Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Eh, ci ubezpieczyciele, ah te naprawy serwisowe
Autor Wiadomość
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-26, 13:51   Eh, ci ubezpieczyciele, ah te naprawy serwisowe

Jak pewnie wiecie, moja Daćka się lekko poobijała i stoi obecnie w serwisie.
Po załatwieniu całej papierologii nie pozostało mi nic innego jak czekać.

Wycena naprawy jest, ubezpieczyciel wycenę swoją dał, zaopatrzył mnie w samochód zastępczy (oczywiście nie bez szarpania się i nie bez nerwów - no bo przecież mały przedsiębiorca moze zostać bez samochodu na parę dni, nic się nie stanie).

I teraz zaczynają się schody - części do naprawy samochodu nie ma. I nie wiadomo, kiedy będą. Serwis wzrusza ramionami i każe czekać. Ubezpieczyciel ma gdzieś fakt, że części nie ma, i upomina się już o samochód zastępczy - bo przecież nie jego wina, że ja nadal nie mam swojego samochodu. Jego rzeczoznawca wyraźnie określił czas naprawy - 4 dni - licząc najwyraźniej od jego wyjścia z salonu.

I co tu robić?
_________________
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-26, 14:20   

Sprobuj wysmazyc pismo do ubezpieczyciela, z informacja dot czasu sprowadzenia czesci. Niech Renault to potwierdzi jakims dokumentem. Moze sie uda. Przy okazji moze warto uderzyc po rade do UOIK/ Rzecznik Ubezpieczonych ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-09-26, 14:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-26, 14:25   

Rzecznik ubezpieczonych! Jest ktoś taki! Doskonale - dziękuję
_________________
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-09-26, 14:30   

UOKIK na pewno nie pomoże bo jak sama nazwa wskazuje stoi on na straży interesów KONSUMENTÓW, a samochód w leasingu (nie-konsumenckim) więc w sensie formalnymAmmianus, ma status przedsiębiorcy. Pytanie czy Rzecznik Ubezpieczonych działa na analogicznych zasadach? Trzeba dzwonić, pytać, próbować... ;-)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-09-26, 14:46   

o wszystkich swoich działaniach informuj na bieżąco pisemnie i w sposób udokumentowany ubezpieczyciela, jest to uciążliwe ale udowadnisz, że dopełniłeś wszelkiej staranności by szkodę jak najszybciej naprawić a zwłoka jest od Ciebie niezależna... gdyby ewentualnie doszło do konieczności rozstrzygania sprawy w postępowaniu sądowym zyskujesz mocny argument...
kiedyś coś takiego przerabiałem, z tak zgromadzoną dokumentacją "postraszenie" sądem poskutkowało (chodziło m.in. o zwrot kosztów wynajmu samochodu na czas naprawy)...
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-09-26, 19:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
tweeciak 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2010
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 330
Skąd: mazowieckie/łódzkie
Wysłany: 2011-09-26, 14:53   

Podaj z czystej ciekawosci gdzie oddales samochod i ktory ubezpieczyciel
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-26, 15:00   

PZU to ubezpieczyciel sprawcy jak i mój. A serwis - RENAULT WARSZAWA Praga, ul. Lewinowska 37.

Niedługo minie miesiąc, jak się sprawa ciągnie :roll:
_________________
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-09-26, 16:28   

Jeśli to jest z OC niech salon udokumentuje, że naprawa trwa dłużej i wsio. Co Ciebie interesuje - nie ty jesteś sprawcą więc wszystkie koszta mają pokryć i tyle.
 
ZeneC 



Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 370
Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2011-09-26, 17:35   

Z tego, co podałeś, to skorzystałeś z samochodu zastępczego swojego ubezpieczyciela. Czas użytkowania takiego samochodu jest zazwyczaj limitowany, określony w warunkach ubezpieczenia assistancowego i trudno mieć tutaj pretensję do ubezpieczyciela. To, że serwis nie wyrabia się z naprawą nie ma wpływu na czas użytkowania samochodu zastępczego.

Tytuł tego wątku brzmieć powinienm raczej: "- Ech, te serwisy..."

Jeżeli jest to szkoda z oc sprawcy, to czaju ma zasadniczo rację. Być może już byłeś w serwisie Rzecznika Ubezpieczonych. Jakby co, aby ułatwić Ci działania, podaję link:
http://www.rzu.gov.pl/ska...ych_sprawcy__47

Z Twoich opisów i zamieszczonych zdjęć wynika, że była to s zkoda z oc sprawcy Yariski (ale róznie może być...).

Jeśli chodzi o ubezpieczenia assistancowe, to są już na rynku warianty z samochodem zastępczym udostępnianym na czas naprawy blacharsko-lakierniczej bezterminowo, pod warunkiem, że naprawa dokonywana jest w jednym, z warsztatów partnerskich. Wśród takich warsztatów są także niektóre ASO. Opcja taka dostępna jest m.in w Warcie - Warta Moto Assistance - Wariant Platynowy. Co polecam uwadze tych, dla których samochód to codzienne narzędzie pracy w ich biznesie.
_________________

 
Malutki 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dCi 85
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 210
Skąd: Piaseczno/Warszawa
Wysłany: 2011-09-26, 19:46   

Kolego w moim przypadku podczas remontu powypadkowego najpierw miałem samochód zastępczy z OC sprawcy przez 21 dni potem 9 dni z mojego Assistance a na koniec gdy część nadal nie była dostępna i musiałem czekać dostałem samochód z serwisu za który zapłacił serwis. Dla przypomnienia podaję że remont odbywał się na Puławskiej. A i remont trwał dwa miechy
_________________
Ostatnio zmieniony przez Malutki 2011-09-26, 19:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-26, 23:33   

Czyli jednak sie da, mozna, jak pisze Malutki... powodzenia w walce o swoje.
 
ZeneC 



Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 370
Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2011-09-27, 17:27   

Spróbujcie zaspokoić moją ciekawość - jakie to częsci do napraw powypadkowych są tak deficytowym towarem, dziś, w dobie mnogości firm kurierskich i silnej presji konkurencji? Dlaczego naprawa trwa dwa miesiące? Wyczerpane zapasy magazynowe? Produkcja na specjalne zamówienie? Transport statkiem dookoła świata?
_________________

 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-09-27, 18:42   

Z tym czasem naprawy, to czasem bywa nieciekawie - u mnie z wymianą szyby czołowej (1 rzecz) w tydzień się nie wyrobili (dobrze, że w Allianz auto zastępcze jest na 9 dni).
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-09-28, 05:21   

Może się im to opłaca? Jakieś opłaty parkingowe a może tylko renault, nissan mają priorytet w kolejce?
_________________
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-28, 11:14   

ZeneC napisał/a:
Spróbujcie zaspokoić moją ciekawość - jakie to częsci do napraw powypadkowych są tak deficytowym towarem?


ZeneC, Płyta podłogowa
_________________
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-09-28, 17:26   

Ja bym bił Renault najlepiej przez centralę ... niech zrobią gest handlowy, bo to zupełnie sprzeczne z zasadami marketingu ... wychodzi na to, że płyty podłogowe lecą taśmowo do nowych aut i nowych klientów, a ty jak już kupiłeś to sobie poczekasz ... niestety reakcja łańcuchowa zwiększonego popytu ...
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2011-10-03, 16:39   

wox napisał/a:
Z tym czasem naprawy, to czasem bywa nieciekawie - u mnie z wymianą szyby czołowej (1 rzecz) w tydzień się nie wyrobili (dobrze, że w Allianz auto zastępcze jest na 9 dni).


To ja odstawiłem Volvo na 8 rano a w południe już było do odbioru... I nie był to ASO który powinien się na tym znać najlepiej i mieć części jak najszybciej. :roll:
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-10-03, 17:46   

Cendra napisał/a:
wox napisał/a:
Z tym czasem naprawy, to czasem bywa nieciekawie - u mnie z wymianą szyby czołowej (1 rzecz) w tydzień się nie wyrobili (dobrze, że w Allianz auto zastępcze jest na 9 dni).


To ja odstawiłem Volvo na 8 rano a w południe już było do odbioru... I nie był to ASO który powinien się na tym znać najlepiej i mieć części jak najszybciej. :roll:

Gdybym chciał naprawiać na swój koszt, to na pewno nie trwałoby to tak długo, ale naprawiałem z AC. Dodatkowo chcąc mieć auto zastępcze, mój samochód musiał znaleźć się w ASO (chodzi mi o obecne auto).
W Dacii też wymieniałem szybę, ale pęknięcie było niewielkie i nie odstawiałem auta do ASO (nie brałem auta zastępczego) - umówiłem się na dany dzień, godzinę i podobnie jak Ty wyjechałem w południe.
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2011-10-03, 18:25   

Moja naprawa również była z ubezpieczenia (nie AC, a PZU Szyba).
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-10-03, 20:14   

Daje sie do warsztatu, ktory daje auto zastepcze... RP i gest handlowy... Ha, ha...
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-04, 09:52   

Póki co, to od tygodnia jak nie więcej nie jestem w stanie wyciągnąć informacji od serwisu, kiedy będzie część do samochodu. A tłumaczenia, że magazyn nie dał odpowiedzi średnio mnie satysfakcjonują...
_________________
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-10-07, 22:39   

DUCATI napisał/a:
Daje sie do warsztatu, ktory daje auto zastepcze... RP i gest handlowy... Ha, ha...


Ja dostałem :-> starego Opla, ale jeździł :-P GH oczywiście.
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-08, 08:46   

No. W środę dotarła podłoga do samochodu.
Daćka ma zostać naprawiona na 20 października :-?

Oczywiście "szpec" z PZU nie widząc nawet samochodu na oczy określił technologiczny czas naprawy na 4 dni... Dureń jakiś czy co?
_________________
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-04, 10:19   

Pozwolę sobiew odświeżyć temat.

Serwis na Lewinowskiej wyczerpał skutecznie moje, jakby się wydawało nieskończone, zapasy cierpliwości.

Samochód na warsztacie jest od połowy września, od 5 października prace ruszyły pełną parą - przyjechała długo oczekiwana płyta podłogowa. Padł nawet termin odbioru auta - 20 październik.
19 października dowiedziałem się, że jednak odbiór auta odsunie się w czasie - o tydzień. Usłyszałem zapewnienia, że naprawa jest już na finiszu. Zostałem nawet umówiony na telefon 31 października w celu ustalenia ostatecznego terminu oddania samochodu. Niestety - w poniedziałek nie dodzwoniłem się do serwisu - pan od obiecanek udał się bowiem na urlop.

I tym sposobem dowiedziałem się 2 listopada, że serwis nadal czeka na element fotela. Czeka - przypomnę - od połowy września. I tutaj zapadła decyzja, że sprawę kieruję do RP :-?
Obecnie czekam, aż obwąchają sprawę i udzielą mi informacji, czy aby napewno w całej Europie nie ma magazynu części, który ma brakujące elementy do naprawy mojego samochodu.

Yhhh, się strasznie najeżyłem!
_________________
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-11-04, 10:34   

A o samochodach TATA ludzie zrzędzą, że trzeba czekać długo na części (do xenona owszem, ale vistę po stłuczce zrobili w ciągu 9 dni roboczych od kolizji)...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne