Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 95 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-10-17, 21:06
laisar -> teoretycznie wiadoma sprawa :) , jestem ciekawy raczej subiektywnej opinii "jak to jedzie", mały max moment obrotowy w tym silniku i w dodatku względnie wysoko położony przy 4250 obr to nie jest gwarant bezpiecznego wyprzedzania na trasie (np. jadącego przed nami 80 km/h "kopcącego" busa PKS) :)
mały max moment obrotowy w tym silniku i w dodatku względnie wysoko położony przy 4250 obr to nie jest gwarant bezpiecznego wyprzedzania na trasie
Bo ja wiem? Uważam, że benzyna jest pod tym względem bardziej przewidywalna. Biegi są dość "długie" bo trudno dobić do odcięcia - na czwórce spokojnie od 80 do 120, 130 można pociągnąć, wystarczy wiedzieć ile czasu z reguły potrzeba na to wyprzedzanie.
W dieslach niby jest ogromny moment i dobre "wybicie", ale szczególnie na początku zabawy z pojazdem można się okrutnie oszukać.
Ja np kiedyś będąc przejazdem w Bośni prawie zaliczyłem czołowe przez własną głupotę i nieumiejętność obsługi mało "jeżdżonego" samochodu - zacząłem wyprzedzać ciężarówkę na trójce i w gdzieś w połowie samochód praktycznie przestał przyspieszać, bo nagle skończył się sympatyczny dieslowy moment.
Gdybym jechał benzyną, samochód pewnie dopiero dostawałby kopa ;P
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-10-18, 20:46
Marmach napisał/a:
Ja np kiedyś będąc przejazdem w Bośni prawie zaliczyłem czołowe przez własną głupotę i nieumiejętność obsługi mało "jeżdżonego" samochodu - zacząłem wyprzedzać ciężarówkę na trójce i w gdzieś w połowie samochód praktycznie przestał przyspieszać, bo nagle skończył się sympatyczny dieslowy moment.
Dokładnie miałem podobną sytuację z racji tego że przedtem jeździłem benzynką i to miało "ciąg" do odcinki a w dieslu mamy fajne odczucie od 2tys jak pięknie ciągnie ale nie trwa to zbyt długo i trzeba znać charakterystykę w którym momencie zapiąć bieg wyższy
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
No ale takie opinie mają strasznie duży rozrzut i całkowicie nieoznaczony stosunek tej subiektywności do Twojej własnej. A na choćby maluteńki cień okrucha statystki też z tego nie będzie... To już lepiej popatrzeć sobie na suche cyferki (;
...A oczywiście najlepiej-najlepiej po prostu samemu się przejechać - i jeśli nie ma w okolicy salonowej demówki, to można spróbować się umówić z jakimś klubowiczem, bo większość daćkowców chętnie pokazuje i objaśnia [:
Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 95 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-10-19, 09:56
... i tak też będzie trzeba zrobić :) A co do małych diesli, to już chyba pisałem tutaj na forum, że znam temat - jeżdżę czasami 1.3 MultiJet i przeraża mnie schemat "turbodziura - moc - brak mocy" ;)
Ostatnio zmieniony przez RenaultDacia 2012-10-19, 09:56, w całości zmieniany 1 raz
Jechałem Sandero i Thalią z tym silnikiem, wrażenia pozytywne w stosunku do suchych danych. Jedynie na co kumpel narzeka (Thalia) to spalanie jak jedzie z rodziną + klima.
Witam ponownie. Sandero ma już ponad 1000 km i spalanie nadal w granicach 6-6.5 litra. Ale mam takie pytanie. Jak z rdzewieniem karoserii w Sandero? I jakością powłoki lakierniczej?
Powiem tak. Jest to los na loterii jak we wszystkich markach obecnie produkowanych. Trafisz na pechowy egzemplarz lub ASO to z niego nie będziesz wyjeżdżał. Na szczęście jest to bardzo znikomy odsetek. Przynajmniej na forum. Problemy raczej dotyczą pierdółek, które nie uniemożliwiają jazdę.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-29, 19:17
Devotional napisał/a:
Witam ponownie. Sandero ma już ponad 1000 km i spalanie nadal w granicach 6-6.5 litra. Ale mam takie pytanie. Jak z rdzewieniem karoserii w Sandero? I jakością powłoki lakierniczej?
Miałem lekkie kropeczki na drzwiach, ASO odmalowalo je, generalnie rdzy jakos nie widac jeszcze ale lakier delikatnym podatny na rysowanie oraz delikatne, cieniutkie poszycie blacharskie ( oprocz pancernej maski silnika )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum