Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-11-06, 23:47
Gaz w dacia sandero 1.2 LPG
Autor Wiadomość
mateusz.szulc 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: Sandero 2
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-11-06, 22:58   Gaz w dacia sandero 1.2 LPG

Witam!
Jestem świerzym forumowiczem i fanem marki dacia. Zakupiłem ostatnio czerwoną dacię sandero 2013 1.2 z oryginalnym gazem montowanym u producenta. Autko było kupione w niemieckim autoryzowanym salonie dacii. Autko mam odebrać 15.11.2013, więc za kilka dni. Mam pytanie. Czy firma dacia montuje identyczne reduktory do tankowania gazu w całej Europie? Czy to zależy od kraju z jakiego pochodzi? Jak to ma się do Niemiec i Polski, mianowicie czy obydwa reduktory (wejścia do gazu) są identyczne? Jeżeli nie gdzie mogę dostać takie reduktory?

P.S. wlew do gazu oryginalnie znajduje się pod skrytką, koło wlewu paliwa.

Szczerze koledzy dziękuję za każdą odpowiedź.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-11-06, 23:11   

witaj w Klubie... :-)
prawdopodobnie są takie same... gdyby jednak były różne to bez problemu kupisz odpowiednią końcówkę w firmie montującej instalacje LPG...
 
mateusz.szulc 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: Sandero 2
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-11-06, 23:27   

dziękuje troche mnie uspokoiłeś... Najciekawsze jest to że gaz w tym samochodzie montowany jest obok zbiorniku paliwa, oczywiście kosztem pojemności baku (na paliwie można przejehcać jedynie 100 km), a nie tak jak w polskich odpowiednikach w miejscu na koło zapasowe. szczerze nie spotkałem się jeszcze z czymś takim. Jak odbiorę autko to sprawdzę naocznie jak to wygląda. Czego to niemcy nie wymyślą...
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3777
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-07, 10:54   Re: Gaz w dacia sandero 1.2 LPG

mateusz.szulc napisał/a:
Autko było kupione w niemieckim autoryzowanym salonie dacii.


Jedno pytanie , czy chcesz tę Dacię zarejestrować w Polsce ?
I jeśli tak, czy zdajesz sobie sprawę z korowodów wokół legalizacji zbiornika w takim samochodzie ?
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-11-07, 11:12   Re: Gaz w dacia sandero 1.2 LPG

DrOzda napisał/a:
mateusz.szulc napisał/a:
Autko było kupione w niemieckim autoryzowanym salonie dacii.


Jedno pytanie , czy chcesz tę Dacię zarejestrować w Polsce ?
I jeśli tak, czy zdajesz sobie sprawę z korowodów wokół legalizacji zbiornika w takim samochodzie ?


zbiornik z LPG musi miec papaiery i tyle :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
mateusz.szulc 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: Sandero 2
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-11-07, 11:39   

Wiesz przyznaję jest to nietypowe rozwiązanie rozmieszczenie butli z gazem, jednakże jest to montowane u producenta i nie sądzę, żeby nasz kochany kraj robił jakieś problemy. Skoro samochód ma wystosowane odpowiednie papiery i to z gwarancją od producenta nie gdzieś wydane przez wujka cześka w piwnicy to powinno być ok. Jednakże bliżej zainteresuje się tą sprawą. Dziękuję za trafną uwagę. jeśli znajdę odpowiedź na to pytanie napewno się z wami podzielę jak to wygląda. narazie auto będzie jeździło na blachach niemieckich bo za pół roku wyjeżdżam na stałe do niemiec. Auto jest na firmę, a ja jestem tylko użytkownikiem auta.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3777
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-07, 11:39   Re: Gaz w dacia sandero 1.2 LPG

BoloSr napisał/a:

zbiornik z LPG musi miec papaiery i tyle :)


życzę powodzenia w starciu z betonowym UDT w sprawie uznania zagranicznej homologacji w Polsce ( o ile przypadkowo nie ma równolegle polskiej)
w tym kraju nawet butli do nurkowania kupionych za granicą nie można legalizować i napełniać zgodnie z przepisami
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-11-07, 11:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
mateusz.szulc 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: Sandero 2
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-11-07, 11:42   

teraz wiecie dlaczego ewakułuję się z tego kraju. chore przepisy, prawo i nikomu niepotrzebne papiery... tylko po to aby ktoś na tym zarobił a nam normalnym obywatelom, płacącym podatki utrudnić i tak to gorzkie życie
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-11-07, 12:37   

W przypadku samochodów, z tego co wiem, istnieje dyrektywa Komisji Europejskiej , mówiąca o tym, że jeśli pojazd może być dopuszczony do ruchu w jednym z krajów członkowskich, automatycznie jest dopuszczony do ruchu w innym. Niemiecka homologacja powinna być dla Ciebie wystarczająca, ale będziesz miał przerąbane z jakąkolwiek gwarancją producenta, bo niemieckie Renault, jako że samochód jest zarejestrowany w Polsce, wyślę Cię do polskiego Renault, a polskie do niemieckiego, jako że niemieckie jest importerem Twojego samochodu.

No chyba że już to dogadałeś z ASO w Niemczech, że się będą zajmować Twoim samochodem.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3777
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-07, 13:46   

czaju napisał/a:
W przypadku samochodów, z tego co wiem, istnieje dyrektywa Komisji Europejskiej , mówiąca o tym, że jeśli pojazd może być dopuszczony do ruchu w jednym z krajów członkowskich, automatycznie jest dopuszczony do ruchu w innym

Ale co to ma do rzeczy w przypadku instalacji LPG ?
Żeby zalegalizować "zagraniczną" instalację to po pierwsze samochód musi mieć ją wpisaną w zagranicznym dowodzie (bez tego legalizacja WOGÓLE nie jest prawnie możliwa) a następnie przejść procedurę legalizacji zbiornika. I jeśli się tak szczęśliwie składa że dana seria zbiorników ma polską homologację to spoko - robi się badanie techniczne z próbą szczelności. Jeśli zbiornik jest "egzotyczny" i nie posiada polskiego dopuszczenia Dozoru Technicznego to albo wymieniasz na inny albo opłacasz badania certyfikacyjne - koszt astronomiczny :)

Same przeglądy i naprawy to pikuś - samochód ma gwarancję europejską i ASO go naprawi bezpłatnie , przeglądy też może robić w Polsce.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-11-07, 13:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 562
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2013-11-07, 15:24   

mateusz.szulc napisał/a:
... Dziękuję za trafną uwagę. jeśli znajdę odpowiedź na to pytanie napewno się z wami podzielę jak to wygląda. narazie auto będzie jeździło na blachach niemieckich bo za pół roku wyjeżdżam na stałe do niemiec. Auto jest na firmę, a ja jestem tylko użytkownikiem auta.


Ale jak zrozumiałem auto nie będzie u nas (w Polsce) rejestrowane to jakie ma znaczenie legalizacja zbiornika w Polsce.

podkreślenie moje
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3777
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-07, 15:27   

Nie no , oczywiście że jeśli będzie jeździł na niemieckich blachach to ma ten problem w nosie (choć w zasadzie jest to niezgodne z którąś tam konwencją międzynarodową - powinno się przerejestrowywać samochód po zmianie kraju użytkowania).
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-11-07, 20:11   

Jest jeden problem. Na terenie Polski nie można poruszać się samochodem na obcych numerach rejestracyjnych przy jednoczesnym założeniu, że nie jest Pan właścicielem auta.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2013-11-07, 21:36   

a pojazdy poruszające się po naszym kraju z zagranicy a właściciel wypożyczalnia mogą?
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-11-08, 06:47   

Z tego co wiem to wypożyczalnie samochodów działające na rynku w przypadkach przekroczenia granicy podstawiają na granicy auto z polskimi tablicami. Zresztą w umowach które widziałem zabrania się użytkownikowi przekraczanie granicy kraju w którym został wypożyczony samochód.
Oczywiście mogą się znaleźć tzw. "mądrzejsi", którzy przekraczają ten punkt umowy.
 
Piotrek721015 



Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 tce LPG TECHNO
Rocznik: 2024
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 447
Skąd: ZGY
Wysłany: 2013-11-08, 06:55   

Można jeździć po kraju samochodem na zagranicznych numerach jeśli pojazd jest firmowy, a kierowca jest pracownikiem firmy i ma zaświadczenie z szefostwa firmy. I tu na forum mamy chyba właśnie taki przypadek. Można też kierować samochodem zarejestrowanym poza granicami Polski kiedy właściciel znajduje się w pojeździe.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-11-08, 07:08   

"Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym z dnia z dnia 20 czerwca 1997 r. z późniejszymi zmianami" reguluje wszystkie przypadki poruszania się pojazdami na terenie Polski.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne