Zasada działania:
Po uruchomieniu silnika i upływie około 4 sekund załączają się automatycznie światła dzienne (świeca wtedy gdy pracuje silnik). Wyjścia modułu podłącza się do żarówek od świateł drogowych (długich) a sterowanie impulsowe układu powoduje, że żarówki świecą na 30 % mocy nominalnej pobierając z układu samochodu jedynie około 40 W a nie 120 W jak pobierałyby normalnie. W efekcie uzyskujemy światła dzienne, które świeca prawie tak jak światła mijania, z tym że pobierają z akumulatora około 70% mniej mocy nominalnej żarówek. Nie oślepiają innych kierowców i dają rozproszone dobrze widoczne światło w dzień. Dla oka efekt osłabienia mocy jest w dzień prawie niedostrzegalny. Włączenie świateł mijania automatycznie odłącza światła dzienne.
Z naszym modułem funkcjonalność świateł drogowych (długich) pozostaje bez zmian, tzn nadal można nimi migać lub włączać je na stałe.
Układ pracuje poprawnie z żarówkami o mocy 55/60W
Jak sądzicie - jak z legalnością takiego rozwiązania?
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-15, 12:18
Moze taki patent jest godny uwagi - ledy w miejsce zarowek przeciwmgielnych. Zarowka o zmiennej mocy, najlepiej by sie automatycznie wlaczala jako dzienna i po przelaczeniu na funkcje przeciwmgielnych odp zwiekszala moc ? Nic nie trrzeba by wymieniac, jedynie odp paten w podpieciu do elektroniki auta ?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-08-15, 17:17
mekintosz napisał/a:
Moze taki patent jest godny uwagi - ledy w miejsce zarowek przeciwmgielnych
Co prawda zasadniczo jest to taki sam wynalazek, jak przywołany przez Ducatiego i oprotestowany przez jackthenighta, ale... przecież można chyba te światła podłączyć po prostu "po bożemu", poprzez przekaźnik(i)?
Cena dość niska - ok. 100 zł - ale ogólnie to podobno przyzwoita firma (robią też inne lampy), no i polska (:
Nie czepiając się do podanych parametrów napięcia brak jest info jaki jest pobór prądu przez te światła. Coś mi się wydaje, że trzy LED nie dadzą zgodnej z przepisami mocy świecenia. Ja mam takie chińskie za 40 PLN complet i one są na dolnej granicy przepisów a mają 5 LED jedno watowych.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-19, 10:08
Ja zaś patrząc na jasność współczesnych diod led nie obawiałbym się zbyt słabego strumienia świetlnego. Kupiłem ostatnio w Biedronce czołówkę latarkę z jakąś jedna mocna diodą. Jasna jak słońce, mocno świeci. Wiec jeśli producenci samochodowego oświetlenia pójdą tym tropem to przynajmniej oświetlenie sygnalizacyjne na ledach będzie o wiele lepiej dostrzegalne.
Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 197 Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-08-25, 00:09
W swoim obecnym aucie ponad rok temu zamontowałem ledy do jazdy dziennej, które razem z montażem kosztowały sporo poniżej 200 PLN. Świecą bardzo mocno, a na czerwcowym badaniu technicznym diagnosta nie odezwał się ani słowem na ich temat. Myślę więc, że obawy o moc strumienia światła są troszkę na wyrost. Zresztą wystarczy rozejrzeć się po ulicach: nie wiemy, co mają zamontowani inni kierowcy jako światła dzienne, a jednak ich zauważamy...
nie wiemy, co mają zamontowani inni kierowcy jako światła dzienne, a jednak ich zauważamy
tych bez żadnych świateł (a tacy też się zdarzają) również zauważamy a odnośnie do świateł do jazdy dziennej to u niektórych niestety trudno jest je zauważyć (nawet jak są włączone )...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-08-30, 16:33
to miejsce będzie dość mocno narażone na uszkodzenia - np zimą przy kontaktach z zaspami przy parkingach
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-30, 16:35
Dar1962 napisał/a:
to miejsce będzie dość mocno narażone na uszkodzenia - np zimą przy kontaktach z zaspami przy parkingach
Dopóki nie będziesz próbował przepychać zasp (ja przepycham tyłem :), to przy prześwicie Dustera nie powinno być problemu. Poza tym przy (allegrowej) cenie tych Philipsów można sobie pozwolić nawet na przepychanie przodem.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-08-30, 18:31
[quote="bebe"]
Dar1962 napisał/a:
Dopóki nie będziesz próbował przepychać zasp
właśnie o to mi chodzi - ostatniej zimy przepychałem przodem 40 centymetrowe zaspy W takiej sytuacji LEDy w tym miejscu szybko się poddadzą
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-08-30, 18:32, w całości zmieniany 1 raz
Naaa... Te fabryczne nie powinny w żaden sposób "się poddać". Równie dobrze cały zderzak może połamać się; w końcu to cienki plastik jest.
Generalnie przepychanie zasp to nie jest dobry pomysł bo i zderzak możesz sobie połamać i chłodnicę zniszczyć.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-08-30, 21:46
i w skodach octawiach - one mają szczególnie nisko wiszące i do tego z cienkiego alu michy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-08-31, 09:07, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum