Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-02-09, 22:46
falujące obroty - silnik benzynowy
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-01, 14:32   

@"Zażabieni": Jakie normy emisji spełniają wasze silniki - Euro 4 czy 5?

(Coś mi dzwoni, ale muszę poszukać...).
 
Darek264 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16 V + LPG LANDIRENZO
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Wyżyna Lubelska
Wysłany: 2011-12-01, 14:40   

Euro 5
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-12-01, 15:00   

odebrany 11.2010 czyli Euro 4
_________________

 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-12-01, 17:27   

Daster napisał/a:
U mnie jest podobnie. Gdy po nocy lub po pracy wsiadam w ta pogode i po odpaleniu ruszam to samochodem zaczyna telepac w momencie powolnego puszczania sprzegla w ostatniej fazie jego "brania"
To chyba taki urok tego samochodu,w moim te same objawy ,zresztą w fiacie też to szarpanie było .
Na homologacji Euro4 mam.
_________________
D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2011-12-01, 17:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-12-01, 17:35   

Tak czytam powyższe posty i nasuwa mi się jedna myśl o przewadze silnika benzynowego nad dieslem. Widać, że zagazowana Dacia jeszcze gorzej się spisuje niż zagazowany Lanos. W zagazowanym Lanosie co chwilę padał silnik krokowy i objawy były podobne. Na szczęście wynalazłem patent na jego czyszczenie - zmywacz do paznokci. Jak zaczynały skakać obroty na zimnym silniku to czyściłem silnik krokowy i przepustnicę.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-01, 17:57   

@chriskb: Przecież nie wszyscy z "zażabionych" kolegów mają LPG - to jaki to ma związek?
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-12-01, 18:14   

laisar,

Ale każdy benzyniak ma silnik krokowy, który odpowiada za obroty biegu jałowego i co za tym idzie za ustawienie przepustnicy powietrza. Dlaczego pisałem o Lanosie, bo po kilku latach używania, żona bała się jeździć na gazie, jeździła tylko na benzynie a mimo wszystko występowały podobne objawy przy zimnym silniku.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-01, 18:14   

Ostatnio zaobserwowałem niewielki spadek mocy zaraz po uruchomieniu. Ponieważ spadek jest niewielki, uznałem to za mary i omamy. :/ Objaw jest taki, że silnik mniej chętnie wchodzi na obroty, za to chętniej z nich schodzi - przy zmianie biegu na wyższy czuję, że przy tym samym czasie wciśnięcia sprzęgła łapie z niższych obrotów niż normalnie. Szarpania jako takiego nie doświadczyłem. Uznałem, że to po prostu uroki zimy i zimnego silnika, chociaż przysiągłbym, że w zeszłym roku tego nie było (ale też wtedy nie znałem jeszcze tego samochodu i mogłem przegapić).
 
Kabe 


Marka: X
Model: X
Silnik: X
Rocznik: 1234
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 126
Skąd: Xixi
Wysłany: 2011-12-01, 18:23   

XX
Ostatnio zmieniony przez Kabe 2011-12-27, 19:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2011-12-01, 18:34   

Diesel 110 - żaby nie zarejestrowałem (DD). Diesel 1,4 w "Jaszczembiu" (z kołem dwumasowym) - żaby nie zarejestrowałem. Benzyna + LPG w Błękitnej Fali" - żaba jest - zarówno na benzynie jak i na gazie. W przeszłości - na wcześniejszych samochodach - benzyny i 2X LPG - żabienia nie zarejestrowano - ale to były wszystko gaźnikowe. Tylko "Torpeda" miał wtrysk - jednopunktowy a to praktycznie gaźnik. Może komuś się przyda do przemyśleń
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-12-01, 18:37   

laisar napisał/a:
@chriskb: Przecież nie wszyscy z "zażabionych" kolegów mają LPG - to jaki to ma związek?

Mój z żabami nic wspólnego nie ma.Raczej z gazelą.... :roll: :mrgreen:
_________________
48piotr
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-12-01, 18:46   

Co z tego, że jest gaz. Żabę robi na benzynie w początkowej fazie jazdy i przy zimnym silniku. Na gazie zapitala aż miło. Myślę, że problem rwania i niestabilności niskich obrotów jest poważnym błędem konstrukcyjnym i trzeba z tym jechać do serwisu i nagłaśniać sprawę w DACIA Polska, żeby problem rozwiązali. Na razie zdarzyło mi się to kilka razy ale zdarzyło coś czego nie powinno być.
 
Bogdan 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 10
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-12-01, 19:19   

Jak na razie jedynym rozwiązaniem problemu jest start z min.obrotami około 2k/min. Nie sądzę, aby na takie zachowanie auta miał wpływ LPG, zresztą tak jak stwierdzono wyżej...na gazie idzie jak torpeda :-) Zawsze tuż przed wyłączeniem silnika, przełączam na benzynę. A zanim włączę rano gaz, przejeżdżam dobry kilometr..a efekt występuje dokładnie przy ruszaniu na zimnym motorze. Jutro zadzwonię do serwisu...i jeśli coś sensownego odpowiedzą...dam znać.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-12-01, 19:44   

jeździłem "zagazowanym" Lanosem przez cztery lata (samochód kupiłem gdy miał siedem lat, dosyć spory przebieg i raczej przez ten czas rozpieszczany nie był) doprowadziłem go do porządku i przez cztery lata eksploatacji objawów żaby nie stwierdziłem (silnik 1,5 8V) w Dusterze też póki co (oby nigdy :-) ) żaby nie złapałem (przebieg 14 tys. km z tego na LPG 11 tys. km) - chyba nie można mówić że TTTM a raczej o przypadłości poszczególnych egzemplarzy...
 
dundee 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 27
Skąd: Slask
Wysłany: 2011-12-01, 19:50   

Żabą bym tego nie nazwał, ale faktycznie przy zimnym silniku (bez LPG) da się wyczuć w sprzęgle delikatne "rwanie" ... tak jak ktoś wcześniej zauważył, w końcowej fazie.
Pojawia się to gdy dość dynamicznie odpuszczam sprzęgło (uprzedzam -dynamicznie, ale płynnie) i tylko na zimnym silniku. Po przejechaniu kilkuset metrów, już jedynkę wbijam bez "żaby" (nawet bez kijanki). Może to jednak coś z przeniesieniem napędu a nie z samym gazem?
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-12-08, 20:30   

Cze !!! Generalnie coś jest nie tak bo jakiś jest długi czas reakcji auta na gaz. Ponadto od czasu do czasu przydławia silnik w chwili dodania gazu na wolnych obrotach i zimnym silniku. Czy możecie mi podać kontakt do Daci Polska, żebym mógł napisać o problemie. Jak dla nie jest to zdecydowanie wada konstrukcyjna. W dobie rozwoju technologicznego nie do pomyślenia jest fakt przytykania ,,losowego'' silnika
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-12-08, 20:41   

robo1973 napisał/a:
Czy możecie mi podać kontakt do Daci Polska


kontakt.klient@renault.com.pl

recepcja.renault-polska@renault.com.pl

albo jeżeli chcesz listownie to na adres:

Renault Polska Sp. z.o.o.
02-674 Warszawa, Marynarska 13
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-12-10, 21:07   

Też zauważyłem w ostatnim czasie podobne objawy, jakby paliwo nie docierało ... stawiałem na wtryskiwacze, albo na "nienauczoną" przepustnicę, któa de facto była u gazownika 2 razy czyszczona z 1 resetem sterownika, ale programu do "nauczania" tam nie mają, a w R. życzą sobie 140 zł (utrata gwarancji przez LPG)
 
rgr 


Marka: AR/Dacia
Model: 156/Sandero
Silnik: 2.0TS / 1.4 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-12-13, 17:06   

A próbowaliście już (piszę dot tych "żabkowatych" z LPG) resetu kompa benzynowego?

Nie wiem jak działa pamięć ECU w Dacii/Renault, ale proponuję zdjąć na noc klemę z aku, rano podłączyć i zobaczyć czy dalej żabkuje na benzynie.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-12-13, 17:41   

Duster nie żabkuje cały czas. Generalnie jedzie bardzo dobrze ale jednak od czasu do czasu zdaży się jej zarywać i to na benzynie. Na LPG jedzie idealnie, nie robi żaby
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2011-12-13, 17:47, w całości zmieniany 3 razy  
 
lukka16 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 16V 105KM LPG 4WD
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 181
Skąd: Rybnik - Czernica
Wysłany: 2011-12-13, 18:25   

Witam
W moim występuje taka usterka tylko na zimnym silniku (benzyna bez gazu 1,6 16v) od nowości, tzn. po wymianie silnika (przebieg ok.750km a teraz mam 5000km) bez gazu i po dodaniu gazu obroty skaczą regularnie od 700 do 1000 lub więcej (według dodanego gazu na każdym biegu) a po przejechaniu 200-500m ustępuje falowanie i już jest okey (silnik przecież jeszcze jest dalej zimny) - nie znalazłem odpowiedzi na nią na forum w dotychczasowych tematach:(
Byłem w serwisie - podłączyli komp. i nic nie znaleźli, profilaktycznie wgrali nowy soft :idea: :)
NIC SIĘ NIE ZMIENIŁO :!:
Przyzwyczaiłem się już do tego objawu i bardzo delikatnie traktuję gaz po rozruchu na pierwszych metrach (by nie robić kangurka).
Zgłoszę to znów do serwisu lecz jak jeszcze coś innego znajdę bo nie chce mi się specjalnie jechać po to by mi powiedzieli że błędów nie ma i jest okey (mam 18km do serwisu i nie mają czasu, ani ja by czekać godzinę lub dwie aż wystygnie to diagnoza jest trudna.

LECZ NASTĄPIŁA NAGŁA ZMIANA W INNYM SERWISIE :lol:

Moje problemy skończyły się po wizycie w innym serwisie gdzie przeprowadzono czyszczenie przepustnicy i żadnej nierównej pracy nie da się już wyczuć.
Tam po moim opisie od razu wiedzieli co to może być i po dwóch godzinach jak nowy :-D
WIĘC BYŁA TO ZABRUDZONA PRZEPUSTNICA :!:
Dodam że problem zaczął się po wymianie silnika w akcji przywoławczej może wtedy coś zostało zabrudzone :!:

Teraz mam założony LPG od dwóch miesięcy ale usterkę kazałem zrobić przed instalacja żeby nie było że to gaz robi problemy :!:

WIĘC POLECAM ZMIANĘ SERWISU LUB UPARTE DĄŻENIE DO USUNIĘCIA USTERKI W SWOIM :!:
_________________

Ostatnio zmieniony przez lukka16 2011-12-13, 18:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-12-13, 18:47   

Ciekawe ? Tylko że ja takie objawy zauważyłem od nowości. Obecnie mam tylko 3500 km i nie miałem wymienianego silnika. No ale coś w tym musi być albo jest problem w samym układzie regulacjii.
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2011-12-13, 18:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-12-13, 22:06   

LUKKA 16 a który serwis taki sprytny?
 
lukka16 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 16V 105KM LPG 4WD
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 181
Skąd: Rybnik - Czernica
Wysłany: 2011-12-13, 23:21   

Racibórz :-( nie poradził sobie z usterką a Wodzisław TAK :-)
Całkiem możliwe że jest to fabryczne zabrudzenie lub błąd przy montażu.
_________________

 
elektryk1 


Marka: Daewoo \ Dacia
Model: Matiz \ Duster 4x4
Silnik: 0,8 \ 1,6 16V
Rocznik: 2003 \ 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 59
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-12-14, 17:58   

A to ta sama firma tylko rozne oddzialy
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne