Nie wiem, czy to właściwe miejsce na ten post, ale istnieje coś takiego jak
Intelligent Battery System - zwany także izolatorem (separatorem) akumulatorów.
To system ładowania dodatkowego akumulatora.
Z założenia jest to system przeznaczony dla samochodów Off- Roadowych i przeznaczonych do długodystansowych wypraw.
Nie pozwala on wyładować akumulatora "do zera" a ponadto może automatycznie połączyć moc dwóch akumulatorów.
Co to daje?
W skrócie: autko odpali zawsze i w każdych warunkach...
Świetna rzecz, przydałby się chłopakom na Nordkapp ;) Te zapasowe akumulatory na większą wyprawę mogą być mniejsze, poukładane tam, gdzie mamy miejsce tylko odpowiednio połączone.
No dokładnie..Nawet akumulatory nie muszą być tych samych parametrów (tzn. amperogodziny, prąd rozruchowy, itp - muszą mieć tylko to samo napięcie)..
Ale fajna sprawa na ostatnie mrozy... jedna bateria zdechła na mrozie, druga ledwo zipie - jedno kliknięcie na wyświetlaczu i mamy połączone aku... i autko odpala
Serio - w akcji wygląda to niesamowicie!!!
Inna sytuacja : zapominasz wyłączyć na noc radio lub oświetlenia wnętrza... normalnie rano auto nie odpali (znam to z autopsji)... A tu proszę - przy stanie krytycznym akumulatora sam odłącza zasilanie urządzeń zewnętrznych tak, żeby zostało mu jeszcze trochę prądu na rozruch. No i zostaje jeszcze aku zapasowy jak coś...
Sam pewno sobie zainstaluję IBS jak najbliższa zima da się we znaki
Co do wyprawy na Nordkapp - gdybym był wcześniej na tym forum to może bym załatwił im IBS DBS na tą wyprawę w ramach wypożyczenia do testów
Reklama zawsze by się przydała (no i zniżki można by negocjować na przyszłość dla klubowiczów chętnych na ten system).
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-22, 22:29
W MCVce bez koła zapasowego to można władować akumulatorów dla sześciu samochodów... :) Pomysł fajny, ale kosztowny - rozumiem, że szwajcarskość kosztuje, ale dwa przekaźniki na krzyż i trochę diodek za 1000 zł to jednak ekstrawagancja. :]
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-23, 08:23
keikan napisał/a:
zapominasz wyłączyć na noc radio lub oświetlenia wnętrza... normalnie rano auto nie odpali
Nie ma takiej możliwości w Dacii, jeśli chodzi o lampkę i o fabryczne radio.
Lampka sama się wyłączy po 30 minutach od wyłączenia stacyjki.
Radio fabryczne samo się wyłącza po wyłączeniu stacyjki, a jeśli włączymy je przy wyłączonej stacyjce to radio wyłączy się samo po 30 minutach.
Radio niefabryczne w zależności od podłączenia wyłącza się samo po wyłączeniu stacyjki, lub jeśli ktoś podłączy na stałe i wł/wył radio tylko przyciskiem power na radiu wyłączamy radio.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-03-23, 08:31, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum