Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-04-16, 17:44
Fajny zestaw terenowy do Dustera
Autor Wiadomość
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-27, 09:15   Fajny zestaw terenowy do Dustera

http://daciaduster4x4.blo...aracion-de.html

na zachętę





 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-08-27, 13:08   

wyciągarka?? no nieżle... tereaz to juz rasowa terenówka, ale jeszcze brakuje wyciągniętego filtra
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-08-29, 00:56   

Z wyciągarką już raźniej ...;)
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-06, 19:24   

Przeglądam prasę, strony poświęcone jeździe i samochodom terenowym. Duster jest bardzo dobrze oceniany jako typowa terenówka właśnie, natomiast jako SUV budzi bardzo mieszane uczucia. Świetnie radzi sobie w terenie dzięki dużemu prześwitowi, prostej, alej wytrzymałej konstrukcji zawieszenia, za strzał w dziesiątkę uznawane jest skorzystanie ze sprawdzonych i znanych rozwiązań Nissana, wysoko oceniane jest wyciszenie kabiny.

Podstawowa wada: zbyt słabe zabezpieczenie przedniej części podwozia i zbyt nisko zawieszony przedni zderzak. W czasie jazdy w terenie można bardzo łatwo uszkodzić podzespoły klimatyzacji w Dusterach w nią wyposażonych. Czyli potrzebny jest jakiś pakiet modernizacyjny: dodatkowa stalowa osłona podwozia, zdjęta dolna część zderzaka.

Czekam na Dustera wyposażonego w snorkel :-D
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-06, 21:11   

ian napisał/a:
dodatkowa stalowa osłona podwozia

W fabrycznych akcesoriach jest płyta aluminiowa, 6 mm.


ian napisał/a:
zdjęta dolna część zderzaka.

To by można zrobić tylko przez jego rozcięcie...
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-07, 00:57   

ian napisał/a:
Przeglądam prasę, strony poświęcone jeździe i samochodom terenowym. Duster jest bardzo dobrze oceniany jako typowa terenówka właśnie, natomiast jako SUV budzi bardzo mieszane uczucia. Świetnie radzi sobie w terenie dzięki dużemu prześwitowi, prostej, alej wytrzymałej konstrukcji zawieszenia, za strzał w dziesiątkę uznawane jest skorzystanie ze sprawdzonych i znanych rozwiązań Nissana, wysoko oceniane jest wyciszenie kabiny.

Podstawowa wada: zbyt słabe zabezpieczenie przedniej części podwozia i zbyt nisko zawieszony przedni zderzak. W czasie jazdy w terenie można bardzo łatwo uszkodzić podzespoły klimatyzacji w Dusterach w nią wyposażonych. Czyli potrzebny jest jakiś pakiet modernizacyjny: dodatkowa stalowa osłona podwozia, zdjęta dolna część zderzaka.

Czekam na Dustera wyposażonego w snorkel :-D


To sobie można już założyć tu -> http://safarisnorkel.pl/product.htm

Warto wiedzieć o słabościach DD aby nie przeszarżować w terenie. Możesz podać link do tego/tych artykułów?

Pośledziłem wątek z linka i znalazłem info o dodatkowym zabezpieczeniu - osłona pod zderzak i silnik -> http://3.bp.blogspot.com/...%25281%2529.bmp

najbardziej zainteresowały mnie jednak opony - Wrangler Silent armor
Mają bardzo dobrą opinię -> http://www.testopon.com/n...rmor/index.html

Na naszym podwórku znalazłem tylko dwie
http://www.oponeo.pl/dane...65-r16-98-t-owl
http://www.oponeo.pl/dane...215-65-r16-98-h

Opis wranglera silent armor pasuje do tej drugiej, ale czy to ta sama opona?
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2011-09-07, 01:39, w całości zmieniany 3 razy  
 
tweeciak 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2010
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 329
Skąd: mazowieckie/łódzkie
Wysłany: 2011-09-07, 07:07   

Wranglery ATR-mialem mozliwosc jezdzenia na nich we....Jeepie Wranglerze. Powiem tak..moze dlatego ze jest tam naped na bardzo lekki tyl (bez zalaczenia 4x4)-ale slizgaja sie bardzo na mokrym. Latwo zerwac przyczepnosc. W terenie-sa dobre.
...Zaznaczam..to bylo na Jeepie.
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-07, 21:03   

Duster 4x4 1.6 16V, 105 KM, spalanie 7-11 l, podczas dynamicznego przejazdu przez wodę odpada tablica rejestracyjna:

„W przednim zderzaku (jego dolnej części) umieszczono wloty powietrza przez które niestety również dostaje się woda podczas brodzenia, co naraża chłodnicę na ciężkie warunki pracy, co też przy ekstremalnych warunkach może doprowadzić do jej uszkodzenia.”

http://www.mlodarpmoto.net/pl/samochody/91.html

Podobna opinia w najnowszym, wrześniowym „Off-Road PL”: http://www.off-road.pl/

Duster 4x4 1,5 dCi, 109 KM, spalanie w teście 5,3-6,9 l:

http://cartesting.pl/test...5-dci-4x4-test/

Duster 4x4 1.5 dCi, 110 KM, spalanie w teście 6,0-7,5 l:

http://www.anonse.pl/arty...ter,697,73.html

Duster 4x4 1.5 dCi, 110 KM, spalanie 7,2-8,3 l:

„W lekkim terenie Duster poradził sobie doskonale. Chociaż na felgach było typowo drogowe ogumienie to samochód sprawnie poruszał się po dość stromych podjazdach i głębokich dziurach przykrytych olbrzymią ilością błota.”

http://auto-strefa.pl/tes...-chude-portfele

Duster 4x4 1.5 dCi, 110 KM:

„Nie było żadnych problemów z dużymi nierównościami czy uskokami, z głębokimi kałużami, a także ze stromymi skarpami wymuszającymi boczny przechył. Jedyna sytuacja, w której Dacia zmuszona była się poddać, to głębokie koleiny, których nie dało się pokonać "tradycyjnie" ze względu na niezbyt wysoki prześwit, a próby przejechania nad koleiną utrudniają kiepskie opony. Te właśnie opony wywołały niebezpieczną sytuację także przy zjeździe, kiedy to samochód ześlizgiwał się w dół.”

http://autoauto.net.pl/ne...j-zalety-i-wady

Wniosek: natychmiast po wyjeździe Dusterem z salonu zmienić opony (chyba podobnie było w przypadku Kia Sportage I, II) :-D

dacia_offroad_experience_02.jpg
Plik ściągnięto 422 raz(y) 111,64 KB

dacia_offroad_experience_07.jpg
Plik ściągnięto 520 raz(y) 167,28 KB

_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2011-09-08, 18:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-07, 21:55   

No chyba że ktoś nie potrzebuje bardziej terenowych opon. :-D

Nie powiem, mnie też kusiło aby kupić ATeki ale ponieważ nie będę pchał się w teren to sobie daruję.

PS. Ta wyciągarka na zdjęciach w pierwszym poście wygląda na bardzo symboliczną i auta raczej nie da rady wyciągnąć.

PS2. Osłonę tylnego dyfra to chętnie bym jednak przygarnął. Ciekawe czy od X-traila lub Qashqaia by pasowała... ?
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-09, 09:42   

A więc opony były piętą Achillesową ;)
Znalazłem jeszcze kilka interesujących pozycji:
http://www.oponeo.pl/dane...65-r16-98-t-bsw
http://www.oponeo.pl/dane...215-65-r16-98-h
http://www.oponeo.pl/dane...215-65-r16-98-t

Ciekawy jestem DD z oponami Yokohamy :-D

Pobawiłem się chwilę i oto efekt ;)

_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2011-09-09, 10:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
PT 


Marka: Renault
Model: Modus
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2004
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 56
Skąd: Józefosław/W-wa
Wysłany: 2011-09-09, 11:38   

Piotr_K napisał/a:
A więc opony były piętą Achillesową ;)
Znalazłem jeszcze kilka interesujących pozycji:
http://www.oponeo.pl/dane...65-r16-98-t-bsw
http://www.oponeo.pl/dane...215-65-r16-98-h
http://www.oponeo.pl/dane...215-65-r16-98-t

Cała wymieniona trójka nadaje się do potraktowania jako opona całoroczna. Sam przetestowałem GG AT2 w Jeepie i cieszy mnie bardzo dostępność tej opony w rozmiarze dla DD :-) . A co do Grabberów - dość agresywny AT-ek, dobrze ciągnący w terenie, nawet urozmaiconym sporą warstwą błota, mimo to sprawdzający się na asfalcie przez okrągły rok (zimą Jeep obuty w GG AT2 zachowywał się na ośnieżonym asfalcie lepiej, niż Renault Modus na zimówkach Fulda Kristall Montero 2). Ponoć nie gorsze są nowe General Grabber AT również dostępne w dusterowym rozmiarze.

Pozdrawiam,
Piotr.
Ostatnio zmieniony przez PT 2011-09-09, 11:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-09, 12:32   

Dzięki Piotrze, to mnie przekonałeś do tych opon, warto będzie zainwestować.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-13, 09:50   

W sobotę rano na parkingu Tesco ul. Długa, widziałem Dustera w brązie bez pakietu look, uzbrojonego w chromowaną obudowę grilla, progi i końcówkę wydechu. Nie był to 4x4, wygląd fajny. Nalepka z tyłu sugerowała profesję strażaka. Moze to ktoś stąd? Interesowałoby mnie gdzie robił te dodatki?
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-13, 10:02   

OT:
Piotr_K napisał/a:
w brązie

Proszę, błagam - dajcie sobie spokój z tą &#%@$% manierą "w". Po prostu: "brązowego" - palce naprawdę się nie zmęczą... (;
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2011-09-13, 15:27   

w świni i w patyku :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-09-13, 22:19   

w benzynie i dyzlu...koszmarna maniera...
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-15, 20:48   

Mhhh, jestem w szoku... Czyżby tekst sponsorowany? W Motorze nr 37 z 12 września artykuł "Prostszy napęd 4×4 bywa lepszy" opatrzony dużym zdjęciem Dustera:

"Sprzęgło płytkowe umieszczone jest zwykle przed tylnym mostem i decyduje o przekazaniu napędu na tylne koła. (...) W stosunku do napędu z centralnym mechanizmem różnicowym, rozwiązanie ze sprzęgłem płytkowym ma jedną poważną zaletę: działa ono tak, jak blokada centralnego dyferencjału. Jeśli np. przednią osią wjedziemy w błoto, a tylne będą stały na przyczepnej nawierzchni, to więcej momentu zostanie przekazane na koła tylne o lepszej przyczepności. (...) Odpowiednio krótkie przełożenie I biegu, oraz wspomaganie jazdy na śliskim przez blokowanie ślizgających kół układem ESP, w aucie ze sprzęgłem płytkowym może dać spore możliwości terenowe. Doskonałym przykładem jest Dacia Duster 4×4 . W wersji z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi i układem ESP spełniającym rolę ogranicznika poślizgu kół w terenie, samochód ten jest w stanie dojechać tak daleko, jak większość prawdziwych aut terenowych."

Dalej w tekście jest informacja, że sprzęgło wielkopłytowe hydrauliczne zdecydowanie góruje nad sprzęgłem elektromagnetycznym. To oczywiste, że hydraulika lepsza jest od elektryki, ale jakie sprzęgło ma Duster???? Tego nie wyjaśnili....

Ciekawe co na taką opinię powiedzą prawdziwi terenowi twardziele. Pamiętam jak kiedyś bardzo krytycznie oceniano pomysł zastąpienia w Honkerze przedniego mostu niezależnym zawieszeniem, bo klasyczna terenówka musi mieć dwa mosty, ramę nośną, skrzynkę rozdzielczą, trzy mechanizmy różnicowe-najlepiej, żeby wszystkie były z blokadami, w wersji soft możliwy dołączany napęd 4×4. Teraz zaś okazuje się, że najlepsze rozwiązania do jazdy terenowej proponuje Duster.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2011-09-15, 20:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-15, 23:26   

laisar napisał/a:
OT:
Piotr_K napisał/a:
w brązie

Proszę, błagam - dajcie sobie spokój z tą &#%@$% manierą "w". Po prostu: "brązowego" - palce naprawdę się nie zmęczą... (;


"Dziewczyny lubią brąz,
A słońce o tym wie,
Że dziewczyny lubią brąz,
I czule pieści je. " :-D
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-15, 23:47   

ian napisał/a:
Teraz zaś okazuje się, że najlepsze rozwiązania do jazdy terenowej proponuje Duster.

Zasadniczo - nie. :)
 
wojtek22 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-09-16, 19:00   

Czy ktoś umie jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie jaki typ sprzęgła mamy w Dusterze
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-16, 19:38   

W jakim znaczeniu? I które sprzęgło?

Między silnikiem a skrzynią biegów - oczywiście najzwyklejsze na świecie: cierne, tarczowe, sterowane hydraulicznie.

Międzyosiowe - też zwykłe: cierne, wielopłytkowe*, suche, sterowane elektromagnetycznie.



---
* Po prawdzie powinno być chyba "wielotarczowe", bo to bardziej o to chodzi...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-09-16, 19:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-16, 19:43   

Sprzęgło sterowane elektrycznie. Dlatego można je włączyć i mieć 4x4 lock.
Tańszym i prostszym rozwiązaniem jest zwykłe sprzęgło wiskotyczne jak w CRV czy RAV4. Plus ewentualnie mogą być montowane elektroniczne wspomagacze z przyhamowywaniem ślizgających się kół.
Sprzęgło sterowanie hydraulicznie było w moim WJcie i nie jest to ani proste ani tanie rozwiązanie.
Najlepszy jest jednak zwykły reduktor (przekładnia), najlepiej z blokadą mechaniczną.

Aczkolwiek jeśli w Dusterze przy 4x4 Lock spięta jest na sztywno przednia i tylna oś to jest na prawdę nieźle jak na SUVa.
Pytanie jeszcze czy w trybie Auto sprzęgło działa w trybie 0 -1 czy też dozuje ilość momentu obrotowego przekazywanego na tylną oś. Bo może tylko w momencie poślizgu spina obie osie na sztywno a po chwili rozłącza.
 
wojtek22 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-09-16, 19:47   

laiser pytałem oczywiście o międzyosiowe
wierzę ci na słowo, ale znalazłem kiedyś informację że jednak elektrohydrauliczne czyli co? mokre
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-09-16, 19:49   

Między osiowe sprzęgło płytkowe zwierane elektromagnetycznie z rozwiązania zastosowanego w samochodach Nissan w "półterenowych" modelach X-Trail i Murano

http://g1.cxo.pl/news/thumb/1/2/120354
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2011-09-16, 19:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek22 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-09-16, 19:57   

Dzięki Panowie zakonotuję i utrwalę w pamięci :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne