Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 269 Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2011-10-26, 14:26 Witam uprzejmie
Witam uprzejmie Szanowne Grono!
Podglądam Was już od kilku miesięcy, kiedy to - ku mojemu całkowitemu zaskoczeniu - zainteresowałem się wiadomą marką. Jako że poprzednie auto w miniony weekend znalazło nowy dom - dzięki czemu moment TEJ wizyty w salonie znacząco się przybliżył - postanowiłem dołączyć do grona aktywnych użytkowników forum. Pozwolicie, iż pomęczę Was trochę swoimi wątpliwościami. :)
Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 269 Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2011-10-26, 14:35
Witaj, benny86!
_WSZYSTKO_ już przeczytałem, będąc w pełni władz wkrótce zamówię. :) To, że benzyna, to pewne. Ale mam wielki dylemat - dopłacać do 4X4 czy nie? Nie jeżdżę na ryby, nie przypominam sobie sytuacji, w jakiem potrzebowałbym takiego napędu, ale.. tu jest zima przez pół roku, ślisko, zaskoczeni drogowcy... Z drugiej jednak strony - mniejszy bagażnik, większe spalanie, a ja mieszkam kilka metrów od granic Stolicy... :) No i właśnie tak się od kilku tygodni zamęczam wątpliwościami. :)
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-26, 15:13
project2010 napisał/a:
Ale mam wielki dylemat - dopłacać do 4X4 czy nie? Nie jeżdżę na ryby, nie przypominam sobie sytuacji, w jakiem potrzebowałbym takiego napędu, ale.. tu jest zima przez pół roku, ślisko, zaskoczeni drogowcy...
Znajdź sobie hobby, w którym przyda się 4x4. :) Mogą to być jakieś oczywiste rzeczy typu ryby, grzyby, lwy-by, ale może coś bardziej zakręconego, typu geocaching czy ASG? :)
Wiem jak to jest z tym dylematem. Dla mnie jakby była MCV-ka 4X4 to by była kwestia kasy i bym zmieniał. Duster 4X4 właśnie ma trochę za mały bagażnik, a do obecnego się bardzo przywiązałem.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-10-26, 15:33
Ja np. jeżdżę na ryby i właśnie wtedy przydałby się napęd 4x4, teraz muszę zostawiać auto na parkingu oddalonym co najmniej o kilkaset metrów od łowiska, mniej by się człowiek nanosił tych gratów wszystkich;)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-10-26, 16:40
jeśli tylko posiadasz na to niezbędne środki - ZDECYDOWANIE WARTO dopłacić do napędu 4x4 Zamawiając auto na początku października też miałem ten dylemat, ale po przestudiowaniu dostępnej literatury internetowej na temat dustera, właśnie na taką opcję się zdecydowałem. Wszystko się zgadza: auto więcej pali, więcej waży,ma mniejszy bagażnik. Mankamenty te rekompensuje w pełni doskonały,sprawdzony i niezawodny napęd z nissana, który w gorszych warunkach pogodowych i terenowych pokazuje swoją przewagę. Ponadto auto 4x4 ma inną (6-biegową) skrzynię biegów konstrukcji japońskiej, w opinii użytkowników o niebo lepszą, znacznie wzmocnione zawieszenie będące mieszanką nissanów - xtraila i murano oraz solidniejsze podwozie. Ja dodatkowo zamówiłem jeszcze ESP
auto 4x4 ma inną (6-biegową) skrzynię biegów konstrukcji japońskiej
E-e: ja wiem, że to dobrze wpływa na ego i lans (; ale ona wcale nie jest japońska - jedynie została zaprojektowana wspólnie przez Nissana i Renault, a produkowana jest w Hiszpanii...
...Co oczywiście nie zmienia faktu, że większość osób rzeczywiście uważa ją za bardzo fajną [: (/me2).
Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 269 Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2011-10-26, 17:02
Dziękuję za miłe powitania i porady! Co do nowego hobby to niestety, obowiązki nie pozwolą, choć przyznaję, bebe, pomysł na uzasadnienie zakupu 4x4 - przedni. W odniesieniu do posta Dar1962 - czy mieliście okazję porównac te skrzynie? To znaczy pojeździć oboma wersjami jedna po drugiej? Bo gdzieś czytałem, że ta "6" niewygodna dość... Prawda li to?
gdzieś czytałem, że ta "6" niewygodna dość... Prawda li to?
Nie - to jedynie kwestia gustu, bo biegi w "6" w 4x4 są faktycznie krótkie.
Natomiast jak dla mnie działa lepiej pod względem ergonomii - tyle że też nie każdy musi lubić to, że biegi wskakują jak... powiedzmy: przełączniki (klik - i jest).
Bardzo usilnie namawiam do samodzielnego potestowania, bez sugerowania się opiniami innych...
Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 269 Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2011-10-26, 18:01
laisar, chętnie bym potestował obie, gdyby tylko którykolwiek z dealerów miał oba modele na stanie tak, aby można to było zrobić jedna po drugiej. Szostka wydaje się zatem OK, choć 4x2 sporo tańszy, a to się jakoś-tam liczy. Wracając do skrzyni- ja lubię klik-klik, jezeli to takie klik-klik jak w japońcach. Nie lubię szukania biegu jak w polonezie. :) Może ktoś wie czy gdzieś możliwość potestwoania obu wersji jest, chętnie pojadę pojeździć, gdziekolwiek w PL... A jak te różnice w zawieszeniu, czy są naprawdę wyczuwalne?
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-26, 19:17
project2010 napisał/a:
W odniesieniu do posta Dar1962 - czy mieliście okazję porównac te skrzynie? To znaczy pojeździć oboma wersjami jedna po drugiej? Bo gdzieś czytałem, że ta "6" niewygodna dość... Prawda li to?
Widzę, że szykujesz się na benzynę. Ja porównywałem skrzynie w obu wersjach napędowych w dCI 110 KM. Ja czułem różnicę w dynamice jazdy.
Co do jakości "wachlowania" to dla mnie to samo.
Jesteś chyba w najlepszej sytuacji, bo jeśli Ci się bardzo nie śpieszy, to jest duża szansa, że u okołostołecznych dilerów znajdziesz taką możliwość, demówki bowiem co jakiś czas się zmieniają - po prostu popytaj.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-10-26, 19:25, w całości zmieniany 1 raz
witaj w Klubie...
podobnie jak inni, też miałem ten dylemat, wybrałem 4x4, po prawie rocznym ujeżdżaniu drakulki o takich argumentach jak mniejszy bagażnik czy większe zużycie paliwa już nie pamiętam... gdyż ani bagażnik nie jest tak znacząco mniejszy ani zużycie paliwa nie jest tak znacząco większe, istotniejsza wg mnie jest różnica w cenie zakupu a to już wyłącznie Ty możesz skalkulować... życzę trafienia w wybór którego nie będziesz żałował...
Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 269 Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2011-10-26, 20:50
Oj, panowie, nie pomagacie... Mieliście napisać "Kup 4x2, nie szalej chłopie", a tu wszyscy (prawie): "Wymyśl tylko po co ci to i bierz 4x4!" :):):) Z tego co wiem, nikt z dealerów warszawskich nie ma chyba pod ręką obecnie 4x2, no ale jutro obdzwonię... Nie jest lekko, te kilka tysięcy to jedno, bagażnik, masa (czyli większa mułowatość) też ma znaczenie, no ale tu - jak juz marudziłem - pół roku zima... I tak w kółko... Psychiatrzy chyba na to mówią fiksacja.. :) Seal - piszesz, że porównywałeś te dwie skrzynie w dwóch wersjach napędowych 1.5 dCi 110 FAP - ale z tymi motorami to chyba tylko szóstka, czyż nie?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-10-26, 21:16
laisar napisał/a:
[quote= wcale nie jest japońska - jedynie została zaprojektowana wspólnie przez Nissana i Renault, a produkowana jest w Hiszpanii...
...Co oczywiście nie zmienia faktu, że większość osób rzeczywiście uważa ją za bardzo fajną [: (/me2).
nie napisałem,że jest produkcji japońskiej, tylko,że konstrukcji japońskiej - więc w sumie nie minąłem się z prawdą
na próbach jeździłem niestety tylko przednionapędówką z "piątką" ale żeby nie skłamać - też pracuje bardzo ładnie (mam porównanie z opla astry i nissana note - lepiej niż gumowatej skrzyni opla i porównywalnie jak w nissanie) - o "szóstce" jedynie się naczytałem. Pracownik salonu zapewniał mnie,że "szóstka" pracuje lepiej, precyzyjniej, ma krótsze skoki,precyzyjne drogi prowadzenia poszczególnych biegów no i oczywiście krótsze przełożenia. Zabawa rzeczywiście polega na tym,że w normalnych warunkach ruszamy od razu z "dwójki". "Jedynka" jest substytutem biegu terenowego i auto na niej porusza się ok 5 km/h - nie wiem przy jakiej prędkości i prędkości obrotowej siknika w warunkach szosowych należałoby wrzucić szósty bieg? - chyba tak jak w "normalnej" skrzyni piąty? - czyli mniej więcej od 2500-3000 obr/min i ok 75-80 km/h?
-jednak nie skrzynia rzuciła mnie na kolana w tym aucie a cudowny spokój przy pokonywaniu nierówności.Faktem jest,że niemal wszystkie moje poprzednie auta były dość twardo zestrojonymi hatchbackami. Jedynym porównywalnym pojazdem jakim kilka lat temu jeździłem był firmowy LR Frilander ale i on okazał się gorszy w tym porównaniu (bardziej miękki, pływający, niepewny) Pojechaliśmy z pracownikiem dilera na taką gminną drogę,nie remontowaną może od dwudziestu lat. Bałbym się wjechać na nią "normalnym" autem z obawy o urwanie koła albo co najmniej uszkodzenie zawieszenia. O pokonywaniu krawężników przy jeździe na skróty przez parkingi,wysepki itp. nie warto nawet pisać
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2011-10-26, 21:36, w całości zmieniany 9 razy
nie wiem przy jakiej prędkości i prędkości obrotowej siknika w warunkach szosowych należałoby wrzucić szósty bieg?
Ja próbnie katowałem od 60 kmh i nieco ponad 1800 obr/min - właściwie było bezproblemowo:- "Kurzaczek" całkiem sprawnie przyśpieszał, a silnik nie protestował wtedy drganiami czy rzężeniem.
Ale oczywiście to nie jest właściwy sposób eksploatacji na co dzień - tzn. owszem, wrzucić se 6 jak najbardziej można, żeby się ekonomicznie posnuc, ale do przyśpieszania to by jednak wypadało redukować (;
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-28, 09:09
laisar napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
nie wiem przy jakiej prędkości i prędkości obrotowej siknika w warunkach szosowych należałoby wrzucić szósty bieg?
Ja próbnie katowałem od 60 kmh i nieco ponad 1800 obr/min - właściwie było bezproblemowo:- "Kurzaczek" całkiem sprawnie przyśpieszał, a silnik nie protestował wtedy drganiami czy rzężeniem.
Ale oczywiście to nie jest właściwy sposób eksploatacji na co dzień - tzn. owszem, wrzucić se 6 jak najbardziej można, żeby się ekonomicznie posnuc, ale do przyśpieszania to by jednak wypadało redukować (;
Na co dzień szóstkę można "elegancko" włączać już od 2000 obr/min.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum