nieprawidłowej pracy tego czegoś.
_________________

 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-09-28, 07:11   

Lajkonik, to utrojostwo jak nazywasz to jest na tylnej osi. Jak jest bo maluch nie miał. A z nie równym zużywaniem się klocków nie ma nic wspólnego. Tak jak pisał shrek, jażmo też się czyści. A i same nowe klocki mają często sporo farby którą trzeba zeskrobać. Zawsze się sprawdza czy klocek przesuwa się bez zacięć. Zresztą pokazałem przy okazji wymiany tarcz jak się wymienia klocki.
Opisany objaw jasno pokazuje że zacisk nie pracuje prawidłowo.
Zaczynamy od tego.
https://goo.gl/images/e6CYua
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-09-28, 07:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-28, 07:26   

U mnie w Lodgy wymieniano klocki i tam były blaszki do prowadnic klocków (były w komplecie z nowymi klockami). One powinny się przesuwać gładko i bez zacięć jak i prowadnice też maja się przesuwać bez zacięć i w miarę lekko, ale bez luzu. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2016-09-28, 07:59   

witam
może być to przewód elastyczny , lub zatarty tłoczek hamulcowy , jeśli chodzi bardzo ciasno to jego wina , tłok zacisku powinien dać się wcisnąć palcami
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3770
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-28, 08:29   

W 2010 ABS był już obowiązkowy, w związku z tym żadnego korektora siły hamowania nie ma. Najlepiej byłoby zdjąć oba zaciski i je dokładnie wyczyścić , wymienić uszczelnienia tłoczków i mocowań "pływających" zacisku i porządnie nasmarować smarem do tłoczków. Przed założeniem klocków lekko posmarować miejsca styku z prowadnicami i tłoczkiem smarem miedziowym, na wszelki wypadek wymienić też przewody elastyczne. Przy okazji wymienić płyn hamulcowy. Po takiej operacji musi być w porządku.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-28, 09:27   

O, właśnie jeszcze mi się przypomniało, że w poprzednim aucie Skoda (miałem jeszcze przed Scenicem), że jak hamowałem to rzucało się w jedną stronę. Myślałem, że hamulce poszły, a winą był właśnie elastyczny przewód hamulcowy (był lekko sparciały, nie było widać śladu ubytku płynu). Po wymianie tego przewodu hamulce już hamowały prawidłowo. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-09-28, 12:33   

Mimo ABS-u korektory się montuje. By w razie awarii tego systemu....
Tyle że często mają stałe i nastawy. Nie są regulowane.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-28, 12:39   

jaki system hamulcowy ATE czy TRW ?
_________________
Moje auto
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-09-28, 13:09   

Reasumując: mam wymienić płyn hamulcowy, przewody elastyczne, prowadnice zacisku, tlok czyli mam wymienić cały układ hamulcowy :)
Co do tłoka: w moim przypadku chodzi ciężko i czytałem że tak ma być, nawet w instrukcji tu na forum jest jak ktoś go szczypcami traktuje.

A płyn hamulcowy się wymienia ?:) nie wiem czy kiedykolwiek mi ktoś go wymieniał, a to już chyba wyższa technika, a ja garażu nie posiadam :-/

Co do systemu: ani to ani to (chyba), po rozkręceniu było napisane: LUCAS.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-28, 13:48   

LUCAS to samo co TRW.
Płyn hamulcowy powinno się wymieniać co 5 lat lub co chyba 100 tys.km.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-09-28, 17:01   

Reasumując to masz doprowadzić układ do porządku. A nie wymieniać wszystko jak leci. A płyn to się co dwa lata a nie pięć wymienia. Kanału nie potrzeba. Jak się chce to na ulicy da radę.
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-09-28, 18:56   

A co to znaczy do porządku ? Jakoś nie chce mi się wierzyć, że stary płyn powoduje nierówne ścieranie klocków oO
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-28, 19:19   

blokuje się po stronie tłoczka czy zacisku ?
_________________
Moje auto
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-09-28, 19:30   

A w którym miejscu ci pisałem że płyn powoduje nierówne ścieranie? Płyn wymieniasz że względu na fading. Wszystko ci już pisałem kolegą shrek, też. Działaj. Nie to daj komuś do roboty. To w końcu hamulce. Za to można posiedzieć.
Karenzo, przy nierównym ścieraniu prawie zawsze zacisk. Ewentualnie to i to. Zwłaszcza że to prawa strona.
 
baxter12 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 8v
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 01 Sie 2016
Posty: 52
Skąd: Poznan
Wysłany: 2016-09-28, 19:38   

Cytat:
Zwłaszcza że to prawa strona.


Uprzedzając pytanie odpowiadam.
Bo prawa zawsze,e się więcej brudzi.
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-09-29, 06:42   

Karenzo napisał/a:
blokuje się po stronie tłoczka czy zacisku ?


Po stronie zacisku. Na razie zamówiłem prowadnice zacisku oraz płyn hamulcowy ale założę się że to nie pomoże :)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-29, 07:24   

Trzeba to robić parami :!: a nie jedną stronę, bo inaczej będzie nierówno hamowało (zarzucało w jedną stronę, gdzie jest mocniejszy hamulec tzn. naprawiany).
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-09-29, 08:01   

no tak, zamowilem na oba kola
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-09-29, 08:06   

Zobacz tylko korzystać.
http://forum.daciaklub.pl...dd21b0975540a9c
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne