Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 334 Skąd: KR
Wysłany: 2020-09-14, 22:13
1. Wtrysk pośredni, więc powinien "iść" na gazie do odcięcia. Odpalasz na benzynie, a potem 100% lpg, tak by nakazywała logika; chyba że LR coś pomiodziło.
2. Dacia podaje 32 litry, wg prawa może być napełniony w 80%. Maleństwo - do Fiesty tankuję 40 litrów.
3. Na benzynie, bo pewnie to była wersja bez lpg - z lpg funkcje komputera pokładowego związane ze spalaniem są zablokowane.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2020-09-14, 22:20, w całości zmieniany 3 razy
1. Wtrysk pośredni, więc powinien "iść" na gazie do odcięcia. Odpalasz na benzynie, a potem 100% lpg, tak by nakazywała logika; chyba że LR coś pomiodziło.
2. Dacia podaje 32 litry, wg prawa może być napełniony w 80%. Maleństwo - do Fiesty tankuję 40 litrów.
3. Na benzynie, bo pewnie to była wersja bez lpg - z lpg funkcje komputera pokładowego związane ze spalaniem są zablokowane.
1. Też mi się tak wydawało, jednak już w 2015 roku jeździłem wynajętą Fabią 1.0 z LPG, która na trasie ZG - Warszawa spaliła 20l gazu i 40l benzyny... ale szła cały czas pełnym ogniem po autostradzie. Sami się dziwiliśmy przy dystrybutorze, że tak to działa, ale nie wykluczam, że tak być może.
2. Ja w Mondeo miałem zbiornik 55l, wchodziło 44. W Daćce szału nie ma, to fakt.
3. A to dziwne, bo doradca twierdził, że wóz którym jedziemy to wersja TCe 100 z LPG. Przyznaję, że nie szukałem centralki od LPG wewnątrz, chyba musiałbym dokładnie obejrzeć to auto jeszcze raz, bo jeżeli jeździłem czym innym, to znaczy że gość bajki opowiadał.
Ostatnio zmieniony przez maxx304 2020-09-15, 15:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 334 Skąd: KR
Wysłany: 2020-09-15, 16:01
maxx304,
Skoda powyżej jakichś obrotów jechała na benzynie... Dla tego uważam, że fabryczne instalacje są o kant. Poblokowane sterowniki, serwis zwykle nie ma pojęcia o co w tym chodzi, jakieś dotryski gdzie nie powinno być, lub tak jak piszesz w Fabii: np. powyżej 3500 rpm jazda na benzynie. W Dacii były jeszcze jajka z jakąś iglicą w elektrozaworze (winny oczywiście brudny gaz hehe; Fiesta ma nakulene +- 75 tys na gazie i nie wiem że mam instalację, po prostu tankowanie i planowa obsługa. luzy zaworowe ostatnio sprawdzałem -szklanki- i mechanik powiedział żeby pokazać się za następne 70 tys kilometrów). Ostatnio nie było raczej uwag na forum odnośnie elektrozaworu - może zakładają już takie co się nie zacinają.
Jedyny plus - cena. Kupił bym z lpg, pomęczył się do końca gwarancji, a potem wywalił "przód" i założył coś polskiego, plus porządne strojenie oczywiście.
Bańka powinna wejść ze 70 litrów, ale to już dodatkowe koszty, pewnie zbędne dla kogoś, kto się kręci koło komina.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2020-09-15, 16:11, w całości zmieniany 1 raz
Skoda powyżej jakichś obrotów jechała na benzynie... Dla tego uważam, że fabryczne instalacje są o kant. Poblokowane sterowniki, serwis zwykle nie ma pojęcia o co w tym chodzi, jakieś dotryski gdzie nie powinno być, lub tak jak piszesz w Fabii: np. powyżej 3500 rpm jazda na benzynie. W Dacii były jeszcze jajka z jakąś iglicą w elektrozaworze (winny oczywiście brudny gaz hehe; Fiesta ma nakulene +- 75 tys na gazie i nie wiem że mam instalację, po prostu tankowanie i planowa obsługa. luzy zaworowe ostatnio sprawdzałem -szklanki- i mechanik powiedział żeby pokazać się za następne 70 tys kilometrów). Ostatnio nie było raczej uwag na forum odnośnie elektrozaworu - może zakładają już takie co się nie zacinają.
Jedyny plus - cena. Kupił bym z lpg, pomęczył się do końca gwarancji, a potem wywalił "przód" i założył coś polskiego, plus porządne strojenie oczywiście.
Bańka powinna wejść ze 70 litrów, ale to już dodatkowe koszty, pewnie zbędne dla kogoś, kto się kręci koło komina.
No i chyba trafiłeś w sedno - cena. Za 1000zł grzech nie wziąć, nawet jeżeli jest dotrysk benzyny to jazda będzie nieco tańsza. Jeżeli się przez 5 lat silnik nie posypie, to instalka do wymiany np na STAGa i można jeździć dalej.
PS. To prawda że Dacia montuje do swoich aut instalacje LPG marki Landi Renzo, a opinie o nich nie należą do najlepszych? ;)
Marka: Dacia
Model: Był Logan MCV II PH II / jest Jogger
Silnik: Było 0.9 TCe LPG / jest 1.0 TCe LPG
Rocznik: 07.12.2016 / 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 46 Skąd: Warszawa/Ruda Śląska
Wysłany: 2020-09-15, 20:12
3 razy iglica wymieniana ;) a dzis przy 62 tyś dowiedziałem się, że wtryski do wymiany po tym jak zapalił sie "check engine" na moje szczęście mam Easy Service na 5 lat i przedłużoną gwarancję :) inaczej koszta związane z obsługą LPG przewyższyły by oszczędności jakie wygenerowała jazda na LPG. Silnik 0.9
3 razy iglica wymieniana ;) a dzis przy 62 tyś dowiedziałem się, że wtryski do wymiany po tym jak zapalił sie "check engine" na moje szczęście mam Easy Service na 5 lat i przedłużoną gwarancję :) inaczej koszta związane z obsługą LPG przewyższyły by oszczędności jakie wygenerowała jazda na LPG. Silnik 0.9
A widzisz... jestem przed zakupem i chciałem sobie ES odpuścić, ale może jednak się przyda... :)
1. Wtrysk pośredni, więc powinien "iść" na gazie do odcięcia. Odpalasz na benzynie, a potem 100% lpg, tak by nakazywała logika; chyba że LR coś pomiodziło.
2. Dacia podaje 32 litry, wg prawa może być napełniony w 80%. Maleństwo - do Fiesty tankuję 40 litrów.
3. Na benzynie, bo pewnie to była wersja bez lpg - z lpg funkcje komputera pokładowego związane ze spalaniem są zablokowane.
1. Na jednej z grupek Dustera na FB ktoś wspominał, że jest dotrysk benzyny przy obrotach powyżej 4000. Ale to tylko dotrysk, a nie w pełni przejście na Pb.
2. Zgadza się, mam DD2 1.0 LPG z 2020 roku i pojemność zbiornika wynosi 32 litry. Dołączona instrukcja od LPG wspomina, że występują zbiorniki 32 oraz 36 litrów.
3. Fabrycznie niestety wskazania od LPG są zablokowane. Dlaczego? Nie mam pojęcia. Po odblokowaniu ich w komputerze całkiem precyzyjnie wskazują spalanie LPG, a po wyłączeniu gazu i przejście na Pb wskazują osobno zużycie dla paliwa. Działa całkiem ładnie, nie rozumiem decyzji o fabrycznym blokowaniu tej funkcjonalności.
Ostatnio zmieniony przez mcn 2020-09-15, 21:25, w całości zmieniany 1 raz
3. Fabrycznie niestety wskazania od LPG są zablokowane. Dlaczego? Nie mam pojęcia. Po odblokowaniu ich w komputerze całkiem precyzyjnie wskazują spalanie LPG, a po wyłączeniu gazu i przejście na Pb wskazują osobno zużycie dla paliwa. Działa całkiem ładnie, nie rozumiem decyzji o fabrycznym blokowaniu tej funkcjonalności.
Czyli można to odblokować? A co na to Renault i kwestie gwarancyjne? :)
3. Fabrycznie niestety wskazania od LPG są zablokowane. Dlaczego? Nie mam pojęcia. Po odblokowaniu ich w komputerze całkiem precyzyjnie wskazują spalanie LPG, a po wyłączeniu gazu i przejście na Pb wskazują osobno zużycie dla paliwa. Działa całkiem ładnie, nie rozumiem decyzji o fabrycznym blokowaniu tej funkcjonalności.
Czyli można to odblokować? A co na to Renault i kwestie gwarancyjne? :)
Podczas wymiany oleju w ASO nikt się nie przyczepił, że mam w swoim egzemplarzu:
-wyłączony Start & Stop,
-włączony zegar na liczniku (licznik 'czarny' - ten z wersji Prestige),
-włączoną temperaturę zewnętrzną,
-włączone wskazania zużycia paliwa LPG/Pb,
-wyłączoną automatyczną tylną wycieraczkę przy wbijaniu wstecznego biegu.
Również na grupce FB było oficjalne stanowisko Renault/Dacia Polska, że wszelkie modyfikacje podzespołów auta mogą naruszyć warunki wymiany danego komponentu w ramach gwarancji w przypadku, kiedy to nasza modyfikacja uszkodzi ten element.
Także jeśli nie bawimy się programem, a tylko modyfikujemy z głową rzeczy, które nas interesują, to możemy spać spokojnie. A i nie tracimy gwarancji na całe auto, jedynie na dany element - jak sami faktycznie go popsujemy.
Bo jak dasz wszystkie bajery z Renault do Dacii to kilka osób stwierdzi, że nie ma sensu dopłacać. Dacia musi być zauważalnie gorsza niż Renault, tak jak Skoda od VW a VW od Audi.
3. Fabrycznie niestety wskazania od LPG są zablokowane. Dlaczego? Nie mam pojęcia. Po odblokowaniu ich w komputerze całkiem precyzyjnie wskazują spalanie LPG, a po wyłączeniu gazu i przejście na Pb wskazują osobno zużycie dla paliwa. Działa całkiem ładnie, nie rozumiem decyzji o fabrycznym blokowaniu tej funkcjonalności.
Czyli można to odblokować? A co na to Renault i kwestie gwarancyjne? :)
Podczas wymiany oleju w ASO nikt się nie przyczepił, że mam w swoim egzemplarzu:
-wyłączony Start & Stop,
-włączony zegar na liczniku (licznik 'czarny' - ten z wersji Prestige),
-włączoną temperaturę zewnętrzną,
-włączone wskazania zużycia paliwa LPG/Pb,
-wyłączoną automatyczną tylną wycieraczkę przy wbijaniu wstecznego biegu.
Również na grupce FB było oficjalne stanowisko Renault/Dacia Polska, że wszelkie modyfikacje podzespołów auta mogą naruszyć warunki wymiany danego komponentu w ramach gwarancji w przypadku, kiedy to nasza modyfikacja uszkodzi ten element.
Także jeśli nie bawimy się programem, a tylko modyfikujemy z głową rzeczy, które nas interesują, to możemy spać spokojnie. A i nie tracimy gwarancji na całe auto, jedynie na dany element - jak sami faktycznie go popsujemy.
Dzięki za obszerne wyjaśnienia. Pytam, ponieważ czytając forum spotykam się z różnym podejściem co do modyfikacji i przestrzegania postanowień gwarancyjnych. Podobnie w salonie - jeden mówi, że można przywieźć swoje części (filtry, oleje itp) na przegląd, inny stwierdza że owszem można, ale jak coś się wydarzy z autem to Renault będzie to sprawdzać i jedyną opcją gwarantującą brak problemów jest zakup części w ASO.
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 334 Skąd: KR
Wysłany: 2020-09-16, 15:37
mcn napisał/a:
3. Fabrycznie niestety wskazania od LPG są zablokowane. Dlaczego? Nie mam pojęcia. Po odblokowaniu ich w komputerze całkiem precyzyjnie wskazują spalanie LPG, a po wyłączeniu gazu i przejście na Pb wskazują osobno zużycie dla paliwa. Działa całkiem ładnie, nie rozumiem decyzji o fabrycznym blokowaniu tej funkcjonalności.
Owszem, odblokować się pewnie da, ale obawiam się, że na benzynie pokazuje zużycie benzyny, a na lpg ekwiwalent zużycia benzyny. Tak przynajmniej jest zwykle po dołożeniu lpg. Zużycie gazu powinno być o około 20% większe niż benzyny, jeżeli po przełączeniu paliw te wartości się zmieniają - to OK.
mcn napisał/a:
1. Na jednej z grupek Dustera na FB ktoś wspominał, że jest dotrysk benzyny przy obrotach powyżej 4000. Ale to tylko dotrysk, a nie w pełni przejście na Pb.
Zużycie którego paliwa pokazuje odblokowany komputer pokładowy?
Mamy handlowca na forum, może będzie w stanie naświetlić temat.
maxx304,
Potwierdzam słowa kolegi mcn ASO nie czepia się "manipulacji" przy "licznikach".
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2020-09-16, 15:45, w całości zmieniany 2 razy
Zużycie którego paliwa pokazuje odblokowany komputer pokładowy?
Aktualnie używanego. Działa to tak, że jeśli na przełączniku gazu masz włączony tryb LPG/Auto, to na komputerze wyświetlają się dane dotyczące spalania LPG:
-średnia prędkość,
-przejechane km na LPG od ostatniego resetu (ten podlicznik nie jest wspólny z tym od tego, co jest z przejechanymi kilometrami łącznie + kilometrami od resetu tankowania),
-zasięg na LPG,
-średnie spalanie na LPG wyrażone w Litrach/100km
Jak przełączysz się na Pb lub jak Ci się LPG skończy w butli i przełącznik sam przejdzie w ten tryb, to na komputerze wyświetlają się dane dotyczące spalania Pb:
-zasięg,
-średnie spalanie,
-średnia prędkość,
-średnie spalanie wyrażone w Litrach/100km,
-aktualne chwilowe spalanie
Możliwe, że również tu jest podlicznik z przejechanymi kilometrami od ostatniego tankowania, jak w LPG, ale ręki nie dam sobie uciąć, bo nie pamiętam.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-09-17, 11:26
A co z dotryskiem benzyny?
Moim zdaniem kwestia dotrysku jest kluczowa.
Bo jak spala się tylko LPG to teoretyczne spalanie nopb jest ok bo umiem dodać sobie 20% natomiast przy dotrysku to nie wiem jakby komputer miał to policzyć i co mi to da jako kierowcy.
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 334 Skąd: KR
Wysłany: 2020-09-17, 16:19
mcn napisał/a:
wojtek013 napisał/a:
Zużycie którego paliwa pokazuje odblokowany komputer pokładowy?
Aktualnie używanego. Działa to tak, że jeśli na przełączniku gazu masz włączony tryb LPG/Auto, to na komputerze wyświetlają się dane dotyczące spalania LPG:
-średnia prędkość,
-przejechane km na LPG od ostatniego resetu (ten podlicznik nie jest wspólny z tym od tego, co jest z przejechanymi kilometrami łącznie + kilometrami od resetu tankowania),
-zasięg na LPG,
-średnie spalanie na LPG wyrażone w Litrach/100km
Jak przełączysz się na Pb lub jak Ci się LPG skończy w butli i przełącznik sam przejdzie w ten tryb, to na komputerze wyświetlają się dane dotyczące spalania Pb:
-zasięg,
-średnie spalanie,
-średnia prędkość,
-średnie spalanie wyrażone w Litrach/100km,
-aktualne chwilowe spalanie
Możliwe, że również tu jest podlicznik z przejechanymi kilometrami od ostatniego tankowania, jak w LPG, ale ręki nie dam sobie uciąć, bo nie pamiętam.
Może niezbyt precyzyjnie się wyraziłem. Pytanie dotyczyło tego, co zauważył kapelusznik : zużycie którego paliwa wyświetla komputer pokładowy podczas jazdy z obrotami powyżej których dotryskiwana jest benzyna?
Obawiam się, że to co wyżej pisałeś -obym się mylił- to pobożne życzenia. Samochód musiał by mieć niejako dwa niezależne komputery pokładowe osobno dla każdego paliwa (lpg to też paliwo). Biorąc pod uwagę to, a w zasadzie dokładność tego co siedzi w zbiorniku lpg i usiłuje pokazać aktualny jego poziom - powodzenia. To jest podłączone tylko do centralki, sterownik lpg, ani tym bardziej noPB "nie ma pojęcia" ile gazu jest w "bańce".
I teraz jaki byłby sens wydawania dodatkowych pieniędzy na integrację, jakby nie było obcej instalacji z autem, a potem blokowanie tego?
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
mcn napisał/a:
zasięg na LPG
jak z dokładnością? Bo jak wiadomo wskaźniki często pokazują jedno, życie drugie a dystrybutor zupełnie co innego.
margines błędu w granicach 0,3-0,5 litra
HWfreak napisał/a:
mcn napisał/a:
średnie spalanie na LPG wyrażone w Litrach/100km
a jest aktualne spalanie?
Tylko podczas pracy na Pb, dla Pb. LPG nie posiada takiego wskaźnika.
HWfreak napisał/a:
mcn napisał/a:
średnia prędkość
to jest prędkość dla całej trasy czy dla każdego paliwa osobno?
A to z ciekawości sprawdzę, bo nie interesował mnie zbytnio ten ekran do tej pory ;)
kapelusznik napisał/a:
A co z dotryskiem benzyny?
Moim zdaniem kwestia dotrysku jest kluczowa.
Bo jak spala się tylko LPG to teoretyczne spalanie nopb jest ok bo umiem dodać sobie 20% natomiast przy dotrysku to nie wiem jakby komputer miał to policzyć i co mi to da jako kierowcy.
Nie uwzględnia raczej spalania Pb dla dotrysku, bo komputer z Pb na to nie wskazuje.
wojtek013 napisał/a:
Może niezbyt precyzyjnie się wyraziłem. Pytanie dotyczyło tego, co zauważył kapelusznik : zużycie którego paliwa wyświetla komputer pokładowy podczas jazdy z obrotami powyżej których dotryskiwana jest benzyna?
Wskazuje tylko zużycie LPG w tym czasie.
wojtek013 napisał/a:
To jest podłączone tylko do centralki, sterownik lpg, ani tym bardziej noPB "nie ma pojęcia" ile gazu jest w "bańce"
Nie wiem jak to działa, ale po zatankowaniu LPG - a tankuję zawsze do pełna - nie muszę resetować podlicznika LPG. On sam wykrywa, że butla jest pełna i pokazuje aktualny zasięg na zbiorniku.
Jako ciekawostka. Torque Pro pokazuje dla tego silnika takie parametry jak temperatura oleju, temperatura spalin, AFR, czy spalanie na kilometr i na godzinę.
Ok, odebrałem Tostera jakiś tydzień temu. Fabrycznie, od nowości, działają wskazania LPG na komputerze pokładowym. Zasięg na LPG, spalanie, na komputerze z prawej strony napis „LPG”, po przełączeniu auta na gaz. Zbiornik 42 litry, przy zatankowaniu 80% wychodzi około 32 litrów. Średnie spalanie na poziomie 8,5 - 9l LPG na setkę. Gazu wystarcza na jakieś 300 - 320km, więc realne spalanie wynosi bliżej 10l/100km. Silnik klekocze jak diesel, ale liczę na to, że po dotarciu się uspokoi
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1820 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-20, 11:39
maxx304 napisał/a:
Ok, odebrałem Tostera jakiś tydzień temu. Fabrycznie, od nowości, działają wskazania LPG na komputerze pokładowym. Zasięg na LPG, spalanie, na komputerze z prawej strony napis „LPG”, po przełączeniu auta na gaz. Zbiornik 42 litry, przy zatankowaniu 80% wychodzi około 32 litrów. Średnie spalanie na poziomie 8,5 - 9l LPG na setkę. Gazu wystarcza na jakieś 300 - 320km, więc realne spalanie wynosi bliżej 10l/100km. Silnik klekocze jak diesel, ale liczę na to, że po dotarciu się uspokoi
,
śmieszne są te małe zbiorniki gazu montowane fabrycznie. Rozumiem, ze w Polsce stacji LPG jest dużo, ale przecież różniąca w cenie butli 42l i butli 50/55l jest tak mała, że są to tylko śmieszne oszczędności ze strony producenta. W poprzedniej Dacii ( logan MCV II) zakładałem LPG w zwykłym serwisie LPG i bez problemu weszła mi butla 50 lub 52l na, której auto to w mieście potrafiło przejechać ponad 500km czyli zasięg na tym paliwie był raptem o 100-1300km mniejszy niż na zbiorniku PB Co do pracy silnika i jego klekotania to przypadkiem nie klekoczą Tobie wtryskiwacze LPG ? Sam silnik nie powinien wydawać takich odgłosów no chyba, że pracuje na sucho ( bez oleju). Jeżeli jednak klekoczą Tobie wtryskiwacze LPG to nic się tam nie ułoży, będziesz musiał sie do tego hałasu przyzwyczaić.
Co do klekotania to wstrzykiwacze gazowe, wystarczy przełączyć na benzynę i będzie widać różnicę. Mój 1.0 pracuje naprawdę fajnie na obu paliwach i jestem zadowolony.
Co do wskazań komputera to samochody z września jeszcze ich nie miały więc nawet jeśli jest błąd pomiaru, to fajnie że coś się rusza na ekranie.
Samo spalanie raczej spadnie, mój Duster przejeżdża netto około 400-410 km na zbiorniku gazu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum