Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-12-05, 12:57
No właśnie. Ot i co. Dlatego czytałem wpisy , że można jeździć a samemu mi ślisko przy hamowaniu. Przebieg 56 kkm - opony jeszcze bardzo ok. ale może rzeczywiście ten bieżnik - lamele już tak nie działają. Kol.Laisarowi dziękuję za wcześniejszą odp. za mnie . Nie było mnie. Podtrzymuję.
Tak czy owak - lepiej jednak mieć zimówki. Wczoraj założyłem Bridgestone Blizzak - niebo a ziemia. A podsumowując w ostatecznosci można przejeździć lekką zimę na nowych fabrycznych Continentalach - ale traktując to jako tzw.bezrybie. Generalnie nie są to opony zimowe a oznaczenie M+S sugeruje , że łatwo nie zapychają się w błocie. Jednak różnice w mieszance odczuwa się diametralnie na śliskiej nawierzchni i niskiej temperaturze nawet gdy śniegu jest 0,5 cm.
Oznaczeniem opony zimowej jest oczywiście bezspornie śnieżynka na tle gór - której Conti fabryczne nie mają.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2012-12-05, 13:00, w całości zmieniany 1 raz
All-Season Tires with Mud and Snow Designation
If a tire has MS, M+S, M/S or M&S on it, then it meets the Rubber Manufacturers Association (RMA) guidelines for a mud and snow tire. For a tire to receive the Mud and Snow designation, it must meet these geometric requirements (taken from the bulletin "RMA Snow Tire Definitions for Passenger and Light Truck (LT) Tires"):
1. New tire treads shall have multiple pockets or slots in at least one tread edge that meet the following dimensional requirements based on mold dimensions:
Extend toward the tread center at least 1/2 inch from the footprint edge, measured perpendicularly to the tread centerline.
A minimum cross-sectional width of 1/16 inch.
Edges of pockets or slots at angles between 35 and 90 degrees from the direction of travel.
2. The new tire tread contact surface void area will be a minimum of 25 percent based on mold dimensions.
The rough translation of this specification is that the tire must have a row of fairly big grooves that start at the edge of the tread and extend toward the center of the tire. Also, at least 25 percent of the surface area must be grooves.
The idea is to give the tread pattern enough void space so that it can bite through the snow and get traction. However, as you can see from the specification, there is no testing involved.
To address this shortcoming, the Rubber Manufacturers Association and the tire industry have agreed on a standard that does involve testing. The designation is called Severe Snow Use and has a specific icon (see image at right), which goes next to the M/S designation.
Severe winter traction icon
In order to meet this standard, tires must be tested using an American Society for Testing and Materials (ASTM) testing procedure described in "RMA Definition for Passenger and Light Truck Tires for use in Severe Snow Conditions":
Tires designed for use in severe snow conditions are recognized by manufacturers to attain a traction index equal to or greater than 110 compared to the ASTM E-1136 Standard Reference Test Tire when using the ASTM F-1805 snow traction test with equivalent percentage loads.
These tires, in addition to meeting the geometrical requirements for an M/S designation, are tested on snow using a standardized test procedure.They have to do better than the standard reference tire in order to meet the requirements for Severe Snow Use.
Dla mnie to niepoważne podejście producenta, żeby na oponie dać znaczek M+S, który jest powszechnie interpretowany jako oznaczenie opony zimowej (na śnieg w końcu), a w katalogu na stronce letnia czyli powyżej 7st.C. Żeby chociaż All Season dali...
Wygląda na to, że można zaryzykować przejeźdzenie zimy na Continental ContiCrossContact LX .
Zaryzykować pewnie można. Tylko moim skromnym zdaniem ryzykować nie warto. Przy cenie auta 60 tysięcy ... dodatkowy koszt 2 tysięcy wydaje się rozsądny. Nie warto oszczędzać na bezpieczeństwie.
podzielam Twoje zdanie, jak auto nowe to kupic opony beda na lata a nie bac sie co zimy. jak kupilem prawie nowego dustera i mam dwa komplety opon, pojezdze 5 lat prawie 2 komplety zajade; jakbym nie mial zimowek to potem musialbym kupic kolejne letnie (zrobie razem z 120 000 km); stare zimowki mam zwyczaj ostatni sezon lekko dojezdzac wiosna
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-14, 19:04 Opony Navigator 2
Na zimę założyłem na MVC całoroczne opony Navigator 2 w rozmiarze 195/65/15. Cena w salon-opon.pl: 172 zł/szt. Samochód na większych oponach wygląda „poważniej”. Prześwit wzrósł minimalnie. Opony swobodnie mieszczą się w nadkolach, nic nie ociera, jest duży zapas luzu w każdą stronę. Opony fenomenalnie trzymają w obecnych warunkach pogodowych. Rewelacja na śniegu, błocie, lodzie. Takiego uciągu na śliskim jeszcze nie miałem, to samo z hamowaniem. Jedyną wadą jest głośność na suchym asfalcie, szczególnie przy prędkościach pow. 90 km/h.
081212A025.jpg
Plik ściągnięto 164 raz(y) 116,94 KB
081212A024.jpg
Plik ściągnięto 100 raz(y) 137,7 KB
051212A001.jpg
Plik ściągnięto 121 raz(y) 109,61 KB
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2012-12-14, 19:07, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-14, 20:02 Re: Opony Navigator 2
jan ostrzyca napisał/a:
Na zimę założyłem na MVC całoroczne opony Navigator 2 w rozmiarze 195/65/15.
Eee... A to nie jest standardowy rozmiar opony w Loganie? :) Przysiągłbym, że wszystkie opony mam w takim rozmiarze, zimowe i letnie, i ten rozmiar mam wbity w homologacji.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-14, 20:10 Re: Opony Navigator 2
bebe napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Na zimę założyłem na MVC całoroczne opony Navigator 2 w rozmiarze 195/65/15.
Eee... A to nie jest standardowy rozmiar opony w Loganie? :) Przysiągłbym, że wszystkie opony mam w takim rozmiarze, zimowe i letnie, i ten rozmiar mam wbity w homologacji.
Nie. Normalnie w MCV są 185/65/15.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Jedyną wadą jest głośność na suchym asfalcie, szczególnie przy prędkościach pow. 90 km/h.
Miałem te opony w VW Golf kombi i odkryłem jeszcze jedną wadę tych opon, szybko się ścierają po 30 kkm. (w 80% trasa) sporo tego bieżnika ubyło. Ale tak jak piszesz, świetnie się sprawują w warunkach zimowych i można być z tych opon zadowolonym w pełni.
Ostatnio zmieniony przez monopios 2012-12-14, 20:13, w całości zmieniany 1 raz
jan ostrzyca, pamiętaj, że zwiększenie szerokości opony na zimę, nie wpływa pozytywnie na trakcję pojazdu. Choć tu jedno oczko wyżej, nie powinno być zbytnio odczuwalne.
Chciałem takie założyć do Lodgy, ale niestety z jakichś tajemniczych względów Dębica nie robi ich w rozmiarze 185/65/15. Założyłem wielosezonówki Kleber Quadraxer i jestem zadowolony.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-14, 22:10
miałem w Felicii Dębice Navigator 2 przez 3 sezony zimowe i 2 letnie, 3 letni dobił brat, teraz śmiga na nich 4 zimowy
z opon byłem bardzo zadowolony, nie zauważyłem specjalnie dużego zużycia bieżnika (przebieg ok 40kkm pod moim butem) - jeżdżone przede wszystkim w trasie
z racji tego że w miejscowości rodziców jest śliska kostka na głównej ulicy, mogłem sprawdzić zachowanie na takiej nawierzchni we wszystkie możliwe pory roku przy wszelkich możliwych sytuacjach pogodowych - opona ta do aut typu Skoda Felicia czy Dacia Logan jest wręcz stworzona - przyzwoicie się zachowywała przy hamowaniu na śliskiej kostce bez ABSu
powiem tak - z Loganem odziedziczyłem zimowe Maxxisy i z pewną obawą wyjeżdżam na trasy tej zimy, ponieważ bardziej wierzę całorocznym polskim Navigatorom 2 niż zimowym chińskim Maxxisom - no ale powiedziałem sobie, że przynajmniej 1 zimę sprawdzę, żeby sobie zdanie wyrobić
Marka: Była Dacia
Model: Był Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2 Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 88 Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-03-29, 11:03
Poniżej informacja Continentala o stosowaniu opon M+S w Niemczech. Jakkolwiek dotyczy opon do samochodów cięzarowych może rzucić pewne światło na tą dyskusję. Wniosek jest taki opony M+S to minimum w warunkach zimowych.
Jeździłem na całosezonowych jakiś czas temu. Całkiem znośnie sprawowały się w zimę, ale tylko w pierwszym sezonie, gdy bieżnik był jeszcze głęboki. Potem było już niestety gorzej. Chyba nie da się jednak zrobić opony zachowującej się tak samo w temperaturze 25 stopni jak i -25 stopni. Jak to mówią, jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-04, 22:57
Lza napisał/a:
A tak z czystej ciekawości i wgłębiania się w to czy lepsze czy nie lepsze, czy ktoś z was jeździ na oponach całorocznych?
Ja - na fabrycznych w Dusterze Conti.
Pierwsze zima - super, mimo że to rzekomo opona bardziej letnia, to zachowywała się tak samo jak lekko zużyte zimówki, a 4x4 dodatkowo polepszało trakcję.
No i zima była tylko przez kilka dni.
Ale teraz się już lekko obawiam - całoroczne dość szybko tracą właściwości w zimie, zwłaszcza że przód już wyraźnie bardziej zużyty niż tył, ale do przeglądu gdzie opony zostaną zamienione przód-tył jakoś się pewnie dokulam.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-11-04, 23:21
Cav napisał/a:
Lza napisał/a:
A tak z czystej ciekawości i wgłębiania się w to czy lepsze czy nie lepsze, czy ktoś z was jeździ na oponach całorocznych?
Ja - na fabrycznych w Dusterze Conti.
Pierwsze zima - super, mimo że to rzekomo opona bardziej letnia, to zachowywała się tak samo jak lekko zużyte zimówki, a 4x4 dodatkowo polepszało trakcję.
No i zima była tylko przez kilka dni.
Ale teraz się już lekko obawiam - całoroczne dość szybko tracą właściwości w zimie, zwłaszcza że przód już wyraźnie bardziej zużyty niż tył, ale do przeglądu gdzie opony zostaną zamienione przód-tył jakoś się pewnie dokulam.
ciekawe z tym zuzyciem, u mnie zimowe po 1 zimie bez sladow zuzycia, tyl dokladnie taki sam jak przod, fabryczne conti tez takie same z przodu jak i z tylu, nie mierzylem ale wzor lamelek taki sam wiec nie sadze zeby bylo wiecej niz 1mm roznicy.
Teraz widze tez ze te fabrycznie opony to lipa straszna, na zimowych ultragripach nawet w + 15 stopniach auto zupelnie inaczej jezdzi, trzyma sie drogi, szumu opon nie slychac tak jak przy conti, tak samo na mokrym continental sie slizga a zimowa nawet przy 10-12 stopniach lepiej trzyma
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-11-04, 23:22, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-11-05, 08:06
Dębica Navigator 2 195/65/15 początkowo zimowa ekstaza. W pierwszym sezonie zimowym była najlepsza ze wszystkich opon jakie kiedykolwiek miałem. Latem okazała się raczej słabsza od typowych letniaków. Na suchym OK, ale na mokrym płynęła jak Batory. Trzeba było uważać. Drugi sezon zimowy już słabiej, zużycie bieżnika robi swoje. Kolejne lato słabo - opona ślizga się po mokrym jak po lodzie. Ale ja jeżdżę powoli... Po dwóch pełnych sezonach na śmietnik. Bieżnik 4 mm już za słaby na zimę, a latem nie będę jej "dojeżdżał" z obawy o bezpieczeństwo. Komplet w dobrym stanie wizualnym wytrzymał dwa lata i ok. 40 tys. km. Ale tak naprawdę po pierwszym roku bezpieczeństwo było już poniżej oczekiwań. Zasadniczo, tak jak byłem zwolennikiem opon całorocznych, i nadal jestem, to Navigator 2 raczej bym odradzał. Chyba, że ktoś jeździ bardzo mało, bardzo powoli i nie ma gdzie trzymać drugiego kompletu gum.
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2014-11-05, 08:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-05, 16:48
johnson napisał/a:
ciekawe z tym zuzyciem, u mnie zimowe po 1 zimie bez sladow zuzycia, tyl dokladnie taki sam jak przod, fabryczne conti tez takie same z przodu jak i z tylu,
Jeździsz ciągle z włączonym napędem na tył?
Bo ja tylko zimą i jak zjeżdżam z asfaltu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum