Radio z zamontowanym separatorem łapie jak "dzwon" z 25 stacji bez problemów(czysto, bez szumów)
Właśnie mam problem z tym odbiorem "jak dzwon". Najpierw próbowałem zamontować niemarkowe radio, które w starej hondzie działało, powiedzmy, przyzwoicie. W Dusterze nie dało się na tym słuchać. Gubi stacje, trzaski, szumy, itp. Założyłem wzmacniacz antenowy - trochę lepiej, ale dalej nie do przyjęcia. Teraz mam radyjko Kenwood - bez wzmacniacza odbiera o niebo lepiej. Ale wciąż zdarza się, że coś zaszumi lub zaczyna gubić stację i szuka innej, o lepszym sygnale. Zdarza się to głównie na skrzyżowaniach, więc podejrzewam, że winne są czujniki montowane w jezdni. Czy na takie zakłócenia separator pomoże? A może ktoś ma na to inne lekarstwo?
wy cały czas mylicie wzmacniacz z separatorem. dacia ma wbudowany wzmacniacz ktory wyzwala fabryczne radio. jesli nie masz fabrycznego radia musisz miec separator po to ABY WZBUDZIC TEN WZMACNIACZ. Po to w separatorze jest kabelek + aby podał prąd do wzmacniacza i wszystko "lata jak ta lala".
Tak dla ścisłości - nie mylę wzmacniacza z separatorem. Wiem co to jest wzmacniacz i do czego służy. Nie byłem jednak w pełni świadomy funkcji jaką spełnia separator.
A wracając do sprawy to, jeżeli dobrze rozumiem, jeżeli moje radio nie podaje napięcia na przewód antenowy, to muszę założyć separator aby uruchomić wzmacniacz fabryczny w Dusterze - zgadza się? Czyli innymi słowy muszę sprawdzić napięcie na wejściu antenowym po załączeniu radia. Jakie powinno być to napięcie aby wzmacniacz "ruszył"?
Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2012-06-18, 22:25, w całości zmieniany 1 raz
Tak dla ścisłości - nie mylę wzmacniacza z separatorem. Wiem co to jest wzmacniacz i do czego służy. Nie byłem jednak w pełni świadomy funkcji jaką spełnia separator.
A wracając do sprawy to, jeżeli dobrze rozumiem, jeżeli moje radio nie podaje napięcia na przewód antenowy, to muszę założyć separator aby uruchomić wzmacniacz fabryczny w Dusterze - zgadza się? Czyli innymi słowy muszę sprawdzić napięcie na wejściu antenowym po załączeniu radia. Jakie powinno być to napięcie aby wzmacniacz "ruszył"?
co do napięcia to nie mam zielonego pojecia.Wpinasz sie tym kabelkiem w + i juz(tyle wiem ze jest to 12v jak w kazdej instalacji).
(tyle wiem ze jest to 12v jak w kazdej instalacji).
Rozumiem jak zasilić separator, ale jak sprawdzić czy moje radio już nie podaje napięcia na wzmacniacz? To że zasilisz separator napięciem 12V nie oznacza od razu, że na przewodzie antenowym pojawia się 12V.
wydaje mi sie ze nie musisz nic mierzyc.jak ci zle odbiera to juz oznacza ze nie zasila. u mnie jest zero szumów nawet w miejscch odleglych od duzych miast.
Założyłem separator - jest lepiej. Czasem radio ścisza się, ale nie gubi stacji, nie trzeszczy. Teraz jestem zadowolony. Koszt separatora z przesyłką to jakieś 12zł jackthenight i bossboss - dzięki za podpowiedź.
Wysłany: 2012-07-16, 20:20 Separator - mity i fakty
Tak sobie obserwuję te dysputy i utwierdzam się w przekonaniu, że u niektórych użytkowników naszych Dusterków "wiara czyni cuda" :).
Wiara w to, że po podłączeniu separatora w tor antenowy samochodu wyprodukowanego przed IV kwartałem 2011 poprawi jakość odbioru radiowego.
Zintegrowane wzmacniacze w Dusterach w praktyce pojawiły się dopiero w roku bieżącym.
Zatem próba podłączenia separatora w starszych modelach musi zawsze skończyć się jakościową porażką. Jeśli ktoś ma zamiar organoleptycznie przekonać się czy jego autko jest wyposażone w fabryczny wzmacniacz antenowy niech zrobi prosty test.
Należy zmierzyć omomierzem oporność pomiędzy końcówką wtyku antenowego ( tą którą wpinamy do gniazda antenowego radia ) a gniazdem anteny dachowej ( po wykręceniu antenki ). Jeśli pomiar wskaże coś w okolicach 0 ohm to niestety wzmacniacza "niet " i żaden separator tu nie pomoże a wręcz przeciwnie po jego instalacji, na gnieździe antenowym pojawi się + 12 V, które:
- może być przyczyną zwarcia gdy uszkodzi się sama antenka
- może być przyczyną elektrokorozji gniazda antenowego
- może być przyczyną znacznych upływności i rozładowywania akumulatora w przypadku gdy separator jest na stałe włączony pod plus zasilania ( niestety niektórzy tak go podłączają).
Jeśli zamontowałeś już separator ale pojawiły się wątpliwości co do jego skuteczności wykonaj jeszcze jeden pomiar. Przy włączonym radiu i odkręconej antence na dachu zmierz napięcie w gnieździe antenowym względem masy pojazdu. Jeśli pomiar wskaże 12 V czym prędzej zdemontuj separator nie jest Ci do niczego potrzebny :)
_________________ Kanony piękna: kobieta w tańcu, rumak w galopie , żaglowiec pod pełnymi żaglami i Duster na bezdrożach.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2 Pomogła: 1 raz Dołączyła: 09 Sie 2012 Posty: 176 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-27, 16:00
Mam pytanie, szukam rożnych rozwiązań konfiguracyjnych przed zakupem auta. Czy ktoś może mi zaproponować radyjko, które byłoby kompatybilne z Nokią Lamią (Windows phone).
Koleżanka Axia, miała na myśli chyba BT i układ z zestawem głośnomówiącym. Jest kilkadziesiąt modeli na rynku a godne polecenia to Clarion CZ302, ma podgląd książki telefonicznej, przeglądanie historii połączeń oraz wbudowany mikrofon - cena około 600 PLN; JVC KD-SD80BT - można używać dwóch telefonów. Łączy się z telefonem bez podawania kodu. Możliwość podglądu książki telefonicznej z zewnętrznym mikrofonem - cena około 700 PLN; Kenwood KDC-BT52U - praca z dwoma aparatami, funkcja A2DP - można słuchać muzyki. Zewnętrzny mikrofon - cena 800 PLN. Tańsze modele nie zawsze gwarantują dobry przekaz rozmów telefonicznych.
Inną obcją są kombajny multimedialne z ekranem dotykowym i systemem Windows Mobile CE. Mają one nie tylko funkcję telefonu głośnomówiącego ale również odtwarzanie płyt DVD, podłączenie kamery cofania, czasami TV z dekoderen DVB-T MPEG4, wbudowany system odbiornika nawigacji GPS. Ceny takich zestawów 1 DIN z wysuwanym ekranem od około 950 do 1500 PLN. Najtańszy taki radioodtwarzacz to Canva AX-8002 - 950 PLN., Peiying PY9905 - 1200 PLN i kilka droższych modeli.
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2012-08-27, 18:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-27, 18:02
Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to kompatybilność profili bluetooth. Tutaj niestety panuje wolna amerykanka - o ile w przypadku prostych rzeczy (hands free, audio) nie ma dużej filozofii i zasadniczo wszystko działa z wszystkim, o tyle w przypadku PBAP (książka adresowa) jest już loteria. Np. Pioneer DEH-6400BT działa normalnie z iPhone'm, ale z HTC Desire HD już nie baudzo - działa wszystko z wyjątkiem książki adresowej. Jedyne sensowne wyjście, to wymyślić sobie jakieś fajne radio, a potem poszukać gdzieś podłączonego w sklepie (albo poprosić o podłączenie) i sprawdzić.
Wysłany: 2012-08-27, 19:19 Re: Separator - mity i fakty
dodek napisał/a:
Jeśli zamontowałeś już separator ale pojawiły się wątpliwości co do jego skuteczności wykonaj jeszcze jeden pomiar. Przy włączonym radiu i odkręconej antence na dachu zmierz napięcie w gnieździe antenowym względem masy pojazdu. Jeśli pomiar wskaże 12 V czym prędzej zdemontuj separator nie jest Ci do niczego potrzebny :)
No cóż - bez tej ekwilibrystyki pomiarowej stwierdzam, że radio odbiera bez zakłóceń RMF na trasie od Krakowa aż do mniej więcej 100 km w głąb Litwy. Zastanawiałem sie nawet czy Litwini nie mają jakichś przekaźników polskich stacji radiowych
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2 Pomogła: 1 raz Dołączyła: 09 Sie 2012 Posty: 176 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-27, 20:33
chriskb Super ślicznie dziękuję. Podobają mi się owe Kombajny, ale już jedna z naszych koleżanek taki posiada i może pojawić się problem z nawiewem. Z tych wszystkich najbardziej przemawia do mnie jvc. Przy następnej wizycie dopytam się czy faktycznie mi to zainstalują w cenie ;P
Gasnik - standardowe poprawianie tekstu, nawet nie zauważyłam że mi komputer telefon od lam zwyzywał, w ramach kary idzie dziś wcześniej spać a ja sobie spokojnie poczytam... e booka na telefonie ;p
bebe - no właśnie cały problem u mnie jest z tym chodzeniem i sprawdzaniem ;P nienawidzę chodzić po sklepach, krew mnie zalewa. Jak tylko mam okazje wykorzystać czyjąś wiedzę to z chęcią to robię :)
Podobają mi się owe Kombajny, ale już jedna z naszych koleżanek taki posiada i może pojawić się problem z nawiewem.
@Axia:
popatrz tu. W tym wątku masz i filmik z działania Canvy AX-5800 (to ta, co nie przysłania nawiewów) a trochę niżej jest zamieszczone zdjęcie, jak toto wygląda w Dusterze.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2 Pomogła: 1 raz Dołączyła: 09 Sie 2012 Posty: 176 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-27, 22:21
OO Canva faktycznie wygląda ciekawie.. Mnie jest książka telefoniczna nie potrzebna, nie dzwonie kiedy prowadzę, ewentualnie odbieram jeśli jest potrzeba ( kiedy mama łapie stresa gdzie na trasie jest jej, bądź co bądź, dorosła córka a ja lituje się nad jej słabym sercem ;) ) Tylko nie wyobrażam sobie smyrania tego ekranu rysikiem podczas jazdy :P a ikonki wydają mi się dość małe jak to jest w użytkowaniu? Martwi mnie też komentarz o widoczności ekranu i nawigacji w trakcie jazdy jak to jest naprawdę?
Na obecną chwilę korzystam z navi w nokii i jest to dla mnie wystarczające. Za to obsługa 2 telefonów wydaje się nadal korzystna.. W każdym razie to już są z lekka nudne dywagacje w stylu co po co i dlaczego. Bardzo dziękuję za opinie. Mam o czym myśleć :) W każdym razie.. mogę zamiast radia wybrać sobie inny interesujący mnie gratis ;p
Ja do DD zakupiłem sobie dziś JVC KD-X50BT jak zamontuję dam znać jak się spisuje.
Wiem że BT obsługuje dwa telefony( i dla tego je kupiłem) nie ma CD bo na co komu dziś zresztą ja i tak słucham najczęściej radio.
Mam pytanko do użytkowników radia Canva 5800. W moim Dusterze nawigacja działa b. dobrze, jednak po przełączeniu na jednoczesny odbipor radia i nawigacji, widoczna mapa po okolo minucie zanika a następnie po okolo 10 sek. nawigacja ją odnajduje i tak w koło. Czy ten model musi tak mieć, czy da się ustawić tak, aby mapa nie ginęła i komunikaty z nawigacji wyciszały radio podobnie jak przy BLUETOOTH. Za wyjaśnienie z góry dziekuję.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 43 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-03, 22:43
greg napisał/a:
Mam pytanko do użytkowników radia Canva 5800. W moim Dusterze nawigacja działa b. dobrze, jednak po przełączeniu na jednoczesny odbipor radia i nawigacji, widoczna mapa po okolo minucie zanika a następnie po okolo 10 sek. nawigacja ją odnajduje i tak w koło. Czy ten model musi tak mieć, czy da się ustawić tak, aby mapa nie ginęła i komunikaty z nawigacji wyciszały radio podobnie jak przy BLUETOOTH. Za wyjaśnienie z góry dziekuję.
Jaką masz mapę zainstalowaną ?
U mnie na automapię się tak nie dzieję, co do wyciszania radia przy komunikatach navi to chyba to niestety nie działa mówię chyba bo mam radio już 3 miechy i nie mam nigdy czasu aby się wgłębić bardziej. Myślę że można by to zrobić w końcu tam Windows CE siedzi ale czasu i chęci brak coś mi ostatnio. Reasumując bez kombinowania na 87 % procent nie ma opcji z wyciszeniem.
W Canvie 5800 mam najnowszą Automape. W poprzedniej wersji przy jednoczesnym odbiorze radia i nawigcji było identycznie - gubienie na kilka sekunt mapy. Mapa działa super jak włączony jest sama GPS bez słuchania radia. Myślalem, że ktoś mi podpowie jak ustawić Canve aby jednocześnie działało radio i mapa bez przerw.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 753 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2012-10-26, 17:04
a ja spytam ponownie o głośniki, a mianowicie o 165.
Jakie dystanse zamontować oraz jak je zamontować, czy da się bez zdejmowania tapicerki/boczków?
Ewentualnie czy da się je łatwo zdjąć?
Pytam bo to jak założono je fabrycznie nie bardzo mi się podoba.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum