Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-04-20, 08:31
Tarcze hamulcowe
Autor Wiadomość
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-03, 13:39   

Stepway napisał/a:
czy w tak prostym i tanim samochodzie jest sens oszczędzać na bezpieczeństwie?
czy klocki które są zużyte w 50% hamują gorzej niż te które mają jescze 80% okładzin :?:

zjechałem kiedyś klocki do zera i mam wrażenie że pogorszenie hamowania jest "zerojedynkowe" - tzn dopóki były okładziny, hamowało ok, jak się okładziny skończyły hamowało gorzej (a przede wszystkim głośniej ;-) )

powiem nawet tak - byłem kiedyś na przeglądzie z zatartym jarzmem zacisku hamulcowego (wyszło jakoś tydzień później, a zatarte musiało być dużo wcześniej) i auto bezproblemowo przeszło ścieżkę diagnostyczną :-x
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-03-04, 01:49   

kapelusznik napisał/a:
Stepway napisał/a:
czy w tak prostym i tanim samochodzie jest sens oszczędzać na bezpieczeństwie?
czy klocki które są zużyte w 50% hamują gorzej niż te które mają jescze 80% okładzin :?:


Tu masz rację. O ile właściwie zostaje ocenione zużycie. Jeżeli tarcze mają już głęboki rant, to wolę je zmienić teraz, gdy są środki, chęci i widmo końca zimy - początek sezonu wiosna/lato 2013 :) Ponadto cieńsza tarcza to również większe ryzyko wykrzywienia. Oczywiście nie mam zamiaru szaleć, ale i 200tyś km na jednych tarczach sobie nie wyobrażam :)

Jak to mówią - jak dbasz, tak masz.
_________________
---
Stepway
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-03-04, 08:46   

Ja zrobiłem Laguną 180 tyś - i przy zmianie spełniły wymagane minimum z zapasem. Klocki w tym czasie zużyłem 3 komplety - to naprawdę zależy od stylu jazdy - jak zmieniałem tarcze to mechanik mówił że jeszcze mogą pojeździć :-D
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2013-03-04, 08:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-03-04, 09:03   

Można, ale np z gorącymi cieńkimi tarczami walisz w kałużę, i masz śmigło :-P pozdr
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-03-04, 10:05   

jurek napisał/a:
Można, ale np z gorącymi cieńkimi tarczami walisz w kałużę, i masz śmigło :-P pozdr

Ja nie miałem - masz gorące jak jeździsz " gaz - hamulec", oczywiście tez po awaryjnym hamowaniu, ale to przy rozsądnej jeździe się rzadko zdarza. w górach - też bezpieczniej hamować silnikiemW
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-09, 18:45   

Probowałem dziś dostrzec klocki hamulcowe bez zdejmowania felgi. Nie da rady ;-( Za to udało mi sie sfotografowac tarcze od strony pasazera. Czy oryginalne tarcze moga miec takie dwie linie widoczne ? Moze to sa znaczki informujace o zuzyciu ?

tarcza.jpg
Plik ściągnięto 243 raz(y) 191,47 KB

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-04-09, 19:16   

Moim zdaniem nie ma się co przejmować tymi "obwodowymi" rysami jeżeli grubość jest ok.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-04-09, 19:46   

tak się robi jak kamyk się zaklinuje między klocek a tarczę
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-09, 20:29   

mekintosz napisał/a:
Nie da rady

Przecież na fotce chyba je właśnie widać - ale faktycznie raczej nie na tyle, żeby móc je zmierzyć...

mekintosz napisał/a:
moga miec takie dwie linie widoczne ?

Jeśli nie są jakieś dramatyczne - a nie są - to mogą.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-09, 20:32   

takie linie potrafią powstać jak w klocku jest kawałek twardszego od tarczy materiału (miałem w Skodzie kiedyś klocki z zatopionymi kamulcami i mi porobiły bardzo głębokie bruzdy w tarczach - wymieniłem klocki i śmigałem dalej)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-04-09, 21:01   

prawdopodobnie między okładzinę cierną klocka a powierzchnię tarczy dostał się jakiś żwirek (wszak to kwarc) i zanim wypadł albo go zmieliło,przerysował tarczę. Bez paniki,takie rysy nie pogorszą zdolności hamowania a z czasem klocek je wyrówna
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-04-09, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-09, 21:03   

Zobaczymy co na to ASO na przegladzie, nie chcialbym byc "przymuszony" do wymiany tarcz + klockow na oryginały po cenach ASOwskich.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-09, 21:43   

mekintosz napisał/a:
nie chcialbym byc "przymuszony" do wymiany

Nie ma takiej możliwości, żeby być do czegoś "przymuszonym" - przegląd to przegląd, wymiana to "naprawa" na którą potrzebna jest zgoda klienta.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-04-09, 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-09, 21:46   

W sensie wymaga wymiany bo jest porysowana, bo klocki sa zuzyte w zbyt duzym stopniu ( ale nie w 80 % ). Oczywiscie wole dostac z ASO zalecenia pokontrolne, i zglosic sie pozniej z wlasnymi czesciami na wymiane.
 
dragon 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-05-06, 07:25   

Mam 35 tys na zegarze i jeszcze tylko 5-10 tys. na tarczach. Potwierdzał to oprócz ASO pan na przeglądzie okresowym w luźnej rozmowie. Rozglądam się powoli za tarczami i znalazłem do dusterka pełne tarcze zamiast wentylowanych. Ponoć trwalsze. Natomiast do modelu 2WD nie moge znaleźć zamienników ani oryginałów w przystępnej cenie. Ma może ktoś z kolegów coś na oku?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-06, 09:38   

dragon napisał/a:
jeszcze tylko 5-10 tys. na tarczach. Potwierdzał to oprócz ASO pan na przeglądzie okresowym w luźnej rozmowie

Nie wierzyłbym - oni być może rzeczywiście tak szczerze myślą i mówią, ale ja usłyszałem to pierwszy raz po 3 latach, przy 45 tys. km, natomiast faktyczna wymiana wymagana była dopiero przy... 99000, w prawie 6-letnim aucie.

dragon napisał/a:
Ponoć trwalsze

Niespecjalnie, a poza tym oficjalnie nie ma wyboru - mają być takie, jakie zostały przewidziane fabrycznie, więc dla auta z ABS obowiązkowo wentylowane.

dragon napisał/a:
nie moge znaleźć zamienników ani oryginałów

Bo pewnie szukasz po typie auta - a lepiej robić to po prostu po wymiarach, bo te same tarcze są do różnych modeli, tylko nie zawsze jest to odpowiednio opisane.

dragon napisał/a:
w przystępnej cenie

Czyli w jakiej? Oryginały to 567 zł - wszystko co niżej wydaje się atrakcyjne... Np Brembo za ok. 150?
 
dragon 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-05-06, 09:51   

To zmienię tylko klocki przed wakacjami dla spokoju ducha i cześć. ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-06, 09:59   

dragon napisał/a:
dla spokoju ducha

Najlepiej po prostu samemu mierzyć, np przy okazji zmiany opon lato/zima.
 
dragon 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-05-07, 07:53   

Coś się nie mogę odnaleźć w temacie. Raz podają średnicę do dusterka 2WD 280, a raz 269mm. Raz grubość 24, a raz 22mm.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-05-07, 08:13   

dragon napisał/a:
Coś się nie mogę odnaleźć w temacie. Raz podają średnicę do dusterka 2WD 280, a raz 269mm. Raz grubość 24, a raz 22mm.


mowisz masz :)
katalog ate
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
dragon 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-05-07, 09:26   

Tam się trzeba zarejestrować, inaczej błąd.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-05-07, 09:37   

dragon napisał/a:
Tam się trzeba zarejestrować, inaczej błąd.


nic takiego
moze tak zobaczna ich stronie
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2013-05-07, 09:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 383
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-07-19, 11:59   

Ostatnio coś piszczało mi przy kole a po naciśnięciu hamulca przestawało. 60000 przebiegu.

Rozebrałem koło i klocki, przeczyściłem blaszki, szczotką klocuszki wyczyściłem. Syf był totalny. Mam nadzieje, że pomoże (jazda próbna po parkingu).

Moje spostrzeżenia:
Klocki mają jeszcze ponad około 8 mm grubości, za to tarcze około 19. Wartość minimalna podana na tarczach to 17,7 mm.

Pozdrawiam z Bydgoszczy.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-08-01, 17:22   

dragon napisał/a:
Coś się nie mogę odnaleźć w temacie. Raz podają średnicę do dusterka 2WD 280, a raz 269mm. Raz grubość 24, a raz 22mm.

Nie wiem, czy tak bylo we wszystkich rocznikach DD (a tym bardziej nie wiem, co bedzie w ph2), ale z tego co teraz widze w charakterystyce technicznej w katalogu Dustera ( http://www.dacia.pl/media...ter_katalog.pdf ), wszystkie diesle maja tarcze 280/24 (srednica/grubosc w mm), a wszystkie benzynowce 269/22,4. Wszystkie to tarcze wentylowane, a z tylu wszystkie wersje maja bebny 9".
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 539
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2013-09-16, 07:52   

Witam,

po przeglądzie w ubiegłym tygodniu w RRG wyszło mi, że klocki są niemal doszczętnie zużyte (85%), przydałoby się także wymienić tarcze.

Ponieważ i tak będę musiał na to wydać trochę pieniędzy, zastanawiam się nad montażem jakichś lepszych części, ale nie bardzo się znam na tych sprawach, stąd moje pytanie i prośba:

jakie klocki/tarcze standardowo są w Loganie MCV 1,6 16V ?

I jakie większe/lepszej jakości można tam bezpiecznie założyć ?


Z góry dziękuję za pomoc.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne