Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 168 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-23, 13:23 Różnica między wersjami silnika diesla w dokkerze
Czy mozecie podsumowac czym dokladnie roznia sie trzy wersje oferowanego dizla
poza momentem obro i moca?
Dostepne sa wersje 75KM, 90KM i 110KM.
Ta ostatnia jest w Lodgy razem ze skrzynia 6-biegowa.
W Dokerze maja byc wersje 75 i 90km.
110 i chyba 90KM maja turbine ze wmienna geometria lopatek -
zgadza sie? Czy 75KM ma turbine bez zmiennej geometrii?
Czy pozostale czesci ostrzetu sa identyczne?
Filtr czastek stalych? Dwumasa (o ile wogole jest, bo nie wiem)...
Czekajac na Dokkera ;) mysle ktory wybrac silnik i wychodzi mi ze albo
benzynowy, albo najslabszego dizla. Na mocniejsze wydawac kasy nie chce.
Moze gdyby byla wersja 110KM z 6-biegowa skrzynia...
Zastanawiam sie co zyskam / strace biorac najslabszego klekota -
pomijajac oczywiscie to, ze wersje mocniejsze sa ...mocniejsze ;)
Czy przypadkiem wersja najslabsza nie jest tez najprostsza mechanicznie
i w zwiazku z tym nie moze byc najtrwalsza?
Ps. Wyszperalem, ze 1.5dCi 65KM nie ma intercoolera, wersja mocniejsza ma.
Cos jeszcze?
Jakub
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-11-23, 14:38, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-23, 14:04 Re: Roznica miedy poszczegolnymi wersjami silnika DIZLA...
kukubara napisał/a:
Zastanawiam sie co zyskam / strace biorac najslabszego klekota Jakub
+niewielkie spalanie, mniejsze ryzyko awarii (mniej wysilony, sprężarka bez kierownicy)
-gorsze osiągi, niższy moment obrotowy
DCI 90 i 110 maja FAP ( DPF ) jeśli dobrze myślę. Róznica będzie troszkę wieksza w spalaniu. Każda jednostka ma inny moment obrotowy. Osobiscie brałbym wersje z 6-cio biegową skrzynią. Wersja 110 ma turbinę ze zmienną geometrią 75 ma zwykła. Różnica też jest w systemie wtrysków. w 75 jest jeszcze chyba delphi a w mocniejszych BOSCH. Jeśli 75KM ma 200 Nm to śmiało bierz. ja mam 68 i 160Nm i troszkę wiecej by się przydało
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 168 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-23, 14:40
Tez bym bral wersje 110/6 biegow tyle, ze nie ma jej w ofercie (Dokker)
Chodzi mi o roznice w _budowie_ silnika, a co za tym idzie eksploatacji,
serwisowaniu i potencjalnej awaryjnosci.
To ze silniejszy silnik jest ...silniejszy to raczej oczywistosc ;)
A ze interesuja mnie raczej najslabszy silnik z oferowanych w Dokkerze to
moze na nim sie skupmy ;)
Z tego co doczytalem to:
- nie ma zmiennej geometrii lopatek sprezarki,
- nie ma dwumasy,
Czegos jeszcze nie ma w porownaniu z mocniejszymi wersjami?
J.
Ostatnio zmieniony przez kukubara 2012-11-23, 16:26, w całości zmieniany 3 razy
odnosze wrazenie, ze odpowiadajacy nie czytaja pytania na
ktore odpowiadaja
Bo niby piszesz o dokkerze, a marudzisz coś o lodgy i jeszcze zmieniasz post po/w trakcie pisania odpowiedzi przez innych... d(((;
OK, mea culpa - więc do rzeczy:
Oba diesle - 75 i 90 KM - mają dokładnie to samo oznaczenie: K9K612, z czego wynika (na razie brak dokumentacji technicznej w Sieci d; ), że najprawdopodobniej (99%) różnią się jedynie właśnie momentem i mocą, co ustawia się w sterowniku silnika.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-11-23, 15:01, w całości zmieniany 1 raz
Bo tak było, do 65 KM w dCi intercoolera nie było, od 68 KM był montowany. Były wersje Clio i Kangoo z takimi niewysilonymi motorami, natomiast w Daćkach we wszystkich wersjach dCi intercooler był.
Ja wybrałem najtańszego diesla , po wielu analizach cena/towar zakup najtańszego diesla jest dla Ciebie najbardziej opłacalny , dla producenta na odwrót - najlepiej jakby taniego diesla nikt nie kupował
68km ma intercooler
Ostatnio zmieniony przez Dawid 2012-11-23, 20:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 168 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-23, 20:18
W moim wypadku to nawet nie chodzi o taniosc, te kilka tys moglbym dodac,
ale po prostu nie widze w tym sensu. Scigac sie Dokkerem i tak raczej nie
mozna ;) GDYBY byla dostepna 6-biegowa skrzynia z mocniejszym motorem
to moze doplacilbym za prawdopodobnie mniejszy halas na autostradach.
A tak to nie ma nic co mnie kusi ani w motorze 90KM ani w wersji Laureate
- co chce z dodatkow to moge dobrac opcjonalnie...
Jeśli masz na myśli te 75 kucy, to jest wręcz przeciwnie - to świetna informacja, bo przecież cenę też tną, a potem można będzie sobie "odblokować" uwięzione rumaki [:
to moze doplacilbym za prawdopodobnie mniejszy halas na autostradach
Przypuszczam, że przy odpowiedniej prędkości (autostradowej) w Dokkerze (jak i w innych D.) nie będzie miało znaczenia dla hałasu czy jest 6ty bieg czy też go nie ma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum