Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Sandero 1.2
Autor Wiadomość
RenaultDacia 


Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 95
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-10-17, 21:06   

laisar -> teoretycznie wiadoma sprawa :) , jestem ciekawy raczej subiektywnej opinii "jak to jedzie", mały max moment obrotowy w tym silniku i w dodatku względnie wysoko położony przy 4250 obr to nie jest gwarant bezpiecznego wyprzedzania na trasie (np. jadącego przed nami 80 km/h "kopcącego" busa PKS) :)
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 938
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-10-17, 21:46   

RenaultDacia napisał/a:
mały max moment obrotowy w tym silniku i w dodatku względnie wysoko położony przy 4250 obr to nie jest gwarant bezpiecznego wyprzedzania na trasie

Bo ja wiem? Uważam, że benzyna jest pod tym względem bardziej przewidywalna. Biegi są dość "długie" bo trudno dobić do odcięcia - na czwórce spokojnie od 80 do 120, 130 można pociągnąć, wystarczy wiedzieć ile czasu z reguły potrzeba na to wyprzedzanie.

W dieslach niby jest ogromny moment i dobre "wybicie", ale szczególnie na początku zabawy z pojazdem można się okrutnie oszukać.

Ja np kiedyś będąc przejazdem w Bośni prawie zaliczyłem czołowe przez własną głupotę i nieumiejętność obsługi mało "jeżdżonego" samochodu - zacząłem wyprzedzać ciężarówkę na trójce i w gdzieś w połowie samochód praktycznie przestał przyspieszać, bo nagle skończył się sympatyczny dieslowy moment.

Gdybym jechał benzyną, samochód pewnie dopiero dostawałby kopa ;P
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-10-18, 20:46   

Marmach napisał/a:
Ja np kiedyś będąc przejazdem w Bośni prawie zaliczyłem czołowe przez własną głupotę i nieumiejętność obsługi mało "jeżdżonego" samochodu - zacząłem wyprzedzać ciężarówkę na trójce i w gdzieś w połowie samochód praktycznie przestał przyspieszać, bo nagle skończył się sympatyczny dieslowy moment.


Dokładnie miałem podobną sytuację z racji tego że przedtem jeździłem benzynką i to miało "ciąg" do odcinki a w dieslu mamy fajne odczucie od 2tys jak pięknie ciągnie ale nie trwa to zbyt długo i trzeba znać charakterystykę w którym momencie zapiąć bieg wyższy
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-19, 00:41   

RenaultDacia napisał/a:
jestem ciekawy raczej subiektywnej opinii

No ale takie opinie mają strasznie duży rozrzut i całkowicie nieoznaczony stosunek tej subiektywności do Twojej własnej. A na choćby maluteńki cień okrucha statystki też z tego nie będzie... To już lepiej popatrzeć sobie na suche cyferki (;

...A oczywiście najlepiej-najlepiej po prostu samemu się przejechać - i jeśli nie ma w okolicy salonowej demówki, to można spróbować się umówić z jakimś klubowiczem, bo większość daćkowców chętnie pokazuje i objaśnia [:
 
RenaultDacia 


Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 95
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-10-19, 09:56   

... i tak też będzie trzeba zrobić :) A co do małych diesli, to już chyba pisałem tutaj na forum, że znam temat - jeżdżę czasami 1.3 MultiJet i przeraża mnie schemat "turbodziura - moc - brak mocy" ;)
Ostatnio zmieniony przez RenaultDacia 2012-10-19, 09:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-10-19, 12:19   

Jechałem Sandero i Thalią z tym silnikiem, wrażenia pozytywne w stosunku do suchych danych. Jedynie na co kumpel narzeka (Thalia) to spalanie jak jedzie z rodziną + klima.
 
Devotional 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2012
Wersja: Arctica
Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: Września
Wysłany: 2012-10-28, 13:53   

Witam ponownie. Sandero ma już ponad 1000 km i spalanie nadal w granicach 6-6.5 litra. Ale mam takie pytanie. Jak z rdzewieniem karoserii w Sandero? I jakością powłoki lakierniczej?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-10-28, 18:58   

Generalnie tutaj http://www.daciaklub.pl/f...ghlight=korozja masz wszystko od początku ogólnie wszystkie modele.

Powiem tak. Jest to los na loterii jak we wszystkich markach obecnie produkowanych. Trafisz na pechowy egzemplarz lub ASO to z niego nie będziesz wyjeżdżał. Na szczęście jest to bardzo znikomy odsetek. Przynajmniej na forum. Problemy raczej dotyczą pierdółek, które nie uniemożliwiają jazdę.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-29, 19:17   

Devotional napisał/a:
Witam ponownie. Sandero ma już ponad 1000 km i spalanie nadal w granicach 6-6.5 litra. Ale mam takie pytanie. Jak z rdzewieniem karoserii w Sandero? I jakością powłoki lakierniczej?


Miałem lekkie kropeczki na drzwiach, ASO odmalowalo je, generalnie rdzy jakos nie widac jeszcze ale lakier delikatnym podatny na rysowanie oraz delikatne, cieniutkie poszycie blacharskie ( oprocz pancernej maski silnika )
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne