Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-05, 22:29   

Witam mam problem z instalacją fabryczną w moim DD
otóż powinno wchodzić 43 l (pojemność 50 l )
już 2 raz udaję mi się zatankować tylko 20 l
a dioda pokazuje full (wcześniej puste )
wiecie może co jest tego stanu przyczyną ?
W poniedziałek dzwonie do serwisu .
_________________
Moje auto
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-05, 22:34   

a ile razy już tankowałeś? jeżeli więcej niż dwa, to czy przedtem tankowałeś więcej niż 20 l?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-05, 22:57   

Samochód był już tankowany co najmniej 5-7 razy (lpg)
jednak teraz zwróciłem na to uwagę
ponieważ zakończył się okres docierania
coś jest nie tak z instalacją w moim aucie ponieważ był problem z włączaniem LPG od nowości
w serwisie już zamówiono odpowiednią cześć i teraz na nią czekają
jednak ten problem teraz wyszedł .
Wydaję się iż jest to problem z regulacją jakiegoś zaworu , lub czujnik za szybko pokazuję pusty bak .
Dostałem samochód z pełnym bakiem lpg i wyjeździłem 2 razy więcej niż teraz .
Wydaje mi się iż samochód przy 30 l pokazuję pusty bak (czerwona dioda) i tym jest to spowodowane .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2012-05-05, 22:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-05, 23:08   

nie wiem czy dobrze rozumiem, wyjeździłeś LPG do końca i przy pustym zbiorniku (po automatycznym przełączenia zasilania na benzynę) wchodzi tylko 20 l? czy tylko sugerujesz się tym, że dioda (czerwona) świeci sygnalizując pusty zbiornik LPG i udaje się zatankować w/w 20 l LPG... u mnie jest tak, że czerwona dioda zapala się po ok. 300 km (zbiornik realnie mieści 62 l LPG) i też można odnieść wrażenie, że zbiornik jest pusty ale samochód przejeżdża jeszcze na gazie kolejne 300 km i więcej i po zużyciu wszystkiego gazu automatycznie przełącza się na zasilanie benzyną...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-05, 23:43   

hmm ciekawa koncepcja , wydawało mi się iż gdy pali się czerwona (tylko ) to jadę na benzynie
spróbuje zrobić według twoich instrukcji
ale i tak zadzwonię do serwisu bo po coś mi ta gwarancja :)
_________________
Moje auto
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-05, 23:58   

jeżeli masz instalację fabryczną to zapewne jest to Landi Renzo Omegas... całkowite zużycie LPG ze zbiornika sygnalizowane jest sygnałem dźwiękowym i przełączeniem zasilania na benzynę, należy wówczas ręcznie wyłączyć funkcję zasilania LPG (przestanie "pipczeć" sygnalizator) i wtedy masz pewność, że zużyłeś wszystek (?) gaz a tankowanie do pełna pokaże rzeczywistą pojemność zbiornika...
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-06, 13:45   

Trzy tankowania LPG pod rząd i spalanie w trasie 8,2-8,5 l./100 km. Samochód zapakowany pod dach, komplet na pokładzie, jazda do 100 km/h. Całkiem nieźle, zastanawiam się czy można zejść poniżej 8 l./100 km. W MCV oczywiście.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
art30 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 14
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2012-05-07, 08:23   

jan ostrzyca napisał/a:
Trzy tankowania LPG pod rząd i spalanie w trasie 8,2-8,5 l./100 km. Samochód zapakowany pod dach, komplet na pokładzie, jazda do 100 km/h. Całkiem nieźle, zastanawiam się czy można zejść poniżej 8 l./100 km. W MCV oczywiście.


Witam
Widzę że wielkość spalania byłaby dla mnie akceptowalna.
Pytania:
1. Podobno regulacja zaworów co 15 tys. km (info z serwisu Renault)?
2. Serwisy oferują montaż instalacji Landi (droższa ale taka jak fabryczna) lub Lovato (tańsza). Obydwie są IV generacji. Co wybrać? Podobno w Lovato jakiś element jest mniej trwały niż w Landi.
3. Jak długo trwał montaż instalacji Landi w firmie Trans Wag? Serwis Renault Rzeszów montuje instalację przez 3 dni.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez art30 2012-05-07, 10:55, w całości zmieniany 3 razy  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-07, 10:54   

art30 napisał/a:
Co wybrać? Podobno w Lovato jakiś element jest mniej trwały niż w Landi.

Lovato jest w kilku wariantach dostępny, jeśli mowa o Lovato Smart to ma on tańszy sterownik (ale do daćki OK, po prostu nie obsługuje motorów powyżej 120/130KM OIDP) i mniej trwałe wtryskiwacze. Różnica cenowa to 2300zł Lovato vs 2990zł Landi Renzo Omegas. Osobiście wolałbym dopłacić
 
art30 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 14
Skąd: Stalowa Wola
  Wysłany: 2012-05-07, 11:02   

benny86 napisał/a:
art30 napisał/a:
Co wybrać? Podobno w Lovato jakiś element jest mniej trwały niż w Landi.

Lovato jest w kilku wariantach dostępny, jeśli mowa o Lovato Smart to ma on tańszy sterownik (ale do daćki OK, po prostu nie obsługuje motorów powyżej 120/130KM OIDP) i mniej trwałe wtryskiwacze. Różnica cenowa to 2300zł Lovato vs 2990zł Landi Renzo Omegas. Osobiście wolałbym dopłacić


Nie wiem jaki to wariant Lovato. W ulotce Serwisu Renault jest tylko informacje że to ta sama generacja ale dla mniej wymagających klientów (jaki to ma być ten mniej wymagający klient ?). Facet z serwisu twierdzi że wtryski gazu ciszej pracuję w Lovato. Dla mnie nie ma to znaczenia - MCV i tak nie pracuje jak Rrolls-Royce.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-07, 12:58   

art30 napisał/a:
3. Jak długo trwał montaż instalacji Landi w firmie Trans Wag?

8 (osiem) godzin... instalacja Landi Renzo Omegas, samochód Duster, zbiornik w miejscu koła zapasowego, wlew gazu pod klapką obok wlewu benzyny... firma Trans Wag oferuje również inne, tańsze instalacje LPG - w tym Lovato...
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-07, 13:36   

Cytat:
) i wtedy masz pewność, że zużyłeś wszystek (?) gaz a tankowanie do pełna pokaże rzeczywistą pojemność zbiornika...

No nie bardzo, jadąc 130-140km/h samochód znacznie szybciej uzna że nie ma gazu, niż np. na wolnych obrotach w garażu...
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-07, 15:18   

czaju napisał/a:
No nie bardzo, jadąc 130-140km/h samochód znacznie szybciej uzna że nie ma gazu, niż np. na wolnych obrotach w garażu...
sugerujesz, że jadąc 130-140 km/h "samochód szybciej uzna", że nie ma gazu i przełączy na zasilanie benzyną nawet jeżeli gaz jeszcze jest w zbiorniku? ;-)
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-07, 15:31   

Zdarzało mi się, że samochód uznawał na autostradzie że nie ma gazu, a po ponownym odpaleniu na wolniejszej drodze zrobił jeszcze 30-40km. Co ciekawe tylko pod warunkiem, że nie chciało się pojechać agresywniej. Wynika to chyba z samego ciśnienia w zbiorniku, bo to jest chyba mierzone...
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-07, 15:37   

to ciekawe... :lol: a na jakiej instalacji?
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-07, 15:56   

stag 300 premium. Może przegiąłem z tą ilością kilometrów jak sobie tak przypominam, ale fakt faktem, że przy jeździe spokojnej (tak na 7l LPG/100km) po brutalniejszej (11-12l LPG/100km) na rzekomo pustym zbiorniku udawało mi się dojechać przykładowo z Olkusza to Jerzmanowic...
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 562
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2012-05-07, 16:52   

Czaju ma rację. U mnie jest podobnie po jeździe przez 100 - 150 km A4 z silnikiem na 4500 - 5000 obr/min wyłącza się instalacja przy niskim ciśnieniu gazu na listwie wtryskowej. Po obniżeniu prędkości obrotowej do 3000 obr/min i resecie instalacji przejeżdżam jeszcze około 20 - 30 km. Przy normalnej jeździe coś takiego nie występuje.
Po prostu przy zbyt niskim ciśnieniu gazu w zbiorniku parownik nie ma wydajności takiej jaką potrzebuje listwa przy pełnym obciążeniu i bardzo wysokich obrotach.
Ale o to będę się pytał na przeglądzie w serwisie gazowym - czy tak ma być czy to jakaś kicha z wydajnością. :shock:
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-07, 16:59   

malygabrys, tak jak mówiłem - skoro mierzymy ciśnienie, to wydaje się być dość intuicyjne. Szczególnie że nigdy nie doprowadza się do stanu żeby zbiornik był w 100% pusty (ze względów bezpieczeństwa). Nie chcę oszukać, ale chyba kilkanaście procent pojemności zbiornika jest zawsze...
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-07, 18:23   

W cytrynie AX mialem gaz II generacji. Pod koniec oproznienia zbiornika pozwalal na powolne toczenie sie z predkoscia 40-60 km/h przy ok 3-3.5 tys obr. Jednak wzrost predkosci obr. silnika skutkowal utrata mocy az do zgasniecia silnika. Ta instalacja sie sama na gaz przelaczała ale odwrotnie juz nie, trzeba było recznie wymuszac.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-07, 18:46   

czaju napisał/a:
Szczególnie że nigdy nie doprowadza się do stanu żeby zbiornik był w 100% pusty (ze względów bezpieczeństwa)

wydaje mi się, że względy bezpieczeństwa nie mają tu nic do rzeczy a jeżeli tak to co się może wydarzyć jak zbiornik zostanie opróżniony? silnik nie zgaśnie (pomijam awarię ale to i przy jeździe "na benzynie" może się zdarzyć), ja miałem przypadki opróżnienia zbiornika i nic się nie wydarzyło, zasilanie zostało przełączone automatycznie na benzynę a po zatankowaniu LPG wszystko było OK...
 
pol34 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI+LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 83
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2012-05-07, 21:19   

czaju napisał/a:
Zdarzało mi się, że samochód uznawał na autostradzie że nie ma gazu, a po ponownym odpaleniu na wolniejszej drodze zrobił jeszcze 30-40km. Co ciekawe tylko pod warunkiem, że nie chciało się pojechać agresywniej. Wynika to chyba z samego ciśnienia w zbiorniku, bo to jest chyba mierzone...

Co do przełączania się z gazu na benzynę to oprócz spadku ciśnienia w zbiorniku to może być jeszcze zle zamontowany zbiornik LPG to znaczy wielozaworem w stronę przodu samochodu do tak zwanej "jazdy na wstecznym",niestety u mnie tak zamontowali i przy około 1/4 zbiornika i agresywnym ruszeniu przerzuca na benzynę. :-/ Nie jest to bardzo uciążliwe a obracać cały zbiornik nie kalkuluje się zbytnio.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-22, 14:20   

artykuł z ostatniego "Motoru" - całkiem logiczny

lpg.jpg
Plik ściągnięto 277 raz(y) 240,69 KB

 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-22, 14:56   

logiczny w określonych tym artykułem założeniach, każdy użyszkodnik samochodu ma inne parametry (potrzeby) i stosownie do nich sam kalkuluje czy nakład na instalację LPG będzie dla niego opłacalny czy nie a złowieszcze prognozy odnośnie do zamiarów unijnych ustawodawców podniesienia akcyzy na gaz LPG są od dawna głoszone i ... póki co ...są głoszone... :lol:
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-22, 15:12   

Nie zawsze dystans pokonywany na trasie dom-praca-dom jest kluczowym kryterium. Znam gościa który ma raptem 10km do pracy ale minimum 3 weekendy w miesiącu robi trasy po 250-300km.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-22, 15:27   

benny86 napisał/a:
Znam gościa który ma raptem 10km do pracy ale minimum 3 weekendy w miesiącu robi trasy po 250-300km.

m.in. takie przypadki mam na myśli...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne