Przyszedł mi do głowy szaleńczy pomysł
- silnik 1,4 16V TCe 130
- wersja privilege (najbogatsza)
Rabat 9 tys. zł na rocznik 2011 (dlaczego?)
Cena po rabacie 74850 zł (bez lakieru metalic)
Odradźcie mi
słabe strony silnika?
Ostatnio zmieniony przez wox 2011-01-22, 23:33, w całości zmieniany 2 razy
Ale dlaczego odradzać? Fajne autko... Owszem, może to sporo pieniędzy, ale 1) to kwestia subiektywna, a już 2) stosunek "cena/jakość" - jeszcze bardziej.
Jedyne wada to te 2 dodatkowe miejsca - małe, małe!
Cytat:
Rabat 9 tys. zł na rocznik 2011 (dlaczego?)
"Kryzys"? <;
Albo po "kryzysie" = walka o klienta...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-01-22, 23:47, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-01-23, 07:41
WOX miałem okazję jeździć tym samochodem z tym silnikiem kilka godzin. Jak dla mnie rewelacja. W tym samochodzie jeździ się jak byś siedział na fotelu przed telewizorem. Rozmawiałem z zaprzyjaźnionymi kolegami z serwisu o tym aucie. Silnik bardzo dobry, mało awaryjny. Do serwisu właściciele tych aut nie przyjeżdżają. Mnie w sierpniu urodzi się drugie dziecko i jak będzie mnie stać to sobie właśnie to autko kupię.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-01-23, 10:42
Za 68100 masz wersję 1,6 110KM bez turbiny i kłopotów hehe, albo nissana evalię za podobne pieniądze, a tak w ogóle to najtańszy grand scenic jest droższy od MCV z takim samym benzyniakiem o 20 tys i oferuje niestety mniej miejsca w 3 rzędzie ale wygoda lepsza niż MCV. Ja czekam jak za 2-3 lata Dacia wypuści MPV i zobaczymy.
Na tą chwilę faworytem jest Nissan NV200 Evalia 7-os z bagażnikiem 900l przy 7 osobach.
Ale Grand Scenic kusi wypasem ale skomplikowanie konstrukcji może być przyczyną wielu upierdliwych awarii: np.elektryczny automatyczny hamulec ręczny.
Edit: co do tych 2 miejsc to w scenicu idzie przesuwać fotele w 2 rzędzie i zrobić więcej miejsca dla tych z tyłu, w mcv nie ma tego.
wcale silnik 1,6 nie jest takie dobry jest z dwumasą która niestety figle sprawia nawet po 80tys. km , Grand Scenic trochę waży i potrzebna jest mu moc jaką oferuje 1,4Tce choć na forum czytałem że brakuje ludziom wersji z 150KM.
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 54 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-23, 12:16
Grand Scenic w tej cenie to dobra oferta .Pamietajcie, że MCV skierowana jest raczej do klientów powiedzmy mniej wymagających.Stąd też niższa cena w stosunku do GS.
Mi osobiście bardziej podoba się Grand Scenic.Lecz wiadomo, pieniązki, pieniążki Zresztą niedługo będę musiał zmienić mojego Logana na coś wiekszego.Przybyło 2 dziecko i wkrótce przy 2 fotelikach z tyłu będzie ciasnawo dla jeszcze 1 osoby.Także albo MCV a może MPV?Albo GS jakaś używka do 5 lat.
Natomiast gdybym dysponował większą gotówką to kupiłbym GS.Pamiętajcie, że wyższa cena to dopiero początek wydatków.Dojdzie wyższe ubezpiecznie, przeglądy itd.I tu jednak MCV jest na wygranej pozycji.Nawet jak utraci na wartości powiedzmy połowę to i tak nie wywaliłeś 70 tysi lecz 50
Jak kolega ma ochotę na zakup to nie ma co odradzać, tylko życzyć szerokości i oczywiście jakiś wpisów na naszym forum.
Pozdrawiam
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-23, 14:19
wox napisał/a:
Przyszedł mi do głowy szaleńczy pomysł
Nie taki szaleńczy, ale na pewno miły w razie jego realizacji:)
wox napisał/a:
- silnik 1,4 16V TCe 130
wygląda to na papierze fajnie, ale trzeba by poczytać opinie użytkowników np na stronce PIKURa
wox napisał/a:
Rabat 9 tys. zł na rocznik 2011 (dlaczego?)
Taktyka stosowana przez wieku producentów w różnych branżach. Klient jest bardziej zadowolony gdy kupi auto za 75 tys. zł które teoretycznie wg katalogu kosztuje 84tys zł niż w przypadku kupna za cenę katalogową, nawet gdy jest ono niska
Ostatnio zmieniony przez benny86 2011-01-23, 14:20, w całości zmieniany 1 raz
a może tą wersje Bose Edition 1.4 16V TCe 130 Euro 5 G11 7-miejscowy
zawsze będzie można ją drożej odsprzedać, no i pewnie lepiej będzie wyciszony a prawie niczym się nie różnią wyposażeniem
http://www.francuskie.pl/wiadomosci/6233
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-01-23, 17:23
Silnik 1.6 16V w Meganie i Scenicu ma koło dwumasowe pierwsze słyszę, na forum megane i scenic nie znalazłem żadnych problemów z kołem zamachowym, wątpię bo i po co by tam miało być, tce ma zapewne koło dwumasowe bo i moment podobny do diesla.
Chyba chodzi o koło zmiennych faz rozrządu to ono lubi się sypnąć często w tych silnikach.
Silnik 1.6 16V w Meganie i Scenicu ma koło dwumasowe pierwsze słyszę, na forum megane i scenic nie znalazłem żadnych problemów z kołem zamachowym, wątpię bo i po co by tam miało być, tce ma zapewne koło dwumasowe bo i moment podobny do diesla.
Chyba chodzi o koło zmiennych faz rozrządu to ono lubi się sypnąć często w tych silnikach.
dzięki za poprawienie oczywiście chodziło o KZFR - koło zmienych faz rozrządu
Przepraszam za wprowadzenie w błąd
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1113 Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-01-23, 21:04
To inna liga niż dacia; wygoda, dbałość o szczegóły, estetyka. Moim zdaniem nie ma co porównywać. Niestety, kosztem większego skomplikowania a więc i ewentualnie większej awaryjnosci. Silnik fajnie ciągnie, choć przestawinie się z 1.5dci na 1.4tsi pod względem kwot zostawianych na stacjach beznyznowych będzie trudne do przyzwyczajenia - zwłaszcza w jeździe miejskiej ;)
wszystko zależy Tylko od Ceibie - jeśli zależy Ci na tej "lepszości" to tylko kupować :)
- odradzam, ja bym nie brał: za ułamek tej ceny możesz przerobić i doposażyć swój wózek tak, że w większości aspektów będzie lepszy (wyciszenie, fotele itp).
Aczkolwiek oczywiście w jednej, bardzo istotnej kwestii, niestety renówki nie dogoni: w bezpieczeństwie... (kurtyny, napinacze itd.).
Dzięki za niektóre opinie; jutro (przynajmniej telefonicznie) zacznę "szukać", zwłaszcza możliwości przejechania się. Prosiłem o Wasze wsparcie bo ostatnio mam strasznie mało czasu (zachciało mi sie kolejnych studiów podyplomowych, więc nawet soboty i niedziele mam zajęte od rana do wieczora).
Silnik fajnie ciągnie, choć przestawinie się z 1.5dci na 1.4tsi pod względem kwot zostawianych na stacjach beznyznowych będzie trudne do przyzwyczajenia - zwłaszcza w jeździe miejskiej ;)
ale to ma być silnik TCE a nie TSI
Jednostka 1.4 jest już znacznie bardziej wymyślną konstrukcją. Z mocą wynoszącą 130 KM celuje bezpośrednio w silniki 1.4 T-Jet 120 KM i 1.4 TSI 122 KM. Jednostka o pojemności 1397 ccm nie wywodzi się jednak z (całkiem udanego) wolnossącego silnika Renault 1.4 98 KM. Za bazę posłużyły wolnossące silniki Nissana 1.5 i 1.6.
Jednostka o oznaczeniu fabrycznym H4Jt ma więc typowo japońską budowę:
- krótkoskokowa (średnica cylindra 78 mm, skok tłoka 73,1)
- wyposażona w dwa wałki rozrządu, napędzające bezpośrednio (bez użycia dźwigienek) zawory
- napęd rozrządu poprzez łańcuch - tym przypadku zębaty, jego trwałość ma wynosić 300 tys. km
- aluminiowy kadłub.
Wałek rozrządu zaworów dolotowych wyposażony jest w hydrauliczny mechanizm płynnej zmiany faz rozrządu. Łyżką dziegciu są krzywki współpracujące bezpośrednio z szklankami zaworów - straty tarcia są wyższe niż w układach z dźwigienkami jednostronnymi i rolkami. Kłóci się to z koncepcją budowy wysokosprawnego, ekonomicznego silnika.
Podobnie jak silnik 1.2 1.4 TCe jest wyposażony w intercooler, natrysk oleju i zmodyfikowane kanały dolotowe. Zasilanie jest realizowane poprzez tradycyjny system wtrysku wielopunktowego do kolektora dolotowego.
Porównanie z urzędującym królem w tej kategorii mocy: VW 1.4 TSI 122 KM.
Silnik VW podobnie jak Renault ma jedną, małą turbosprężarkę, szesnaście zaworów i dwa wałki rozrządu (w tym dolotowy z regulacją faz rozrządu) napędzane łańcuchem. Zawory napędzane są jednak przez dźwigienki jednostronne z rolkami, podparte na hydraulicznych kompesatorach luzu zaworowego. Jest to rozwiązanie o małych stratach mechanicznych, małych masach ruchomych (a więc sprzyjające wysokoobrotowości) i za razem całkowicie bezobsługowe. Tu niemieckie wzorce wygrywają z japońskimi.
Kolejną sprawą jest intercooler, Renault stosuje chłodnicę powietrze-powietrze o znacznych wymiarach i objętości. VW zastosował intercooler powietrze-ciecz co zredukowało pojemność układu dolotowego z 11 do 4,8 litra i co ma bezpośrednie odbicie w zmniejszeniu tzw. turbodziury i w poprawie reakcji na dodanie gazu.
Silnik TSI wykorzystuje bezpośredni wtrysk paliwa, który pozwala na zastosowanie wysokiego stopnia sprężania (10:1) - powietrze w cylindrze jest chłodzone poprzez odparowywanie benzyny odsuwając tym samym problem spalania detonacyjnego. Renault, zrażone chyba problemami z silnikiem 2.0 IDE, nadal unika stosowania wtrysku bezpośredniego.
Reasumując, silnikowi TCe nadal wiele brakuje do TSI, choć z drugiej strony nie ustępuje on zaawansowaniem technicznym (a prawdopodobnie nawet go przewyższa) 1.4 T-Jet Fiata. http://blogsilnika.blogspot.com/search/label/TCe
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Nie liczyłby też że TCE będzie palił mniej niż TSI - raczej więcej ;)
tak będzie palił więcej benzyny(TCE), ale za to w TCE dasz zwykłą instalacje Sekwencyjną LPG za około 3200zł i będzie bez problemowo palił LPG. W TSI nawet instalacje za 7tys. nie dają gwarancji że będzie działała jak należy przeważnie będzie palił LPG i benzynę jednocześnie co jest nonsensem instalacji LPG w silniku 1,4 TSI ( od 122 do 200KM)
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Ostatnio zmieniony przez maciek 2011-01-24, 18:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1113 Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-01-24, 18:51
maciek127 napisał/a:
r70 napisał/a:
Nie liczyłby też że TCE będzie palił mniej niż TSI - raczej więcej ;)
tak będzie palił więcej benzyny(TCE), ale za to w TCE dasz zwykłą instalacje Sekwencyjną LPG za około 3200zł i będzie bez problemowo palił LPG. W TSI nawet instalacje za 7tys. nie dają gwarancji że będzie działała jak należy przeważnie będzie palił LPG i benzynę jednocześnie co jest nonsensem instalacji LPG w silniku 1,4 TSI ( od 122 do 200KM)
No tak... z racji całkowitego nie myślenia o gazie, nie przyszł omi do głowy takie prównanie.
Masz rację, jeśli się myśli o zagazowaniu to TCE ma w takim razei zdecydowaną przewagę :)
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 340 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2011-01-24, 21:42
Grand Scenic trzeciej generacji wygląda naprawdę dobrze (w "dwójce" grand nadwozie było nieco nieproporcjonalne), wykończenie jest naprawdę ładne i ma sporo bajerów. Nie wiem, jak się nim jeżdzi, ale podejrzewam, że przy zastosowaniu układu jezdnego z Mégane III nie można mieć większych zastrzeżeń :)
Jeżeli auto ma być do wesołego, komfortowego i bezpiecznego bujania się wraz z rodziną, to Grand Scenica można tylko polecić.
Nowej wersji co prawda jeszcze dokładnie nie oglądałem, ale poprzednia (która wcale nie była brzydka i nieproporcjonalna ) robiła na mnie bardzo dobre wrażenie. Oczywiście GS w wielu rzeczach jest od MCV o wiele lepszy, ale w innych znacznie ustępuje (wspomniana wygoda w trzecim rzędzie, czy półka dla 2 rzędu.
Głównym problemem nie jest moim zdaniem słabość silników, a już na pewno nie 1,4 130 KM, bo to wystarczająca moc. Renault to 5 gwiazdek, a Daćka tylko 3, jeśli ktoś jeździ z dziećmi i ma realny wybór między tymi dwoma, to ilość poduszek, napinacze i tak dalej jednak robią różnicę. W Daćce nie ma szans na poduchy dla 2 rzędu, o ESP nawet nie wspominając...
Jest jeszcze jeden argument za Daćką, który dla mnie się liczy - pakuję auto dość często i przyznam, że mam nieco poobcierane plastiki w bagażniku oraz kilka rysek na wewnętrznej części skrzydeł drzwi o dużych i długich przedmiotów i jakoś nie robi to na mnie wrażenia - Daćkę traktuję jako wspaniałego konia roboczego, a gdybym miał Renault to bym się zastanawiał przy każdej okazji czy może czegośtam nie zostawić, żeby mi się wnętrze bagażnika nie pobrudziło/podrapało/itp.
EDIT:
Spać mi się jeszcze nie chce, więc selektywnie niektóre tylko rzeczy:
MCV 1,6 16V vs. Grand Scenic 1,4
1. przyspieszenie 12 s. 11,5 s. (niemal identyczne)
2. prędkość maks 175 kmh 190 kmh (wygrywa Renault)
3. spalanie śr. 7,5 l/100 km 7,4 l/100 km (różnica niezauważalna)
4. pojemność baku 50 l 60 l (wygrywa Renault)
5. bagażnik b. 3 rzędu 700 l 564 l (wygrywa Dacia)
6. komfort 3 rzędu dość dobry miejsca za karę (wygrywa Dacia)
7. klima kiepski manual dobry automat (wygrywa Renault)
8. airbagi maks. 4 maks. 6 (wygrywa Renault)
9. ESP, ASR... nie tak (wygrywa Renault)
10. EuroNCAP 3 p. 5 p. (wygrywa Renault)
11. cena ok. 50 tyś. ponad 70 tyś. (wygrywa Dacia)
Ostatnio zmieniony przez Mikele 2011-01-25, 01:09, w całości zmieniany 1 raz
przeważnie będzie palił LPG i benzynę jednocześnie co jest nonsensem instalacji LPG w silniku 1,4 TSI ( od 122 do 200KM)
Doprostuje: nie przewaznie tylko na pewno musi palic benzyne - 15 - 20% dotychczasowej dawki i o tylez mniej LPG, niz by spalil palac tylko to paliwo. Wychodzi drozej niz przy LPG w TCe ale wciaz taniej niz na samej benzynie.
Z pozytywow, to odpadaja problemy z ukladem zasilania benzyna pojawiajace sie w autach, ktore jezdza tylko na LPG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum