Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
0,9 TCe
Autor Wiadomość
GrzechuWart 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 0,9 tce
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 24
Skąd: Jasło
Wysłany: 2013-02-12, 12:38   0,9 TCe

Witam, czy jest jakiś jeden temat w którym mógłbym poczytać o silniku 0,9 TCe? (m.in. dane techniczne, info o turbo, rozrządzie i choć co jeszcze) :-)
Z góry dzięki za pomoc
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-02-12, 13:20   Re: 0,9 TCe

GrzechuWart napisał/a:
Witam, czy jest jakiś jeden temat w którym mógłbym poczytać o silniku 0,9 TCe? (m.in. dane techniczne, info o turbo, rozrządzie i choć co jeszcze) :-)
Z góry dzięki za pomoc


watpie no chyba ze sam cos napiszesz :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Paweł 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 79
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-12, 13:30   

wpisz w www.google.pl "TCe 90" i stanie się jasność :mrgreen:
 
tweeciak 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2010
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 329
Skąd: mazowieckie/łódzkie
Wysłany: 2013-02-25, 15:39   

Z opisu wychodzi ze jest to TCe90 - fajnie ze przy 95km/h ma okolo 2.250obr/min (2:35)

FILM


i zbiera sie sprawnie-musze przyznac
Ostatnio zmieniony przez tweeciak 2013-02-25, 15:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pshemo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 181
Skąd: okolice Poznań
Wysłany: 2013-02-25, 16:17   

Ja mogę Ci powiedzieć juz z własnych doswiadczeń ( 700Km już za mną) że naprawdę 0.9 TCe daje rade. Silniki 1.4 i 1.6 z takimi samymi mocami, elastycznością tego motoru nie mają szans... Fakt faktem wyścigówka to nie jest, troszke aksamitu pracy silnika brakuje. Lecz naprawde jestem 100% zadowolony. No i 5l/100Km na dotarciu zadowala przede wszystkim.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-02-25, 17:17   

tweeciak napisał/a:
i zbiera sie sprawnie-musze przyznac

I zbierałby się pewnie lepiej na tym filmiku, gdyby nie gonić go pod czerwone pole, tylko wykorzystywać maksymalny moment w zakresie, powiedzmy, 2200-4800.
 
tweeciak 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2010
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 329
Skąd: mazowieckie/łódzkie
Wysłany: 2013-02-25, 18:35   

Ciekawy bylem jakie sa obroty silnika na konkretnym biegu...chodzilo o taka predkosc "drogowa" - 90/100 . Ostatnio jechalem Clio...chyba 1,2 silnik i przy 90-100 mial ponad 3000 obr/min. Masakra.
 
Pshemo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 181
Skąd: okolice Poznań
Wysłany: 2013-02-25, 18:43   

W Sandero przy 90-100 panuje błoga cisza, tylko opony szumią. A silnik ma dużo poniżej 3000 obrotów ok. 2200-2500
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-25, 18:48   

tweeciak napisał/a:
jakie sa obroty silnika na konkretnym biegu...chodzilo o taka predkosc "drogowa" - 90/100

http://www.dacia.pl/media...owe_Sandero.pdf

"TCe90: Prędkość (w km/h) przy 1000 obr./min = 38,29"

100 km/h / 38,29 = 2611 obr/min
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-27, 21:31   

Pshemo napisał/a:
W Sandero przy 90-100 panuje błoga cisza, tylko opony szumią. A silnik ma dużo poniżej 3000 obrotów ok. 2200-2500


Gdybym nie znał sandero uwierzyłbym w TYLKO szum opon. Pewnie jest o niebo ciszej niz w dci ale na pewno nie jest to "błoga cisza"
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-02-27, 21:55   

Mekintosz, uwierz, jest cicho, sam byłem w szoku... :-)
_________________

 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-27, 23:42   

Dziś dzięki uprzejmości kolegi POSa z Puławskiej dziękuję pojeździłem i porównałem sobie Sandero II z silnikami 0,9 TCE i dCI 75KM. Tak się złożyło niestety ( a może i dobrze :mrgreen: ), że pod koniec roku skasowałem drugie autko (te starsze) i teraz jestem na etapie "rajdów" po salonach.
Wracając do tematu to uważam, że jazda z silnikiem 0,9 TCE jest bardzo fajna w stosunku do Chevroleta Aveo 1,2 86KM ( podzielam opinie z ostatniego testu z Motoru i już tu się nie którym naraziłem :lol: ), ma też lepszą elastyczność niż duet koreański I20 i RIO 1,2 85KM (ale to według mnie naprawdę niezły silnik lepszy niż ten w Aveo) o Fiatowskim 0.9 nie będę się pastwił (powrót dźwiękowo do malucha :mrgreen: ). Bardzo jestem ciekaw nowego silniczka 1,2 z koncernu PSA ale to dopiero będzie dostępne do jazd za 1,5 miesiąca. Generalnie na tle w/w silników TCE jeździ się fajnie ale.... Jak ktoś lubi czerpać dużą przyjemność z jazdy (o ekonomi tu nie rozmawiamy bo oba silniki są ekonomiczne) to proponuję każdemu przed podjęciem decyzji o zakupie Sandero II 0,9 TCE przejechać się Sandero II 1,5 75KM dCI, ponieważ różnica w cenie jest tylko albo aż 3300 zł i może się okazać że naprawdę wato dorzucić tą kasę.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-27, 23:49   

rimo napisał/a:
Mekintosz, uwierz, jest cicho, sam byłem w szoku... :-)


Jak beda demowki z przyjemnoscia zweryfikuje to nausznie ;-)
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-03-07, 08:02   

Łukasz oddaj samochód na serwis, to dadzą ci jako zastępcze :lol: :mrgreen:
Autko (Nowe Sandero z 0.9TCe oczywiście w wersji L...) zrobiło wrażenie nawet na starym miłośniku VW
szczęśliwym posiadaczu Golfa Varianta 5, którego miałem szczęście podrzucić do domu z pracy. Ździwiony był jak autko się zbiera z pod świateł, no i spalanie też na nim zrobiło wrażenie. Wyraził tylko wątpliwości co trwałości silnika ale i my wszyscy takie obawy również mamy. Czas pokaże jak długo wytrzyma ten silniczek.
Porównując do silnika 1.6MPI z mojej Stepki, bez wątpienia silniczek w każdym aspekcie lepszy, trzeba tylko opanować technikę jak używania pedału gazu i sprzęgła, bo inaczej przy zmianie biegów, bujanie do tyłu a potem do przodu :-) Przynajmniej ja tak miałem na początku.
_________________

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-07, 12:51   

Wole mieć swoje sprawne a testować demo zamiast zastępczy. Mimo wszystko silnik 0,9 tce to chyba największą jest korzyścią w nowym sandero.
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-03-07, 21:13   

Czy mogę spytać posiadacza lub użytkownika 0.9 TCe o prędkość obrotową przy 120 i 140 km/h ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-07, 21:50   

@yadoctor: A nie prościej i szybciej sobie po prostu policzyć? http://www.daciaklub.pl/f...p=159693#159693 - dosłownie parę postów wcześniej...
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-03-07, 22:28   

Proporcja to nie jest nic trudnego, ale z twoich wyliczeń wychodzi dla 100 km/h 2611 RPM, a Pshemo mówi, że było 2200-2500. Wyszło mi ~3100RPM dla 120 i 3650 dla 140 i chciałem to porównać z odczytami zegarów. ;)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-07, 22:51   

@yadoctor: Biorąc pod uwagę dokładność wskazań zegarów oraz odczytu ich przez kierownika, to bardziej ufam jednak Królowej Nauk...
 
_Big_Mac_ 



Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 150
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-07, 23:31   

Co ciekawe, niedawno na forum megane był temat obrotów w 1.4 TCe i okazało się, że dane w katalogu to jedno, a rzeczywistość drugie. Tj. część MIII ma obroty takie jak w danych technicznych na stronie renault (2800 przy 100 km/h) a niektóre mają 2500 przy 100 km/h (udokumentowane fotką zegarów).

O, tutaj temat http://megane.com.pl/topi...uzsza-skrzynia/

Królowa się nie myli, ale czasem najwyraźniej Renault robi po cichu podmianę skrzyni ;)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-07, 23:47   

_Big_Mac_ napisał/a:
niektóre mają 2500 przy 100 km/h

Pokazują. Ile mają naprawdę, to by trzeba sprawdzić niezależnie - ale dlatego właśnie pisałem o tej dokładności...

(Oczywiście, zmiany w specyfikacji skrzyń też są możliwe - co jednak nic nie zmienia względem powyższego).
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-03-08, 00:05   

laisar napisał/a:
Pokazują. Ile mają naprawdę, to by trzeba sprawdzić niezależnie - ale dlatego właśnie pisałem o tej dokładności...

Aż się prosi pobrać obroty z komputera, a prędkość z GPSu :)
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-08, 06:54   

 
tweeciak 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2010
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 329
Skąd: mazowieckie/łódzkie
Wysłany: 2013-03-08, 11:00   

Przy 140km/h ma 3.500?
0,9
 
Pshemo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 181
Skąd: okolice Poznań
Wysłany: 2013-03-08, 12:18   

tweeciak napisał/a:
Przy 140km/h ma 3.500?
0,9


W Loganie wychodzi na to że tak ;p Jak to przypada w innych trudno powiedzieć.
Można skupić się na obliczeniach, które z reguły nie kłamią :)
Ostatnio zmieniony przez Pshemo 2013-03-08, 12:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne