Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-02-24, 02:00
Drgający (wibrujący) pedał sprzęgła
Autor Wiadomość
Tom 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 3
Skąd: mazowieckie
  Wysłany: 2011-04-18, 09:49   Drgający (wibrujący) pedał sprzęgła

Witam
Mam (chyba) problem z Dusterem 1.6 4x4. Zauważyłem że pedał sprzęgła wyraźnie wibruje w trakcie jazdy, Gdy samochód toczy się na luzie wibrowania nie ma.
To wibrowanie czy drżenie jest wyraźniejsze na niskich biegach. Byłem w serwisie. Pan przejechał się moim Kurzcem (takie spolszczenie ;-) ) i stwierdził to coja - drga. Jednakże w serwisie nic nie zrobili stwierdzając że ten model tak ma.
Pytanie do użytkowników Dustera 1.6 4x4 - czy jak położycie (dotkniecie) nogę na pedał sprzęgła to czujecie wyraźne wibracje. Na pedale hamulca tego nie czuć.
Dzieki za rady w tym temacie.

Pozdrawiam
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-04-18, 10:41   

Tom,
witaj w Klubie... :-)
nie wiem na ile jesteś wrażliwy... ale w każdym (chyba) samochodzie po "dotknięciu" nogą sprzęgła w trakcie przenoszenia napędu wyczuwalne jest lekkie drżenie... trudno określić jego intensywność i się odnieść do Twojego opisu..., jaki masz przebieg samochodu oraz od kiedy ten objaw zauważyłeś a może był "od zawsze" a dopiero teraz to dostrzegłeś? póki co masz samochód na gwarancji i chyba nie ma sobie co tym głowy zaprzątać, zwłaszcza, że zgłaszałeś to do ASO... :-)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-18, 11:53   

http://forum.tdi-tuning.p...er=asc&start=15
"Lekkie pulsowanie pedału sprzęgła, jest naturalne jak osad w soku owocowym 8) .
Przecież sprężyna centralna docisku nie jest jednolitą płaszczyzną, tylko promieniście ułożonymi wycinkami, stanowiącymi oparcie dla łożyska wyciskowego. Nawet najmniejsze odchylenie od płaszczyzny styku powoduje lekkie kołysanie łożyskiem.(pamiętajmy, że wszystkie obecnie produkowane i montowane fabrycznie sprzęgła pracują z zerowym luzem - łożysko cały czas ma styk ze sprężyną centralną docisku). Przy hydraulicznym siłowniku centralnym lub bocznym, następuje przeniesienie drgań poprzez nieściśliwą ciecz na pompę i pedał sprzęgła.
Doszukiwanie się w tym wypadku nieprawidłowości, to strata czasu. :idea: "
 
Tom 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 3
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-04-19, 09:44   

Dzięki za wyjaśnienia
Rzecz w tym, że w innych wytworach przemysłu motoryzacyjnego zjawisko takiego nie zauważyłem.
Równolegle używam Hyundaia I10 (na zakupy w mrówce) i w nim nie drży.
W testowanych samochodach znajomych także czegoś podobnego nie stwierdziłem.

Tak naprawdę chodzi o natężenia zjawiska. Wiadomo silnik, sprężynki , koła i inne szpeja pracują, samochód jedzie więc jakieś drgania muszą być. Ale w moim Kurzcu to prawie masaż stopy. Zresztą fachowiec z serwisu po przejechaniu się stwierdził cyt. „ a rzeczywiście drga … „.
Ja sam zresztą nie nazwałbym tego „lekkie pulsowanie „

Kurzca eksploatuje od stycznia, przejechane ma 4500 km. Jeżdżę raczej spokojnie (ostatnio na 300 km trasie z 10% miastem pokazał 7.9 l/100 km) . Objaw zauważyła żona jakieś 2 miechy temu, dałem się jej przejechać do lasu. W zimę jeździłem w grubych butach i nie mam w zwyczaju trzymać nogi na sprzęgle w trakcie jazdy, więc można założyć, że miał to od nowości. W ASO w książce nic nie wpisali.

Do tej pory w użyciu była Multipla :-D , służbowe Kangoo :-| , VW Jetta :-> , a dawno temu, Volvo360, Skoda, 126P.
Duster to mój pierwszy 4WD i dlatego jestem ciekaw czy rzeczywiście „ten typ tak ma”.

Najlepiej było by spotkać bliźniaka 4WD i sprawdzić samemu, albo przejechać się próbnie u dealera.
W każdym razie będę wdzięczny za subiektywne odczucia użytkowników Dustera 4WD czy im drga.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-20, 09:09   

Ja mam 2WD i sprawdziłem.
Na wstępie powiem tak, w żadnym samochodzie tego nie zauważyłem i nie sprawdzałem. W Dusterze do dzisiaj też nie. Dlaczego? Dlatego, że NIE NALEŻY lekko naciskać na sprzęgło. Może to doprowadzić do jego awarii. Sprzęgła używam gdy zmieniam bieg lub nagle hamuję, ewentualnie do lekkiego przemieszczenia się w korku - wtedy nigdy nie drga.
Dzisiaj z ciekawości położyłem w czasie jazdy lekko nogę na sprzęgle i lekko drga. Uważam, że tak ma być, tj. ma drgać, ale kłaść na nie nogi się nie powinno.
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-04-20, 20:47   

Hej

Ja tez pierwszy raz w zyciu trzymalem noge na sprzegle i tez drgalo - w sumie logiczne ze cos polaczone mechanicznie z silnikiem drga podobnie jak on - w innych autach chyba tak nie bylo ale w sumie nie wiem bo jakos nigdy nie sprawdzalem :)
_________________
 
metysw 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-05-11, 21:06   

Witam.
Mam Dustera 1,6 16v 4x4 też zaczeło mi drgać sprzęgło podczas jazdy ale co lepsze już nawet czuję wibracje na pedale gazu . Przejechane 8200 km. Najlepsze jest to że podczas powolnego ruszania np: pod górkę z lekko puszczanym sprzęgłem słychać delikatne tarcie . W poniedziałek jadę do ASO i to zgłaszam , zobaczymy.
_________________
Darek Wrocław
 
metysw 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-05-23, 19:26   

witam.
Odebrałem auto z serwisu po tygodniu czasu ( lubin) jeden mechanik potwierdził że sprzęgło " skrzeczy przy podjeżdżaniu pod górę ze stopu , kierownik serwisu stwierdził że nie widzą przeciwwskazań do jazdy .
Od dziś za każdym razem wizyty w serwisie Lubin będzie zgłaszane drżący pedał sprzęgła . Zawsze to jakaś podstawa do naprawy gwarancyjnej w razie usterki.
_________________
Darek Wrocław
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2012-11-12, 19:56   

Też zauwazyłem taka dolegliwość u mnie, ale to nie jest problem. Bardziej mnie martwi że przy ruszaniu czuć ze sprzęgło nie lapie równo tylko lekko szarpie silnikiem, tak jakby była nierowna tarcza. Co dziwne dzieje sie to jeśli silnik jest jeszcze zimny, po kilku czy kilkanastu ruszaniach np ze skrzyżowania przypadłośc ta jak by zanikała :roll: Nie było tego również gdy samochód był nowe zaczeło sie dopiero po kilku tyś km. teraz mam 7tyś
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-11-13, 13:11   

No właśnie od jakiegoś czasu raz na kilka ruszeń odczuwam szarpanie, czasem bardzo mocne - tak jak przy uszkodzonych sprężynkach (tłumikach trgań) na tarczy sprzęgła.
Potem nic nie czuć - i znów zaszarpie. Szarpanie tylko na 1 biegu przy ruszaniu. Efekt niezależny od temperatury silnika, pogłębiający się (zdarza się to coraz częściej). Przebieg 55 kkm. Czy zgłaszałeś to już do ASO?

okey32 napisał/a:
Bardziej mnie martwi że przy ruszaniu czuć ze sprzęgło nie lapie równo tylko lekko szarpie silnikiem, tak jakby była nierowna tarcza. Co dziwne dzieje sie to jeśli silnik jest jeszcze zimny, po kilku czy kilkanastu ruszaniach np ze skrzyżowania przypadłośc ta jak by zanikała Nie było tego również gdy samochód był nowe zaczeło sie dopiero po kilku tyś km. teraz mam 7tyś
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2012-11-13, 13:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-11-13, 15:17   

okey32 napisał/a:
Też zauwazyłem taka dolegliwość u mnie, ale to nie jest problem. Bardziej mnie martwi że przy ruszaniu czuć ze sprzęgło nie lapie równo tylko lekko szarpie silnikiem, tak jakby była nierowna tarcza. Co dziwne dzieje sie to jeśli silnik jest jeszcze zimny, po kilku czy kilkanastu ruszaniach np ze skrzyżowania przypadłośc ta jak by zanikała :roll: Nie było tego również gdy samochód był nowe zaczeło sie dopiero po kilku tyś km. teraz mam 7tyś


U mnie też występowało na zimnym szczególnie jak autko postało parę dni nie jeżdżone ale chyba wszystko się już dotarło i teraz jest już w porządku. Musisz się jeszcze nauczyć jeździć dieslem bo zakładam że wcześniej nie miałeś a tu można łatwo sprzęgło spalić gdyż mamy duży moment obrotowy jak i koło zamachowe jest cięższe niż w benzynie
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2012-11-13, 17:31   

Myśle ze mimo ze to dizel i ma większy moment to w koncu nie ma tego momentu 400 żeby trzeba było szczególnie uważać . Narazie nigdzie tego nie zgłaszałem , jeśli zacznie sie pogarszać to zgłosze w serwisie. Może akurat i u mnie minie to po jakimś czasie
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-11-16, 11:16   

Drgania pedału sprzęgła przy dodawaniu gazu są normalne i najlepiej nie pacać nogą w czasie jazdy:)

No chyba, że ktoś chce zmieniać biegi bez odejmowania gazu jak Kuzaj:) ale to tylko w wrc:)
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-11-21, 10:29   Drgania pedała sprzęgła Dacia Logan

Witam.
Jakiś czas temu miałem wymienione sprzęgło na nowe i od tego czasu przy obrotach 1800 drga mi pedał sprzęgła :/ Byłem u mechanika i trochę wyregulował wysokość sprzęgła i powiedział, że to pomoże,ale żadnej poprawy nie było.
Uważa, że to jest sprzęgło samoregulujące i pedał sprzęgła ma być tak samo wysoko jak pedał hamulca, a reguluję się tylko wysokość w miarę zużywania, żeby była równa wysokości hamulca.

Jest to bardzo irytujące bo jadąc gdzieś w dalszą drogę wrzucam 4 czy 5 bieg i chce sobie jechać ekonomicznie, a tu drga i terkota pedał :/ (pedał hałasuje na każdym biegu tylko, że na 1,2, czy 3 jest to sekunda drgania,bo przyspieszam, a na 4 i 5 jadę już w miarę na równych obrotach i drga cały czas). Jak dotknę lekko nogą to przestaje, ale przecież nie mogę cały czas dotykać sprzęgła :/

Ktoś też miał taki problem jak ja i wie jak go rozwiązać ?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-05-12, 18:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-11-21, 10:46   

Wysprzęglik czyli łożysko oporowe też wymienione??
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-11-21, 10:49   

Cały komplet był wymieniony: tarcza, docisk i łożysko oporowe.
Sprzęgło też nie jest jakieś marketowe, bo Sachs albo Luk teraz już nie pamiętam które.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-21, 10:57   

Do 1.4 MPI nie było wysprzęglika.
Powiem tak , mi też leciutko drga pedał , przed wymianą kompletnego sprzęgła było to bardziej odczuwalne ale stary docisk był ewidentnie felerny:

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=96550#96550

To chyba nie do końca wytłumione drgania skrętne przenoszą się na łapę i linkę sprzęgła.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-14, 23:33   

Od jakiegoś czasu zauważyłem dziwną pracę sprzęgła oraz silnika podczas ruszania. Wrzucam jedynkę i od silnika czuć jakby wibracje, taki przydźwięk. Wibracje te przenoszą sie na pedał sprzęgła, szczególnie pod koniec wysprzęglania, jak puszczam je. Na luzie lekko sprzęgł pracuje, jednak jak się dotknie dłonią to czuć lekkie wibracje. Nie ślizga się sprzęgło, nic nie śmierdzi. Tylko ten dźwięk, jakby coś zle amortyzowało silnik przy ruszaniu. Zjawisko to wyczuwalnie na jedynce, na dalszych biegach nic nie czuć. Zastanawiam się, czy to początek końca sprzęgła ( sandero 2009r. (48 200 km), a może jakaś tajemnicza łapa/amortyzator, skrzyni/silnika się wyrobił i tłucze ? Oczywiście pojadę do ASO z tym, mam wciąż gwarancje do czerwca 2015r. Chciałem Was tylko spytać o ewentualne potencjalne przyczyny ? Jeśli to sprzęgło to pewnie na gwarancji tego nie naprawia ?
 
carolinus 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 60
Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 2013-11-15, 00:04   

w starych autach typu Łada :P

- jadąc na 4 (skrzynia 4 biegowa) przy około 60km na godzinę sprzęgło i redukcja na 3 a następnie natychmiastowe zwolnienie sprzęgła
- jak był efekt chwilowego przyhamowana to sprzęgło ok, jak nie to się kończy :D

A tak poważniej:
-nie mam pojęcia w jaki sposób można przetestować sprzęgło samodzielnie bez przyrządów :(
- gdyby problem był ze sprzęgłem to moim zdaniem problemy pojawiałyby się też na wyższych biegach

U mnie był odgłos "puknięcia" przy ruszaniu z jedynki ale też czasem przy przejazdach przez śpiących pol. - wyrobione końcówki drążków.
_________________
--
12.V.2021: +165000km od dnia zakupu,
>237kk całkowity
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 17:29   

pewien Pan z warsztatu dal mi super metode na weryfikacje takowego sprzegla
u mnie dzisiaj , super wyszlo slizgajace sie,

ok 1200-1500obrotow, lekko sie toczymy na 5tce
i nagle gaz do dechy
- widoczne skoczenie obrotow i dopiero po jakims czasie spadek i zaczecie rozpedzania to potwierdzenie
U mnie dokladnie tak jest ...

Ile placicie za wymiane sprzegla w W-wie np ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-30, 07:41   

można też stanąć pod górkę . 1 i pełen gaz
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-30, 08:05   

i co dalej ? jak zgaśnie to dobre sprzęgło a jak będzie próbował ruszyć to kiepskie ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-30, 08:20   

Będzie się ślizgać to znaczy że sprzęgło przepuszcza
czyli do wymiany

Każda forma sprawdzanie sprzęgła polega na jak największym obciążeniu silnika i sprawdzenia czy się nie ślizga .
Równie dobrze można zrobić jak ty piszesz tylko pod górkę
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-30, 08:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
miczwak 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-30, 09:47   

corrado a Ty wymieniałeś u siebie? Przy jakim przebiegu? Ile zapłaciłeś? Ja mam aktualnie ok 75kkm i nie zanosi się jeszcze, ale licho nie śpi...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-30, 10:08   

najtaniej 300pln co sie dowiadywalem jesli nie beda musieli opuszcac sanek hehe
z saneczkami - 400pln

ale jest tez metoda na tzw. lewarek i odciagniecie tylko skrzyni od silnika - da sie tak w clio i meganie, mam nadzieje ze tez w dusterku u siebie mogl bym tak zrobic, wiec moze bym sam wymienil , wyjmujac jedna polos lewa a druga tylko odlaczajac ze zwrotnicy , silnik bym podlewarowal i skrzynie tez odkrecajac od poduchy skrzyni
bo wymienilbym tarcze i tzw docisk

tutaj pokazane i omowione , chyba ze ktos nie rozumie po angielsku :


A u siebie mam 98 tysi przebiegu :) Sprzeglo sie ladnie juz slizga ...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne