Zastanawiam się nad "prawidłowością" w detonacji poduszek. Duster, jak można wnioskować po "obrażeniach", otarł się swoją lewą stroną natomiast Sandero, wygląda na to że najechało na poprzedzający je pojazd.
Jeżeli już, spodziewałbym się bardziej wystrzelenia poduszek w Sandero, chociaż patrząc po uszkodzeniach, niekoniecznie. I tak też się stało - airbag "ocalał".
Sam miałem kolizję (nie Daćką) - uderzony w bok, na łuku drogi, straciłem panowanie nad pojazdem, zrobiłem "bączka" i przodem wjechałem w bok innego samochodu. Siła uderzenia nie była duża, ale przez pare dni bolało mnie ramię od pasów. Mechanik przy odbieraniu samochodu, tłumaczył mi że miałem szczęście że nie wypaliły poduszki, gdyż udrzyłem notabene "czołowo" (prostopadle do przeszkody).
Oglądając zdjęcia tych dwóch Daciek, widać że nie zawsze tak musi być.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-12-27, 09:37
Wszystko zależy od siły uderzenia i po uszkodzeniu samochodu nie da się powiedzieć jakie były. przy uderzeniu centralnym nawet niewielkim powinny zadziałać strefy zgniotu i uszkodzenia mogą być znaczne przy małej sile, przy uderzeniu przednio-bocznym nawet znacznie silniejszym-uszkodzenia mogą być mniejsze.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2011-12-27, 09:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2011-12-27, 17:53
W odpaleniu poduszek decyduje moduł na podstawie przeciążeń w momencie uderzenia, a te na pierwszy rzut oka nie zawsze idą w parze z "jakoscią" uszkodzeń.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum