Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Maglownica - regeneracja czy wymiana ?
Autor Wiadomość
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 539
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2013-11-15, 07:17   Maglownica - regeneracja czy wymiana ?

Cześć,


ostatnio miałem dziwne stuki przy maksymalnym skręcie kierownicy, najczęściej przy ruszaniu, zawiozłem samochód do serwisu i okazało się, że są luzy na maglownicy... Niby nic niespodziewanego przy przebiegu prawie 100 tysięcy, ale i tak nie jest wesoło.

Regeneracja będzie kosztowała około 800 zł i nie wiem co zrobić, czy regenerować, czy może po prostu wymienić część na nową. Możecie mi coś powiedzieć a propos wytrzymałości części regenrowanej (oczywiście zakładając poprawną regenerację, wiem że tu dużo zależy od tego, jak się ktoś postara) ? Czy nie jest korzystniej kupić nową część, albo szukać używanej po jakimś rozbitku który niekoniecznie oberwał od przodu, na allegro ?
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-11-15, 08:42   

Można dostać taniej niż regeneracja:

http://allegro.pl/listing...aglownica+logan
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-11-15, 09:19   

Regeneruj.
Nie kupuj używki.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-11-15, 11:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1245
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2013-11-15, 10:06   

dokładnie - regeneruj.. używka może paść za miesiąc. a na regenerację też powinieneś dostać gwarancję. Ja w Audi regenerowałem (koszt 600 PLN) i na gwarancji miałem rok, a używka bez gwarancji (tj. tylko "rozruchowa") 400 PLN.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-15, 10:58   

a ja bym kupił używkę.
Za 800pln możesz kupić dwie, chociażby na giełdzie w Poznaniu i obejrzeć na miejscu.
Zresztą nówkę też za 1000pln widziałem nawet na allegro.

Ps. Mówię o cenach do DD , do Logana może być jeszcze taniej chociaż nie wiem czy nawet nie ta sama jest maglownica w Loganie i DD.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2013-11-15, 11:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-11-15, 11:20   

- kupując używkę możesz kupić taką samą albo i gorszą niż Twoja :-( ...
- możliwosci weryfikacji praktycznie nie masz żadnych...
- na regenerację (w zależności gdzie regenerujesz) dostajesz gwarancję,

- MSZ warto rozważyć
chriskb napisał/a:
Można dostać taniej niż regeneracja:

http://allegro.pl/listing...aglownica+logan
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-15, 11:51   

Wg mnie co fabryka to rzadko jakiś warsztat będzie miał podobne zaplecze do napraw.
Ceny świetne, jednak do Logana o wiele tańsze, ja bym kupił używkę spokojnie z jakiegoś rozbitka np (w tył stukniętego czy w bok), sprawdził na miejscu czy nie ma luzów przynajmniej na drążku kierowniczym. Zresztą niech sobie spojrzy jakie ma luzy u siebie teraz na końcówkach drążków - będzie punkt odniesienia/porównania .
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1245
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2013-11-15, 14:44   

corrado napisał/a:
a ja bym kupił używkę.
Za 800pln możesz kupić dwie, chociażby na giełdzie w Poznaniu i obejrzeć na miejscu.
.


ok. wszystko się zgadza.Ale jeśli nie będzie sobie sam wymieniał, to koszt wymiany będzie pewno koło 100- 200 PLN. Gdyby ta używana znów padła = znowu koszt "robocizny".
A przy regeneracji wymiana jest gratis (ja tak miałem), a nawet jeśli też płatna, to jeśli regeneracja daje gwarancję, to na gwarancji wymienią nie kasując już za robociznę wymiany.

Więc przy używkach ceny już rosną o samą robociznę nawet.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-15, 15:00   

Moze i tak, chociaż ja np jak regenerowałem turbospreżarkę w poprzednim aucie to też mi policzyli dodatkowo za montaż/demontaż. Także o koszta dodatkowe trzeba się już dopytywać konkretnie z danym zakładem regeneracji.
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 539
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2013-11-15, 15:21   

No to chyba regeneracja... Sprawdzałem i jakbym chciał wsadzać nową/używaną, to za montaż i demontaż w sumie musiałbym dopłacić 200 zł, więc jak mam mieć używkę bez gwarancji za 600 zł, albo regenerowaną z gwarancją za 800, to zdecydowanie wolę to drugie rozwiązanie, między innymi dlatego, że robocizna już jest w cenie.

A TSD, przy jakich przebiegach w Daćkach regenerowaliście/wymienialiście przekładnie ? Nie wiem czy to taki urok marki, czy powinienem zmienić styl jazdy na bardziej ostrożny ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-15, 16:13   

Mikele napisał/a:
przy jakich przebiegach w Daćkach regenerowaliście/wymienialiście przekładnie ?

110 tys. - brak luzów (a nie certolę się z dziurami...).
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-11-15, 19:35   

123 tyś., jak wyżej.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-15, 20:14   

Ja robiłem regenerację magla w MCV tu:

http://www.tencar.com.pl/
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-29, 11:40   

Jakie koszty regeneracji a jaki koszt samej wymiany ?
Czy robili CI tylko uszczelnienia czy może na ślimaku coś : typu szlify ?
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-30, 08:06   

corrado napisał/a:
Jakie koszty regeneracji a jaki koszt samej wymiany ?
Czy robili CI tylko uszczelnienia czy może na ślimaku coś : typu szlify ?


Cóż, szczegółów już nie pamiętam. Tamten wóz został sprzedany wraz z kwitami dot. napraw. Naprawa kosztowała 600-700 zł. Objawy to było postukiwanie z magla. Tyle.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2014-06-30, 08:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-30, 17:25   

czyli lepiej kupić używkę za 380pln z przesyłką i gwrancją na 14dni i samemu wymienić ... i sprawdzić ... w razie czego szybko odesłać.
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-06-30, 17:41   

Lepiej używki nie kupuj, zregeneruj swoją ale najpierw dowiedz się ile nowa kosztuje, bo czasami lepiej nówkę kupić jak nie ma dużej różnicy w cenie.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-30, 17:47   

nówka od 1300pln
 
arturro_w 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 42
Skąd: Oborniki
Wysłany: 2014-06-30, 17:51   

Jeżeli chodzi o regenerację maglownicy - to polecam Kożuchów.
Robiłem kiedyś u nich i cenowo nawet z dojazdem mi się opłaciło.

Dają rok gwarancji.

http://www.przekladniekie...acja-maglownic/

Sprawdzone - polecam!
 
arturro_w 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 42
Skąd: Oborniki
Wysłany: 2014-06-30, 17:52   

Ale uważajcie na radary w Kożuchowie o których wspominał p. Emil...
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2014-06-30, 19:19   

Na Allegro nowa maglownica do logana -ok. 500 zł. Zajrzyj tam.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-01, 08:35   

Do dustera jednak droższe - 2 x cena na allegro i nie ma nowych , tylko z gwarancją rozruchową.

Kożuchów odpada z wiadomych zględów - sam zachód.
Jeszcze myślę o tej firmie z Łodzi regenerującej na P... , która też się ogłasza na allegro - regeneracja za 400pln + 200pln pewnie demontaz/montaż.
 
arturro_w 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 42
Skąd: Oborniki
Wysłany: 2014-07-02, 06:25   

Możesz przecież do nich zadzwonić żeby Ci wysłali. Polecam - bo sprawdziłem jakość wykonania na poprzednim samochodzie...
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-07-02, 06:42   

corrado napisał/a:
Do dustera jednak droższe - 2 x cena na allegro i nie ma nowych , tylko z gwarancją rozruchową.

Kożuchów odpada z wiadomych zględów - sam zachód.
Jeszcze myślę o tej firmie z Łodzi regenerującej na P... , która też się ogłasza na allegro - regeneracja za 400pln + 200pln pewnie demontaz/montaż.

Za podobne pieniądze regenerowałem magiel w Radomiu ale dotyczyło to innego samochodu. Dziwne jednak moim zdaniem jest uszkodzenie maglownicy przy tak małym przebiegu. Może to tylko drążki kierownicze dostały luzów. Zużyte drążki dają podobny objaw jak zużyte końcówki drążka. Maglownica musiałaby być naprawdę mocno wyrypana żeby zaczęła stukać, a poza tym zazwyczaj ma możliwość korygowania luzu na listwie (zaznaczam, ze pisze ogólnie bo nie macałem nigdy magla od renówki). Jeśli chodzi o uczciwy zakład dla osób nie związanych z aso gwarancja to polecam Demcars w Pruszkowie w Alejach Jerozolimskich przy biedronce. Za uszczelnienie zaworu maglownicy w citroenie(zwane gdzieniegdzie regeneracją maglownicy) zapłaciłem 450 zł. Zrobione w sumie w jeden dzień. W większości maglownic regeneracja polega na wymianie tulej prowadzących listwę, uszczelnieniu zaworu. Sam luz na końcu listwy przy maksymalnym skręcie nie musi oznaczać konieczności regeneracji.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-02, 07:11   

Również stuki mogą dawać nie tylko końcówki drążków ale również końcówki STABILIZATORA. Gumowe tuleje szybciej wybijają niż końcówki drążków nawet już po 10 kkm. ;-)
corrado, sprawdź to pod kanałem....
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne