Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-06, 20:44
Problemy z zapalaniem - benzyna
Autor Wiadomość
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-03-02, 09:12   

`
Miałem juz samchodów sporo jak coś nie gra zawsze zaczynam od sprawdzania czy jest dobra masa.
Przeważnie w samochodach dodawałem dodatkowy przewód masujący, i problemy znikały, w skodzie też dołożyłem kabel masujący, i jak na razie jest OK.
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-03-02, 10:22   

Kamel Mozesz sprecyzowac ktorego z podzespolow poprawiales mase dodatkowym kablem?
_________________

 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-03-02, 13:58   

Dawałem dodatkowy gruby kabel od klemy akumulatora do silnika, zawsze w innym miejscu niż jest podłączenie fabryczne.

Jeden punkt masowy zdecydowanie za mało, jak nie łączy masa to cały system nawala.

Zawsze też dawałem podkładkę tzw. gwiazdkę aby śruba się nie odkręcała i był lepszy docisk.

Kabel o grubości żyły miedzianej 4-5 mm, w sklepie elektrycznym powiedzą też kto zaciśnie końcówki kabla ..oczka, lub elektrycy co robia instalacje mają zaciskarki.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-02, 14:23   

stempik napisał/a:
[czujnik położenia wału] W ASO to pewnie ze 300 zł

Niespodzianka - albo 80-kilka, albo niecałe 150. (Oczywiście brutto). (:
 
piotrek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-04, 17:50   

Dziękuje wszystkim zaangażowanym w rozwikłanie mojego problemu. Czujnik położenia wału zdaje się być mocno prawdopodobny postaram się to wszystko sprawdzić w najbliższym czasie, wiosna się zaczyna i obawiam się że problem ten może coraz bardziej dawać mi się we znaki jeśli ktoś ma jeszcze jakieś podpowiedzi proszę pisać. Pozdrawiam
 
piotrek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-23, 15:44   

Problemem okazał się czujnik położenia wału Pozdrawiam
 
Gość

Wysłany: 2011-05-23, 16:33   

piotrek napisał/a:
Problemem okazał się czujnik położenia wału Pozdrawiam


Czy możesz napisać jak to zdiagnozowałeś.Mam podobne problemy z rozruchem.Posiadam Logana 1.4 2005r.Przeważnie zapala na dotyk a raz na jakiś czas odmawia posłuszeństwa.Wygląda to tak:zakręcę raz-nic,zakręcę drugi raz-nic,trzecim razem kręcę kilka sekund(2-3s)i bardzo leniwie zapali.Czy to możne być to samo?Czy ten czujnik można samemu sprawdzić?
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-05-23, 17:42   

Bez sprzętu, to można go jedynie sprawdzić wymieniając go z kimś, kogo czujnik działa ;-)
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-05-24, 08:55   

Wykręć ten czujnik jest na łączeniu silnika ze skrzynią - klucz 10 na 2 śruby mocowany tak w megane jest. Wyczyść go wd40 i wkręć będzie jak nowy. W megane po wyczyszczeniu działa bez problemu.-tez był problem że kręcił i nie chciał odpalić.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
sierpik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 21
Skąd: poznańskie
Wysłany: 2011-10-27, 18:29   

Potwierdzam. Z taką usterką pojechałem do ASO, i wykasowali mnie na 470zł. Wymiana przewodu z robocizną to koszt ok 100 zł. podłączenie 2x pod tester to ok. 300 zł. Najważniejsze, że działa. (taka wersja oficjalnaz ASO) a mogli zrobić tak jak piszecie wystarczyło przeczyścić.
 
Gość

Wysłany: 2011-10-30, 12:03   

sierpik napisał/a:
Potwierdzam. Z taką usterką pojechałem do ASO, i wykasowali mnie na 470zł. Wymiana przewodu z robocizną to koszt ok 100 zł. podłączenie 2x pod tester to ok. 300 zł. Najważniejsze, że działa. (taka wersja oficjalnaz ASO) a mogli zrobić tak jak piszecie wystarczyło przeczyścić.


Sierpik o jakim przewodzie piszesz? :?:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-30, 15:27   

adamadam najpierw wyciągnij ten czujnik i dokładnie go wyczyść z opiłków i innego rodzaju zanieczyszczeń.
_________________

 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-10-30, 16:45   

Wszystko się zgadza - trzeba wyczyścić ... ale nie zawsze pomoże. Jak wspomniałem kilka postów powyżej miałem to samo w Seicento. Mój mechanik (skrupulatny i dobry fachowiec) zaczął od wyczyszczenie czujnika. Objawy dalej te same raz palił, raz nie. Potem wziął się za stacyjkę też nic. W końcu stwierdził, że tylko podłączenie pod kompa. A więc wycieczka do dwóch elektromechaników z kompem. Raz pokazywało jakiś, błąd raz nie. Najlepsze, że wszyscy najpierw sprawdzali wspomniany czujnik położenia wału. Ci też się poddali - jeden wymienił mi nawet flash pamięci w komputerze pokładowy. Pomogło na tydzień, potem to samo. Dzięki znajomościom wstawiłem auto do ASO Fiata (ale tak nieoficjalnie ;-) ). Tam metodą prób i błędów: wymieniając po kolei części odpowiedzialne za iskrę (magazyn pod ręką :-D ) doszli, że winny jest czujnik położenia wału - całkowicie czyściuteńki i z zewnątrz wyglądający na sprawny.
Męczyłem się z tym gówienkiem jakieś 3 m-ce.
 
sierpik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 21
Skąd: poznańskie
Wysłany: 2011-10-31, 11:15   

adamadam napisał/a:
sierpik napisał/a:
Potwierdzam. Z taką usterką pojechałem do ASO, i wykasowali mnie na 470zł. Wymiana przewodu z robocizną to koszt ok 100 zł. podłączenie 2x pod tester to ok. 300 zł. Najważniejsze, że działa. (taka wersja oficjalnaz ASO) a mogli zrobić tak jak piszecie wystarczyło przeczyścić.


Sierpik o jakim przewodzie piszesz? :?:


W aso przy odbiorze auta dostałem informację, że usterka była powodem przetartego przewodu czujnika. Sprawdzę dokładnie i odpiszę jak znajdę rachunek zapłaty.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2012-02-29, 15:06   Problem z zapalaniem DD

Ostatnio jakoś dziwnie mi zapala. Rano od pierwszego strzału ale jak już zapalę po kilku godzinach stania to muszę długo kręcić żeby zaskoczyła. Czasami trzeba chwilę kręcić i dodawać gazu i wtedy załapie.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-02-29, 19:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-02-29, 17:27   

Zatankuj innego paliwa na innej stacji.
 
mud maX 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 239
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-02-29, 18:18   

Miałem tak kiedyś w seacie 1.6+LPG. Tam rozwiązaniem było przełączanie z gazu na benzynę po skończonej jeździe i wyłącznie silnika na benzynie.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2012-02-29, 18:19   

Marek1603 napisał/a:
Zatankuj innego paliwa na innej stacji.


tankowałem. Problem pojawia się nie systematycznie ale często
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-02-29, 19:00   

Miałem tak w Clio II. Okazało się że filtr paliwa zasyfiony i pompa nie dawała rady napompować paliwa do zapłonu. Im cieplejszy silnik tym było gorzej. Troszkę to dziwne ale faktycznie po wymianie filtra jak ręką odjął.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2012-02-29, 19:54   

jkab napisał/a:
Miałem tak w Clio II. Okazało się że filtr paliwa zasyfiony i pompa nie dawała rady napompować paliwa do zapłonu. Im cieplejszy silnik tym było gorzej. Troszkę to dziwne ale faktycznie po wymianie filtra jak ręką odjął.

No tak, ale ja mam dopiero 5000 przebiegu, jadę na gazie i tankuję na dobrej stacji
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2012-02-29, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-29, 20:05   

na przestrzeni 14 miesięcy, czyli od kiedy ujeżdżam drakulkę też kilka razy miałem taką przypadłość, że silnik "załapywał" dopiero za trzecim razem, było tak zarówno przed założeniem instalacji LPG jak i po - dlatego nie można stwierdzić, że to wina instalacji, dwukrotnie przy okazji innych spraw podłączali komputer w ASO i nie było żadnych błędów dlatego póki co uważam, że TTTM - jeżeli częstotliwość wzrośnie to będę szukał antidotum... :-)
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-02-29, 20:08   

No to faktycznie na filtr troszkę za wcześnie. :-?
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-02-29, 20:34   

Ja mam Dacie Logan+fabryczny gaz i też jakoś dziwnie zapala i myślałem, że tylko ja tak mam :) ale widzę, że ten problem się często powtarza.. więc może to jakaś przypadłość Dacii np. rozrusznik jest jakiś słaby czy cuś..
We wcześniejszych samochodach (Corsa, Astra I) jak i obecnych (Astra III, Nissan Note) byłem/jestem przyzwyczajony, że kręcą 1sekundę i już chodzą, a w mojej Dacii kręci czasem z 5 sekund, a czasem muszę jeszcze wspomóc pedałem gazu.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-29, 20:37   

owca65 napisał/a:
może to jakaś przypadłość Dacii

Nie - w ogromnie przeważającej większości egzemplarzy tego problemu nie ma.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-29, 22:33   

owca65 napisał/a:
a czasem muszę jeszcze wspomóc pedałem gazu

to, to chyba nic nie daje... rozrusznik też chyba nie ma nic tu nic do rzeczy...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne