Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jogger - hałasująca klima i dziwne stuki przy skręcaniu
Autor Wiadomość
Stanisław 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Dołączył: 26 Maj 2025
Posty: 2
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2025-08-04, 20:24   Jogger - hałasująca klima i dziwne stuki przy skręcaniu

Szanowni Forumowicze

Mam półroczną Dacię Jogger ECO-G i już żałuję zakupu; od początku niemiłosiernie hałasuje klimatyzacja (dźwięk jakby z łożyska + metaliczny jak od szlifierki); dwa razy wymieniali mi kompresor klimatyzacji i poprawy nie ma. Wiem, że w Joggerach ogólnie kompresor klimy nie jest zbyt cichy i początkowo myślałem, że nowy kompresor załatwił sprawę, bo co prawda było go słychać, ale znacznie mniej niż wcześniej. Niestety dłuższa jazda uaktywniła źródło dźwięku, często w zależności od obrotów silnika. W ASO zapewnili mnie, że sprawdzali alternator i inne potencjalne źródła problemu i z całą pewnością uznali, że winny jest kompresor. Druga sprawa: dziwne stuki przy mniejszych prędkościach podczas skręcania - stwierdzono niedokręcone sanki; dokręcili i byłem pewien że przynajmniej ten problem zniknął, ale nie. Teraz stuka nie tylko przy skręcaniu ale też podczas przechyłów nadwozia np na krętych drogach. Zwieńczeniem mojej frustracji była spocenie się z powodu tapicerki microcloud - niby wiedziałem, że nie bardzo przepuszcza powietrze, ale to już mnie dobiło. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i porady, bo już niewiele mnie dzieli od znienawidzenia tego samochodu.
 
kajojb 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 eco-g
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme
Dołączył: 04 Sie 2025
Posty: 2
Skąd: Nowa Obra
Wysłany: 2025-08-05, 20:45   

W sumie miałem zakładać nowy temat bo też mnie to auto coraz bardziej wk.......
więc dorzuce się do twojego.

Forumowicze z Joggerem, podzielcie się swoimi sposobami jak się dogadać z tym autem. Ja mam to auto od miesiąca, zrobiłem 4k km i pewne rzeczy mnie coraz bardziej denerwują. Pytanie czy tylko mój ma takie felery, czy TTTM; a może znaleźliście jakieś rozwiązania moich problemów?

Od razu zaznaczę że nie hejtuje auta, samochód ma wiele zalet - nie tylko cenę jak się może wydawać. Jednak tu skupiam się tylko na wadach - po to jest ten temat

Drobiazgi:

- klimatronik potrafi sobie sam wyłączyć klime, i to akurat jak pada i zaraz szyby zaparowane - trzeba ręcznie włączać z powrotem klimę
- komputer pomiędzy zegarami nie zapamiętuje co ostatnio wyświetlał i po odpaleniu masz zawsze przebieg
- nie da się skonfigurować jakie opcje mają być włączone a jakie wyłączone pod tym "My Safety Perso" - czy ja nie umiem?
- czy system awaryjnego hamowania w ogóle tam działa? - ani razu nie pokazał nawet jednego ostrzeżenia...
- słabe wygłuszenie.

bardziej wkurzające:
- tapicerka microcloud - boże, jakie to badziewe, jakbyś na plandece siedział. Każda trasa dłuższa niż godzine to mokry tyłek i plecy.... Jakby ktoś chciał się zamienić za zwykłe fotele to chętnie...
- dźwięk silnika. Nie dość że brzmi jak diesel to jeszcze na obrotach jest jeszcze gorzej. Powyżej 4k obrotów nie da się tego słuchać trzeba zmienić bieg

i coś z czym nie mogę się pogodzić:
- ten sposób sterowania sprężarką klimy przez jej ciągłe włączanie i wyłączanie. Reklamowałem to w ASO - wg serwisu tak ma być. Jak jest u Was? U mnie jak silnik sobie pyrka na wolnych obrotach z włączoną klimą to brzmi to tak:
https://youtu.be/uLB7c5rYxvg
wstyd stać z odpalonym silnikiem.... i tak non stop dzieje się taka pętla trwająca łącznie 15 sekund:
-sprężarka się włączą - słychać cyknięcie i obroty zafalują
-przez 7 sekund silnik słychać że się męczy i chodzi kulawo
-sprężarka się wyłączy - obroty znowu zafalują
-przez kolejne 7 sekund silnik pracuje całkiem kulturalnie i potem cyk , jedziemy od nowa
Oczywiście kontrolka AC cały czas się pali

Czy u was też tak jest, bo ja przyznam że robiłem jazdy próbne dwoma Joggerami z tym silnikiem i nie wydaje mi się żeby tak to tam pracowało
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 290
Skąd: LU
Wysłany: 2025-08-06, 05:13   

Dziwna sprawa z tym My Perso. Co prawda swój egzemplarz z premedytacją kupiłem z roku 2023, ale również posiadam Clio już z tym systemem i tam działa poprawnie.

Mój wyświetlacz zawsze wraca do kilometrów.

Silnik: no niestety to tylko 3 cylindry małej pojemności sprzężone z dość krótko zestopniowaną skrzynią biegów. Na kulturę nic nie poradzimy.

Odnośnie stuków - mi akurat nie stuka (na razie mam nalatane ponad 33kkm).

Tapicerka ma swoje minusy jak i plusy. Mi ona aż tak nie przeszkadza (z powodu mojej dolegliwości lubię jak mnie mocno grzeje w plecy).

Zaparowane szyby: moje odkrycie (nie przypominam sobie żeby było to napisane w instrukcji, ale mogłem nie doczytać); w celu wymuszenia pracy kompresora w trybie automatycznym (właśnie podczas deszczu potrafi wyłączyć AC), trzeba 2x nacisnąć przycisk do odparowywania. AC będzie pracował aż do zamknięcia systemu (zamknięcie następuje od kilkudziesięciu sekund do kilku minut po unieruchomieniu silnika).
Mój egzemplarz tak nie pracuje, aczkolwiek wyraźnie czuć jak załączony kompresor obciąża silnik (a dodatkowo hałasuje jak na zatartym łożysku - tak od nowości; olałem sprawę i się przyzwyczaiłem).

Wygłuszenie i tak jest lepsze niż w poprzednich modelach, więc ja nie narzekam. Mam co prawda w planach poprawę komfortu akustycznego ale czasu brak. Założyłem za to uszczelkę T na szczelinę między szybą czołową a linią dachu. Nawet moja żona zauważyła że szum się wyraźnie zmniejszył. Po taniości i szybkości można dołożyć drugi zestaw uszczelek na drzwi (w Clio są właśnie dwa fabryczne). Powinno zmniejszyć poziom hałasu.
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 504
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2025-08-06, 05:49   

Tapicerkę odradzono mi już podczas pierwszej wizyty w salonie.
To było już pewne, żeby nie brać.

Sprężarki nie słyszę w DD3 ale identyczny problem był w Tipo 2 - kompresor zwłaszcza przy temperaturze powyżej 25*C był głośniejszy od silnika.
Co powiedziało ASO - Ten Typ Tak Ma i tyle.
Jedyne co zostało to przyzwyczaić się.

W Hondzie na postoju jak opala się kompresor - podobnie cykle jak, pisze, to nawet obroty wentylatora spadają.

Tryb Perso po uruchomieniu silnika zawsze jest w ustawieniu fabrycznym.
Zmienić trzeba ręcznie przez naciśnięcie guzika w sekwencji 2x - info z instrukcji DD3

Awaryjnego hamowania jeszcze nie miałem i niech tak pozostanie.
Kilka razy miałem alarm, bo wykrył rowerzystę i raz za szybko zbliżałem się do samochodu na światłach.
To były tylko alarmy dźwiękowe.
System jest chyba identyczny jak w Jogger.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 405
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2025-08-06, 13:40   

Jest jedna wspólna cecha powyższych postów, z postami na FB...:

Na FB Duster Hybrid x 1, na forum Bigstera x 1 i na tym forum w tym temacie x 2. Tą wspólną cechą jest zakup nowego samochodu Dacia, który po paru miesiącach jest jeżdżącym złem....

Nie oglądaliście tych aut..? Nie siedzieliście na fotelach..? ( ja wróciłem z Chorwacji i nie widzę szczególnej uciążliwości tej tapicerki, ale byłem świadom tego, czego kupuję..)
Tak w ogóle, to posiadacie w ogóle te auta..?

Zawsze myślałem, że zakup auta, to nie zakup kila mąki wrocławskiej....
 
Czajo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: Tce 1.0 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 356
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2025-08-06, 13:45   

Ikarusiarz, abstrahując od głównego wątku to ja swojego auta nie oglądałem, nie miałem jazdy próbnej, mało tego po swój egzemplarz pojechałem przez pół Polski z Olsztyna do Piły, bo u mnie w okolicy już ich nie było (ostatnie wypusty i zmiana generacji) i nie narzekam. Dobre auto w dobrych pieniądzach (zdążyłem jeszcze przed boomem i zapłaciłem 53 tys)
_________________
 
Stanisław 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Dołączył: 26 Maj 2025
Posty: 2
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2025-08-06, 17:21   

Ikarusiarz napisał/a:
Jest jedna wspólna cecha powyższych postów, z postami na FB...:

Na FB Duster Hybrid x 1, na forum Bigstera x 1 i na tym forum w tym temacie x 2. Tą wspólną cechą jest zakup nowego samochodu Dacia, który po paru miesiącach jest jeżdżącym złem....

Nie oglądaliście tych aut..? Nie siedzieliście na fotelach..? ( ja wróciłem z Chorwacji i nie widzę szczególnej uciążliwości tej tapicerki, ale byłem świadom tego, czego kupuję..)
Tak w ogóle, to posiadacie w ogóle te auta..?

Zawsze myślałem, że zakup auta, to nie zakup kila mąki wrocławskiej....



Jeździłem tym autem przed zakupem (i to nawet dłużej niż typowa jazda testowa), ale w okresie jesienno-zimowym, więc nie używałem klimatyzacji. Do głowy by mi nie przyszło, że klimatyzacja w nowym samochodzie (nawet najbardziej budżetowym) będzie pracować tak głośno. Stuki podczas skręcania pojawiły się jakoś miesiąc po zakupie a teraz doszło jeszcze skrzypienie na nierównościach. Liczyłem się z tym, że wyciszenie auta będzie kiepskie, że silnik będzie mały i słaby (choć akurat silnik zaskoczył mnie na plus), że plastiki nie będą najwyższych lotów, choć są nieźle spasowane... generalnie wiedziałem na co się piszę i że nie mogę mieć wymagań jak wobec samochodu premium. Niemniej: tak strasznie głośna klima i stuki i skrzypienia z układu kierowniczego to nie jest coś, na co można przymknąć oko. O tapicerce wiedziałem i to mnie nie dziwi, ale jest taką kropką nad "i" dopełniającą obrazu całości. Samochód wygląda świetnie, kupiłem pełną wersję i cieszyłem się tym autem, ale teraz każda jazda staje się nieprzyjemnością. I bądź co bądź wydałem na to auto więcej niż na kilo mąki wrocławskiej.
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 290
Skąd: LU
Wysłany: 2025-08-06, 18:59   

Szczerze współczuję.
Swojego czasu pojawiły się u mnie stuki i piski. Do szału mnie to doprowadzało. Okazało się że za te stuki i piski odpowiada kanapa drugiego rzędu. Na mocowanie w podłodze nałożyłem dwie warstwy taśmy izolacyjnej, a do zamka napsikałem oleju silikonowego.
 
kajojb 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 eco-g
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme
Dołączył: 04 Sie 2025
Posty: 2
Skąd: Nowa Obra
Wysłany: 2025-08-07, 21:04   

masterczerwi napisał/a:
Silnik: no niestety to tylko 3 cylindry małej pojemności sprzężone z dość krótko zestopniowaną skrzynią biegów. Na kulturę nic nie poradzimy.


wiem jak pracują 3 cylindry, i dźwięk silnika jak klima nie pracuje jest ok. Ale po włączeniu klimy jest dramat - zobaczcie film który zalinkowałem

Ikarusiarz napisał/a:
Nie oglądaliście tych aut..? Nie siedzieliście na fotelach..?


siedziałem na jeździe próbnej 2 x 20 minut więc nie mogłem tego odczuć. Ale nie pisałem tu żeby narzekać tylko się dowiedzieć czy ktoś znalazł na to jakiś patent - może są jakies pokrowce?
Model jest dość popularny i w produkcji już 3 lata więc pojawiają się do niego ciekawe akcesoria. Po co mam wymyślać sam rozwiązanie problemu który być może już ktoś rozwiązał. Tu np. macie ciekawe patenty https://allegro.pl/uzytkownik/cravedrive-pl?string=jogger

Killer King napisał/a:
Tapicerkę odradzono mi już podczas pierwszej wizyty w salonie.
To było już pewne, żeby nie brać.


Ja brałem co było z zeszłego rocznika więc nie miałem pola do przebierania.

Killer King napisał/a:
Tryb Perso po uruchomieniu silnika zawsze jest w ustawieniu fabrycznym.
Zmienić trzeba ręcznie przez naciśnięcie guzika w sekwencji 2x - info z instrukcji DD3


Wiem jak to włączyć ale nie wiem jak spersonalizować. Chce żeby po dwukrotnym włączeniu tego przycisku były takie asysty jak ja chce a nie takie jak ustawiła Dacia
 
topdrive 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Lodgy Outdoor, 500
Silnik: 1.5dCi, 1.2
Rocznik: 2017, 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 27 Lip 2017
Posty: 134
Skąd: Dobczyce
Wysłany: 2025-08-08, 12:36   

kajojb, z MyPerso można zobaczyć jak to zapisać w instrukcji, ale z tego co pamiętam, to jednego z ustawień nie dało się tak zapamiętać. Kolega ma Sandero i tak to działa - ogólnie zadawalająco, bo ISA przestaje się drzeć po podwójnym kliknięciu.

Co do reszty, to cóż, TTTM :roll:
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 406
Skąd: małopolska
Wysłany: 2025-08-08, 15:01   

Przycisk My Safety Perso w Jogger z Media Nav nie ma możliwości personalizacji. Wyłącza wszystko. To jest napisane w instrukcji.

Wersje bez Media Nav mają personalizację w liczniku możliwą do ustawienia. To również jest w instrukcji.

Wersje hybrydowe mają bardzo cichą i sprawna sprężarkę klimatyzacji.

Ale trzeszczenia, zwłaszcza przy zmianach temp. Oraz różne chochliki to jest niestety chleb powszedni. Mnie też aktualnie irytuje coś i znaleźć nie mogę. Siedzenia środkowego rzędu, trzeciego rzędu i klapa bagażnika to standardowo hałasują. Ale rozebrałem już prawie całe auto przy szukaniu i izolowaniu hałasów i muszę powiedzieć że jest bardzo dużo materiałów wygłuszających. Może to nie Mercedes ale też i nie Toyota.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne