Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-06, 19:24
Przeglądam prasę, strony poświęcone jeździe i samochodom terenowym. Duster jest bardzo dobrze oceniany jako typowa terenówka właśnie, natomiast jako SUV budzi bardzo mieszane uczucia. Świetnie radzi sobie w terenie dzięki dużemu prześwitowi, prostej, alej wytrzymałej konstrukcji zawieszenia, za strzał w dziesiątkę uznawane jest skorzystanie ze sprawdzonych i znanych rozwiązań Nissana, wysoko oceniane jest wyciszenie kabiny.
Podstawowa wada: zbyt słabe zabezpieczenie przedniej części podwozia i zbyt nisko zawieszony przedni zderzak. W czasie jazdy w terenie można bardzo łatwo uszkodzić podzespoły klimatyzacji w Dusterach w nią wyposażonych. Czyli potrzebny jest jakiś pakiet modernizacyjny: dodatkowa stalowa osłona podwozia, zdjęta dolna część zderzaka.
Czekam na Dustera wyposażonego w snorkel
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Przeglądam prasę, strony poświęcone jeździe i samochodom terenowym. Duster jest bardzo dobrze oceniany jako typowa terenówka właśnie, natomiast jako SUV budzi bardzo mieszane uczucia. Świetnie radzi sobie w terenie dzięki dużemu prześwitowi, prostej, alej wytrzymałej konstrukcji zawieszenia, za strzał w dziesiątkę uznawane jest skorzystanie ze sprawdzonych i znanych rozwiązań Nissana, wysoko oceniane jest wyciszenie kabiny.
Podstawowa wada: zbyt słabe zabezpieczenie przedniej części podwozia i zbyt nisko zawieszony przedni zderzak. W czasie jazdy w terenie można bardzo łatwo uszkodzić podzespoły klimatyzacji w Dusterach w nią wyposażonych. Czyli potrzebny jest jakiś pakiet modernizacyjny: dodatkowa stalowa osłona podwozia, zdjęta dolna część zderzaka.
Wranglery ATR-mialem mozliwosc jezdzenia na nich we....Jeepie Wranglerze. Powiem tak..moze dlatego ze jest tam naped na bardzo lekki tyl (bez zalaczenia 4x4)-ale slizgaja sie bardzo na mokrym. Latwo zerwac przyczepnosc. W terenie-sa dobre.
...Zaznaczam..to bylo na Jeepie.
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-07, 21:03
Duster 4x4 1.6 16V, 105 KM, spalanie 7-11 l, podczas dynamicznego przejazdu przez wodę odpada tablica rejestracyjna:
„W przednim zderzaku (jego dolnej części) umieszczono wloty powietrza przez które niestety również dostaje się woda podczas brodzenia, co naraża chłodnicę na ciężkie warunki pracy, co też przy ekstremalnych warunkach może doprowadzić do jej uszkodzenia.”
„W lekkim terenie Duster poradził sobie doskonale. Chociaż na felgach było typowo drogowe ogumienie to samochód sprawnie poruszał się po dość stromych podjazdach i głębokich dziurach przykrytych olbrzymią ilością błota.”
„Nie było żadnych problemów z dużymi nierównościami czy uskokami, z głębokimi kałużami, a także ze stromymi skarpami wymuszającymi boczny przechył. Jedyna sytuacja, w której Dacia zmuszona była się poddać, to głębokie koleiny, których nie dało się pokonać "tradycyjnie" ze względu na niezbyt wysoki prześwit, a próby przejechania nad koleiną utrudniają kiepskie opony. Te właśnie opony wywołały niebezpieczną sytuację także przy zjeździe, kiedy to samochód ześlizgiwał się w dół.”
Cała wymieniona trójka nadaje się do potraktowania jako opona całoroczna. Sam przetestowałem GG AT2 w Jeepie i cieszy mnie bardzo dostępność tej opony w rozmiarze dla DD . A co do Grabberów - dość agresywny AT-ek, dobrze ciągnący w terenie, nawet urozmaiconym sporą warstwą błota, mimo to sprawdzający się na asfalcie przez okrągły rok (zimą Jeep obuty w GG AT2 zachowywał się na ośnieżonym asfalcie lepiej, niż Renault Modus na zimówkach Fulda Kristall Montero 2). Ponoć nie gorsze są nowe General Grabber AT również dostępne w dusterowym rozmiarze.
Pozdrawiam,
Piotr.
Ostatnio zmieniony przez PT 2011-09-09, 11:42, w całości zmieniany 1 raz
W sobotę rano na parkingu Tesco ul. Długa, widziałem Dustera w brązie bez pakietu look, uzbrojonego w chromowaną obudowę grilla, progi i końcówkę wydechu. Nie był to 4x4, wygląd fajny. Nalepka z tyłu sugerowała profesję strażaka. Moze to ktoś stąd? Interesowałoby mnie gdzie robił te dodatki?
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-15, 20:48
Mhhh, jestem w szoku... Czyżby tekst sponsorowany? W Motorze nr 37 z 12 września artykuł "Prostszy napęd 4×4 bywa lepszy" opatrzony dużym zdjęciem Dustera:
"Sprzęgło płytkowe umieszczone jest zwykle przed tylnym mostem i decyduje o przekazaniu napędu na tylne koła. (...) W stosunku do napędu z centralnym mechanizmem różnicowym, rozwiązanie ze sprzęgłem płytkowym ma jedną poważną zaletę: działa ono tak, jak blokada centralnego dyferencjału. Jeśli np. przednią osią wjedziemy w błoto, a tylne będą stały na przyczepnej nawierzchni, to więcej momentu zostanie przekazane na koła tylne o lepszej przyczepności. (...) Odpowiednio krótkie przełożenie I biegu, oraz wspomaganie jazdy na śliskim przez blokowanie ślizgających kół układem ESP, w aucie ze sprzęgłem płytkowym może dać spore możliwości terenowe. Doskonałym przykładem jest Dacia Duster 4×4 . W wersji z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi i układem ESP spełniającym rolę ogranicznika poślizgu kół w terenie, samochód ten jest w stanie dojechać tak daleko, jak większość prawdziwych aut terenowych."
Dalej w tekście jest informacja, że sprzęgło wielkopłytowe hydrauliczne zdecydowanie góruje nad sprzęgłem elektromagnetycznym. To oczywiste, że hydraulika lepsza jest od elektryki, ale jakie sprzęgło ma Duster???? Tego nie wyjaśnili....
Ciekawe co na taką opinię powiedzą prawdziwi terenowi twardziele. Pamiętam jak kiedyś bardzo krytycznie oceniano pomysł zastąpienia w Honkerze przedniego mostu niezależnym zawieszeniem, bo klasyczna terenówka musi mieć dwa mosty, ramę nośną, skrzynkę rozdzielczą, trzy mechanizmy różnicowe-najlepiej, żeby wszystkie były z blokadami, w wersji soft możliwy dołączany napęd 4×4. Teraz zaś okazuje się, że najlepsze rozwiązania do jazdy terenowej proponuje Duster.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2011-09-15, 20:50, w całości zmieniany 2 razy
Sprzęgło sterowane elektrycznie. Dlatego można je włączyć i mieć 4x4 lock.
Tańszym i prostszym rozwiązaniem jest zwykłe sprzęgło wiskotyczne jak w CRV czy RAV4. Plus ewentualnie mogą być montowane elektroniczne wspomagacze z przyhamowywaniem ślizgających się kół.
Sprzęgło sterowanie hydraulicznie było w moim WJcie i nie jest to ani proste ani tanie rozwiązanie.
Najlepszy jest jednak zwykły reduktor (przekładnia), najlepiej z blokadą mechaniczną.
Aczkolwiek jeśli w Dusterze przy 4x4 Lock spięta jest na sztywno przednia i tylna oś to jest na prawdę nieźle jak na SUVa.
Pytanie jeszcze czy w trybie Auto sprzęgło działa w trybie 0 -1 czy też dozuje ilość momentu obrotowego przekazywanego na tylną oś. Bo może tylko w momencie poślizgu spina obie osie na sztywno a po chwili rozłącza.
Między osiowe sprzęgło płytkowe zwierane elektromagnetycznie z rozwiązania zastosowanego w samochodach Nissan w "półterenowych" modelach X-Trail i Murano
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum