Witam !
Panie I Panowie, mam problem z hamulcami z przodu, nierowno scieraja mi sie klocki. Juz drugi raz sie stalo tak ze klocek hamulcowy zostal zuzyty w calosci, do golej blachy, ale tylko 1z4. Stalo sie to z prawej strony samochodu I na prawym klocku. Pozostale 3 klocki sa niewykorzystane w ok 70%, . Do czasu rozwiazania problemu zalozylem mix niestartych klockow (mialem jeszcze te z poprzedniej wymiany).
Hamulce rozkrecilem, przeczyscilem, a te takie tlczki posmarowalem specjalnym smarem, ale nawet bez tego chodzily bardzo gladko :/
Ktos ma jakis pomysl jak sie ustrzec tej awarii w przyszlosci?
Hmm, czyli mam to wymienic ? Wystarczzy to, czy mam wymieniac caly mechanizm razem z tym duzym tlokiem ? A wlasnie, przebieg 140 000 tysiecy I na pewno nie bylo to wymieniane, bo nikt mi o tym nie mowiil
Ostatnio zmieniony przez art 2016-09-27, 20:07, w całości zmieniany 1 raz
Tam masz zacisk pływający. Po prostu przestał " pływać" rozbierz wyczyść prowadnice wymień smar i gumki. Smaru nie może być za dużo, bo będzie się blokować. Dajesz go lekko aby aby.I wszystko wróci do normy. Następnym razem sprawdzaj to przy wymianie klocków. A i sam tłoczek też musi chodzić lekko.
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-09-27, 20:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-09-28, 06:11
No i jeszcze kwestia samego klocka. Czy jest zamontowany prawidłowo i czy siedzenie klocka było oczyszczone przed montażem, bo może jest za ciasno i nie odbija.
W układzie hamulcowym jest takie ustrojstwo, które czasem pada i daje objawy nierównego hamowania. Z rożnymi nazwami się spotkałem:
rozdzielacz siły hamowania
korektor siły hamowania
regulator siły hamowania
Generalnie zanim założysz kolejny komplet klocków, warto go sprawdzić. Ale jak, to już inna sprawa. Oczywiście można z tym iść do mechanika, ale może ktoś podpowie jak wychwycić objaw nieprawidłowej pracy tego czegoś.
Lajkonik, to utrojostwo jak nazywasz to jest na tylnej osi. Jak jest bo maluch nie miał. A z nie równym zużywaniem się klocków nie ma nic wspólnego. Tak jak pisał shrek, jażmo też się czyści. A i same nowe klocki mają często sporo farby którą trzeba zeskrobać. Zawsze się sprawdza czy klocek przesuwa się bez zacięć. Zresztą pokazałem przy okazji wymiany tarcz jak się wymienia klocki.
Opisany objaw jasno pokazuje że zacisk nie pracuje prawidłowo.
Zaczynamy od tego.
https://goo.gl/images/e6CYua
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-09-28, 07:14, w całości zmieniany 1 raz
U mnie w Lodgy wymieniano klocki i tam były blaszki do prowadnic klocków (były w komplecie z nowymi klockami). One powinny się przesuwać gładko i bez zacięć jak i prowadnice też maja się przesuwać bez zacięć i w miarę lekko, ale bez luzu.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
witam
może być to przewód elastyczny , lub zatarty tłoczek hamulcowy , jeśli chodzi bardzo ciasno to jego wina , tłok zacisku powinien dać się wcisnąć palcami
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3770 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-28, 08:29
W 2010 ABS był już obowiązkowy, w związku z tym żadnego korektora siły hamowania nie ma. Najlepiej byłoby zdjąć oba zaciski i je dokładnie wyczyścić , wymienić uszczelnienia tłoczków i mocowań "pływających" zacisku i porządnie nasmarować smarem do tłoczków. Przed założeniem klocków lekko posmarować miejsca styku z prowadnicami i tłoczkiem smarem miedziowym, na wszelki wypadek wymienić też przewody elastyczne. Przy okazji wymienić płyn hamulcowy. Po takiej operacji musi być w porządku.
O, właśnie jeszcze mi się przypomniało, że w poprzednim aucie Skoda (miałem jeszcze przed Scenicem), że jak hamowałem to rzucało się w jedną stronę. Myślałem, że hamulce poszły, a winą był właśnie elastyczny przewód hamulcowy (był lekko sparciały, nie było widać śladu ubytku płynu). Po wymianie tego przewodu hamulce już hamowały prawidłowo.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Reasumując: mam wymienić płyn hamulcowy, przewody elastyczne, prowadnice zacisku, tlok czyli mam wymienić cały układ hamulcowy :)
Co do tłoka: w moim przypadku chodzi ciężko i czytałem że tak ma być, nawet w instrukcji tu na forum jest jak ktoś go szczypcami traktuje.
A płyn hamulcowy się wymienia ?:) nie wiem czy kiedykolwiek mi ktoś go wymieniał, a to już chyba wyższa technika, a ja garażu nie posiadam
Co do systemu: ani to ani to (chyba), po rozkręceniu było napisane: LUCAS.
Reasumując to masz doprowadzić układ do porządku. A nie wymieniać wszystko jak leci. A płyn to się co dwa lata a nie pięć wymienia. Kanału nie potrzeba. Jak się chce to na ulicy da radę.
A w którym miejscu ci pisałem że płyn powoduje nierówne ścieranie? Płyn wymieniasz że względu na fading. Wszystko ci już pisałem kolegą shrek, też. Działaj. Nie to daj komuś do roboty. To w końcu hamulce. Za to można posiedzieć.
Karenzo, przy nierównym ścieraniu prawie zawsze zacisk. Ewentualnie to i to. Zwłaszcza że to prawa strona.
Trzeba to robić parami a nie jedną stronę, bo inaczej będzie nierówno hamowało (zarzucało w jedną stronę, gdzie jest mocniejszy hamulec tzn. naprawiany).
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum