Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 561
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2013-01-02, 18:45   

laisar napisał/a:
SE-MEN napisał/a:
drodzy użytkownicy czy dacia montuje ten sam silnik we wszystkch modelach chodzi mi o 1.6 Pb+lpg tzn logan , duster , sandero , lodgy , doker czy do każdego jest dedykowany inny acz podobny :?:

Ten sam - 1.6 MPI (8v), typ fabryczny K7M, podtyp 718 (Euro4) i 818 (Euro5).


W Dasterze 1,6 MPI ???? to chyba mam inne auto :-P
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-01-02, 19:56   

malygabrys napisał/a:
W Dasterze 1,6 MPI ???? to chyba mam inne auto

to jest nas dwóch :mrgreen: ... laisar pewnie przeoczył Dustera w zamieszczonym wykazie :lol: , ale niektórzy posiadając Dustera uparcie zamieszczają w wizytówce (pomimo delikatnych sugestii) info: 1,6 MPI :-( ... :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-03, 10:20   

TD Pedro napisał/a:
laisar pewnie przeoczył Dustera w zamieszczonym wykazie

Uuups! Fucktycznie, kajam się - w dusterze 1.6 16v + LPG to K4M-616.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-13, 21:56   Co to do jasnej ciasnej?

Silnik odpala prawidłowo na benzynie, prawidłowo przeskakuje na LPG. Po kilku kilometrach silnik przeskakuje na benzynę. Wskaźnik poziomu LPG pokazuje, że bak jest częścowo pełny (zielone diody) a jednoczesnie piszczy jakby gaz się skończył. Po zgaszeniu silnika odpala prawidłowo i tak w koło Wojtek. Dziś jakieś 5-6 razy. Problem dotyczy fabrycznego Landi zbiornik jest częściowo pełny bo dotankowałem LPG sądząc, że zabrakło. Co jest u diabła?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2013-01-14, 09:08   

jan ostrzyca napisał/a:
Co jest u diabła?

Filtr /jeden z dwu/,lub elektrozawór.
_________________
48piotr
Ostatnio zmieniony przez 48piotr 2013-01-14, 09:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
grekol 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 41
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-14, 09:13   

jak by nie patrzeć, to silnik w dusterze to też MPI...
wszak w jednym i drugim silniku jest wielopunktowy wtrysk paliwa...
_________________
www.veraco.pl
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-14, 10:25   

grekol napisał/a:
silnik w dusterze to też MPI

Zasadniczo tak (: ale dodatkowo także 16v - i ma inne oznaczenie typu technicznego, więc słusznie zostałem poprawiony.
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-01-14, 22:37   

Do Jana :)
Miałem podobnie, strzelił czujnik na listwie wtryskowej inst. gazowej ale u mnie przeskakiwał po paru metrach.
_________________

 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-02-04, 22:37   

Nasz Dasterek przejechał już 15 tys. km, umówiłem się na 1 przegląd gwarancyjny LPG. Wymieniono filtr gazu, reszta była po sprawdzeniu OK.

Na drugi dzień zaczęły się problemy, po krótkiej jeździe na benzynie, która była przyjemnością Duster przeszedł na LPG, zauważyłem spadek dynamiki jazdy, na wdepnięcie gazu auto reagowało niemrawo, przed światłami hamowanie skończyło się zgaśnięciem silnika.
W czasie jazdy zaświeciła na krotko kontrolka z konturem silnika oraz potem kontrolka trójkątnego znaku z symbolem zygzakowatego poślizgu.

Co jest? pomyślałem?
Po odpaleniu zauważyłem, że obroty jałowe, które od fabryki miałem ustawione na 800/900 na min. spadły do 500/min. Dotyczy to pracy na LPG, na benzynie było Ok.

Po ponownej wizycie w http://www.abart.com.pl znaleziono przyczynę - uszkodzony wtrysk LPG, wymiana na nowy uzdrowiła Dacię ... ;)

Wtrysk wymieniono na gwarancji, uszkodzony wróci do producenta.

Piszę to, gdyż komuś może przytrafić się podobne zdarzenie i zachowanie się Dacii.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-02-05, 22:45   

ciekawa zbieżność zdarzeń, przegląd a zaraz po tym awaria wtrysku... nie, nie doszukuję się żadnych sensacji tylko taka ironia losu... :-P generalnie jesteś pewnie zadowolony... na jakim poziomie utrzymuje Ci się zużycie LPG?
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-02-05, 23:10   

TD Pedro napisał/a:
ciekawa zbieżność zdarzeń, przegląd a zaraz po tym awaria wtrysku... nie, nie doszukuję się żadnych sensacji tylko taka ironia losu... :-P generalnie jesteś pewnie zadowolony... na jakim poziomie utrzymuje Ci się zużycie LPG?


Szczerze mówiąc dopatrywałem się jakiegoś związku, ale jeśli siedzisz w biurze szefa a auto na hali to sobie można tylko dumać teorie spiskowe ... nic nie wiesz, kto co robi przy Twojej maszynce. W sumie, jeśli układ jest na gwarancji to mi to pikuś...

A może przy wymianie filtra jakiś paproch, który się oderwał poszedł we wtrysk? nie wiem.
Na razie to tylko koszt dojazdu do serwisu i czas ....
Spalanie? nie miałem okazji wypalić do końca LPG więc trudno mi coś powiedzieć. Może teraz wytrzymam do końca i po zatankowaniu będę coś wiedział.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2013-02-05, 23:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 145
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2013-03-19, 11:58   

Witam
Mam pytanko do kolegów mających gaz w logankach 1,6 MPI.
Jak toto się spisuje i jak z awariami?
Jak ogólnie te silniki znoszą gaz?
Przymierzam się do założenia gazu w swojej Dacii. Ma przebieg 225 kkm i zastanawiam się czy gaz mi jej nie dorżnie. Do tej pory jeżeli chodzi o silnik to 1 raz były zawory regulowane jakoś w zeszłym roku. Rocznie robie ok 15-20kkm wiec zwróci mi się stosunkowo szybko.
Proszę was o radę czy warto zakładać czy lepiej sobie darować.

P.S.
Chetnie przeczytał bym o tym w tym co już zostało napisane ale przekopywać się przez 100 stron forum żeby wyłapać pewnie ze 30-50 postów w temacie to niestety nie mam siły.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-19, 12:14   

@matysz: Ad PS - http://www.daciaklub.pl/forum/search.php albo guglarka na górze.

(W skrócie: spisuje się dobrze, nie psuje bardziej niż bez LPG, znoszą dobrze, od strony ekonomicznej na pewno warto).
 
ChrzaniK 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V 105KM
Rocznik: 2010
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-26, 09:58   [GAZ] [DUSTER] - jaki, za ile, gdzie polecacie oraz koszty ?

Witam,
niedawno kupiłem 2 letniego Dustera 1,6 16V 105KM.
Chcę założyć do niego instalację gazową i zbieram informacje:

Założenie jest takie aby użytkować 10 lat i robić 2000 km na miesiąc.
Co daje 240 000 km na gazie.
Przez ten okres koszty muszą być jak najniższe dlatego pytam o FIRMĘ i MODEL instalacji gazowej - najtańszej z punktu widzenia w/w założeń.
Zależy mi aby była jak najbardziej bezobsługowa. Bez lubricantu. Regulacji zima lato itp.

Oczywiście sekwencja ale nie wiem czy:
BRC SEQUENT 24
STAG4 eco
czy zwykłe Lovato

Najdroższe systemy po 5000zł odpadają :) (PRINS VSI itp.)
Chętnie posłucham opinii użytkowników, którzy zrobili więcej niż 50 000 km na swoim gazie.
Auto będzie pracowało tylko w cyklu miejskim.
Dziękuję za rady czego unikać, i co obowiązkowo stosować.
Mile widziane rady jaka instalacja niszczy silnik a jaka nie? (zawory, układ chłodzenia, itp.)

Z góry dziękuję za rady.
_________________
Pozdrawiam
Michał
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-03-26, 10:32   

witaj w Klubie... :-)

- sugeruję poczytać Forum, zawiera baaaaaardzo dużo informacji o które pytasz,

- raczej niewiele jest Dusterów z instalacją LPG i zarazem przebiegiem ponad 50 kkm dlatego o tego typu doświadczenia będzie trudno,

- moje osobiste doświadczenia, to: przebieg na LPG 24 kkm, instalacja Landi Renzo Omegas, problemów żadnych, obsługa to jedynie wymagane przeglądy gwarancyjno-eksploatacyjne (wymiany filtrów), bez lubryfikantów, bez konieczności regulacji zima/lato,

- instalacja LPG przy założeniu eksploatacji samochodu głównie w mieście jest mniej efektywna niż w jazdach pozamiejskich, przełączanie zasilania z benzyny na LPG trochę trwa (zależy od pory roku/temperatury) i jeżeli pokonywane będą krótkie odcinki to zasilanie LPG będzie relatywnie krótsze,

- silnik Dustera dobrze znosi zasilanie LPG a zniszczyć może go (tak jak każdy inny) niewłaściwa regulacja instalacji...

- u mnie zużycie LPG w jeździe w większości miejskiej wynosi ok. 11 l/100...
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-26, 11:12   

STAG 300 PREMIUM lub STAG 300 ISA 2
wtryski HANA odpowiendnie do mocy silnika
jakis dobry parownik (mam AC R01 i jest ok)
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2013-03-26, 14:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Roobertino 


Marka: KIA
Model: Sorento
Silnik: 2,5
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-26, 11:41   

ja mam staga i 30 kkm jak na chwile obecną jest ok spalanie ok 10,5 l/100km
 
GDkris44 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG 2+4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 106
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-03-26, 14:51   

Ja mam STAGA i jestam bardzo zadowolony zwlaszcza gdy tankuje...Przejechane 9 tys.km i spalanie 10,5 l w miwscie i 8 l poza miastem przy spokojnej jezdzie,oczywiscie trzeba doliczyc spalanie benzyny do rozgrzania silnika i przelaczenia sie na gaz.Na krutkie odcinki nie polecam LPG zwlaszcze gdy jest zimno,obecnie przy mrozach przelaczenie zajmuje okolo 2 km.Jesli miasto to proponowal bym dizelka...
W Olsztynie w serwisie, zalozenie kosztuje 3000 zl.
Ostatnio zmieniony przez GDkris44 2013-03-26, 14:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-03-26, 16:16   

GDkris44 napisał/a:
Jesli miasto to proponowal bym dizelka...

może to "drobiazg" :-P ale faktem jest, że samochód już kupiony
ChrzaniK napisał/a:
kupiłem 2 letniego Dustera 1,6 16V 105KM
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2013-03-26, 16:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
GDkris44 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG 2+4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 106
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-03-26, 17:47   

No tak...sorry....wiec LPG,ja jestem zadowolony bardzo.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-26, 17:49   

tym bardziej, że jeżeli ktoś robi na mieście takie trasy że LPG się nie opłaca, to i diesla będzie szkoda na tego typu użytkowanie
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 561
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2013-03-26, 18:26   

Witaj.
W swoim DD mam BRC seqent 24 - komplet z gwarancją Czakram. Przejechane na instalacji w ciągu 14 miesięcy 27 tys. km. Oprócz wymiany filtrów na przeglądzie gwarancyjnym - całkowicie bezobsługowa. W przypadku mojej instalki przeglądy co 15 tys. km. Koszt założenia w Pile w zeszłym roku - 3700,-. Zużycie gazu średnie 10 - 10,2l / hkm a jeżdżę dość szybko. Pełne zadowolenie - koszt instalki zwrócił mi się po 8 miesiącach jazdy i jak na razie żadnych problemów. :-D
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-27, 01:14   

Podobnie u mnie, przejechane 16500 km.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2013-05-18, 14:30   

Witam !!!
Mam w swoim dusterku LPG LavatoSmart. Od pewnego czasu jak jadę to zaczyna mi piszczeć i sygnalizować że mam grak gazu. Gaz jest ponieważ tankowałem. Wyłączam i włączam przełącznik gaz/benz i DD jedzie przełącza się na gaz Chwilę jedzie na LPG i znowu piszczy i migają diody że brak gazu. Robi mi tak co jakiś cza parę razy na trasie a potem jest ok. Filterki wymienione Miał ktoś już taką przypadłość ?
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-05-24, 05:34   

No i stało się :mrgreen: mój czarnuch został kuchenką gazową :-P
Całość instalacji przeprowadzona bardzo dobrze na moje oko, a taką konfigurację mam:
Sterownik LPGTECH - www.lpgtech.pl
Wtryskiwacze - Barracuda - LINK
Reduktor - Shark - LINK
Zbiornik 53L - Stako - LINK
Czyli wszystko polskiej produkcji, bo tak chciałem :mrgreen: - trzeba wspierać polskich producentów ;-)
Na razie wszysktko chodzi dobrze :-P a ze spalaniem zobaczymy jak będzie.
Wlew zamontowany całkowicie pod klapka paliwa co mi się bardzo podoba.
Oczywiście fotki bedą ale to porobie jutro jak bede nieco grzebał przy aucie 8-)
To by było na razie na tyle.
Dziekuję za uwagę. :-D
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne