Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Consumer Reports o downsizingu
Autor Wiadomość
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-02-08, 15:52   Consumer Reports o downsizingu

czasami nawet Amerykanie gadają z sensem ;-)
http://www.magazynauto.pl...wany,nId,931013
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-02-08, 23:54   

Dobrze mówią, dać im wódki! :-P
_________________
WhiteDragon
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 936
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-02-09, 11:35   

WhiteDragon napisał/a:
Dobrze mówią, dać im wódki! :-P

Proponuję w takim razie zdjąć z 1.5dCI sprężarkę i próbować wyrobić te 14 sekund do setki, przy oryginalnym spalaniu ;P
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-02-09, 11:49   

Marmach napisał/a:
WhiteDragon napisał/a:
Dobrze mówią, dać im wódki! :-P

Proponuję w takim razie zdjąć z 1.5dCI sprężarkę i próbować wyrobić te 14 sekund do setki, przy oryginalnym spalaniu ;P

Hoho, nie tak prędko ;) 0,9 TCe to mniej wiecej odpowiednik 1.6 mpi. Więc wolnossacym odpowiednikiem 1,5 dci powinien być silnik około 2,5 litra, rownież w dieslu. Z tym w Sandero chyba nie miałbym problemu z ukreceniem 14s, nie wiem jak ze spalaniem ;)

:-P
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-09, 12:09   

yadoctor napisał/a:
Więc wolnossacym odpowiednikiem 1,5 dci powinien być silnik około 2,5 litra, rownież w dieslu. Z tym w Sandero chyba nie miałbym problemu z ukreceniem 14s, nie wiem jak ze spalaniem ;)
ciężko porównywać, bo masa 200kg większa, ale taki Ford Sierra 2.3 diesel miał 68KM mocy i przyspieszenie 0-100km/h 19.1s, prędkość maksymalna 155km/h, spalanie ECE 90/120/city (comb.): 5.1 / 6.7 / 8.3 (6.7) l/100km

albo inne porównanie w podobnej wadze (1025kg, Sandero ma chyba trochę mniej ?), można porównać ze słabszym 1.5dCi w Sandero
Skoda Felicia 1.9D, 62KM, przyspieszenie 0-100km/h 16,5s, prędkość maksymalna 156km/h, spalanie średnie 5.8 l/100km
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 936
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-02-09, 14:58   

yadoctor napisał/a:
Więc wolnossacym odpowiednikiem 1,5 dci powinien być silnik około 2,5 litra,

A czemu akurat 2,5 litra, a nie 2, albo 3 ? Pojemność w silnikach turbo jest i tak "na życzenie". Ja chciałem w zasadzie wykazać, że obecność turbiny pozytywnie wpływa na osiągi i spalanie. Bo można jechać spokojnie, jak wolnossącym o tej samej pojemności - i spali tyle samo - albo depnąć gaz i mieć lepsze osiągi, niż wolnossący - i wtedy spali więcej.

Wiadomo, że nie wszystkie konstrukcje "downsizingowe" są udane, chociażby TwinAir 0.9 Fiata miał być genialny, został silnikiem roku chyba, a palił jak zwykłe 1.2 czy 1.4 w tych samych samochodach.
Ale jeśli producent nie spieprzy sprawy, to uturbiony, mniejszy silnik MUSI mniej palić - mniejsze opory wewnętrzne, mniejsza masa, wykorzystane częściowo ciśnienie spalin itd.

Nie wiem po co się ideologicznie fiksować na takie albo takie silniki.
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2013-02-09, 18:30   Artykuł->Male-silniki-nie-zawsze-sa-oszczedne

fajny artykuł

>>>>klik<<<<
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-02-09, 18:59   

Dlaczego 2,5 litra ? Żeby była taka sama proporcja jak 0.9 do 1.6, założyłem ze wtedy silniki byłyby w miarę porównywalne.

Ja się nie fiksuję ideologicznie. Ja po prostu na własnej skórze odczułem, co się dzieje z silnikiem, gdy jest przeciążany w Daewoo Leganzie, która miała 2.0 DOHC, ale połączony z czterobiegowym automatem, który, nie wiedzieć czemu, często startował z dwójki. Efekt ? Dwa silniki szlag trafił po przebiegach około 130kkm na sztukę :(

Słysząc, co się dzieje z np. serią TSI w VAG obawiam się, że większość małych silników w dużych samochodach może tak kończyć...
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-02-09, 22:22   Mały nie zawsze oszczędny

http://moto.wp.pl/kat,159...10097&_ticrsn=3
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-02-09, 22:24   

yadoctor, pierwszy raz slysze o tym problemie
Ostatnio zmieniony przez Dyziek 2013-02-09, 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2013-02-10, 07:24   

Amerykanie mądrzy inaczej, jak zwykle... Mało który silnik pali zgodnie z deklaracjami producenta. :mrgreen: :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-18, 02:29   

eplus napisał/a:
Mało który silnik pali zgodnie z deklaracjami producenta

1. To nie są żadne "deklaracje".

2. Ponieważ [1], to w ogóle nie musi.
 
twinker 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPI
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 3
Skąd: google
Wysłany: 2013-02-19, 20:48   Re: Consumer Reports o downsizingu

Dar1962 napisał/a:
czasami nawet Amerykanie gadają z sensem ;-)
http://www.magazynauto.pl...wany,nId,931013


To ze gadają to jedno a co robią to 2
http://blog.caranddriver....g-in-the-works/

ford mustang z silnikiem ecoboost tylko na rynek europejski i australijski
USA takie wynalazki ma tam hen głęboko
 
Gimbo 


Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-02-20, 07:08   

twinker napisał/a:
ford mustang z silnikiem ecoboost tylko na rynek europejski i australijski
USA takie wynalazki ma tam hen głęboko

W Europie działa efekt cieplarniany spowodowany produkcją CO2 przez człowieka. Aby ratować planetę przed globalnym ociepleniem trzeba ograniczać CO2.

Amerykanie sami to wymyślili i wiedzą, że to bzdura. Stąd też mają wszystkie te ECO-rozwiązania bardzo głęboko.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne