Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
głośniejsza praca wspomagania przy maksymalnym skręceniu
Autor Wiadomość
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-06-04, 18:08   głośniejsza praca wspomagania przy maksymalnym skręceniu

Mam jedno pytanie!!!
Podczas postoju samochodem z włączonym silnikiem kiedy skręce maksymalnie kierownicę w lewo lub prawo pompa głośniej pracuje, ale tylko w skrajnych położeniach. Jak delikatnie odkręce to pracuje normalnie.
Czy u was występuje to samo czy jednak muszę udać się do serwisu?
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-06-04, 18:47   

To jest normalne. Takze to, ze w skrajnym polozeniu kierownicy minimalnie spadaja obroty silnika.

Warto tu rowniez przypomniec, ze producent nie zaleca dlugotrwalego trzymania kola kierownicy w skrajnych polozeniach.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-06-04, 18:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-06-04, 19:32   

W wersji dCi pracę pompy wspomagania słychać cały czas. Podczas kręcenia kierownicą dźwięk ten wzmaga się, a w skrajnych położeniach dodatkowo pojawia się syczenie. Obroty silnika nie zmieniają się.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-06-05, 15:09, w całości zmieniany 3 razy  
 
Pawel26 



Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV
Silnik: 1.5 DCI 85
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 33
Skąd: KUJAWSKO-POMORSKIE
Wysłany: 2009-06-07, 11:27   

Witam


Zgadazam się. Tak samo wygląda u mnie sprawa z wspomaganiem.

Pozdrawiam
Paweł
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-06-07, 20:37   

Nie trzymaj w skrajnych położeniach kierownicy (tz. jak masz opór to odpuść trochę!)!
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-06-08, 10:26   

Chyba tylko w Daciach..., bo w zadnym innym sprawnym samochodzie zadnych odglosow nie slyszalem... Zglos to w serwisie i zarządaj potwierdzenia zgloszenia na pismie.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-06-08, 12:48   

DUCATI, ja z kolei mam zupelnie inne doswiadczenia. W kazdym jednym samochodzie wyposazonym we wspomaganie ukladu kierowniczego (zwykle hydrauliczne, elektryczne) przy skrajnym polozeniu kola kierownicy slychac bylo jakies dzwieki odmienne anizeli w pozycji "neutralnej". Moj Logan, ponadto: Magane II 1.6 16V, Clio III 1.5 dCi, Polonez ATU, Focus 2005, Focus 2007, Clio II 1.2, Toyota Yaris, Suzuki Jimny, Ford Fusion, poprzednia Megane 1.9 dti, Laguna I, Laguna II, Modus, Ford Escort TD i w jeszcze parunastu innych, ktorymi mialem okazje podrozowac dzwieki takie mozna bylo uslyszec... Dziwne.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-06-24, 17:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-06-08, 13:44   

To moze pytanie jak glosne to jest... Moze jest to tak ciche, ze nie zwrocilem uwagi, ale jesli jest to wyrazne, glosne jakies piszczenie, czy "rzezenie" to raczej prawidlowy objaw nie jest.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-06-08, 13:54   

DUCATI napisał/a:
"rzezenie"

albo też terkotanie tak jakby zbyt duże obciążenie pompy. Też tak mam.
Wzrost obrotów można też zaobserwować przy kręceniu kierownicą na postoju zaraz po uruchomieniu silnika.
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-02-01, 15:46   Maksymalny skręt kierownicą

Dziś zwróciłem uwagę na fakt , że przy maksymalnym skręcie kierownicą w prawo lub w lewo słyszalny jest głuchy odgłos , zdecydowany ruch kierownica do końca.
Czy ktoś zwrócił na to uwagę ? Czy to normalne ?
 
Wierzchucki 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 44
Skąd: mech.okrętowy
Wysłany: 2010-02-01, 16:24   

To chyba wina gęstego oleju (mróz),w pompie wspomagania. Ja też tak mam.
Minią mrozy to samo przejdzie... :mrgreen:
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-02-01, 20:41   

to pewnie głos waszych drążków. W tłumaczeniu na polski krzyczą "Ała nie rób tak" ;p

Zaciekawiliście mnie, bo ze pół roku już nie kręciłem kierownicą do oporu...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-01, 20:46   Re: Maksymalny skręt kierownicą

Jarosław P napisał/a:
Dziś zwróciłem uwagę na fakt , że przy maksymalnym skręcie kierownicą w prawo lub w lewo słyszalny jest głuchy odgłos , zdecydowany ruch kierownica do końca.
Czy ktoś zwrócił na to uwagę ? Czy to normalne ?


Też to mam, to normalne.
To jest taki odgłos jakby odbicia, występujący w momencie kiedy kierownicą skręcisz do oporu - przy samym właśnie końcu słychać taki odgłos odbicia - według mnie to jest normalne.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-02-01, 20:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
marcinelectro 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPI 8V
Rocznik: 2009
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 17
Skąd: WrocłaW
Wysłany: 2010-02-01, 20:54   

W mojej Daćce jest tak samo, kiedyś miałem Poldka Atu Plus i tam też to podobnie wyglądało z tą różnicą, że tam przy maksymalnym skręcie spadały obroty (na biegu jałowym), a na zakręcie to i zgasnąć umiał...
_________________
Kiedyś Polonez 1.6 8V, teraz Logan 1.6 8V
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-02-01, 20:59   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2128

Wszystko już było.
_________________
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-02-06, 09:51   

U mnie też to jest.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne