Najprościej byłoby chyba dać po prostu tam taką plastikową/gumow(an)ą osłonę-zaślepkę jak w Samochodach Wyższej Klasy niż jakaś tam dacia <;
...
Na przykład Cinquecento lub Lanos
Tata też używa gumki, o czym uprzejmie donoszę z wykorzystaniem stosownej ilustracji
Wracając do tematu
widziałem kilka Clio III z tą przypadłością, tj. pęknięciami lakieru na spoinie.
Co ciekawe w Loganach sedanach ten problem nie występuje. Wiem bo miałem, a parę innych obejrzałem od tym kątem.
tata_indica.jpg W Samochodach Klasy Wyższej, stosuje się gumowe/plastikowe osłonki, nie to c w Daciach. Błe ;-)
Plik ściągnięto 333 raz(y) 82,9 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-11-19, 22:40, w całości zmieniany 2 razy
Wysłany: 2011-11-18, 18:05 pękniecia na rynienkach cd.
Historia z rynienkami wydawała się dosyć prosta: odstawiłem DD do naprawy plastikowo-lakierniczej (uszkodzona hakiem dolna kurtyna i rozbity grill dolny: szkoda nocno-parkingowa), i przy okazji chciałem załatwić "raz na jutro" sprawę tych nieszczęsnych pęknięć.
Auto wróciło z Dębicy naprawione, ale rynienek nie tknęli ponieważ "ten problem nie jest znany w przypadku Dustera więc wymaga... zgody RP" Gdyby to było Clio II lub III lub Thalia, to co innego. Tak więc skończyło się dzisiaj na sesji zdjęciowej.
P.S.:
w Rzeszowie zapewniano mnie, że sprawa jest do załatwienia "od ręki"
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-11-19, 22:41, w całości zmieniany 3 razy
I tak masz niewielkie pęknięcia. U mnie mają sporo wieksze rozmiary, i jest ich kilka. Ja skłaniam się ku stwierdzeniu TTTM. Swoją drogą wiele aut tak ma;)
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
nie wniosę nic nowego do tematu ale mialem kiedyś lagunę II, i dwie renówki w firmie - traffica i mastera. We wszystkich trzech autach było dokładnie to samo.
pozdrawiam
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-01-31, 12:56
dziś zauważyłem podczas tankowania drobne pęknięcia lakieru na mastyce przy wlewie paliwa u dołu na łączeniu blachy wewnętrznej z błotnikiem jest wypełnienie z masy uszczelniającej i drobne popękania lakieru na niej:(
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-01-31, 19:19
Moi drodzy. Zaprzątacie sobie głowę, a tu trzeba logicznie pomyśleć:
1 - lakier jest dość sztywny
2 - mastyka ma charakter trwale plastyczny
3 - blachy są sprężyste
Ergo: zawsze na mastyce będzie pękać obojętnie jaki by to nie był samochód - konstrukcja nie jest monolitem, pracuje.
Spróbujcie kiedyś kleić elastyczną zelówkę sztywnym klejem - np. cyjanakrylowym - pęknie po kilku, kilkunastu krokach. W takim miejscu trzeba użyć butaprenu. Nam także by nie pękało, gdyby zamiast malować po mastyce nadwozia byłyby montowane z już pomalowanych elementów. Tylko jak to zgrzewać/spawać To nie TTTM tylko KNSTM (każdy "nowoczesny" samochód tak ma). Tyle, że inni zakrywają, Dacia nie. Efekt produkcji seryjnej.
zawsze na mastyce będzie pękać obojętnie jaki by to nie był samochód - konstrukcja nie jest monolitem, pracuje.
Spróbujcie kiedyś kleić elastyczną zelówkę sztywnym klejem - np. cyjanakrylowym - pęknie po kilku, kilkunastu krokach. W takim miejscu trzeba użyć butaprenu. Nam także by nie pękało, gdyby zamiast malować po mastyce nadwozia byłyby montowane z już pomalowanych elementów.
św. Prawda.
Opinia zmajomego mechanika: zamalować lakierem do zderzaków-plastików (ponoć taki jest i jest bardziej elastyczny), ale to jest niezgodne z procedurą ASO. Więc takie rzeczy... po gwarancji
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-02-02, 09:21
Pewno macie rację ale wydaje mi się. że przykłada się też do tego oszczędność w procesie lakierowania karoserii i użycie tańszych mas uszczelniających i innych materiałów lakierniczych albo przyspieszanie procesu i zbyt szybkie położenie lakieru na nałożoną wcześniej masę (mastykę) = duży popyt na Dustera
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-02-03, 22:19
Patrzył ktoś może czy pęka mu lakier w okolicach wlewu po otwarciu klapki na dole jest uszczelnienie z mastyki).
Zaobserwowałem, że pęknięcia pojawiły się w związku z mrozem i dziennym słońcem, czyli zmianami temperatur.
W aso odradzają zabiegów lakierniczych, twierdząc, że na mastyce mogą pojawiać się pęknięcia lakieru i nie ma co tego ruszać.
Tylko wpienia mnie to, że takie rzeczy wychodzą w nowym aucie, niby pierdoła ale w sprowadzonym parolatku bym nie zwracał uwagi a tu...
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-02-05, 12:17
Odświeżę temat, lukał ktoś w okolice wlewu ostatnio:)
Bo nie wiem czy jechać z tym do aso:)
Zrobiłem małe zaprawki to pękło obok, delikatne pęknięcia na mastyce która łączy blachę wewnętrzną z wzmocnieniem wlewu paliwa, na dole.
Robić coś z tym czy olać sprawę i czekać co będzie dalej?
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-02-05, 12:18, w całości zmieniany 1 raz
Odświeżę temat, lukał ktoś w okolice wlewu ostatnio:)
Bo nie wiem czy jechać z tym do aso:)
Zrobiłem małe zaprawki to pękło obok, delikatne pęknięcia na mastyce która łączy blachę wewnętrzną z wzmocnieniem wlewu paliwa, na dole.
Robić coś z tym czy olać sprawę i czekać co będzie dalej?
Wyluzuj i poczekaj na wiosnę. Masz gwarancję - jak będziesz w ASO to im zgłoś.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-02-06, 13:16
wrzucam fotę, niestety słabej jakości bo komórką zrobiona i auto brudne.
Bardziej jednak dla zobrazowania miejsca, bowiem pęknięcia są słabo widoczne.
prawa strona wnęki wlewu, przy zawiasach klapki, na styku z blachą błotnika.
Słabo widać, z lewej strony też jest lakier na mastyce popękany. Niby drobne pęknięcia ale są i mnie wnerwiaja przy każdym tankowaniu:)
Zacząłem bacznie obserwować rynienki dachowe w rogach klapy i chyba też się zaczyna coś dziać:(
Zdjęcie-0114.jpg
Plik ściągnięto 440 raz(y) 39,8 KB
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-02-06, 13:22, w całości zmieniany 2 razy
To ta sama sprawa co z rynienkami i nie ma co kombinowac - naturalna rzecz. Poki lakier peka nad mastyka nie powinno sie nic dziac, gorzej jak pod peknieciem bedzie blacha. Ja z ciekawosci przyjrze sie wlewowi mojej Drapieznej Drakuli.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-02-08, 17:37
Byłem dziś w aso, zgłosiłem i zobowiązali się dokonać poprawki lakierniczej tych pęknięć.
oglądałem z kierownikiem serwisu brązowego dustera na blacharni (naprawa szkody) i miał drobne pęknięcia przy wlewie oraz na rynience dachowej:(. Ani klient jak i serwis wcześniej tego nie widzieli a naprawiano inny element.
Kierownik pokazywał mi również clio z pęknięciami na łączeniu słupek-dach.
Serwisy wiedzą o tej przypadłości ale starają się unikać napraw tych elementów, chyba że klient się uprze, to robią na gwarancji.
Pewno są to znane wady konstrukcyjne albo błędy w technologii lakierniczej i bardziej się opłaca robić poprawki niż zmieniać konstrukcję auta lub cały proces zabezpieczenia i lakierowania nadwozia.
U mnie na białym widać mocniej te popękania we wlewie bowiem zachodzą brudem i widać czarne kreski a na ciemniejszych lakierach mniej się rzucają w oczy. Lakier niemetaliczny jest tez słabszy i pęknięcia są liczniejsze i drobniejsze:(
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-02-09, 17:29
Zmatowienie okolic pęknięcia, delikatny, miejscowy natrysk bazą i bezbarwnym i polerka.
Nie usuwają całej starej powłoki lakierniczej i w sumie to takie trochę maskowanie, by oka nie bolało:)
Gdyby czyścili do gołej blachy to wtedy musieli by malować całe elementy: Dach, błotnik no i na pewno naruszona zostanie warstwa galwanizacyjna blachy (tzw ocynk, jeśli tam jest)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-02-09, 17:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-02-16, 17:30
No i zamalowali, efekt wizualny przeciętny choć w sumie klapka zakrywa to rzeźbiarstwo.
powiedzieli, że wyczyścili do mastyki i położyli nowy podkład, bazę i bezbarwny a ja dam se głowę uciąć, że tylko to zamalowali i jeszcze widać miejsce styku nowego i starego lakieru.
Mówią, że jak lakier stwardnieje to jeszcze wypolerują.
Pieprzę to na razie bo jadę na deskę w góry, ale jak coś się zacznie dziać to nie ręczę za siebie:)
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-21, 18:28
Mam jakiś chory pieprzony egzemplarz, zachciało mi się białego lakieru.
Teraz mi się zrobiła pajęczynka pęknięć w rynience dachowej przy relingu i nie jest to te charakterystyczne pęknięcie na łączeniu ze słupkiem tylko taka drobna pajęczynka w jednym miejscu (miałem podobnie przy wlewie paliwa).
Ku...rwica mnie strzela, śruby pokrywy zaworów ciekły, zapłon wypada na pierwszym cylindrze (mają wymienić wtrysk) i te drobne upierdliwe jaja z lakierem, niby nic wielkiego ale mnie to wnerwia w kilku miesięcznym aucie.
Ładna pogoda była to se umyłem, zobaczyłem i się tylko wpieniłem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum