Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
It's alive! Czyli kolejne co mnie spotyka...
Autor Wiadomość
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-07-23, 22:29   It's alive! Czyli kolejne co mnie spotyka...

Witam,
dzisiaj nietypowa sprawa. Kraków ul. Nawojki godzina 12:00 jadę 40km/h w pewnym momencie uwaga, czuję że pedał gazu zaczyna mi delikatnie się wciskać, tak że noga została mi w powietrzu i w pewnym momencie do samego końca.
Spanikowałem, awaryjne, zgaszenie silnika, zatrzymanie samochodu (równocześnie).
Odpaliłem samochód i moja Drakulka już rozumiała kto tu rządzi - zrobiłem dzisiaj od tej pory 150km i już się nie powtórzyło.

Pytanie - jakie jest wytłumaczenie takiej sytuacji? (odpowiedź Twoja Drakula ożyła nie wchodzi w grę).

PS Mam dość ASO do przeglądu po 15000km więc rada - jedź i się zapytaj odpada...
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-07-23, 22:55   

Pedal ci sie zahaczyl o dywanik..
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-07-23, 23:00   

no powiedzmy że też tak próbowałem to wyjaśnić, ale... no właśnie - pedał odpuścił jakieś 2sek po zatrzymaniu, dywanik był przesunięty maksymalnie do tyłu i na dodatek to ten jakiś oryginalny który nie ma nic pod pedałami...

Czy dywanik jest jedynym możliwym rozwiązaniem sytuacji poza paranormalnymi zjawiskami? Jeśli tak to się uspokoiłem bo mała raczej nie będzie chciała mi zrobić krzywdy :D
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2009-07-24, 14:04   

Linka gazu.
Miałem do samo - ktoś w czasie naprawy manipując pod maską przesunął ( lub naprężył ) linkę gazu.
Jest możliwe, że przez to ona się blokuje. Zajrzyj pod maskę i zobacz, czy o coś nie zahacza lub czy też pancerz nie jest gdzieś załamany przez co linka może się blokować.
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-07-24, 14:49   

Ale jemu pedal sam sie wciskal... :)
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-07-24, 20:50   

wszystko jest i było ok... wyglądało to bardziej na to że ta linka w pewnym momencie o coś zahaczyła i coś ją pociągnęło... no właśnie. Było to raz i już :)
Oczywiście pierwsza myśl "co oni jeszcze k**** zepsuli", ale działa więc sprawa co najmniej komiczna, bo wygląda na to że Dacia ma jednak duszę :)
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-07-24, 20:54   

No bo motto fahofcuf to: ... "Co by tu jeszcze spierdolić, Panowie?"
_________________
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-07-24, 21:19   

Specjalista przez duże "F"?
Fajtłapa
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-02-06, 10:40   

U mnie też się tak stało (ale się wystraszyłem ) , ale pedał gazu zahaczył o dywanik , który zbyt przesunąłem do przodu.
 
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-02-09, 08:21   

nie tylko w Dacii takie cuda się trafiają - kolegi Passat B5 z 2005 roku sam przyspiesza przy temperaturze na minusie :mrgreen:
oh jak ja Kocham swojego Poloneza - jedyna elektronika jest w radiu ;-)
 
marcinelectro 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPI 8V
Rocznik: 2009
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 17
Skąd: WrocłaW
Wysłany: 2010-02-09, 08:27   

Alien napisał/a:

oh jak ja Kocham swojego Poloneza - jedyna elektronika jest w radiu ;-)


To chyba nie miałeś Poloneza Plusa. Tam jest normalny komputer z 12 czujnikami sterujący wtryskiem. Wierz mi, że nawet w takim aucie potrafi się to spitolić. Nadto urządzenie procesorowe do sterowania pracą wycieraczek i ogrzewaniem tylnej szyby. Mój Poldek ze względu na elektronikę 2 razy stanął na drodze i ani be ani me.
_________________
Kiedyś Polonez 1.6 8V, teraz Logan 1.6 8V
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-09, 08:36   

Alien napisał/a:
jedyna elektronika jest w radiu

Ale w tych przypadkach, daćkowych, brak jest czynnika "krzemowo- germanowego" tylko jak się wydaje czynnik mechaniczny :lol:
Trochę dziwie się, że nikt nie rozważał przyczyny dziwnych ruchów pedału gazu, czynnikiem biologicznym a mianowicie jakiegoś futrzaka zwanego siersciuchem, który w celu podgrzania (i nie tylko) futrzanego tyłka wlazł pod maskę a potem w stresie, strachu i braku stabilności łapał się "czego popadło" :lol: Jak sadzę z braku śladów wszystko się skończyło dobrze :lol: Koledzy się zatrzymali dając szanse na szybkie "ulotnienie" się gapowicza z pod maski :lol:
_________________

 
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-02-09, 09:33   

marcinelectro napisał/a:
Alien napisał/a:

oh jak ja Kocham swojego Poloneza - jedyna elektronika jest w radiu ;-)


To chyba nie miałeś Poloneza Plusa. Tam jest normalny komputer z 12 czujnikami sterujący wtryskiem. Wierz mi, że nawet w takim aucie potrafi się to spitolić. Nadto urządzenie procesorowe do sterowania pracą wycieraczek i ogrzewaniem tylnej szyby. Mój Poldek ze względu na elektronikę 2 razy stanął na drodze i ani be ani me.

nie - jesatem szczęśliwym posiadaczem gaźnikowca MR91 z 92 roku :mrgreen: wszystko jest proste, toporne i nieskomplikowane :mrgreen:
 
flowerman 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 85KM, 1.6 16V 105
Rocznik: 2009, 2010/2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2010-02-09, 09:36   

I jeszcze działa - co nie Adaśko :mrgreen:
_________________
stan licznika: 121000 km - 20-11-2013
 
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-02-09, 10:10   

flowerman napisał/a:
I jeszcze działa - co nie Adaśko :mrgreen:

i jeszcze długo podziała :mrgreen:
Flower - przez Ciebie robimy offa - dostanę od moda po garbie i się skończy ;-) :-P
 
marcinelectro 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPI 8V
Rocznik: 2009
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 17
Skąd: WrocłaW
Wysłany: 2010-02-09, 11:00   

Apropos narzekania na Daćki: wszedłem na forum forda focusa i kopara mi opadła: to komuś kable się fajczą, to ABS i coś tam jeszcze bez przerwy świeci, to sprzęgło po 100 tyś się rozleciało (mój Poldolot nawet więcej wytrzymał), a to problem ze spryskiwaczem, albo nie pali, albo gaśnie tudzież ewentualnie silnik krokowy pogalopował gdzieś w czortu i wolne obroty są w okolicach 1500 rpm. Nie wiem jak z innymi markami, ale jak Ford robi taką tandetę, to do Dacii trudno się czepiać, bo z nią naprawdę nie jest źle.
_________________
Kiedyś Polonez 1.6 8V, teraz Logan 1.6 8V
Ostatnio zmieniony przez marcinelectro 2010-02-09, 11:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-09, 11:11   

Cytat:
Nie wiem jak z innymi markami

Dokładnie tak samo - aczkolwiek zawsze trzeba brać poprawkę, że najgłośniej "krzyczą" pokrzywdzeni, nawet jeśli tak naprawdę jest ich stosunkowo niewielu. Zadowoleni po prostu rzadko się odzywają... (Tzn. zazwyczaj (; ).
 
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-02-09, 11:40   

Ford przynajmniej przyznał że nowa Fiesta zaprojektowała została na około 140 tysięcy/6 lat eksploatacji, po tym czasie użytownik powinien "zastanowić" się nad jej zmiana na nowy model...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-09, 12:09   

Serio? Oficjalnie? Szkoda że nie ma ustawowego obowiązku publikacji takich parametrów...
 
marcinelectro 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPI 8V
Rocznik: 2009
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 17
Skąd: WrocłaW
Wysłany: 2010-02-09, 12:10   

Alien napisał/a:
Ford przynajmniej przyznał że nowa Fiesta zaprojektowała została na około 140 tysięcy/6 lat eksploatacji, po tym czasie użytownik powinien "zastanowić" się nad jej zmiana na nowy model...


tak naprawdę więkoszość produkowanych obecnie aut wytrzymuje średnio 7 lat. Potem tez można jeździć, ale powoli zaczynają się kosztowne naprawy. Z moim Poldolotem tak było, ze szwagra Focusem, znajomego Reanault Megane - można by tak w nieskończoność. czasy samochodów obliczonych na czas użytkowania nieskończoność już niestety dawno minęły... :cry: :cry: :cry:
_________________
Kiedyś Polonez 1.6 8V, teraz Logan 1.6 8V
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-09, 12:39   

Przede wszystkim - nigdy nich nie było, tych czasów <: Zmieniło się "tylko" podejście - kiedyś wyglądało na to, że producenci starają się ku temu dążyć, a teraz oficjalnie mówią, że optymalizują działanie na konkretny czas.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne