To działa tak, że do części oryginalnej o pewnym numerze pojawia się nowy zamiennik z nowym numerem, który dodatkowo może mieć podane stare numery jako referencje, żeby było wiadomo, którą część zastępuje.
Natomiast sklepy czasami podają to byle jak i wtedy wygląda to tak, jakby pod tym samym numerem występowały różne części.
A to jest niemożliwe - producent auta musi wiedzieć dokładnie, jakie części ma w magazynie i jakich używa do montażu i późniejszego serwisowania.
jak dla mnie i dla wiekszosci sklepow ( jak nie wszystkich :] ) to jest ten sam nr ...
chyba ze bym se przylozyl cos na jedno oko albo zmrozyl to moze i czyms by sie roznily
Bo odczytujesz numer 112849221R z metalowego elementu z lewej, który na obu fotkach jest rzeczywiście taki sam. (Oficjalnie to "wspornik silnika").
Jednak różniące się od siebie części po prawej, zawierające w środku element elastyczny, mają własne osobne numery: górny czarny - 112100627R, dolny szary - 112106262R. (I to jest właściwa "poduszka").
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-23, 23:27
Dołączę się do tematu, gdyż poduszka w mojej daci powoli zaczyna się mieć ku końcowi. W związku z tym chciałym wymienić na nową. Moja ma oznaczenia jak na foto, kolor oznaczenia gumy jest ORANGE. Na liście numerków nabitych na metalowym elemencie znalazłem poduszkę o oznaczeniu gumy NIEBIESKA. Niestety według katalogu po VINie auta nie pasuje. Jak to jest z tymi poduszkami ? Powinny pasować te z obudowy czy jak ?
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-23, 23:40
Na 99% podejdzie, tylko co oznaczają te kolory GUMY ? Rzekomo twardość. Moja częściowo się rozlazła i zmiękła, jak się nią ruszało to wydawała takie "popiskiwania" Piotrek jeszcze dał jej czas na dożycie ale zmierza do wymiany na nową. W tej wymianie upatruje innej pracy ( cichszej ) silnika. Przypomniałem sobie, że ost. czuje na lewarku jak samochód przyspiesza, lekko rusza się dźwignia. Może to wina jakiejś poduchy ?
Cięgna przenoszą mniejsze drgania, ale przesunięcia silnika ze skrzynią już tak. Inaczej miałbyś problem z włączaniem biegów. Skoro chodzi ci lewarek to masz uszkodzony drążek reakcyjny silnika. Płaciłem za to 90zł w tamtym roku, o ile mnie pamięć nie myli. Objaw lekko latający lewarek przy zmianie obciążenia i czasem dziwne hałasy jak by mi się coś owinęło na coś i chrobotało.
Da sie pod blokiem. Luzujesz sruby poduszki, podkladasz silnik lewarkiem(delikatnie), odlrecasz sruby poduchy i i wyciagasz. Montaz przykrecasz lape do silnika, opuszczasz silnik, przykrecasz do budy.
Ciekawe czy w Aso podwieszaja silnik do wymiany rozrzadu. Nie dosc, ze nie ma miejsca na wymiane to jeszcze jakas belka przed twarza. Ten inteligent co to wymyslil powinien sam wymienic cos urzywajac tego przyzadu.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2020-06-05, 14:10, w całości zmieniany 3 razy
Możesz pod blokiem bierzesz lewarek i podstawiasz za rant miski olejowej. To ważne jak dasz za środek to ją pognieciesz a przy rancie jest sztywna. Możesz też dać kawałek drewienka by ciężar rozłożył się na większej powierzchni. Podnośisz aż silnik zacznie się unosić. Następnie odkręcasz śruby i wymieniasz w razie potrzeby możesz podnośić i opuszczać lewrek by dopasować się do śrub góra dół. Natomiast lewo prawo naciągasz ręką.
Jedno co ci mogę poradzić to wymień od razu drugą silnika i skrzyni biegów.
Na pewno są już wypracowane. Zanim tamte będą już wizualnie do wymiany to ta ci się już nadmiernie zużyje. Ja w MCV-ce wymieniłem wszystkie trzy i silnik pracował bardzo równo. Znaczy był sztywny podczas pracy nie drgał bardzo jak przed wymianą.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-22, 23:02
Poduszka wymieniona przez Kolegę Piotrulę, dacia innaczej pracuje, jakby ciszej Kolega wizualnie ocenił. że pozostałe są jeszcze ok. Moje sandero ma dopiero 70 tyś km przebiegu, więc i tak konieczność wymiany tej górnej uważam za jakiś pech lub żart ze strony renault
poduszka.jpg
Plik ściągnięto 46 raz(y) 207,55 KB
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2016-10-22, 23:05, w całości zmieniany 1 raz
konieczność wymiany tej górnej uważam za jakiś pech lub żart ze strony renault
Ani jedno, ani drugie. Dokładnie tak samo jak w przypadku pasków rozrządu guma poduszki zużywa się nie tylko od przebiegu auta, ale także od czasu. A skoro miała jeszcze "czas na dożycie", to pewnie wytrzymałaby do tych 100 tys. lub 10 lat. Wymagać od niej więcej w przypadku dacii, z dieslem, w XXI w., byłoby już przesadą <;
Zresztą, początki zużycia i zmniejszony komfort to nie nagła awaria w postaci rozsypania się - dobrze jest wymienić wcześniej, ale nie ma takiej konieczności.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum