Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-02-09, 22:46
falujące obroty - silnik benzynowy
Autor Wiadomość
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 532
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2014-02-12, 18:14   

W Pile wgrali nowy soft bez pytania i zająknięcia - temat szczegółowo opisany w procedurach serwisowych do usterek występujących w K4M.
 
jasiek_85 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V 75 KM LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-10, 20:07   sandero II 1.2 LPG - falowanie obrotów

Witam, mam nowy samochodzik, niespełna 4k km od nowości i mam kilka pytań. Otóż zdarza się że czasem obroty falują na biegu jałowym na rozgrzanym silniku, czasem rano po nocnym rozruchu obroty przez chwilę falują a potem się stabilizują, zauważyłem że jak go zgaszę wieczór na PB to rano odpala od kopa, a jak zgasi się na LPG, to rano może pyrkać przy odpalaniu, zwłaszcza jak są przymrozki w nocy. Powiedzcie mi czy to jest normalne? Myślałem że to może czujnik położenia wału ale w ASO powiedzieli że na 99% to nie to.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-03-10, 21:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
delanela 


Marka: Daćka
Model: Duster!
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 31
Skąd: Centrum/Polska
Wysłany: 2014-03-10, 20:25   

Według mnie falowanie obrotów w żadnych samochodzie to nie jest normalny objaw a w nowym to już szczególnie. Tak samo odpalanie powinno po nocy być bezproblemowe bez względu na czym go "zgasiłeś" wcześniej.

Jedynie jakby Ci podczas jazdy zgasł na "LPG" to teoretycznie może się "zalać" i dłużej kręcić przy odpaleniu.

Według mnie te objawy nie są normalne bo u mnie ich nie ma :-D
 
jasiek_85 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V 75 KM LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-10, 20:30   

ale masz też instalację LPG? Podobno że obroty falują w momencie zwiększonego poboru prądu-żeby doładować akumulator przy niskich obrotach. Choć 2 razy zdarzyło mi się, że samoistnie obroty skoczyły do 2tys. obrotów. Podobno ten typ tak ma przez normę Euro5-opinia serwisu Anndora-Kraków Opolska.
 
delanela 


Marka: Daćka
Model: Duster!
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 31
Skąd: Centrum/Polska
Wysłany: 2014-03-10, 20:35   

Tak, mam instalacje LPG w Duster i w paru innych autach też miałem.
Falowanie obrotów nie jest standardowym i poprawnym działaniem silnika. W starszych konstrukcjach winny był silnik krokowy.

Dobrze zainstalowana i zmapowana instalacja LPG ma działać tak jakby auto działało na PB. Płynnie bez wahań obrotów itd itp.

Według mnie usterkę problematyczną, której ASO nie umie rozwiązać tłumaczy "Normy" "Ten Typ Tak Ma - TTTM" itd itp bo sami nie widzą, co jest przyczyną oraz czekają, aż się gwarancja skończy ;-)
Ostatnio zmieniony przez delanela 2014-03-10, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
jasiek_85 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V 75 KM LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-10, 20:36   

na ich nieszczęście wykupiłem gwarancję na 5 lat;)
 
delanela 


Marka: Daćka
Model: Duster!
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 31
Skąd: Centrum/Polska
Wysłany: 2014-03-10, 20:39   

No i już na samym początku Cie zbywają, że ten typ tak ma..."G...prawda".

Auto ma jeździć bez falowania obrotów i jeśli ktoś Ci powie, że falowanie to normalny objaw to nie jest mechanikiem tylko wymieniaczem części w ASO.
 
jasiek_85 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V 75 KM LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-10, 20:43   

Czyli radzisz zmienić serwis? ;)
 
delanela 


Marka: Daćka
Model: Duster!
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 31
Skąd: Centrum/Polska
Wysłany: 2014-03-10, 20:45   

Nigdy nie zaszkodzi zobaczyć co inny serwis na to. Według mnie jeśli klient zgłasza usterkę "falowanie obrotów" a serwis "ten typ tak ma bo normy eko" to...żart i śmiech na sali.

Normy eko nie są robione po to, aby silnik nie działał płynnie i żył swoim życiem.

Poczekaj też na informację od innych użytkowników Sandero. A póki co jeździj, jak się pogorszy to do serwisu ;-)
 
jasiek_85 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V 75 KM LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-10, 20:47   

Rzecz w tym że to nie dzieje się nagminnie więc bardzo mi to nie przeszkadza. Tyle tylko że jak sprawdzali na serwisie to jak na złość nic się nie działo :(
 
delanela 


Marka: Daćka
Model: Duster!
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 31
Skąd: Centrum/Polska
Wysłany: 2014-03-10, 20:51   

A to akurat nie dziwi, że na serwisie wszystko działa bo to jest złośliwość rzeczy martwych.

Czyli pozostaje...jeździć jeździć jeździć i stale monitorować. Jak będzie nagminne to - telefon w rękę - nagrać filmiki jako dowód dla serwisu i oddać auto do serwisu.
Jak się będą wypierać, że u nich wszystko na serwisie działa to będziesz miał dowód, że nie działa ;-)

Nie jest powiedziane, że tak nie wolno robić ;-) Monitoruj objaw i jak się pogorszy to działać.
 
jasiek_85 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V 75 KM LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-10, 20:57   

Dzięki za radę, pojeżdżę aż się lato zrobi i zobaczę co się będzie dziać;)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-03-10, 21:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Tomasz12 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 3
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-05-29, 08:11   

Mam przejechane na tę chwilę 3500 km (odebrałem go 18 marca 2014r). Z skaczącymi obrotami w moim Dusterze 1.6 benzyna walczę 2 miesiąc . Praktycznie od nowości. Cała historia. Wczoraj odebrałem z ASO ( czwarty raz był). Sterownik wtrysku wymieniony ale zły program (tak tłumaczą). Renault Polska Warszawa (tel.22 5411000 - dzwońcie tam- pomaga w kontaktach z ASO) prosi o cierpliwość , temat zgłoszony do Francji. Z tego co wiem to problem nowych Dusterów .

Jeszcze jedno. Pani z Warszawy twierdzi że nie jest to problem powszechny. Pan z ASO natomiast twierdzi że jestem jednym z wielu. Jeszcze Jest TVN Turbo. Jak będziemy dzwonić do Warszawy może temat się ruszy. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-05-29, 14:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-05-30, 15:11   

ja też zgłaszałem dwukrotnie temat do ASO. Sprawdzali, ale powiedzieli że do mojego egzemplarza nie ma nowego softu. Na razie walają durnia ale trzeba będzie docisnąć.
 
Paweł1 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: Łomża
Wysłany: 2014-05-30, 15:36   

jackthenight napisał/a:
Tak patrzę na te problemy, to zauważyć można, że głównie te problemy (trudne do zlokalizowania) dotyczą użytkowników silników benzynowych z gazem oraz silników diesel. Coś czuję, że w benzynie to właśnie gaz tak wpływa na nieprzystosowane silniki 1.4 i 1.6 MPI po dłuższym czasie użytkowania gazu.
A kolega rimo miał fabryczny gaz, czy montowany już w ASO lub u innego gazownika ?

Moja Dacia w życiu nie widziała gazu.
Więc nie wiem skąd ta diagnoza?
 
stykowski 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2014
Posty: 53
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2014-07-21, 21:43   Zimny silnik, falowanie obrotów, brak mocy...

Nie wiem czy to kwestia mojego przyzwyczajenia do bezproblemowej jazdy samochodami, ale wkurzam się bo DD mam od 4 lipca a od 8 lipca obserwuję problemy, których przyczyn nie wiem gdzie szukać. Najpierw kwestia przełączania się na gaz, a właściwie jego braku, bo coś nie działało.

Drugi problem jaki widzę od początku to jeszcze na benzynie, jak odpalę rano silnik, obroty falują od 600-700 do 1300 i tak cały czas. W miarę zagrzewania się silnika, problem maleje ale nie zanika.
Martwi mnie również to, że jadąc na zimnym silniku mam wrażenie jakby silnik był "zdławiony" i nie chciał jechać... Jak przełączy się na gaz - jest wszystko w miarę w porządku choć obroty falują nadal od 700 do 900. Poza tym, nie wiem czy to kwestia elektronicznej przepustnicy czy jakiegoś elektronicznego pastucha w oprogramowaniu, ale silnik z opóźnieniem reaguje na wciskanie gazu i samochód nie przyspiesza płynnie. Próbujesz na 3 biegu wyprzedzać i zbiera się ospale, po czym przy 4k obr nagle masz niemal "wystrzał" jakby uruchomiło się turbo... Chodzi też o to, że jeździłem ostatnio Megane z tym samym silnikiem i jedzie zupełnie inaczej... Stąd moje wątpliwości...

Dawno nie jeździłem wolnossącym samochodem i ciężko mi się przyzwyczaić, dlatego może to ja jestem przewrażliwiony... Oczywiście serwis zrobił mapowanie wtrysków, jakąś kontrole oprogramowania ale na nic się to zdało... Co robić??
Ostatnio zmieniony przez stykowski 2014-07-21, 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3697
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-22, 07:30   

Dalej szukać przyczyny. Może być złe zestrojenie elektronicznego pedału z kompem, albo może być uwalony jakiś czujnik. Jak jedno ASO nie radzi to jedź do drugiego ASO....
Czy może robiłeś w ASO na Puławskiej?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-22, 16:40   Re: Zimny silnik, falowanie obrotów, brak mocy...

stykowski napisał/a:
Nie wiem czy to kwestia mojego przyzwyczajenia do bezproblemowej jazdy samochodami, ale wkurzam się bo DD mam od 4 lipca a od 8 lipca obserwuję problemy, których przyczyn nie wiem gdzie szukać. Najpierw kwestia przełączania się na gaz, a właściwie jego braku, bo coś nie działało.

Drugi problem jaki widzę od początku to jeszcze na benzynie, jak odpalę rano silnik, obroty falują od 600-700 do 1300 i tak cały czas. W miarę zagrzewania się silnika, problem maleje ale nie zanika.
Martwi mnie również to, że jadąc na zimnym silniku mam wrażenie jakby silnik był "zdławiony" i nie chciał jechać... Jak przełączy się na gaz - jest wszystko w miarę w porządku choć obroty falują nadal od 700 do 900. Poza tym, nie wiem czy to kwestia elektronicznej przepustnicy czy jakiegoś elektronicznego pastucha w oprogramowaniu,


Auto nowe jak rozumiem?
No to do ASO niech naprawiają, po co się męczyć, pytać, dociekać?
Samo nie ustąpi, kolejny zwalony soft pewnie...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-22, 17:22   

Jak zrobię duży pobór prądu czyli:
ogrzewanie szyb/lusterek
długie światła
radio
ładowarka do telefonu
klima
to obroty na wolnych troszkę latają tak ok 50 obr
czy to normalne ?
Nie jest to falowanie obrotów typowe dla brudnej przepustnicy .
Raczej odbijanie się wskazówki od kreski do kreski .
Po zaprzestaniu dużego poboru falowane ustępuje .

Po silniku się tego nie czuje , po pedale gazu również .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-07-22, 17:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3697
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-22, 21:32   

To wygląda na to, że obrotomierz jest sterowany elektronicznie i może tak się zachowuje przy odbiorze dużych prądów z aku. Obrotomierze są czułe na wahania prądu w instalacji elektrycznej samochodu. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
stykowski 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2014
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-25, 17:16   Re: Zimny silnik, falowanie obrotów, brak mocy...

Cytat:
Auto nowe jak rozumiem?
No to do ASO niech naprawiają, po co się męczyć, pytać, dociekać?
Samo nie ustąpi, kolejny zwalony soft pewnie...


Tak, nowe.

Oto co zrobili mi w ASO:
1) DEMONTAŻ I CZYSZCZENIE ELEKTROZAWORU PRZY PAROWNIKU - ZAKLEJONY ELEKTROZAWÓR
2) DZIAŁANIE PRZEPUSTNICY - BEZ ZASTRZEŻEŃ
3) KONTROLA PRACY SILNIKA NA BENZYNIE I LPG - WOLNE OBROTY STABILNE I BEZ ZASTRZEŻEŃ

Podpisano - ASO Puławska.

...a dojechałem do domu i obroty jak falowały, tak falują. Efekt zdławienia pozostał zarówno na benzynie jak i na gazie.

Jak zwróciłem uwagę Panu przy stanowisku obsługi klienta, że mnóstwo osób ma problemy z tymi obrotami itd, że wystarczy poczytać sobie fora internetowe, to wyśmiał mnie i powiedział, że internet jest pełen "znawców" i idiotów. Mam nowy samochód i mam się nie czepiać...

No i więcej tam chyba nie pojadę. Bo mnie wkur**li.
To co robić? Komu i ewentualnie jaki serwis w Warszawie rozwiązał taki problem?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-25, 18:05   

Nagraj film jak obroty falują (np telefonem ) i jedź jeszcze raz
W warszawie masz jeszcze DECAR
(bo cała reszta to jedna firma )
_________________
Moje auto
 
stykowski 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2014
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-01, 16:43   

Kto z koleżanek/kolegów klubowiczów miał wymienione oprogramowanie sterujące pracą silnika w ciągu ostatniego roku? Chodzi mi o 1.6 16V, szczególnie DUSTER.
Bo nie wiem jak walczyć z ASO Puławska by wgrali najnowszy soft. Twierdzą, że ten jest dobry. Spytałem czy najnowszy to mi nic nie odpowiedzieli. Rozmowa jak z dupą w nocy.
Ostatnio zmieniony przez stykowski 2014-08-01, 16:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-08-01, 19:37   

Jestem umówiony do serwisu na 18 sierpnia z falującymi obrotami na jerozolimskich w Warszawie. Prawdę powiedziawszy bardzo zajęty ten serwis że tak długo trzeba czekać. Jak coś wymondrują to dam znać. u mnie teżna luzie falują a nie mam gazu
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2014-10-31, 12:12   

Wgranie softa lipa . W końcu nie wytrzymałem i zacząłem sam grzebać , pomogło odpięcie czujnika temperatury zasysanego powietrza . Nie faluje , zato pojawiły się piękne pomarańczowe kontrolki , udaje że ich nie widzę . Nawet kop jest większy, zobaczymy co dalej 😇
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne