Marka: Ford
Model: Fiesta
Silnik: 1.3
Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 5 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-03-21, 13:14 Zakup Daci Logan I
Witam,
To jest mój pierwszy post, i na początku chciałbym się z wszystkimi przywitać. A więc pozdrawiam serdecznie wszystkich forumowiczów :).
W chwili obecnej mam Forda Fiestę mk IV, i z uwagi na powiększenie się rodziny samochód ten jest dla nas za mały. Szukając w internecie samochodu kombi natrafiłem przez przypadek na Dacie Logan I, i od razu wpadła mi w oko. Czytając recenzje i komentarze użytkowników ma się nieodparte wrażenie, że samochód ten jest w doskonałej relacji ceny do jakości.
Prośba do forumowiczów o radę,
1) czy wybrać samochód w benzynie czy dieselu ?
Jestem mieszkańcem Rzeszowa, tutaj jest sporo korków. W jedną stronę, tj. do pracy/sklepu/rodziny - więcej niż 10 km bym nie zrobił może 7 km. W ciągu roku może 3 czy 4 dłuższe trasy. Mając na uwadze powyższe rozsądnym wyborem byłaby benzyna ?
2) jaki silnik wybrać?
Dacia Logan MCV I wg www.autocentrum.pl posiada następujące silniki:
Silniki benzynowe
Osobiście jestem osobą spokojną na drodze, i jeżdżę w sposób racjonalny - wobec czego aspekt liczby koni spada na dalszy plan :) na trasie będę jechał 90-100 km/h, i nie muszę wszystkich wyprzedzać :)
Który silnik polecicie ? jaki najmniej awaryjny będzie model Daci Logan I MCV ?
3) Czy Dacia Logan I MCV jest samochodem tanim pod względem - części, OC w stosunku do innych marek samochodów ? Jak z dostępnością części do napraw ?
4) Planuje przeznaczyć na zakup samochodu używanego około 13-18 tysięcy. I teraz nie wiem, czy mniej, czy więcej - co się opłaca ? w który rocznik celować ? od kogo - czy od osoby fizycznej tylko, czy także rozglądać się po komisach lub czy za sprowadzonymi modelami z zagranicy ?
Ciężko będzie, bo gdy na allegro wyznaczę filtry w wyszukiwaniu: Dacia Logan Kombi, nie uszkodzony - to okazuje się, że tych samochodów jest może ze 20 na całą Polskę ;/
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 87 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3777 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-21, 14:12
Moim zdaniem MCV w wersji 1.6 MPI będzie najlepszym wyborem. Ewentualnie 1.6 16V ale tych jest mniej na rynku. 1.4 choć sprawdza się w sedanie to w wyższym i cięższym MCV będzie trochę za słaby.
Silnik idealny pod LPG - przyzwoita sekwencja na prowincji nie powinna być droższa niż 2500 PLN.
Diesel też nie jest zły bo wersje do 2011 roku są bez FAP i nie miały dwumasy a więc potencjalnie dwóch najsłabszych elementów przy miejskiej jeździe.
Ale zawsze jest ryzyko droższej w naprawie awarii wtryskiwaczy czy pompy.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-03-21, 14:22
jeśli nie przewidujesz montażu instalacji LPG (lepiej w takim przypadku kupić "nie zagazowany" egzemplarz i zlecić instalację samemu - wiemy przynajmniej, na czym jeździmy - wtedy najlepszym wyborem byłby 8 zaworowy 1,6) to biorąc pod uwagę podane wyżej kryteria o wiele prostszym,bezpieczniejszym rozwiązaniem jest zakup auta z silnikiem benzynowym. W ruchu miejskim i podmiejskim do spokojnej jazdy wystarczy 1,4. Na trasy będzie najlepszy 100 konny 1,6. Biorąc pod uwagę,że w ich spalaniu wielkiej różnicy nie ma a silniejsza jednostka szczególnie przy wyprzedzaniu daje znacznie większy margines bezpieczeństwa, ja szykałbym tej ostatniej.Zakup używanego diesla obarczony będzie sporym ryzykiem,że w przyszłości pojawi się jedna z typowych dla niego i kosztownych w naprawie awarii. A ta może pochłonąć wszelkie paliwowe oszczędności. Poza tym benzyniaki w autach z tego samego rocznika co diesle z reguły mają znacznie mniejsze przebiegi
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-03-21, 15:38, w całości zmieniany 8 razy
Sprawa podstawowa - odpowiedzi na wszystkie Twoje pytanie (także te, których jeszcze nie wymyśliłeś i nie zadałeś) są już na forum. Warto więc je najpierw poprzeglądać, przeszukać i poczytać...
Teraz zatem tylko w skrócie:
Cytat:
1) czy wybrać samochód w benzynie
Tak.
Cytat:
2) jaki silnik wybrać?
1.6 - wszystko jedno czy 8v (84, 87, 90 KM), czy 16v (105 KM).
Cytat:
3) Czy Dacia Logan I MCV jest samochodem tanim pod względem - części
Dość tanim - bywają tańsze, większość jest droższych.
Cytat:
OC w stosunku do innych marek samochodów?
Normalne.
Cytat:
Jak z dostępnością części do napraw ?
Rożnie - mechaniczne w zasadzie normalnie, blacharskie chyba raczej poniżej średniej.
Cytat:
13-18 tysięcy. I teraz nie wiem, czy mniej, czy więcej - co się opłaca?
Kwestia gustu - tylko że i tak wybór jest niewielki...
Cytat:
w który rocznik celować?
Oprócz ogólnej reguły "im nowszy tym lepszy" nie ma znaczenia.
Cytat:
od kogo - czy od osoby fizycznej tylko, czy także rozglądać się po komisach lub czy za sprowadzonymi modelami z zagranicy?
W świetle niewielkiej dostępności to niezbyt ważne - liczy się po prostu stan egzemplarza, który trzeba zweryfikować empirycznie.
Cytat:
okazuje się, że tych samochodów jest może ze 20 na całą Polskę ;/
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-21, 20:20 Re: Zakup Daci Logan I
laisar napisał/a:
Larytas dla koneserów wiedzących o co chodzi (((;
Od pedanta! ;)
Co do MCVki - z komisu bym się bał, że odwinięta z drzewa i/lub zajeżdżony trup ze skręconym licznikiem. Dacie są tanie na dzień dobry, a potem tracą na wartości, jak każdy samochód. Efekt - używane, nawet w dobrym stanie, są tak czy inaczej relatywnie tanie, co oznacza mały zarobek dla komisu, co z kolei zachęca do kombinowania.
Od właściciela w Polsce będzie bardzo ciężko, bo to fajne samochody są więc po co sprzedawać :) , a nawet jak trafi się jakiś fajny egzemplarz, to zwinie Ci go sprzed nosa laisar (dla siostry). ;D
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-21, 20:58 Re: Zakup Daci Logan I
bebe napisał/a:
.
Od właściciela w Polsce będzie bardzo ciężko, bo to fajne samochody są więc po co sprzedawać :) , a nawet jak trafi się jakiś fajny egzemplarz, to zwinie Ci go sprzed nosa laisar (dla siostry). ;D
Jesli nie boisz sie diesla a zalezy Tobie na ekonomicznej jedzie w miescie oraz poza nim warto rozejrzec sie za 1.5 dci 85 KM. Tylko zalozony budzet moze nie podołac. Plusem diesla, jest to, ze Laisar podczas poszukiwan samochodu dla siostry ominie go szerokim łukiem
Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-21, 21:05
Co do silników, ja bym na Twoim miejscu szedł w benzynę, tak jak doradzają koledzy. Z ośmiozaworowym 1.6 (oznaczanym MPI) nie miałem osobiście do czynienia, szesnastozaworowy miałem w Meganie I kombi i sprawdzał się świetnie. Masa zbliżona (wg. autocentrum Megana 1160 kg vs MCV 1185), powierzchnia czołowa na niekorzyść MCV ale generalnie porównywalnie. Moja paliła na trasie drogami krajowymi 6,5 (mierzone nie tylko komputerem ale też po tankowaniach), w mieście 10-11. Gazu nie miałem, ale ponoć lubi LPG.
Jeśli powiększa Ci się rodzina i planujesz choćby parę razy do roku w trasę wyruszyć z jakimś obciążeniem, te parę koni więcej sprawi, że będzie się przyjemniej jechało, a różnica w kosztach żadna.
Generalnie ja bym patrzył na 1.6 we wszystkich wersjach i szukał najładniejszego egzemplarza, bo lepsze zadbane MPI niż zajechane 16v.
Marka: Ford
Model: Fiesta
Silnik: 1.3
Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 5 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-03-21, 21:36
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Przedstawione informację skłoniły mnie do poszukiwań silnika benzynowego 1.6, 8v lub 16v - byle jak najmłodszy i zadbany egzemplarz. Po zakupie będę też mógł się zastanowić nad założeniem LPG, ale to kwestia dalsza. Najciekawsze jest to, że jeszcze nie widziałem na oczy Logana I MCV - na rzeszowskich ulicach jeszcze go nie przywuważyłem :) choć rozglądam się i rozglądam, tylko sedany - chyba MCV to rzeczywiście rarytas.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-03-21, 21:48
ad 1 - brak klimatyzacji, halogenów, radia
ad 2 - trochę przysłaby motor, ale ta jakoś lepiej mi się podoba
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-03-21, 21:52, w całości zmieniany 2 razy
Niekoniecznie - niektóre mają "%, nie mniej niż X" (np 2 kzł).
bebe napisał/a:
zwinie Ci go sprzed nosa laisar
Na razie to nam właśnie zwinęli jeden d:
(Ale na razie nie do końca, więc trzymam kciuki, żeby kupujący marudził na twarde plastiku, ogólny brak prestiżu i w ogóle...).
Bardziej serio - nowego kolegę najwyraźniej zadowala 5-os., więc nie będziemy sobie niczego wydzierać (;
bebe napisał/a:
to fajne samochody są więc po co sprzedawać
Otóż to - nawet na mitycznym Zachodzie, gdzie tyle tego sprzedano, jakoś mało jest pasujących ofert.
(Siostra miała dostać mój, ale okazał się właśnie bardzo fajny, a tymczasem espace5 wciąż nie ma - w dodatku ostatnie wieści pt "crossover!" są przerażające, lodgy jakoś nie powaliła - choć będzie miała powtórną szansę jako stepway, a dokker tylko 5-os.. Tymczasem siostrzane auto zaczęła nawalać wcześniej - i cały plan się wykoleił).
dirhael napisał/a:
na otomoto jeden właściciel wystawił dwa logany w benzynie
Przynajmniej na fotkach oba wyglądają w miarę do rzeczy, ale oprócz tego co napisał Dar1962 w nr 1 wbrew opisowi jest tylko jedna poducha - kierowcy - oraz korbotronic i ręczne lusterka (= brak podgrzewania) - czyli to ambiance, więc na pewno nie ma też komputera, a centralny zamek niekoniecznie jest z pilotem. W środku brak też jakichkolwiek lampek - zarówno w kabinie, jak i bagażniku.
To oczywiście nie muszą być wady (częściowo można je zresztą łatwo wyeliminować), ale chyba warto wiedzieć.
Co do nr 2 i sugerowanej słabości silnika - powinieneś się po prostu samemu przejechać, żeby ocenić, czy jest wystarczający.
(I nie musi być kombi - różnice przez budę jakieś oczywiście będą, ale do ogólnego pojęcia spokojnie wystarczą inne modele).
dirhael napisał/a:
nie są za tanie jeżeli chodzi o ten rocznik?
Mnie cena wydaje się adekwatna - rocznikowo młodsze o 1 od mojej sztuki, przebiegiem odwrotnie, a ja spodziewam się mniej więcej właśnie takiej wartości na ubezpieczeniu w połowie tego roku.
Ale jeśli wolisz drożej, to proszę - mniejszy przebieg:
Model, Typ: Dacia Logan, Kombi
Rocznik: 2008
Przebieg: 133 000 km
Rodzaj paliwa: benzyna
Silnik: 1598 cm³ (Moc 90 KM / 66 kW)
Skrzynia biegów: manualna
Kolor: grafitowy-metallic
Liczba drzwi: 4/5
Kraj pochodzenia: Polska
Kraj aktualnej rejestracji: Polska
Data rejestracji: 03/2008
Bezpieczeństwo:ABS, poduszki powietrzne, immobiliser
Komfort: centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy, tapicerka welurowa
Historia: pierwszy właściciel, serwisowany w ASO, bezwypadkowy
Po rozmowie telefonicznej dowiedziałem się następujących danych:
- sprzedawca to handlarz, I właściciel używał go do swojej działalności gospodarczej - jazda w trasach. Upłynął 1 rok od zakończenia serwisowania. Przy 100 000 wymieniony rozrząd i tyle. Stan lakierniczy - igła, nie malowany, bezwypadkowy, bez stłuczeń, jedynie ślady parkingowych drzwi, no i bez rdzy. Nie ma klimy, el. szyb i lusterek, ale MCV ma tak wiele zalet, że taką ubogą wersję jestem w stanie kupić.Tylko opony letnie.
Zapewnia, że pali 6 l na trasie, i 7,5 l w mieście(chociaż nie upierał się przytym, ponieważ nim nie jeździ), zgodził się bez wahania się na wizytę w stacji diagnostycznej, cena to 13 400 do negocjacji, czyli pewnie ok. 12800-13000, proszę, poradźcie, co robić, czekać jeszcze (chciałbym mieć samochód do końca czerwca), czy może jechać i oglądać ? (z Rzeszowa mam 400 km :( )
Czy po numerze Vin jestem w stanie sprawdzic historie w.serwisie renault?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-04-08, 15:52, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 87 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3777 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-08, 09:36
Poza tym że jest to wersja absolutny golas to jeśli faktycznie bezwypadkowa możesz się zastanowić. Co do serwisu Renault to powinni podać ,ale warto oprócz VIN mieć dane zarejestrowanego w ich bazie właściciela pojazdu bo mogą zapytać o adres zamieszkania czy nazwisko.
Jedna poduszka i najtańsza tapicerka która z welurem to może w jednym magazynie leżała. Lusterka ręczne i raczej bez podgrzewania.Opony letnie masz jak znalazł , przed sezonem nowy komplet zimówek kupisz za 700 PLN w tym rozmiarze.
7,5 w mieście jest absolutnie nierealne, może w trasie z lekką nogą - 9,5 bardziej.
Może jest ktoś na forum z okolic Płońska czy Mławy i mógłby przy okazji rzucić okiem przy okazji ?
_________________
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-04-08, 09:44, w całości zmieniany 5 razy
Mi tam sprawdzili po winie autko bez problemu - ale właściciel (poprzedni) zagramaniczny był. Kiedy osobiście obejrzałem autko udałem się do autoryzowanego serwisu renaulta i tam skasowali mnie 300 PLN za przegląd przed zakupowy plus 98 zł za przegląd przed I rejestracją w Polsce.
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Marka: Ford
Model: Fiesta
Silnik: 1.3
Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 5 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-04-12, 21:36
Witam,
bardzo dziękuję użytkownikom forum za ich opinie w mojej sprawie. Dzisiaj pojechałem w Polskę za MCV, oto rezultat:
1) http://otomoto.pl/dacia-l...-C28690588.html
Pomimo zapewnień, że nie było napraw blacharsko-lakierniczych, w rzeczywistości okazało się, że były - cały tył. Wpłaciłem zadatek na poczet kupna, i otrzymałem jego zwrot. Z uwagi na to, że jestem prawnikiem, oraz niesumienność sprzedawcy, postanowiłem sprawę skierować do Sądu (nie zawarcie umowy z przyczyn komisanta zobowiązuje go do zapłaty podwójnej wysokości zadatku)
2) http://otomoto.pl/dacia-l...-C28450041.html
Ten samochód to złom, rdzewieje, bity w wielu miejscach, a w środku ślady użytkowania chyba po dziesięciu kotach, które swoje potrzeby załatwiały na tapicerce.
3) http://otomoto.pl/dacia-l...-C28493384.html
Lakier jest oryginalny, ale przekręcony licznik - teraz ma wg sprzedawcy 133 tyś km, a serwis podał, że w listopadzie 2011 r. miał 140 tyś. km.
Czy ktoś z forumowiczów chce sprzedać swojego ? :)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-04-12, 21:57, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum