Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziwne obroty
Autor Wiadomość
jurasek15 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16v + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 45
Skąd: Zieleniec
Wysłany: 2012-01-22, 09:30   Dziwne obroty

Od paru dni w Dusterze (1,6; 4x4 1200 km przejechane) po ruszeniu z 1 biegu, wysprzęgleniu i próbie załączenia 2 biegu wskazówka obrotomierza spadającz 3 tys zatrzymuje się przez chwilę na 2 tys obrotów (1-2 sek), słychać takie wruuum :shock: , a następnie spada do normalnych obrotów. Na innych biegach to nie występuje. Ktoś wie co to może być. Do ASO nie mam zbyt blisko wiec jeżeli to "normalnie" zdarzające się zachowanie w tym modelu to nie usmiecha mi się robić prawie 200 km. :-)

Z góry dzięki za odpowiedzi.
 
dragon 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-01-22, 09:44   

Miałem coś takiego w Peugeocie Partnerze. Nikt nie wiedział co się dzieje, bo wszystko znikało. Okazało się, że to były początki wykańczania się silnika krokowego. Wcale mi to nie przeszkadzało i skojarzyłem, że znikło dopiero po wymianie. Ale to może być tylko podobny objaw.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-22, 09:49   

1200 km to raczej niewiele dla krokowca, ale oczywiście zawsze może się trafić jakaś część felerna fabrycznie...


http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + obrot* + Przeszukaj tylko tytuł wiadomości = krokowiec, linka gazu, elektronika...
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-01-22, 10:29   

jurasek15,

Wygląda jakby kolega strasznie wolno zmieniał biegi. IMHO zmiana z biegu na bieg nie powinna trwać wijącej niż 0,5 s. No już 1 s to max.

Czym szybciej mieniasz to oszczędzasz nie tylko czas ale silnik, skrzynię i sprzęgło.
 
jurasek15 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16v + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 45
Skąd: Zieleniec
Wysłany: 2012-01-22, 10:49   

chriskb napisał/a:
jurasek15,

Wygląda jakby kolega strasznie wolno zmieniał biegi. IMHO zmiana z biegu na bieg nie powinna trwać wijącej niż 0,5 s. No już 1 s to max.

Czym szybciej mieniasz to oszczędzasz nie tylko czas ale silnik, skrzynię i sprzęgło.


Silnik na dotarciu więc do więcej jak 3tys obrotów staram się nie dobijać. Uważasz, że spadek wskazówki o 1tys obrotów to wieczność przy puszczeniu pedału gazu??? Poza tym 17 lat praktyki w jeździe różnymi samochodami równało się tylko jedną wymianą sprzęgła w Felicji przy przebiegu 200 tys km a obecnie użytkowana Marea przebieg 300 tys km w tym 120 tys pod moją nogą przez 3,5 roku i tez nic się nie ślizga. Więc chyba kat samochodowy nie jestem :mrgreen:

Może te określone sekundy są przesadzone ale widać wyraźne zatrzymanie na moment strzałki obrotomierza. Ale bardziej zastanawia mnie fakt ze dzieje się to tylko między 1 i 2 biegiem z reguły na nie rozgrzanym lub ostygniętym silniku.
Ostatnio zmieniony przez jurasek15 2012-01-22, 10:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-01-22, 11:43   

jurasek15,

Na dotarciu to nie jest duży spadek o 1000 obr/min. Chyba jak pisałeś te 2 sek to nie mierzony czas a raczej odczucie. Teraz jak opisałeś dokładniej to rzecz jest chyba całkiem normalna dla niedotartego benzynowca i tak ze-stopniowanej skrzyni biegów. Trzeba pamiętać, że obrotomierz ma swoją bezwładność. Ja bym poczekał do dotarcia czyli około 3 000 km i wtedy spróbował pojeździć na wyższych obrotach i zaobserwować zachowanie bieg/sprzęgło/hałas silnika. Silniki Renault mają specyficzne charczenie przy niskich obrotach i za wysokim biegu.
 
jurasek15 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16v + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 45
Skąd: Zieleniec
Wysłany: 2012-01-22, 12:13   

Tylko na innych biegach spadnie jeszcze o te pół tysiąca a tu tak dziwnie się zachowuje, ze jest wyraźne zatrzymanie i takie charknięcie -przytrzymam chwilę sprzęgło to spadnie niżej - no ale jak wiadomo samochód wytraci prędkosć szczególnie jak mamy non stop nieubity śnieg na drodze. No ale zobaczymy na razie to jest tylko trochę denerwujące nic poza tym. Do tej pory moje nabywane samochody miały jakiś tam przebieg początkowy co najmniej 50 - 60 tys km wiec tak się pytam Kolegów czy to może być "normalne" zjawisko przy docieranym silniku.
Ostatnio zmieniony przez jurasek15 2012-01-22, 12:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
bushi 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 488
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-22, 13:01   

U mnie faktycznie zdarza sie cos takiego gdy silnik jest zimny lub np przy manewrowaniu, gdy jade bardzo wolno i silnik ledwo ciagnie - wtedy przy wcisnieciu sprzegla wzrastaja gwaltownie obroty. W silnikach jestem zielony, ale to wyglada jakby bronil sie przed zaduszeniem i zgasnieciem, jakby wlaczal sobie na moment "ssanie".
_________________
http://www.jamnikiniczyje.pl
http://jamniki.eadopcje.org
POMAGAJMY JAMNIKOM!!!
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-01-22, 13:19   

Miałem tak samo jak Kolega bushi.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-01-22, 18:11   

bushi napisał/a:
zdarza sie cos takiego gdy silnik jest zimny

też mam podobne odczucia, że obroty w takiej sytuacji są trochę niestabilne ponadto silnik jest trochę "leniwszy" ale to po chwili mija...
sugeruję jeszcze trochę pojeździć, poobserwować a ponadto ruszać z drugiego biegu... :lol:
 
jurasek15 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16v + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 45
Skąd: Zieleniec
Wysłany: 2012-02-03, 21:48   

No i poradziłem sobie - zalałem mojego wszędołaza V-Powerem i jakoś ciekawiej chodzi. :-D Tylko ta cena. :-/
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-03, 21:51   

jurasek15 napisał/a:
Tylko ta cena.

Zrób zakupy w Lidlu za 50zł, weż kupon/paragon to zatankujesz v-powera na Shelu z rabatem 30gr na litrze (ale minimum 20 litrów trzeba nalać)
 
jurasek15 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16v + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 45
Skąd: Zieleniec
Wysłany: 2012-02-03, 22:23   

benny86 napisał/a:

Zrób zakupy w Lidlu za 50zł, weż kupon/paragon to zatankujesz v-powera na Shelu z rabatem 30gr na litrze (ale minimum 20 litrów trzeba nalać)


Jak mieszka się na prowincji to 50 PLN to koszt dojazdu do najbliższego Lidla. :mrgreen: I tak w przyszłości będzie LPG to na razie niech się motorek rozbestwi. :mrgreen:
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-03, 22:47   

jurasek15 napisał/a:
Jak mieszka się na prowincji to 50 PLN to koszt dojazdu do najbliższego Lidla.

Tym bardziej, jak już zajedziesz do miasta na zakupy to robisz pewnie większe zapasy niż bułki i drożdżówki... Oczywiście o ile masz plus/minus po drodze np. do/z pracy itp
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne