Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-06-14, 22:30
Duster - pękający lakier
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-11, 00:03   

esdziewiaty napisał/a:
jeśli sa opory przy otwieraniu i zamykaniu

Wcześniejszy post:
esdziewiaty napisał/a:
jest wyczuwalnie gorzej

sugeruje, że tak właśnie jest u Ciebie - dobrze rozumiem?

Jeżeli tak - to których konkretnie drzwi? Wszystkich łącznie z klapą?
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-08-12, 20:48   

laisar napisał/a:
Najprościej byłoby chyba dać po prostu tam taką plastikową/gumow(an)ą osłonę-zaślepkę jak w Samochodach Wyższej Klasy niż jakaś tam dacia <;

...


Na przykład Cinquecento lub Lanos :mrgreen:
Tata też używa gumki,
:mrgreen: o czym uprzejmie donoszę z wykorzystaniem stosownej ilustracji

Wracając do tematu
widziałem kilka Clio III z tą przypadłością, tj. pęknięciami lakieru na spoinie.
Co ciekawe w Loganach sedanach ten problem nie występuje. Wiem bo miałem, a parę innych obejrzałem od tym kątem.

tata_indica.jpg
W Samochodach Klasy Wyższej, stosuje się gumowe/plastikowe osłonki, nie to c w Daciach. Błe ;-)
Plik ściągnięto 333 raz(y) 82,9 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-11-19, 22:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-18, 18:05   pękniecia na rynienkach cd.

Historia z rynienkami wydawała się dosyć prosta: odstawiłem DD do naprawy plastikowo-lakierniczej (uszkodzona hakiem dolna kurtyna i rozbity grill dolny: szkoda nocno-parkingowa), i przy okazji chciałem załatwić "raz na jutro" sprawę tych nieszczęsnych pęknięć.
Auto wróciło z Dębicy naprawione, ale rynienek nie tknęli ponieważ "ten problem nie jest znany w przypadku Dustera więc wymaga... zgody RP" Gdyby to było Clio II lub III lub Thalia, to co innego. Tak więc skończyło się dzisiaj na sesji zdjęciowej.
P.S.:
w Rzeszowie zapewniano mnie, że sprawa jest do załatwienia "od ręki"

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-11-19, 22:41, w całości zmieniany 3 razy  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-19, 02:17   

I tak masz niewielkie pęknięcia. U mnie mają sporo wieksze rozmiary, i jest ich kilka. Ja skłaniam się ku stwierdzeniu TTTM. Swoją drogą wiele aut tak ma;)
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
jacekviola 



Marka: VW, MB
Model: Golf VI kombi, W169
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: 2008, 2005
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 49
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-11-21, 10:35   

nie wniosę nic nowego do tematu ale mialem kiedyś lagunę II, i dwie renówki w firmie - traffica i mastera. We wszystkich trzech autach było dokładnie to samo.
pozdrawiam
_________________
pasja życia - kompleks RIESE http://pl.wikipedia.org/wiki/Riese
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-01-31, 12:56   

dziś zauważyłem podczas tankowania drobne pęknięcia lakieru na mastyce przy wlewie paliwa u dołu na łączeniu blachy wewnętrznej z błotnikiem jest wypełnienie z masy uszczelniającej i drobne popękania lakieru na niej:(
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-01-31, 19:19   

Moi drodzy. Zaprzątacie sobie głowę, a tu trzeba logicznie pomyśleć:
1 - lakier jest dość sztywny
2 - mastyka ma charakter trwale plastyczny
3 - blachy są sprężyste
Ergo: zawsze na mastyce będzie pękać obojętnie jaki by to nie był samochód - konstrukcja nie jest monolitem, pracuje.
Spróbujcie kiedyś kleić elastyczną zelówkę sztywnym klejem - np. cyjanakrylowym - pęknie po kilku, kilkunastu krokach. W takim miejscu trzeba użyć butaprenu. Nam także by nie pękało, gdyby zamiast malować po mastyce nadwozia byłyby montowane z już pomalowanych elementów. Tylko jak to zgrzewać/spawać :?: To nie TTTM tylko KNSTM (każdy "nowoczesny" samochód tak ma). Tyle, że inni zakrywają, Dacia nie. Efekt produkcji seryjnej.
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-01-31, 19:30   

Dobrze godo, barman polej jednego
_________________
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-02-01, 10:13   

ajax napisał/a:
zawsze na mastyce będzie pękać obojętnie jaki by to nie był samochód - konstrukcja nie jest monolitem, pracuje.
Spróbujcie kiedyś kleić elastyczną zelówkę sztywnym klejem - np. cyjanakrylowym - pęknie po kilku, kilkunastu krokach. W takim miejscu trzeba użyć butaprenu. Nam także by nie pękało, gdyby zamiast malować po mastyce nadwozia byłyby montowane z już pomalowanych elementów.

św. Prawda.
Opinia zmajomego mechanika: zamalować lakierem do zderzaków-plastików (ponoć taki jest i jest bardziej elastyczny), ale to jest niezgodne z procedurą ASO. Więc takie rzeczy... po gwarancji :lol:
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-02-02, 09:21   

Pewno macie rację ale wydaje mi się. że przykłada się też do tego oszczędność w procesie lakierowania karoserii i użycie tańszych mas uszczelniających i innych materiałów lakierniczych albo przyspieszanie procesu i zbyt szybkie położenie lakieru na nałożoną wcześniej masę (mastykę) = duży popyt na Dustera
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-02-03, 22:19   

Patrzył ktoś może czy pęka mu lakier w okolicach wlewu po otwarciu klapki na dole jest uszczelnienie z mastyki).
Zaobserwowałem, że pęknięcia pojawiły się w związku z mrozem i dziennym słońcem, czyli zmianami temperatur.
W aso odradzają zabiegów lakierniczych, twierdząc, że na mastyce mogą pojawiać się pęknięcia lakieru i nie ma co tego ruszać.
Tylko wpienia mnie to, że takie rzeczy wychodzą w nowym aucie, niby pierdoła ale w sprowadzonym parolatku bym nie zwracał uwagi a tu...
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-02-05, 12:17   

Odświeżę temat, lukał ktoś w okolice wlewu ostatnio:)
Bo nie wiem czy jechać z tym do aso:)
Zrobiłem małe zaprawki to pękło obok, delikatne pęknięcia na mastyce która łączy blachę wewnętrzną z wzmocnieniem wlewu paliwa, na dole.
Robić coś z tym czy olać sprawę i czekać co będzie dalej?
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-02-05, 12:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2012-02-05, 12:38   

tomala72 napisał/a:
Odświeżę temat, lukał ktoś w okolice wlewu ostatnio:)
Bo nie wiem czy jechać z tym do aso:)
Zrobiłem małe zaprawki to pękło obok, delikatne pęknięcia na mastyce która łączy blachę wewnętrzną z wzmocnieniem wlewu paliwa, na dole.
Robić coś z tym czy olać sprawę i czekać co będzie dalej?

Wyluzuj i poczekaj na wiosnę. Masz gwarancję - jak będziesz w ASO to im zgłoś.
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-02-06, 13:16   

wrzucam fotę, niestety słabej jakości bo komórką zrobiona i auto brudne.
Bardziej jednak dla zobrazowania miejsca, bowiem pęknięcia są słabo widoczne.
prawa strona wnęki wlewu, przy zawiasach klapki, na styku z blachą błotnika.
Słabo widać, z lewej strony też jest lakier na mastyce popękany. Niby drobne pęknięcia ale są i mnie wnerwiaja przy każdym tankowaniu:)
Zacząłem bacznie obserwować rynienki dachowe w rogach klapy i chyba też się zaczyna coś dziać:(

Zdjęcie-0114.jpg
Plik ściągnięto 440 raz(y) 39,8 KB

Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-02-06, 13:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
bushi 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 488
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-06, 17:23   

To ta sama sprawa co z rynienkami i nie ma co kombinowac - naturalna rzecz. Poki lakier peka nad mastyka nie powinno sie nic dziac, gorzej jak pod peknieciem bedzie blacha. Ja z ciekawosci przyjrze sie wlewowi mojej Drapieznej Drakuli.
_________________
http://www.jamnikiniczyje.pl
http://jamniki.eadopcje.org
POMAGAJMY JAMNIKOM!!!
 
gmarchewka 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 8
Skąd: śląsk
Wysłany: 2012-02-08, 12:11   

Rynienki standard a bak nie wiem. Ważne żeby dziury nei wypadły:)
_________________
Dacia Duster Laureate 1.6 4x2
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-02-08, 17:37   

Byłem dziś w aso, zgłosiłem i zobowiązali się dokonać poprawki lakierniczej tych pęknięć.
oglądałem z kierownikiem serwisu brązowego dustera na blacharni (naprawa szkody) i miał drobne pęknięcia przy wlewie oraz na rynience dachowej:(. Ani klient jak i serwis wcześniej tego nie widzieli a naprawiano inny element.
Kierownik pokazywał mi również clio z pęknięciami na łączeniu słupek-dach.
Serwisy wiedzą o tej przypadłości ale starają się unikać napraw tych elementów, chyba że klient się uprze, to robią na gwarancji.
Pewno są to znane wady konstrukcyjne albo błędy w technologii lakierniczej i bardziej się opłaca robić poprawki niż zmieniać konstrukcję auta lub cały proces zabezpieczenia i lakierowania nadwozia.
U mnie na białym widać mocniej te popękania we wlewie bowiem zachodzą brudem i widać czarne kreski a na ciemniejszych lakierach mniej się rzucają w oczy. Lakier niemetaliczny jest tez słabszy i pęknięcia są liczniejsze i drobniejsze:(
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-09, 11:55   

W jaki sposób naprawiają w ASO te pęknięcia? Jakieś zaprawki, lakier miejscowo? Bo przecież nie malują całego elementu?
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-02-09, 17:29   

Zmatowienie okolic pęknięcia, delikatny, miejscowy natrysk bazą i bezbarwnym i polerka.
Nie usuwają całej starej powłoki lakierniczej i w sumie to takie trochę maskowanie, by oka nie bolało:)
Gdyby czyścili do gołej blachy to wtedy musieli by malować całe elementy: Dach, błotnik no i na pewno naruszona zostanie warstwa galwanizacyjna blachy (tzw ocynk, jeśli tam jest)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-02-09, 17:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-02-15, 18:00   

Jadę jutro do aso na poprawkę lakierniczą, ciekawe co to da?
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-02-15, 19:06   

Nic;)
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-16, 11:31   

esdziewiaty, w takim razie nie ma sensu zgłaszać tego typu wad?
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-02-16, 17:30   

No i zamalowali, efekt wizualny przeciętny choć w sumie klapka zakrywa to rzeźbiarstwo.
powiedzieli, że wyczyścili do mastyki i położyli nowy podkład, bazę i bezbarwny a ja dam se głowę uciąć, że tylko to zamalowali i jeszcze widać miejsce styku nowego i starego lakieru.
Mówią, że jak lakier stwardnieje to jeszcze wypolerują.
Pieprzę to na razie bo jadę na deskę w góry, ale jak coś się zacznie dziać to nie ręczę za siebie:)
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-02-16, 20:05   

Według mnie sens jest, ale przy obecnej technologii i tak zaraz to samo się zrobi, mastyka ma takie własciwości jakie ma.;)
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-21, 18:28   

Mam jakiś chory pieprzony egzemplarz, zachciało mi się białego lakieru.
Teraz mi się zrobiła pajęczynka pęknięć w rynience dachowej przy relingu i nie jest to te charakterystyczne pęknięcie na łączeniu ze słupkiem tylko taka drobna pajęczynka w jednym miejscu (miałem podobnie przy wlewie paliwa).
Ku...rwica mnie strzela, śruby pokrywy zaworów ciekły, zapłon wypada na pierwszym cylindrze (mają wymienić wtrysk) i te drobne upierdliwe jaja z lakierem, niby nic wielkiego ale mnie to wnerwia w kilku miesięcznym aucie.
Ładna pogoda była to se umyłem, zobaczyłem i się tylko wpieniłem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne