Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Witam uprzejmie
Autor Wiadomość
project2010 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 269
Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2011-10-26, 14:26   Witam uprzejmie

Witam uprzejmie Szanowne Grono!

Podglądam Was już od kilku miesięcy, kiedy to - ku mojemu całkowitemu zaskoczeniu - zainteresowałem się wiadomą marką. Jako że poprzednie auto w miniony weekend znalazło nowy dom - dzięki czemu moment TEJ wizyty w salonie znacząco się przybliżył - postanowiłem dołączyć do grona aktywnych użytkowników forum. Pozwolicie, iż pomęczę Was trochę swoimi wątpliwościami. :)

Pozdrowienia gorące dla Wszystkich!

project2010
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-10-26, 14:29   

Witaj;)

O Daciach całkiem sporo już jest napisane, więc lektury masz na conajmniej kilka długich wieczorów;) Już zamówiłeś czy jeszcze się zastanawiasz?
 
project2010 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 269
Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2011-10-26, 14:35   

Witaj, benny86!
_WSZYSTKO_ już przeczytałem, będąc w pełni władz wkrótce zamówię. :) To, że benzyna, to pewne. Ale mam wielki dylemat - dopłacać do 4X4 czy nie? Nie jeżdżę na ryby, nie przypominam sobie sytuacji, w jakiem potrzebowałbym takiego napędu, ale.. tu jest zima przez pół roku, ślisko, zaskoczeni drogowcy... Z drugiej jednak strony - mniejszy bagażnik, większe spalanie, a ja mieszkam kilka metrów od granic Stolicy... :) No i właśnie tak się od kilku tygodni zamęczam wątpliwościami. :)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-26, 15:13   

project2010 napisał/a:
Ale mam wielki dylemat - dopłacać do 4X4 czy nie? Nie jeżdżę na ryby, nie przypominam sobie sytuacji, w jakiem potrzebowałbym takiego napędu, ale.. tu jest zima przez pół roku, ślisko, zaskoczeni drogowcy...

Znajdź sobie hobby, w którym przyda się 4x4. :) Mogą to być jakieś oczywiste rzeczy typu ryby, grzyby, lwy-by, ale może coś bardziej zakręconego, typu geocaching czy ASG? :)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-10-26, 15:28   

Witaj w klubie.

Wiem jak to jest z tym dylematem. Dla mnie jakby była MCV-ka 4X4 to by była kwestia kasy i bym zmieniał. Duster 4X4 właśnie ma trochę za mały bagażnik, a do obecnego się bardzo przywiązałem.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-10-26, 15:33   

Ja np. jeżdżę na ryby i właśnie wtedy przydałby się napęd 4x4, teraz muszę zostawiać auto na parkingu oddalonym co najmniej o kilkaset metrów od łowiska, mniej by się człowiek nanosił tych gratów wszystkich;)
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV, Duster
Silnik: 1,6 MPI; 1,6 + LPG
Rocznik: 2007, 2017
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 459
Skąd: Nowy Krępiec
Wysłany: 2011-10-26, 16:19   

Witaj ........... ;-)
_________________

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-10-26, 16:40   

jeśli tylko posiadasz na to niezbędne środki - ZDECYDOWANIE WARTO dopłacić do napędu 4x4 :-P Zamawiając auto na początku października też miałem ten dylemat, ale po przestudiowaniu dostępnej literatury internetowej na temat dustera, właśnie na taką opcję się zdecydowałem. Wszystko się zgadza: auto więcej pali, więcej waży,ma mniejszy bagażnik. Mankamenty te rekompensuje w pełni doskonały,sprawdzony i niezawodny napęd z nissana, który w gorszych warunkach pogodowych i terenowych pokazuje swoją przewagę. Ponadto auto 4x4 ma inną (6-biegową) skrzynię biegów konstrukcji japońskiej, w opinii użytkowników o niebo lepszą, znacznie wzmocnione zawieszenie będące mieszanką nissanów - xtraila i murano oraz solidniejsze podwozie. Ja dodatkowo zamówiłem jeszcze ESP
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-26, 16:45   

Witaj - zaprawdę godny to i prawy projekt na ten rok... (:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-26, 17:02   

Dar1962 napisał/a:
auto 4x4 ma inną (6-biegową) skrzynię biegów konstrukcji japońskiej

E-e: ja wiem, że to dobrze wpływa na ego i lans (; ale ona wcale nie jest japońska - jedynie została zaprojektowana wspólnie przez Nissana i Renault, a produkowana jest w Hiszpanii...


...Co oczywiście nie zmienia faktu, że większość osób rzeczywiście uważa ją za bardzo fajną [: (/me2).
 
project2010 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 269
Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2011-10-26, 17:02   

Dziękuję za miłe powitania i porady! Co do nowego hobby to niestety, obowiązki nie pozwolą, choć przyznaję, bebe, pomysł na uzasadnienie zakupu 4x4 - przedni. W odniesieniu do posta Dar1962 - czy mieliście okazję porównac te skrzynie? To znaczy pojeździć oboma wersjami jedna po drugiej? Bo gdzieś czytałem, że ta "6" niewygodna dość... Prawda li to?
 
akofreda 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 220
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-10-26, 17:22   

w obsłudze nie różnią się niczym jeżeli zaczynasz od drugiego biegu :-D
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 819
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2011-10-26, 17:41   

Witaj
Gratuluję (ewentualnego) wyboru i życzę cierpliwości w..... oczekiwaniu :)
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-26, 17:47   

project2010 napisał/a:
czy mieliście okazję porównac te skrzynie?

Tak.


project2010 napisał/a:
gdzieś czytałem, że ta "6" niewygodna dość... Prawda li to?

Nie - to jedynie kwestia gustu, bo biegi w "6" w 4x4 są faktycznie krótkie.

Natomiast jak dla mnie działa lepiej pod względem ergonomii - tyle że też nie każdy musi lubić to, że biegi wskakują jak... powiedzmy: przełączniki (klik - i jest).

Bardzo usilnie namawiam do samodzielnego potestowania, bez sugerowania się opiniami innych...
 
project2010 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 269
Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2011-10-26, 18:01   

laisar, chętnie bym potestował obie, gdyby tylko którykolwiek z dealerów miał oba modele na stanie tak, aby można to było zrobić jedna po drugiej. Szostka wydaje się zatem OK, choć 4x2 sporo tańszy, a to się jakoś-tam liczy. Wracając do skrzyni- ja lubię klik-klik, jezeli to takie klik-klik jak w japońcach. Nie lubię szukania biegu jak w polonezie. :) Może ktoś wie czy gdzieś możliwość potestwoania obu wersji jest, chętnie pojadę pojeździć, gdziekolwiek w PL... A jak te różnice w zawieszeniu, czy są naprawdę wyczuwalne?
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-26, 19:17   

project2010 napisał/a:
W odniesieniu do posta Dar1962 - czy mieliście okazję porównac te skrzynie? To znaczy pojeździć oboma wersjami jedna po drugiej? Bo gdzieś czytałem, że ta "6" niewygodna dość... Prawda li to?

Widzę, że szykujesz się na benzynę. Ja porównywałem skrzynie w obu wersjach napędowych w dCI 110 KM. Ja czułem różnicę w dynamice jazdy.
Co do jakości "wachlowania" to dla mnie to samo.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-26, 19:24   

Cytat:
project2010
Skąd: spod Warszawy

Jesteś chyba w najlepszej sytuacji, bo jeśli Ci się bardzo nie śpieszy, to jest duża szansa, że u okołostołecznych dilerów znajdziesz taką możliwość, demówki bowiem co jakiś czas się zmieniają - po prostu popytaj.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-10-26, 19:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-10-26, 19:55   

witaj w Klubie... :-)
podobnie jak inni, też miałem ten dylemat, wybrałem 4x4, po prawie rocznym ujeżdżaniu drakulki o takich argumentach jak mniejszy bagażnik czy większe zużycie paliwa już nie pamiętam... gdyż ani bagażnik nie jest tak znacząco mniejszy ani zużycie paliwa nie jest tak znacząco większe, istotniejsza wg mnie jest różnica w cenie zakupu a to już wyłącznie Ty możesz skalkulować... życzę trafienia w wybór którego nie będziesz żałował... :lol:
 
project2010 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 269
Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2011-10-26, 20:50   

Oj, panowie, nie pomagacie... Mieliście napisać "Kup 4x2, nie szalej chłopie", a tu wszyscy (prawie): "Wymyśl tylko po co ci to i bierz 4x4!" :):):) Z tego co wiem, nikt z dealerów warszawskich nie ma chyba pod ręką obecnie 4x2, no ale jutro obdzwonię... Nie jest lekko, te kilka tysięcy to jedno, bagażnik, masa (czyli większa mułowatość) też ma znaczenie, no ale tu - jak juz marudziłem - pół roku zima... I tak w kółko... Psychiatrzy chyba na to mówią fiksacja.. :) Seal - piszesz, że porównywałeś te dwie skrzynie w dwóch wersjach napędowych 1.5 dCi 110 FAP - ale z tymi motorami to chyba tylko szóstka, czyż nie?
 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-10-26, 20:54   

Witaj :-D
_________________
D u s t e r D r a k u l a
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-10-26, 21:16   

laisar napisał/a:
[quote= wcale nie jest japońska - jedynie została zaprojektowana wspólnie przez Nissana i Renault, a produkowana jest w Hiszpanii...


...Co oczywiście nie zmienia faktu, że większość osób rzeczywiście uważa ją za bardzo fajną [: (/me2).


nie napisałem,że jest produkcji japońskiej, tylko,że konstrukcji japońskiej - więc w sumie nie minąłem się z prawdą :-P
na próbach jeździłem niestety tylko przednionapędówką z "piątką" ale żeby nie skłamać - też pracuje bardzo ładnie (mam porównanie z opla astry i nissana note - lepiej niż gumowatej skrzyni opla i porównywalnie jak w nissanie) - o "szóstce" jedynie się naczytałem. Pracownik salonu zapewniał mnie,że "szóstka" pracuje lepiej, precyzyjniej, ma krótsze skoki,precyzyjne drogi prowadzenia poszczególnych biegów no i oczywiście krótsze przełożenia. Zabawa rzeczywiście polega na tym,że w normalnych warunkach ruszamy od razu z "dwójki". "Jedynka" jest substytutem biegu terenowego i auto na niej porusza się ok 5 km/h - nie wiem przy jakiej prędkości i prędkości obrotowej siknika w warunkach szosowych należałoby wrzucić szósty bieg? - chyba tak jak w "normalnej" skrzyni piąty? - czyli mniej więcej od 2500-3000 obr/min i ok 75-80 km/h?
-jednak nie skrzynia rzuciła mnie na kolana w tym aucie a cudowny spokój przy pokonywaniu nierówności.Faktem jest,że niemal wszystkie moje poprzednie auta były dość twardo zestrojonymi hatchbackami. Jedynym porównywalnym pojazdem jakim kilka lat temu jeździłem był firmowy LR Frilander ale i on okazał się gorszy w tym porównaniu (bardziej miękki, pływający, niepewny) Pojechaliśmy z pracownikiem dilera na taką gminną drogę,nie remontowaną może od dwudziestu lat. Bałbym się wjechać na nią "normalnym" autem z obawy o urwanie koła albo co najmniej uszkodzenie zawieszenia. O pokonywaniu krawężników przy jeździe na skróty przez parkingi,wysepki itp. nie warto nawet pisać :-D
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2011-10-26, 21:36, w całości zmieniany 9 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-26, 21:37   

project2010 napisał/a:
nie pomagacie

"To jest pomoc na miarę naszych możliwości!" (((;



Dar1962 napisał/a:
nie wiem przy jakiej prędkości i prędkości obrotowej siknika w warunkach szosowych należałoby wrzucić szósty bieg?

Ja próbnie katowałem od 60 kmh i nieco ponad 1800 obr/min - właściwie było bezproblemowo:- "Kurzaczek" całkiem sprawnie przyśpieszał, a silnik nie protestował wtedy drganiami czy rzężeniem.

Ale oczywiście to nie jest właściwy sposób eksploatacji na co dzień - tzn. owszem, wrzucić se 6 jak najbardziej można, żeby się ekonomicznie posnuc, ale do przyśpieszania to by jednak wypadało redukować (;
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-27, 09:52   

Witaj :-)
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-28, 08:59   

project2010 napisał/a:
Seal - piszesz, że porównywałeś te dwie skrzynie w dwóch wersjach napędowych 1.5 dCi 110 FAP - ale z tymi motorami to chyba tylko szóstka, czyż nie?

Tak jest obie wersje napędowe mają 6 biegów.
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-28, 09:09   

laisar napisał/a:

Dar1962 napisał/a:
nie wiem przy jakiej prędkości i prędkości obrotowej siknika w warunkach szosowych należałoby wrzucić szósty bieg?

Ja próbnie katowałem od 60 kmh i nieco ponad 1800 obr/min - właściwie było bezproblemowo:- "Kurzaczek" całkiem sprawnie przyśpieszał, a silnik nie protestował wtedy drganiami czy rzężeniem.

Ale oczywiście to nie jest właściwy sposób eksploatacji na co dzień - tzn. owszem, wrzucić se 6 jak najbardziej można, żeby się ekonomicznie posnuc, ale do przyśpieszania to by jednak wypadało redukować (;

Na co dzień szóstkę można "elegancko" włączać już od 2000 obr/min.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne