Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 250 Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-07-05, 06:58 Pasek akcesoriów i rolki - wymiana
Witajcie,
Po 6 latach użtkowania wg. karty przeglądów powinienem wymienić "pasek akcesoriów i rolki"
Czy ktoś się orientuje jaka powinna być odpowiednia część dla Logan II 2016 ?
Na necie znalazłem że być może jest to numer części
117203336R
lub
117204083R
Ktoś to wymieniał może w ostatnim czasie ? Przebieg to ledwie 55K, niby wymiana co 120K lub 6 lat. Jaki może być orientacyjny koszt takiej wymiany lub ile roboczo-godziny ASO ?
400pln za pasek wielorowkowy z napinaczem ?
śmiechu warte xD
Kup franius sobie jakiś dobry pasek ( ok 40pln ) i napinacz zamiennika dobrej firmy lub wymien samą rolkę napinacza ( bo po takim czasie tylko to może lekko mieć luz ) i po robocie i wymienisz to sam pod blokiem lub na działce za śmieszne pieniądze. Możesz też znaleźć napinacz z jakiegoś rozbitka w dobrej cenie na allegro.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 118 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 4015 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-05, 12:55
corrado napisał/a:
400pln za pasek wielorowkowy z napinaczem ?
Rzeczony zestaw składa się z paska, napinacza, oraz trzech rolek prowadzących, w tym jednej z mocowaniem.
W wolnej sprzedaży cena brutto tego zestawu w oryginale to bardziej pod 440zł.
Podobne zestawy znajdziemy jako zamiennik (mogą mieć jedną rolkę mniej):
- Gates - ponad 500 zł
- Conti - od ok. 380 zł
- Dayco - od ok. 380 zł
- SNR - ok. 300 zł (tylko pasek z napinaczem)
Kupimy i wymienimy tylko pasek, lub pasek z napinaczem- na pewno przyoszczędzimy.
Całkowicie zrezygnujemy z wymiany- przyoszczędzimy jeszcze bardziej...
Na szczęście mamy wybór.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-07-05, 13:13, w całości zmieniany 4 razy
Jasne , ja wybrałbym - jeśli napinacz nie daje znak złej pracy - nie napina itp. to wymieniłbym tylko pasek przy tym przebiegu - 55tys km, ewentualnie jeśli rolka któraś miałaby luz/bicia na łożysku to wymieniłbym jeszcze ją. A napinacz na pewno przy tym przebiegu jeszcze śmiga.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 87 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3786 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-06, 14:09
Tak dziadowanie , zaoszczędzisz dwie stówy zamiast wymienić całość i mieć to z głowy na kolejne 6 lat czy tam 100 000 km.
Robota taka sama jak się już zdejmie osłony , koło itd.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2022-07-06, 14:11, w całości zmieniany 1 raz
Dla mnie wywalanie kasy w błoto , skoro działa dobrze i nie jest to punkt który jest newralgiczny dla działania silnika a pasek wielorowkowy zawsze można sprawdzić podnosząc maskę, a przy tym wymiana paska to zero roboty praktycznie - 10min roboty góra 20min.
Napinacz można wymienić przy 120tys jak już wspomniał autor . Ja mam Dacię 12 letnią i tylko raz pasek wymieniłem i raz w napinaczu rolkę wymieniłem w napinaczu i to też pewnie trochę na wyrost bo już ją kupiłem, a w dci są większe wibracje na 100% .
Powoli zbliża się wymiana paska i rolki napinacza. U mnie jest tylko jedna rolka. Nr paska odczytałem na starym to 7PK1025117201142R. Nie bardzo mogę znaleźć w necie. Może coś doradzie 😀
Ostatnio zmieniony przez Marcyś 2025-05-16, 10:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 118 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 4015 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-05-16, 13:59
Marcyś napisał/a:
Nr paska odczytałem na starym to 7PK1025117201142R. Nie bardzo mogę znaleźć w necie. Może coś doradzie 😀
Zabrnąłeś Bo numer paska to samo 7PK1025 (długość 1025 i 7 "zębów") a 117201142R to po prostu jego katalogowy numerek części Renault.
Natomiast pod numerkiem 117209884R występuje zestaw tego oryginalnego paska z "elementem montażowym", to są chyba jakieś dwa żelastwa ułatwiające założenie nowego paska.
Ale dla innych czytelników uwaga- taki pasek elastyczny mamy tylko w ostatnich wersjach silnika 0,9TCe bez napinacza, z lat 2019-2020, wcześniejsze roczniki mają tradycyjny pasek z napinaczem i jeżeli jest klimatyzacja, to wtedy potrzebny jest zestaw 117203336R (pasek, napinacz, jedna rolka).
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-05-16, 14:40, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1991 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2025-05-17, 16:50
Ja dla potomnych napiszę że w silniku 0.9Tce do 2018 roku występowały 2 rodzaje pasków klinowych. Było to spowodowane zmianą elementów jego prowadzenia tz. od początku produkcji do bodajże 2015 napęd paska posiadał 2 rolki prowadzące i jedną rolkę napinacza a sam pasek miał oznaczenie 7PK1605. W późniejszych latach w tym u mnie w loganie z końcówki 2017 roku, prowadzenia paska posiadało już tylko jedną rolkę prowadzącą i rolkę napinacza a sam pasek miał oznaczenie 7PK1557. Tych pasków na rynku jest bardzo mało z tego co patrzyłem i są one wymienialne na pasek o oznaczeniu 7PK1570 i taki założyłem u siebie firmy Continentala. Osobiście wymieniłem tylko sam pasek, było to spowodowane tym, że oryginalna rolka i napinacz nie miały żadnych znaków zużycia po przebiegu 70 tyś. km, a że w dzisiejszych czasach części zamienne nawet tych firm premium są fatalnej jakości to nie chciałam ryzykować.
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2025-05-17, 16:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1991 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2025-08-08, 12:55
Marcyś napisał/a:
Wymieniał ktoś samemu pasek Sandero? Jest to skomplikowane?
Tak ja w tym roku wymieniałem u siebie w loganie pasek na nowy bo miał ponad 70tys. km i zobaczyłem na nim jedno delikatne pękniecie. Wymiana nie jest skomplikowana. Ściągasz prawe przednie koło, następnie osłonę paska i tyle. Znajdujesz na napinaczu miejsce na klucz bodajże 19 i luzujesz pasek, druga ręką ściągasz go z pozostałych kół. Montaż w odwróconej kolejności. Polecam wziąć kogoś do pomocy bo ciężko jest samemu poluzować napinacz i założyć pasek.
Sorry, nie pamiętałem wcześniejszych postów w tym temacie. Jeżeli u siebie w aucie nie masz napinacza tylko, masz tz. elastyczny pasek to robota jest trochę bardziej skomplikowana. Demontaż łatwiejszy bo pasek po prostu przecinasz nożem, ale do założenia nowego potrzebujesz specjalny przyrząd. Myślę że pod blokiem również da rade go samemu założyć lub z pomocą drugiej osoby, która kręciła by kołem pasowym.
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2025-08-08, 13:01, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum