Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-06-04, 18:08 głośniejsza praca wspomagania przy maksymalnym skręceniu
Mam jedno pytanie!!!
Podczas postoju samochodem z włączonym silnikiem kiedy skręce maksymalnie kierownicę w lewo lub prawo pompa głośniej pracuje, ale tylko w skrajnych położeniach. Jak delikatnie odkręce to pracuje normalnie.
Czy u was występuje to samo czy jednak muszę udać się do serwisu?
W wersji dCi pracę pompy wspomagania słychać cały czas. Podczas kręcenia kierownicą dźwięk ten wzmaga się, a w skrajnych położeniach dodatkowo pojawia się syczenie. Obroty silnika nie zmieniają się.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-06-05, 15:09, w całości zmieniany 3 razy
Chyba tylko w Daciach..., bo w zadnym innym sprawnym samochodzie zadnych odglosow nie slyszalem... Zglos to w serwisie i zarządaj potwierdzenia zgloszenia na pismie.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-06-08, 12:48
DUCATI, ja z kolei mam zupelnie inne doswiadczenia. W kazdym jednym samochodzie wyposazonym we wspomaganie ukladu kierowniczego (zwykle hydrauliczne, elektryczne) przy skrajnym polozeniu kola kierownicy slychac bylo jakies dzwieki odmienne anizeli w pozycji "neutralnej". Moj Logan, ponadto: Magane II 1.6 16V, Clio III 1.5 dCi, Polonez ATU, Focus 2005, Focus 2007, Clio II 1.2, Toyota Yaris, Suzuki Jimny, Ford Fusion, poprzednia Megane 1.9 dti, Laguna I, Laguna II, Modus, Ford Escort TD i w jeszcze parunastu innych, ktorymi mialem okazje podrozowac dzwieki takie mozna bylo uslyszec... Dziwne.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-06-24, 17:43, w całości zmieniany 1 raz
To moze pytanie jak glosne to jest... Moze jest to tak ciche, ze nie zwrocilem uwagi, ale jesli jest to wyrazne, glosne jakies piszczenie, czy "rzezenie" to raczej prawidlowy objaw nie jest.
albo też terkotanie tak jakby zbyt duże obciążenie pompy. Też tak mam.
Wzrost obrotów można też zaobserwować przy kręceniu kierownicą na postoju zaraz po uruchomieniu silnika.
Dziś zwróciłem uwagę na fakt , że przy maksymalnym skręcie kierownicą w prawo lub w lewo słyszalny jest głuchy odgłos , zdecydowany ruch kierownica do końca.
Czy ktoś zwrócił na to uwagę ? Czy to normalne ?
Dziś zwróciłem uwagę na fakt , że przy maksymalnym skręcie kierownicą w prawo lub w lewo słyszalny jest głuchy odgłos , zdecydowany ruch kierownica do końca.
Czy ktoś zwrócił na to uwagę ? Czy to normalne ?
Też to mam, to normalne.
To jest taki odgłos jakby odbicia, występujący w momencie kiedy kierownicą skręcisz do oporu - przy samym właśnie końcu słychać taki odgłos odbicia - według mnie to jest normalne.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-02-01, 20:47, w całości zmieniany 1 raz
W mojej Daćce jest tak samo, kiedyś miałem Poldka Atu Plus i tam też to podobnie wyglądało z tą różnicą, że tam przy maksymalnym skręcie spadały obroty (na biegu jałowym), a na zakręcie to i zgasnąć umiał...
_________________ Kiedyś Polonez 1.6 8V, teraz Logan 1.6 8V
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum