Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-11-28, 09:23
Chiptuning / zwiększenie mocy w dci
Autor Wiadomość
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2012-02-23, 12:37   

A przypadkiem 1.5 68kM i 1.5 90kM to nie jest ten sam silnik tylko właśnie po tuningu fabryczny i moze jakiś małych zmianach? Moze jeszcze majac silnik 68kM zdecydował bym sie na zwiększenie mocy ale wyżyłować 90kM na 110kM to juz bym sie poważnie zastanowił.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-23, 14:47   

Ammianus napisał/a:
Prezes napisał/a:
Znajomy znajomego kupował tutaj, bardzo długo czekał na przesyłkę.

Prezes, i jak się sprawuje ten box? Mógłbyś podpytać?

Się sprawował jak był założony, nie wiem czy teraz jest.. Ustawiany jest potencjometrem - zależność mocy od przekręceń śrubki (?). Jak się za mocno podkręciło, to kontrolka STOP się pojawiała przy 130/140 km/h. Zbierał się lepiej, przy pomiarach wyszło większe przyspieszenie na wysokich biegach mierzyłem np. od 80 do 120 na 5-tym biegu. Ogólnie jak się człowiek boi, to lepiej nie montować, jak ostrożnie z gazem postępuje, albo ma tylko silnik tylko 68 kucy, to warto zainwestować. Może jak będzie jakiś zlot, to wypożyczę od kumpla i przywiozę (powinien się zgodzić).
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-02-23, 15:59   Re: Moc dla diesla:)

tomala72 napisał/a:
Dodajcie se powera w swoich dci 1.5 Koledzy:)

http://moto.allegro.pl/da...2114297132.html
Musi być super ... za 299zł - tym bardziej, że w profesjonalnym serwisie tuningowym Box kosztuje ok. 2.500,-zł.

Trzeba brać od razu tak, ze 3 sztuki - będzie na zapas. :lol:
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-02-23, 22:27   

az dziwne 100% komentarzy pozytywnych :shock:

i komentarze:
"ceed dostał kopa i jest to odczuwalne, polecam ten chip box no i pozdrawiam sprzedawcę.P.S.- mam nadzieję że turbina to wytrzyma."

"Chip box działa w KIA z silnikiem CRDI . Sprawdziłem programem ANDROID/TORQUE oraz Interfejsie ELM 327 obd2 Bluetooth w czasie jazdy i jest na pewno większy moment obrotowy i moc w AUCIE niż bez tego urządzenia.Szybka dostawa.Polecam NIEDOWIARKOM. "

"super sprzet samochud dostal nowe zycie az strach dodawac gaz polecam w pelni udana transakcja sprzedajacy godny polecenia....pozdrawiam"

"Bardzo solidny sprzedawca polecam. A powerbox zadawalający. Nie kopci a mocy przybyło. Polecam"

"Transakcja przebiegła pomyślnie,szybka dostawa, chip dodał trochę mocy czuć pod pedałem ale spalanie nie zmniejszyło się, auto po prostu zaczyna dymić, oprócz tego wszystko jest OK. POZYTYW, POZYTYW."

"Konkretny sprzedawca, Chip rewelka, moje A2 to całkiem inne autko. Oczywiście polecam!"

itd :-D
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-02-24, 05:50   

Taka mała uwaga:

Cytat z opisu

pkt. 7 Możliwość dostrojenia potenciometrem dawkę paliwa (fine tuning).

Zmiana stosunku doładowania i mieszanki paliwowo-powietrznej przez użytkownika może się skończyć przedawkowaniem.

Cena nie jest szalona, podobne chip-box można kupić w Niemczech już za około 80€ do DD. Pozostałe ogłoszenia jak i znalezione na internet maja duży rozrzut cen. Fabrykę zawsze można poprawić, silniki dCi nie są zbyt wysilone, ale czy zawsze warto :?:
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-05, 14:42   1.5 dCi 68@85KM

Od weekendu mój silnik ma trochę więcej ;-) Dzięki firmie V-tech przeskoczyłem z 68 na 85 KM, moment obrotowy 160->190 Nm. Wrażenia jak najbardziej pozytywne. Auto jest żwawsze, lepiej zbiera się do wyprzedzania. Spalanie wg komputera spadło o ok. 0,5 l/100.
Przy okazji niestety okazało się, że mam totalnie zapchany filtr powietrza. Po jego wymianie osiągi mają być jeszcze lepsze.
W razie pytań służę pomocą.
_________________
MCV Laureate dCi
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-03-05, 15:18   

good job
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-05, 16:04   

Cena, czas realizacji? To b ox jest? Jest możliwość zdjęcia przed wizytą w serwisie?
_________________
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-05, 17:34   

...dolaczam sie do pytania. Vtech np rozkladal cene boxu na raty:

http://vtech.pl/oferty/wypozyczanie-boxow
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-05, 20:34   

Nie mam boxa. Zdecydowałem się na trwałą zmianę softu silnika. Czas realizacji to ok. 3 godziny. Byłem cały czas przy aucie i widziałem jak to się robi.
Na początku podłącza się auto pod komputer i mierzy parametry silnika w trakcie jazdy. Jednocześnie sprawdza czy nie ma błędów. Następnie auto trafia na hamownię, gdzie sprawdza się czy trzyma parametry producenta. Jeśli wszystko jest ok ściąga się oprogramowanie silnika na komputer i wysyła do Vtech'u. Oni w tym czasie opracowują zmiany i odsyłają zmienione oprogramowanie, które wgrywa się do silnika. Następnie samochód znów trafia na hamownię, gdzie ocenia się parametry po zmianach. Jeśli są niewystarczające wysyła się dane z hamowni do Vtech'u i oni znów nanoszą poprawki i tak do skutku. U mnie chyba ze 3 razy poprawiali.
Cena wg Vtech'u to 1350 zł. Ja miałem trochę taniej, bo robił mi to znajomy, który jest dealerem Vtech'u.
Teoretycznie jest możliwość do powrotu do oryginalnego softu, ale serwis będzie miał możliwość sprawdzenia, że były dokonywane jakieś zmiany. Pytanie tylko czy będą chcieli aż tak głęboko grzebać.
_________________
MCV Laureate dCi
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-05, 21:59   

petek napisał/a:
Nie mam boxa. Zdecydowałem się na trwałą zmianę softu silnika....
Teoretycznie jest możliwość do powrotu do oryginalnego softu, ale serwis będzie miał możliwość sprawdzenia, że były dokonywane jakieś zmiany. Pytanie tylko czy będą chcieli aż tak głęboko grzebać.


Masz samochod po gwarancji ? Fajnie gdyby dealer V-TECH zachowywal na dysku program twojego silnika, by w przypadku "downgradu" mocy przez ASO mozna by szybko z symboliczna oplata znow wgrac. Jaka moc mial Twoj samochod na hamowni ? Na stronie v-tech podaja ze wyciskaja 87 KM z chipa. Tobie ustawili na 85 czy wiecej sie nie udalo ?

http://vtech.pl/katalog/c...-50kW-68KM.html
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 08:39   

Wyszło 85 KM z groszami, ale powiedzieli, że jak zmienię filtr powietrza to będzie więcej. Oryginalny soft oczywiście mam zarchiwizowany.
Na hamowni auto miało 70 KM a moment 155 Nm (zaniżony podobno z powodu filtra).
_________________
MCV Laureate dCi
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 18:51   

Dlaczego zdecydowales sie na chipa zamiast box ? Kwestia rozliczen z kolega-delaerem czy poradzili Ci to pracownicy firmy tuningowej jako lepsze rozwiazanie ? Czy masz mozliwosc ponownego wgrania map na 85 KM w przypadku zmian w sofcie przez ASO ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-03-06, 18:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 21:56   

Nie jeżdżę do ASO więc upgrade softu mi nie grozi. Wybrałem chipa zamiast boxa, bo chip jest tworzony na bieżąco pod konkretny silnik, testowany na hamowni, korygowany itd. Box to rozwiązanie uniwersalne. Nie zawsze daje oczekiwane efekty. Poza tym V-tech do dCi poleca właśnie chipa, a nie box.
_________________
MCV Laureate dCi
 
Kristoff 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-07, 12:53   Re: 1.5 dCi 68@85KM

Witam,

Czy można prosić o namiary, w którym warsztacie (zgaduję, że w Warszawie) przeprowadzono tę modyfikację?

Pozdrawiam,
Kristoff
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-07, 13:04   

Kristoff, modyfikację robił mi kolega w Białymstoku. Jeśli chcesz podam Ci namiary. Czasami wycieczka poza Warszawę może się opłacać. Zależy jak się dogadasz. Tyle, że czasu więcej to zajmuje.

Namiary na firmę:
www.cartronic.pl
_________________
MCV Laureate dCi
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-07, 14:10   

Petek a może twój kolega da jakieś zniżki dla Klubowiczów :lol:
To mu klientów napędzisz :mrgreen:
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-08, 13:17   

Dowiedziałem się jak wygląda sprawa z cenami. Standardowo koszt chiptuningu dCi kosztuje 1500 zł. Teraz jest upust 10% o nazwie chipowanie na śniadanie, więc cena wynosi 1350 zł. Mój kolega z cartronic zgodził się urwać 50 zł od tej ceny dla fanklubowiczów Dacii.
_________________
MCV Laureate dCi
 
Kristoff 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-08, 13:41   

@petek

Dzięki za info i "wytargowanie" upustu dla klubowiczów.

Pozdr,

Kristoff
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-09, 09:00   

Tylko czy za 50 zl warto gnac do Bialegostoku z Warszawy ? ;-) W stolicy mozna tez czipowac na sniadanie ;-)
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-09, 09:07   

mekintosz napisał/a:
Tylko czy za 50 zl warto gnac do Bialegostoku z Warszawy ? ;-) W stolicy mozna tez czipowac na sniadanie ;-)

Potraktuj taki wyjazd jako wycieczkę na Podlasie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-09, 09:18   

Rozmawiałem jeszcze raz z kolegą. Prosił, żeby zainteresowani kontaktowali się z nim na maila. Może coś uda się jeszcze wytargować indywidualnie.
_________________
MCV Laureate dCi
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 222
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-04-09, 21:00   

Sam myślałem o czymś takim . Podeślij jak możesz namiary .
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-04-10, 19:37   

kubalonek napisał/a:
Sam myślałem o czymś takim . Podeślij jak możesz namiary .



ile masz kucy seryjnie jak 85KM to bym nic nie robił co innego jak 68KM
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 222
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-04-10, 21:20   

68 KM . W sumie to aż bardzo mi nie uwiera , bo zbiera się w miarę dobrze, a w porównaniu z megane 1.4 8V to MCV to rakieta . Bardziej mi chodzi o urwanie spalania , bo jak się ma 68 Km to bardzo trudno zejść poniżej 5 L / 100 km , a 85 na miękko schodzi poniżej ,średnio do 4.7 co jest przy tych cenach ON wartością wskazaną... Mnie urządzałoby większy moment no i 0. 5 L mniej.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne