Wysłany: 2013-05-09, 22:30 Bydgoszcz - Warszawa jaką trasę wybrać?
Witam - czeka mnie podróż ze Szczecina za Warszawę (okolice Garwolina) i mam mały dylemat odnośnie odcinka Bydgoszcz - Warszawa. Nie chcę jechać A2 na razie wygrywa dla mnie opcja DK 10 tylko czy pokonać ją jak w:
wersji 1: obwodnicą Bydgoszcz - Toruń S5, S10 a dalej przez Włocławek Płock DK 62
wersji 2: walić prosto przez miasta Bydgoszcz - Toruń a dalej do Warszawy DK 10
wersji 3: obwodnicą Bydgoszcz - Toruń S5, S10 a dalej do Warszawy DK 10
wersja3.jpg wersji 3: obwodnicą Bydgoszcz - Toruń S5, S10 a dalej do Warszawy DK 10
Plik ściągnięto 241 raz(y) 145,71 KB
wersja2.jpg wersji 2: walić prosto przez miasta Bydgoszcz - Toruń a dalej do Warszawy DK 10
Plik ściągnięto 215 raz(y) 144,78 KB
wersja1.jpg wersji 1: obwodnicą Bydgoszcz - Toruń S5, S10 a dalej przez Włocławek Płock DK 62
Plik ściągnięto 204 raz(y) 144,61 KB
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Ojciec od dawna jeździ do Bydgoszczy, bo tam serwisuje parowniki. Wcześniej, na początku lat 90. woził szkło do hurtowni m.in. stamtąd. Ostatnie kilka razy jechałem z nim. Z jego bardzo rozbudowanych, a moich mniej, doświadczeń wynika, że:
1) O DK10 zapomnij, jedna wielka wyspa na środku i spory ruch.
2) Zawsze, ale to zawsze jak jechałem z nim wychodził czas około 4 godzin (od domu, więc z Warszawy 4:15). Z jednym wyjątkiem. Jechaliśmy spod Warszawy na Stryków (!!), potem w A1 do Kowala, na Brześć Kujawski (omijaj koniecznie Włocławek, bo nadrobisz), Kruszwicę i Inowrocław. Ojciec mówi, że pierwszy raz w życiu był w Bydgoszczy po 3 godzinach (od domu, czyli z Warszawy byłoby 3:15). Na autostradzie znaczną część jechał z tempomatem na licznikowe 150, na małym odcinku docisnął wyżej. Nadmienię, że ta autostrada jest jeszcze darmowa.
3) Na 1 Toruń-Włocławek nic nie wyprzedzisz, bo budują autostradę i ogólnie jest dym.
Jak masz pytania to pisz tu lub priv.
Edit: uważaj przy zjeździe z tej eski Bydgoszcz-Toruń, bo każą bulić za kawałek przejechany A1. Polska.
Ostatnio zmieniony przez yadoctor 2013-05-09, 23:28, w całości zmieniany 3 razy
Jeszcze jedna trasa, która mi się przypomniała, to przemęczyć się DK10 Toruń - Lipno, a w Lipnie zjechać na 559 do Płocka ;) Nie sądzę, żeby było szybciej niż A1 + A2, ale na pewno jest krócej. Nie możesz tylko znaleźć się w Płocku w godzinach szczytu, bo postoisz.
Edit: jak nie chcesz nadrabiać po autostradach to mam jeszcze jedną opcję. Do Inowrocławia, tak jakbyś jechał na A1, ale w Brześciu nie odbijasz na Kowal tylko ciśniesz cały czas DK62 aż do Płocka, a dalej na Iłów. Odcinek Bydgoszcz-Inowrocław jest kiepski i włącznie z Inowrocławiem musisz sobie na niego zająć 40 minut, ale chyba warto.
Edit2: jutro Ci narusuję na mapie moje 3 typy :)
Ostatnio zmieniony przez yadoctor 2013-05-10, 11:18, w całości zmieniany 4 razy
Przejazd do Sochaczewa przez Iłów jest luźny i przyjemny. Na obwodnicy Sochaczewa:
a) uciekaj na Żyrardów-Mszczonów-Grójec-Góra Kalwaria. Nie jest to najlepsza droga i jest sporo ciężarówek, bo w ten sposób tranzyt objeżdża Warszawę, ale w Warszawie też możesz źle trafić.
b) jedź na W-wę.
Zawsze możesz posłuchać rad kolegi DrOzda i nie jechać przez Bydgoszcz, ale tu już Ci nie doradzę.
Ostatnio zmieniony przez yadoctor 2013-05-10, 11:15, w całości zmieniany 1 raz
W takim układzie polecam Ci, żebyś pojechał przez Iłów (jak na trasie 3., ale nie ma żadnych przeciwwskazań, żebyś jechał przez Lipno, tylko wtedy musisz przejechać przez Płock), a potem w DK50. Pozwoliłem sobie poprawić mapy.
Ostatnio zmieniony przez yadoctor 2013-05-10, 11:16, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki chłopaki za pomoc postaram się to wszystko poskładać na spokojnie w weekend ale może się też okazać iż pojadę całkiem inną trasą bo coś mi się wydaje że trzeba będzie zabrać najukochańszą osobę w rodzinie więc przełożę czas, koszty nad spokojną ekojazdę wybierając A2 od Torzymia po samą Warszawę.
Ale ten wariant będzie mi znany na kilka dni przed wyjazdem .
A na razie spróbuję poczytać to co wyżej napisaliście i podrzuciliście po ciężkim i męczącym dniu pracy za kierownicą dokkerka
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
s3 + a2
przy małym pechu to co oszczędzasz na bramkach wydasz na mandat
Myślałem o S3 + A2 ale droga dłuższa, wkurza mnie brak połączenia S3 z A2 musiałbym albo cofać się w okolice Torzymia albo gnać do Poznania :(
Mandat? Staram się jeździć tak aby cwaniacy którzy wydali kupę kasy na wszelkiego rodzaju fotoradary z chęcią zysku - nie mieli go z mojej strony. A życie mnie już wielokrotnie nauczyło iż jadąc spokojnie jest się niewiele później od "wariatów drogowych".
A na razie analizuję, myślę. Górą - najkrótszą czy dołek dłuższą ale szybszą i droższą? Tu koszt 30 za wiekopolską i 9,90 (?) za Konin - Stryków GDDKiA (o ile w tym wypadku ta mapa jest aktualna - bo GDDKiA jakaś skąpa w informacjach na swojej stronie w porównaniu do prywatnych akcjonariuszy).
Idę dalej kminić trasę biorąc pod uwagę obejście południem Warszawę (w tym autostradowym wariancie) odbicie na DK50 koło żyrardowa i dalej do Góry Kalwarii 627 km w tym wariancie czyli krócej o około 50 km w porównaniu do trasy górnej Bydgoszcz-Toruń
trasaautostradowa 627km.jpg
Plik ściągnięto 178 raz(y) 231,39 KB
trasaautostradowa 677km.jpg
Plik ściągnięto 201 raz(y) 233,74 KB
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-13, 05:59
d3mol3k napisał/a:
Myślałem o S3 + A2 ale droga dłuższa, wkurza mnie brak połączenia S3 z A2 musiałbym albo cofać się w okolice Torzymia albo gnać do Poznania :(
Nie no, gdzie, jakiego Poznania. Najbliżej od DK3 jest wjazd w Trzcielu, ok. 30 km od DK3. Ja już bardziej bym się przejmował DK3, bo rondo w Skwierzynie i ogólny syf - malaria.
A, chodzą też słuchy, że pod koniec maja mają otworzyć węzeł S3/A2 Jordanowo. Ale musiałbyś trzymać palec na pulsie tu. ;)
d3mol3k napisał/a:
A na razie analizuję, myślę. Górą - najkrótszą czy dołek dłuższą ale szybszą i droższą? Tu koszt 30 za wiekopolską i 9,90 (?) za Konin - Stryków GDDKiA (o ile w tym wypadku ta mapa jest aktualna - bo GDDKiA jakaś skąpa w informacjach na swojej stronie w porównaniu do prywatnych akcjonariuszy).
Za odcinek Trzciel - Cośtam Pod Poznaniem jest dodatkowo ok. 20 zł. Za Konin - Stryków tak jak było, 9,90.
Ja już bardziej bym się przejmował DK3, bo rondo w Skwierzynie i ogólny syf - malaria.
rzeczywiście rondo w Skwierzynie to kaka szatana (ale tylko w terminie wzmożonego ruchu na kierunku morze-reszta kraju), to tego dochodzą w tej chwili 2 przepusty przed Skwierzyną od strony Gorzowa na przecięciu z przyszłą S3
z tego powodu, jeżeli planujesz jechać przez Skwierzynę w godzinach w których bardzo prawdopodobny jest ruch ludzików nad i znad morza, to proponuję objazd przez Santok i Murzynowo rozpoczynający się w Gorzowie Wielkopolskim, a kończący na tym samym kako-szatańskim rondzie w Skwierzynie, tyle że 1 wjazd wcześniej niż 3ka - co oznacza że będziesz mógł pomachać łapką wszystkim stojącym w korku na 3ce wbijając się przed nimi na rondo
objazd jest oczywiście dłuższy niż normalna trasa (jak to objazdy mają w zwyczaju), ale czasowo wychodzi lepiej, jeżeli na rondzie w Skwierzynie jest korek
ja wracając w okresie wiosenno-jesiennym do Poznania w niedzielne popołudnia, z założenia jeżdżę przez Santok - za stary już jestem żeby grać w ruletkę
skwierzyna_objazd.jpg
Plik ściągnięto 152 raz(y) 186,63 KB
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2013-05-13, 18:09, w całości zmieniany 1 raz
rondo w Skwierzynie [...] proponuję objazd przez Santok i Murzynowo
Jeżeli korek nie jest tragiczny i da się w miarę sprawnie doturlać w okolice zajazdu Chrobry, to można próbować uciekać w ul. Bledzewską lub nawet Łąkową i myknąć rondo im. Szatana dalej przez miasto, koło dworca itd. (Przynajmniej kiedyś to działało).
jak da się bez obstrukcji dojechać do ul. Bledzewskiej w Skwierzynie, to nie jest kaka Szatana tylko lekkie zatwardzenie
Szatańskie korki zaczynają się w Trzebiszewie a nawet czasami w Brzozowcu - i to w czasach zanim zaczęli robić s3 (czyli przed pojawieniem się 2 przepustów przez plac budowy
//jeżdżę tą trasą średnio 2-razy w miesiącu, mogę stwierdzić że sytuacja zmienia się dynamicznie
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2013-05-13, 11:23, w całości zmieniany 1 raz
Ojtam ojtam Skwierzyny się nie boję - choć będzie to sobota koło 10:00 a może lekko wcześniej. Jeśli będą jechać nad morze to spoko luzik (powrót w poniedziałek wieczorem więc jakby co drugi spoko luzik) nie wiem jak tam wygląda sytuacja na tym wywijasie na przecince z S3 przed Skwierzyną w marcu na powrocie do Szczecina Wtorek godzina 16:00 utknąłem tam na 30 minut.
Cp do ronda to dzięki za podrzucenie pomysłu na jego objechanie
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
będzie to sobota koło 10:00 a może lekko wcześniej. Jeśli będą jechać nad morze to spoko luzik (powrót w poniedziałek wieczorem więc jakby co drugi spoko luzik)
no to powinno być "chyba" ok - chyba, bo o takich porach nie jeżdżę
d3mol3k napisał/a:
nie wiem jak tam wygląda sytuacja na tym wywijasie na przecince z S3 przed Skwierzyną
nic się nie zmieniło - front robót trwa ale nie ma już na widoku stadka KrAZów 255 (pewnie zrobiły swoje i na budowę weszły lżejsze i delikatniejsze ciężarówki)
No dobra padło na S3 do A2 dalej 50 i 17 - 678 km w jedną stronę.
Dzięki za wszystkie informacje rady i pomocne materiały. W tamtą stronę pojadę trasą normalną i zobaczę jak to będzie się działo w realu poprawki naniosę w drodze powrotnej ewentualnie.
A i czy ktoś używa TMC w nawigacjach i czy to w ogóle działa?
ScreenShot__025606_02012005.jpg Szkoda tylko że w najnowszych mapach navigona brakuje fragmentu A2
Plik ściągnięto 139 raz(y) 153,02 KB
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Oj tam, oj tam. Jak mówie teściowa to teściowa a nie zlocik - ale fakt niedaleko jest jak widziałem w necie.
Co do TMC widzę że chodzi jednak :) co prawda info które dostałem 22 komunikat (wszystkie dostępne) nie oddają tego co choćby targeo na swojej stronie podaje ale jest. Sprawdzimy na trasie. A tak to TMC się przedstawia w navigonie 40 plus:
ScreenShot__214519_21052013.jpg
Plik ściągnięto 118 raz(y) 92,39 KB
ScreenShot__214458_21052013.jpg
Plik ściągnięto 168 raz(y) 50,7 KB
ScreenShot__214442_21052013.jpg
Plik ściągnięto 174 raz(y) 48,37 KB
ScreenShot__214402_21052013.jpg
Plik ściągnięto 177 raz(y) 70,96 KB
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum