Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
ciągle padające łożysko tylnego koła
Autor Wiadomość
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2013-04-28, 20:52   ciągle padające łożysko tylnego koła

Przepraszam że zakładam nowy temat, ale jak zacznę pisać już w jakimś to temat zniknie a ja naprawdę potrzebuję konkretnej rady.

Otóż mój logan ma tylko jeden problem, a mianowicie ciagle padające łożysko w tylnej lewej osi. Pięć tys kilometrów i wyje jak szalone. Co mam robić to już jest chyba szóste łożysko, były wymieniane u różnych mechaników, zakładałem różne łożyska od tanich po fagi i skf-y i dalej to samo, szlak mnie trafi. Czytałem po innych forach innych marek i zastanawiam się czy to nie wina bębna, może on to powoduje, co o tym myslicie. Kupiłem już nawet komplet bęben z piastą i okładzinami z rozbitka w stanie idealnym, z tym że z wersji z abs-em, a ja mam bez więc tylko raczej wejdzie w grę wymiana bębna po piasta jest troszkę inna z tyłu.
Macie jakieś pomysły, cholera reszta łożysk jest fabryczna i kręcą sie cichutko tylko z tym jednym jest problem
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3781
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-29, 09:31   

Nie masz skrzywionej z tyłu geometrii ? Może uderzyłeś w jakiś krawężnik ? Zrób pomiary zbieżności i kątów pochylenia kół bo być może wymaga to naprawy czy regulacji.
_________________

Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-04-29, 09:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-29, 09:32   

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-29, 13:15   

DrOzda napisał/a:
Nie masz skrzywionej z tyłu geometrii ?

Zdecydowanie wygląda na coś w tym guście...
 
AndrzejW 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 111
Skąd: Rogoźno Wlkp
Wysłany: 2013-04-29, 13:47   

Sprawdż, czy piasta po jeździe nie jest gorąca. Jeżeli tak, to może być przyczyna w blokowaniu się szczęk hamulcowych i przegrzewaniem się łożyska, co prowadzi do wycieku rzadkiego smaru i szybkiemu zużywaniu się łożyska. Ja miałem podobnie w innym samochodzie, ale z przednimi hamulcami.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2013-04-29, 17:37   

Nigdzie nie uderzyłem, tylko ja jeżdże autem, poprostu przyszedł pewnego dnia moment gdzie zaczęło szumieć łożysko i było coraz głośniej, wymieniłem je na skf i tak zaczęły padać po kolei
Do aso nie oddam bo oni mnie skasują z 1000zł za łożysko z wymianą, a to tylko logan a nie lexus.
Coś jest napewno nie tak bo nikt się na forum nie skarży na taki problem jak ja mam
Mam 140tyś przejechane i wszystkie łożyska oryginalne oprócz własnie tego tylnego lewego z którym jest problem
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-29, 17:53   

waski napisał/a:
Nigdzie nie uderzyłem

Co nie znaczy, że geometria jest prosta - podjedź np na SKP, sprawdzą ci to i będziesz wiedział, bo samo z siebie na pewno kilka łożysk nie było wadliwych.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-29, 18:45   

laisar napisał/a:
podjedź np na SKP, sprawdzą ci to i będziesz wiedział
i to za grosze - nie warto ładować kasy w wymiany kolejnych części, jak nie wiesz na czym stoisz

za sprawdzenie i ustawienie geometrii płaciłem na SKP 60zł - i to do tego podczas 2 wizyt, bo się okazało że mam łącznik stabilizatora padnięty
 
Piotrek721015 



Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 tce LPG TECHNO
Rocznik: 2024
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 447
Skąd: ZGY
Wysłany: 2013-04-30, 14:45   

Ja kiedyś miałem ośkę fabrycznie krzywą we fiacie. Tokarz mi przetoczył, nabił tuleje i jak ręką odjął z padaniem łożysk. Tez chyba z 4 wymieniłem. Sprawdź, może masz też ten przypadek.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2013-05-01, 06:27   

Cholera za diabła nie mogę ściagnąć bębna. Tylko że ja chcę zrobić nietypowy przekręt, a mianowicie mam, trzy kompletne bębny z piastą z rozbitka dwuletniego, i chcę przełożyć bęben razem z czopem, to nie jest skomplikowane tylko trzeba z tyłu piasty odkręcić cztery śruby i wychodzi cały bęben z łożyskiem i z czopem piasty, tylko że nigdy nie wymieniałem z tyłu szczęk i tam gdzieś jest regulator żeby ściągnąć trochę szczęki, bo nie chce mi zejść bęben widocznie zrobił się już rant a szczęki są na tyle rościągnięte że nie pozwalają mi ściagnąć bęben.

I myślę też o jednym, te komplety które kupiłem są z wersji z abs-em a ja mam bez ciekawe czy będzie się dało założyć te nowe klocki do mojego, bo bębny z czopem są identycznie nie zależnie od silnika i auta bo sprawdzałem nawet diesel ma to samo, ale może być jakaś róznica w wersji z i bez ABS.

Jak nie dam rady to podjade do mechaniora niech to przełoży i zobaczymy, bo to nie moze padać co kilka tysięcy, tymbardziej że jak założe z czopem to nie ruszam nawet nakrętki która dokręca łożysko, wszystko będzie wtedy fabryczne.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-01, 08:55   

Tą dużą nakrętkę piasty odkręciłeś ?
Hamulec ręczny zwolniony ?
Weź młotek i popukaj w bęben, podważ śrubokrętem.
Do regulatora od tyłu też jest dostęp. Jest tam z tyłu dziurka, przez którą można włożyć śrubokręt i zwolnić samoregulator.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-05-01, 08:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne