Szanowne koleżanki i koledzy proszę zwrócić uwagę na stację benzynową LOTOS przy autostradzie A1 na odcinku Toruń - Nowe Marzy. Dzisiaj podczas tankowania auta ON Dynamic do zbiornika o poj. 50l dystrybutor wskazał, że zatankowano 57 l ON. Zwracam uwagę, że jeszcze nie paliła się rezerwa, czyli w zbiorniku było około 7 l paliwa. Opiszę jak zakończy się procedura reklamacji.
ja swego czasu zgłosiłem panu na BP w moim mieście, że coś hojnie liczy dystrybutor od gazu bo przy tankowaniu do pełna wchodzi kilka dm3 więcej niż na innych stacjach, na co w skrócie kazał mi sp!&$# bo machina niedawno przeszła legalizację. Z tego co się orientuje to po dziś dzień tak jest. Kilku moich znajomych zauważyło to samo.Może w końcu trafią na kogoś kto im przewietrzy portki.
A napiszę jeszcze żeby ostrzec, chociaż reprezentacja z moich rejonów specjalnie liczna nie jest, że także dystrybutory na stacji shell w miejscowości Korczyna, także liczą po swojemu szczególnie autogaz, przy czym na zdecydowaną reakcję świadomego wałka kierowcy, obsługa stacji potulnie rekompensuje + - "nadpłatę".
Ostatnio zmieniony przez limo 2012-01-19, 21:18, w całości zmieniany 1 raz
Ja na stacji wlewam 61 litrów oleju na shellu do mojego 50 litrowego baku i faktycznie tyle wchodzi po 10-15 odbiciach . Przejeżdżam 1000 km i zaczyna się świecić rezerwa. Stacja nie jest tu winna , tylko ja. Twój wynik 57 jest raczej słaby myślę ,że dało się dojść do 59-60
Ostatnio zmieniony przez Dawid 2012-01-19, 22:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-19, 22:17
Ja nigdy nie miałem takich problemów, łączna ilość zatankowanego paliwa i rezerwy zawsze była w okolicach 45litrów, choć wskażnik nie jest zbyt dokładny więc 100% pewności nie mam - tyle że ewentualne rozbieżności byłyby na niekorzyść stacji, więc przyjmuje że to właśnie wskażnik poziomu paliwa pokazuje mniej niż jest de facto.
Jak w baku było jeszcze około 7 l + 57l = 64l. Nie mogę uwierzyć, że układ powrotu paliwa ma taką pojemność. Zresztą rurka powrotu to około ø 8 mm to dla 1 l musiała by mieć ponad 19 m
Ja też nie mogłem uwierzyć, jak pierwszy raz zatankowałem do pełna, ale tak już jest. Tankowałem już co najmniej 20 razy i po pierwszym odbiciu faktycznie wchodzi około 45 litrów, ale za każdym razem mogę jeszcze zmieścić 15 litrów więcej, oczywiście co chwilę dolewając po trochu. Też nie wiem, gdzie to paliwo się mieści;).
Z wypowiedzi widać, że zbiornik Daci ma większą pojemność, ale wypowiadają się właściciele z napędem na jedną oś. W przypadku DD 4X4 kształt zbiornika jest inny i nie wierzę że wchodzi 60l wraz z zalanym układem powrotu paliwa.
jest gdzieś na forum dyskusja na temat pojemności całego układu paliwowego w Daciach, z przytaczanych przez userów praktycznych informacji wynika, że układ może pomieścić od kilku do kilkunastu litrów paliwa ponad podawaną przez producenta pojemność zbiornika... nie jest to jednak z różnych powodów zalecane...
W każdym z aut jakie tankowałem zdarzało mi się, że zatankowałem więcej paliwa (tak sądzę) aniżeli wynosi katalogowa pojemność zbiornika paliwa.
Tankując benzynę zawsze samodzielnie (dziwnie się czuję, gdy obsługa proponuje pomoc), leję do drugiego przerwania. Ostatnio zawitałem na CPN po zapaleniu rezerwy, dokładniej około 6km później. Wlałem niewiele ponad 45L Pb.
Prowadzę rzetelne statystyki, notując przy okazji kiedy zapalił się tak nielubiany żółty symbol dystrybutora i tak: bezpośrednio po zakupie, będąc ostrzeżony o tym, że samochód jest praktycznie na oparach - 50,02L;
po przebyciu w ruchu miejskim ~35km - bak pochłonął 49,03L;
również w mieście, klimatyzacja + 4 osoby ~25km - liczydło dystrybutora stanęło równo 50L;
dla odmiany w trasie, szukając stacji Orlen ~84km - zatankowałem 49,27L;
~15km - 46,21L;
~19km - 46,67L;
~12km - 46,03L;
~6km - 45,18L
Mam wrażenie że gdy kiedyś próbowałem wlewać do innych aut "więcej", "na zapas", poprzez połowiczne wciskanie spustu na pistolecie, już po odbiciu to niewiele wpływało na zasięg jazdy. Pomimo, że rzeczywiście do zbiornika 40L mieściło się np.46-47L. Nie wiem czy możliwe by wówczas np. licznik szybciej się kręcił, czy aby było więcej powietrza
Fakt jest taki, że prawie zawsze (dla Sandero na dzisiaj 47 na 48) leję do pełna. Wkładam pistolet, blokuję spust i czekam. Odskoczy, wyjmuję, wkładam ponownie, ciach! odbicie i odkładam. W ten sposób, wedle moich obserwacji wszystko wygląda poprawnie.
Jeżeli po zapaleniu rezerwy i podjechaniu na stację, pierwsze odbicie miałbym po 50L lub więcej na pewno bym interweniował. Wierzę jednak, że gdybym chciał, przekroczyłbym katalogową wartość. Pytanie tylko czy taki półdocisk na spuście nie przekłamuje licznika?
Swoją drogą. Są tutuj osoby które mają szerszą wiedzę z zakresu fizyki czy chemii. Tak z ciekawości, jak ma się sprawa temperatury do objętości paliw (Pb,ON,LPG)?
co do on czy pb tak ale gaz? raczej chyba wchodzi kilka litrów mniej niż niż pojemność butli
do zbiornika gazu powinno "wejść" ok 15% mniej niż wynosi pojemność tego zbiornika, w praktyce są małe tolerancje, u mnie do całkowicie pustego zbiornika 73 l udało mi się zatankować maksymalnie 62,62 l LPG
Stepway napisał/a:
Tak z ciekawości, jak ma się sprawa temperatury do objętości paliw
nie trzeba być ekspertem by wiedzieć, że objętość tej samej ilości paliwa wzrasta wraz ze wzrostem temperatury ale przy takich ilościach paliwa jakie są przedmiotem niniejszych rozważań na pewno różnice nie będą tak znaczące ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum