DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Multimedia i elektronika - Dacia Sandero Stepway III - modyfikacje DDT4all ?

StanW - 2025-05-06, 17:35
Temat postu: Dacia Sandero Stepway III - modyfikacje DDT4all ?
Czołem drodzy forumowicze!

Od tygodnia jestem w posiadaniu wspomnianej DSS III, przeglądając forum natrafiłem na sporo wątków odnośnie modyfikacji DDT4all poprzednich wersji, ale mimo chęci nie znalazłem nic co by potwierdziło lub wykluczyło takie działania z III.
Głównie interesowały by mnie takie modyfikacje jak (inspirowałem się wymienionymi dla wcześniejszych wersji):
- wyłączenie START/STOP (najchętniej żeby samochód "zapamiętywał" pozycję przełącznika).
- godzina i temperatura zewnętrzna wyświetlana na ekraniku między licznikami.
- światła Welcome/Goodbye tudzież Follow me home.
- doświetlanie skrętów przeciwmgielnymi.

* ewentualnie zmiana tapety/motywu mediadisplay też byłaby super. 😅

Jeśli jest na forum ktoś, kto zajmuje się tego typu modami to będę bardzo wdzięczny za polecenie. Regularnie przemieszczam się między Warszawą a Łodzią.

Mam nadzieję że znalazłem dobre miejsce dla tego tematu, jeśli jednak nie - będę wdzięczny za przeniesienie/pouczenie :)

Dziękuję i pozdrawiam!

masterczerwi - 2025-05-25, 08:03

Da się to zrobić.
Problemem jest SGW. Można rozebrać plastiki z prawej strony kierownicy i próbować podpiąć OBD za sgw, można kupić (podobno dedykowany) kabelek omijający SGW (ale chyba jeszcze nikt się o to nie pokusił); narazie temat nie jest do końca ogarnięty.
Start/stop można wyłączyć samemu poprzez odpięcie wtyczki przy zamku maski. Można również zakupić takie wtyczki na portalu AA (dodatkowo zabezpieczą wtyczkę i gniazdo).

Piniasty - 2025-05-28, 16:35

masterczerwi napisał/a:
Start/stop można wyłączyć samemu poprzez odpięcie wtyczki przy zamku maski.

Poważnie?? Beka... Co ma zamek maski do autostartu? Muszę spróbować. Widziałem juz te kostki za 54zł na AA, ale jak starczy odpiąć to po co płacić :)

Podpinam się pod temacik i daję do obserwowanych, też bym niektóre funkcję włączył jeśli są.

Dymek - 2025-05-29, 08:33

Piniasty napisał/a:
Poważnie?? Beka... Co ma zamek maski do autostartu? Muszę spróbować...
Podstawowe zabezpieczenie Panie Kolego ;-) Uniemożliwia działanie Start&Stop przy otwartej masce. Dla kogoś kto przez nieuwagę postanowił grzebać przy silniku, który jest akurat wyłączony przez system S&S- silnik ruszy i... może być przykro :roll:
Piniasty - 2025-05-29, 10:57

To ma sens. Dzięki za wyjaśnienie.
Piniasty - 2025-05-29, 20:50

Odłączyłem - działa :mrgreen: :mrgreen:
Marcyś - 2025-05-29, 20:53

Zastanowiłeś się co Ci to da
masterczerwi - 2025-05-30, 07:25

Mi dało spokój i możliwość życia w zgodzie z własnymi przekonaniami. :mrgreen:
Killer King - 2025-05-30, 08:58

Samo S&S nie przeszkadza mi w momencie, jak go potrzebuję, a to jest tylko w jednym przypadku opisanym poniżej.

W innych sytuacjach jest to całkowicie idiotyczne rozwiązanie, pozbawione sensu.

Z racji, że jeżdżę zastępczym dupolotem, to postanowiłem testować, jak to działa.

W pierwszej kolejności przejechałem 1000 km bez S&S aly sprawdzić, jakie mam średnie spalanie.

Teraz robię drugie 1000 km z włączonym S&S.


Zalety: Gdy stoję w korku i wiem, że będę podjeżdżał co jaki czas, to jest dobre i uzasadnione rozwiązanie — ale tylko wtedy.

Wady: Notorycznie wyłącza silnik na światłach, po to, aby go uruchomić za kilka sekund (dokładnie kilka), jak już ruszam. Mowa to u czasach od 1 do 10 sekundy. Rzadko się zdarza, żebym czekał dłużej.
Zatrzymań, gdzie faktycznie czekam powyżej 10 sekund, jest bardzo mało.
10 sekuny (większość) - liczyłem każde. Na jednych światłach czekałem dłużej niż 10 sekund
Podsumowanie spalania po pierwszych 400 km - brak różnicy.

Jest tu jakieś uzasadnienie ekonomiczne ? Bo ja nie widzę.

Dla nie jest tu jedynie większe użycie podzespołów przez ciągłe uruchamianie.

Dymek - 2025-05-30, 09:04

Do znudzenia będę pisał- zupełnie nie pojmuję tych dziwnych kombinacji ze start-stopem... :roll:
Zastanówmy się- przecież wsiadając za kierownicę zapinamy pasy a uruchamiając silnik a następnie jadąc, używamy wielu przełączników, przycisków, włączamy kierunkowskazy, używamy multimediów, wciskamy pedały... Czy naprawdę tak trudno jest po odpaleniu, ten jeden raz przycisnąć fabryczny wyłącznik sytemu S&S?

Killer King - 2025-05-30, 09:08

Dymek napisał/a:
Czy naprawdę tak trudno jest po odpaleniu, ten jeden raz przycisnąć fabryczny wyłącznik sytemu S&S?


W Tipo miałem już wytarty przycisk po przejechaniu 55k. km.
Ale na szczęście był zaraz nad lewarkiem w dobrze dostępnym miejscu.

Na dłuższą metę takie rozwiązanie po prostu wkur....ia, wiec nie dziwię się, że większość kombinuje.

Marcyś - 2025-05-30, 09:57

No tak ale odłączenie kabelka nie tylko dezaktywuje S&S ale wpływa też na ładowanie akumulatora. Zagłębiając się bardziej w opis inteligentnego ładowania można się dowiedzieć że ciągłe wysokie ładowanie może uszkodzić elektronikę auta.
Dymek - 2025-05-30, 10:16

Marcyś napisał/a:
No tak ale odłączenie kabelka nie tylko dezaktywuje S&S ale wpływa też na ładowanie akumulatora. Zagłębiając się bardziej w opis inteligentnego ładowania można się dowiedzieć że ciągłe wysokie ładowanie może uszkodzić elektronikę auta.
Piszesz teraz o kabelku przy akumulatorze a nie kabelku od czujnika zamka maski- on nie rzutuje na ładowanie.
A po drugie- odłączenie wtyczki przy akumulatorze nie powoduje wcale podwyższonego ładowania, lecz ładowanie stałe które się waha, ale na średnim poziomie. ;-)

Marcyś - 2025-05-30, 10:22

Mądrego to i dobrze posłuchać 😃
toka93 - 2025-05-30, 10:36

Kiedyś w Sandero II odłączyłem zamek maski i ku mojemu zdziwieniu StartStop działał dalej :-/
Dymek - 2025-05-30, 12:00

toka93 napisał/a:
Kiedyś w Sandero II odłączyłem zamek maski i ku mojemu zdziwieniu StartStop działał dalej :-/
Bo tak faktycznie, to i ja tego u siebie nie sprawdzałem... a przecież oferują te cudowne kostki do Sandero2. Ale tu mogą być też różnice pomiędzy wersjami/rocznikami/egzemplarzami- to tak jak z tarczami hamulcowymi czy odpalaniem na biegu... ludzie pisali, że Sandero2 czy Logan2 im odpala tylko z wciśniętym sprzęgłem a ja mogę odjechać na rozruszniku :mrgreen:
Marcyś - 2025-05-30, 15:09

Czy po rozłączeniu wtyczki pojawia się jakiś komunikat na desce rozdzielczej że S&S jest nieaktywny?
Piniasty - 2025-05-30, 20:50

Nie. Nic się nie wyświetla.

Cytat:
Zagłębiając się bardziej w opis inteligentnego ładowania można się dowiedzieć że ciągłe wysokie ładowanie może uszkodzić elektronikę auta


Z kolei używanie tego systemu przyczynia sie do szybszego zużycia rozrusznika , akumulatora jak i całego silnika bo kiedy stoisz nie ma smatowania i odpala sie ze zwiekszonym tarciem. Wsxedzie pisza o szkodliwosci s&s wiec nie ma co dywagowac. Wciskac co rusz guzika mi sie nie chce, wystarczy, ze juz wciskam odblokowanie recznego automatycznego bo mnie irytuje jak wystrzela do przodu kiedy sie wylacza automatycznie. Kolejny głupi wymysł. Fajnie, ze sie zalacza, ale moglo ny sie odłączac kiedy wciskam hamulec zeby odpalic bo mam automat akurat

masterczerwi - 2025-05-31, 05:59

Cytat:
wystarczy, ze juz wciskam odblokowanie recznego automatycznego bo mnie irytuje jak wystrzela do przodu kiedy sie wylacza automatycznie


Mam Clio V cvt bez hamulca guzkowego. Objaw bardzo podobny, dlatego nie zzrzucałbym winy na niego a na systemowe ustawienie hillholdera. Z kolejka w Joggerze mam guzik i tam hamulec zwalnia przy wykryciu ruchu sprzegła na chwilę przed jego załączeniem.

Marcyś - 2025-05-31, 06:47

Odłączyłem z ciekawości. Działa. W momencie kiedy powinien zadziałać S&S pojawia się przekreślona ikonka.
Marcyś - 2025-05-31, 14:08

Jednak podłączyłem z powrotem. Jakoś męczy mnie to że coś może nie działać prawidłowo 😁
masterczerwi - 2025-05-31, 16:36

W Sandero II S&S to przez ddt leciutko idzie (robiłem to w Loganie, w Lodgy musiałem trochę rzeźbić). No chyba że o czymś nie wiem.
krimar - 2025-05-31, 17:05

Rumuni opanowali zmiany w Sandero 3 Podobno pierwsze 80 km elm jest odblokowany. http://logan3wiki.wikidot...e-se-pot-activa Forum dziwnie kaleczy linki tu cały
http://logan3wiki.wikidot...e-se-pot-activa

Piniasty - 2025-05-31, 21:19

masterczerwi napisał/a:


Z kolejka w Joggerze mam guzik i tam hamulec zwalnia przy wykryciu ruchu sprzegła na chwilę przed jego załączeniem.


Nie mam sprzęgła. Ręczny się wyłącza kiedy naciskam gaz, ale to działa tak,ze auto wystrzeliwuje do przodu zamiast normalnie ruszyć ;)

masterczerwi - 2025-06-01, 08:52

Cytat:
Mam Clio V cvt bez hamulca guzkowego. Objaw bardzo podobny, dlatego nie zzrzucałbym winy na niego a na systemowe ustawienie hillholdera.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group