Bodajże są plany pokazania "nowego" Dustera po lifcie na salonie we Frankfurcie - jakoś na jesieni, czyli w salonach pewnie pod koniec/lub przełom roku.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
- szef planowania Renault, Tom Lane, dał do zrozumienia, że nie jest wykluczone stworzenie małego auta, segmentu A, oraz dużego, w górnej granicy segmentu kompaktowego. Marka Dacii jest bowiem masowa, a oba modele należałyby właśnie do takiej kategorii.
To ważne, bo OIDP jest to pierwsza oficjalna wypowiedź potwierdzająca takie możliwości - i od razu pochodzi od kogoś na wysokim stanowisku w Aliansie.
Pierwszy projekt może mieć coś wspólnego z wiadomościami z Indii:
- w połowie br. powinny się zacząć testy takiego właśnie małego i taniego pojazdu.
Jeden z wiceprezesów Aliansu zastrzegł jedynie, że nie będzie to auto globalne, bo przy tak niskiej cenie musi mieć specyfikację dokładnie dostosowaną do poszczególnych rynków - nie wyklucza to jednak wykorzystania konstrukcji jako podstawy do takich działań.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-03-17, 17:25, w całości zmieniany 1 raz
może by pomęczyć Renault Polska by sprzedawali Logana MCV II jako Sandero Wagon?
Po pierwsze, w tym przypadku to tak samo głupia nazwa jak mcv - rozmiarami: sandero, logan, sandero wagon? Besęs /: To już prędzej "logan wagon" - ale to też brzmi paskudnie. MSZ najlepsza byłaby po prostu zupełnie nowa nazwa. (Albo chociaż samo "MCV", jako "Multi Cargo Vehicle"). Ale...
...po drugie - jakoś wątpię w moc decyzyjną RP: "Reno[HQ] locuta...".
Mam pytanie czy Dacia Dokker VAN jest dostępna w wersji LPG ?. Znając powszechnie znane usterki silników 1.5 DCi obawiam się problemów z panewkami i układem wtryskowym tak jak miało to miejsce w innych modelach Renault i Dacia. Podobno DCi przeszły modernizacje na czym ona polegała ?
Dawid Grzelak
Dawidzie, Dacia Dokker w wersji LPG będzie dostępna na przełomie roku 2013/2014. Odnośnie Twoich pytań dot. panewek oraz wtrysku - nie otrzymujemy takich zgłoszeń od użytkowników tego modelu, jednak postaramy się udzielić Tobie pełniejszej odpowiedzi wkrótce. Tak samo wrócimy jeszcze ze szczegółami technicznymi nowych silników DCi
Dacia. Wybieram mądrze.
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Do tej pory nazwy były trochę skojarzeniowe: logan jest szkocki - oszczędny, sandero latynoskie i krągłe, duster romański i przyziemny, lodgy i dokker anglosaskie i, kolejno, mieszkalne i ładunkowe.
No to nazwa dla kombi powinna brzmieć... germańsko? Holendersko, skandynawsko, szwajcarsko? I uniwersalnie, praktycznie, wszechstronnie, pragmatycznie, kombiasto...
Pragma.
Vaggen! (((:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-03-19, 00:05, w całości zmieniany 1 raz
Wg mnie ten model nie zasługuje do końca na zupełnie nową nazwę. To jest mimo wszystko tylko wariant kombi Sandero lub Logana.
I tak naprawdę gdybym miał decydowac o nazwach w Dacii to byłoby to Sandero MCV.
Logana zostawiłbym tylko dla wersji sedan.
Ale wydaje mi się, że to dałoby tez pewną elastyczność na przyszłość.
Co byście powiedzieli na obecne w gamie Sandero MCV i Lodgy MCV? (które mogłoby się jeszcze bardziej rozrosnąć - taki dłuższy Dokker, wersja Grand jak w przypadku C-Maxa czy Scenica
@ryjas: Traktowanie tego skrótu jako synonimu kombi jest bez sensu, więc "sandero mcv" to jakiś potworek.
Oznaczanie kombiaka jako sandero też jest bez sensu (pisałem parę postów wcześniej) - sugerujesz kolejność wg rozmiar: sandero, logan, sandero kombi? Gdzie tu jakaś logika?
Najlepsza byłaby właśnie nowa nazwa - wszystkie daćki to w zasadzie warianty jednej konstrukcji, i właśnie wszystkie poza nowym kombi mają własne nazwy.
Lodgy MCV mogłoby oznaczać wersję 7-os., ale konstrukcyjnie nawet w wersji 5-os. to już jest auto rozrośnięte jak grand scenic.
Oznaczanie kombiaka jako sandero też jest bez sensu (pisałem parę postów wcześniej) - sugerujesz kolejność wg rozmiar: sandero, logan, sandero kombi? Gdzie tu jakaś logika?
Logika jak w Renault. Mamy przecież Megane, Megane Grandtour i Fluence. Mamy tez do czynienia z Clio i Clio Grandtour. Nie widzę problemu by Sandero było także w wersji kombi.
MCV faktycznie nie jest najszczęśliwsze, ale w obu przypadkach. Jeśli już miałbym zostawić MCV to wolałbym przy Sandero, by nie kojarzyć go z poprzednikiem.
Wolałbym logikę bezprzymiotnikową <; A taka mówi: jeżeli dwie odmiany - hatchback i sedan - mają swoje własne nazwy, to dlaczego w ogóle kolejną wersję nadwozia na siłę wiązać z którąś ze starych?
A konstrukcyjnie kombi jest oparte na sedanie, nie na hatchbacku, więc tym bardziej nie pasują skojarzenia z sandero.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum