Pierwsza awaria i to w trasie mojej loganki . Zamilkła pompa paliwa! Po wielu perypetiach dotarłem na miejsce. Dziś znalazłem przyczynę awarii/trudna do ustalenia, bo pompa czasem działała/, Przyczyna leży pod maską silnika
Zrób dokładnie co ci napiszę. Jeśli masz takie objawy jak napiszę to masz to samo, co ja miałem w kangoo.
Wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam, i słucham czy włącza się pompa w baku. Chociaż w loganie tego nie słychać, więc weź, drugą osobę niech się schyli koło tylnego lewego lub prawego koła i niech słucha czy po przekręceniu kluczyka pompa zrobi bzzzzzyt . Jeśli tak to auto powinno zapalić, ale jeśli się zdarzy że raz się pompa włącza a innym razem po przekręceniu kluczyka jest cicho, to masz to samo co ja miałem.
Szlak trafił przekaźnik pompy paliwa, który jest w skrzynce z bezpiecznikami pod maską.
Zrób tak jak ci mówię, bo ja się dałem wpakować w koszty i wymieniali mi pompę paliwa i kosztowało mnie to nie pamiętam dokładnie 350-400zł, a pompę miałem dobrą.
Na drugi dzień, pojechałem do elektryka, który w moment znalazł przyczynę i kosztowało mnie to 60zł (w cenie przekaźnik i diagnoza elektryka).
Bo dokładnie objawiało się to tak, że nie raz mogłem przekręcać kluczyk i auto zapalało cały czas, a innym raazem za cholerę nie właczyła się pompa, a ż ktoregoś dnia, już nic nie pomogło i auto stało, dobrze że mnie się to przytrafiło pod domem.
Więc jeśli ci auto zapali, jedź do elektryka samochodowego i niech ci przemierzy, przekaźnik, i powie ci czy to to. Jeśli tak to koszta nie powinny być wielkie, bo jak pisałem do kangoo z diagnozą kosztowało mnie to 60zł. Szkoda tylko było pieniędzy na pompę.
No i super dobrze że tak się skończyło .
A ja w swoim nie słyszę pompy jak się włącza. Może moje ucho i mózg czepiają się innych dźwięków i nie zwracają uwagi na tamten.
Nie wiem jak w twoim, ale w moim wyraźnie słychać jak jadę, chlupoczący płyn do spryskiwaczy. Jak mam wyłączone radio to słyszę go w kabinie, jak oczywiście jest prawie pełny zbiornik, bo jak częściowo pusty to nie.
No ale to są takie pierdołki, każdy zwraca uwagę na coś innego.
Problem chlupoczącego płynu rozwiązałem tak: wytnij z karimaty o grubosci 5-6 mm taki kawałek jak góra zbiorniczka -oczywiście odpowiednio mniejszy żeby mógł się swobodnie poruszać i włóż do zbiorniczka - karimata nie nasiąka i stale jest na wierzchu płynu.
Wierz mi , nie dość że nie chlupocze to też nie wylewa się z pod korka,
Pozdr, Loganik
Pompa wspomagania układu kierowniczego jest hydrauliczna, napędzana paskiem, wydaje mi się że to co słyszysz przed uruchomieniem s-ka to właśnie pompa benzynowa
Owszem, kręci, ale na pewno jej nie słyszysz, pompę benzynową słychać po właczeniu zapłonu, w chwili gdy zaświecą się lampki, PRZED WŁĄCZENIEM ROZRUSZNIKA
Loganik, a gdzie kupuje się zamienniki do Loganki w RZ (tylko nie szrot i Allegro)
Za tylną lampę którą jakiś dobry człowiek stłukł najprawdopodobniej lusterkiem zapłaciłem 240 PLN
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum