u mnie nie ma znaczenia czy zima czy lato, czy jazda autostradą czy w korkach... regularnie, po przejechaniu (plus/minus) kilkuset metrów pojawiają się cztery cegiełki i mam tylko taki widok... (jedynie po montażu instalacji LPG uzupełniono układ chłodzenia)...
Co prawda jeżdżę dopiero od tygodnia. Ale w największe upały, po 30 minutach w korku 4 paski się zapaliły i póki co więcej się nie zapala nawet po dłuższej jeździe. Zobaczymy jak będzie z czasem.
U mnie ostatnio, przy tych tropikalnych warunkach stałem z włączonym silnikiem na parkingu przez ok.10 minut i zapalily sie cztery , a nawet przez chwilę pięć, po czym włączył się wentylator (w międzyczasie już zaparkowałem i wyłączyłem silnik). Pierwszy raz załączył◙ mi się wentylator i muszę powiedzieć, że głośny jest , jak cho...era , a no i działał bite 10-12 minut. (pierwszy raz mi się załączył w tym aucie i już się obawiałem, że coś się podwiesiło, lub jakiś czujnik temp. zwariował, ale najwidoczniej ten typ tak ma/mocno się zgrzał-w moich dotychczasowych bolidach nigdy mi jeszcze wentylator tak długo nie chodził, mimo iż w mojej subiektywnej ocenie kilka razy mocniej dostały gorącym żarem z nieba ...)
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2012-07-11, 09:12, w całości zmieniany 1 raz
gdzieś, na forum wyczytałem, że "cegiełki" zapalają się parami: dwie, cztery, sześć...
jeżeli tak jest to musiało to być te 6, zapalilo sie w każdym bądź razie więcej niż standardowe cztery, widzialem to przez chwilę kątem oka, bo kończyłem parkować no i od razu ten helikopter się włączył i zaraz potem zgasiłem silnik, więc nie liczyłem ich dokładnie..... Jestem wzrokowcem i jestem pewien, że nie bylo to standardowe cztery, ale także nie o wiele więcej, tak więvc założylem ze to było 5 . Co nie zmienia faktu, że teraz już wiem , że mam helikopter pod maską w sumie to Dacia Duster, "...tak wiele, za tak niewiele..."
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-07-12, 09:44
Domel2250 napisał/a:
jeżeli tak jest to musiało to być te 6, zapalilo sie w każdym bądź razie więcej niż standardowe cztery, widzialem to przez chwilę kątem oka, bo kończyłem parkować no i od razu ten helikopter się włączył i zaraz potem zgasiłem silnik, więc nie liczyłem ich dokładnie..... Jestem wzrokowcem i jestem pewien, że nie bylo to standardowe cztery, ale także nie o wiele więcej, tak więvc założylem ze to było 5 . Co nie zmienia faktu, że teraz już wiem , że mam helikopter pod maską w sumie to Dacia Duster, "...tak wiele, za tak niewiele..."
Helikopter pod maską jest wynalazkiem Renault, niezależnie jakiej marki samochód z tym silnikiem byś kupił będzie on w pakiecie, zresztą jest to urządzenie do awaryjnego schładzania silnika i ma być skuteczne, niekoniecznie ciche. Jak mi pierwszy raz odpaliło w Lagunie ( po kilku latach eksploatacji, w upale podjeżdżałem do jednego z zamków katarów we Francji tak stromym podjazdem że dało się jechać tylko na jedynce!!!) też się przestraszyłem
W Fiatach także to było. Silnik wyłączony a wentylator działa. A ponieważ silnik jest wyłączony to nie działa pompa wody i w związku z tym mija chwila zanim ta chłodniejsza woda dotrze do czujnika odpowiedzialnego za włączanie wentylatora.
W Jeepie było śmiesznie, bo tam nie było elektrycznego wentylatora tylko wiskoza. I w instrukcji napisali, że w razie zaobserwowania podwyższonej temperatury należy wyłączyć klimatyzację a jak to nie pomoże to zjechać na pobocze, zatrzymać się i dodać trochę gazu. W sumie to prawidłowo, bo wtedy wentylator będzie kręcił się szybciej, pompa wody też, więc chłodzenie będzie lepsze.
Właśnie zainteresowały mnie te dwie kreseczki temperatury silnika w mojej Daci teraz kiedy jeżdżę po mieście, chociaż podczas jazdy autostradą wydawało mi się że były cztery. W każdym bądź razie teraz na to zwróciłem uwagę gdy widzę ciągle dwie kreski. Ale po przeczytaniu trochę tego wątku wiem, że to normalna sprawa i jest to wina wyłącznie wyskalowania wskaźnika cegiełkowego kiedy to on sobie zinterpretuje że musi zapalić następne dwie kreski :) . Wiem przynajmniej że z temperaturą silnika jest ok. i pewnie gdybyśmy mieli wskazóweczkę to nie mielibyśmy tego problemu bo ona zapewne stałaby pośrodku skali, a skoro mamy cegiełki to nie mamy niestety tej płynnej dokładności.
- po mieście do 5-7 km pokazuje zero do 2 kresek
- przy dłuższej jeżdzie po mieście 4 kreski
- przy spokojnej jeździe poza miastem 2 do 4 kresek
- przy "rajdowej" jeżdzie po mieście 2 razy udało mi się osiągnąć 6 kresek
- przy nocnej jeździe poza miastem zawsze 2 kreski
i jakoś ten temat nie spędza mi snu z powiek :)
na początku myślałem że nie dogrzewa, ae te 2-4 kreski są ok!
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-12, 11:28
Chyba zmienili termostat w ostatnich Dusterach, bo w tym, co miałem na tydzień, 4 kreski pokazywały się często, w warunkach normalnej eksploatacji, chociaż raczej w mieście niż na trasie. Naturalnie, pokazały się też po 10 minutach darcia na jedynce po poligonie, ale to akurat żaden wyczyn. :)
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-14, 01:00
bebe napisał/a:
Chyba zmienili termostat w ostatnich Dusterach, bo w tym, co miałem na tydzień, 4 kreski pokazywały się często,...)
Najpierw czytali nasze forum Potem potajemnie cos zmienili, by ludziska im w pracy serwisu nie przeszkadzali z tymi kreseczkami. Chca klienci cztery krechy maja cztery i problem sie rozwiazal
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-06-03, 13:39
U mnie jak wskoczy na 4 kreski to już nie spada (chyba że zgaszę silnik). A dwoma kresakmi nie ma się czego obawiać - TTTM wynika to ze sposobu wyskalowania wskaźnika temperatury
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Możę wyjaśnię bo ten temat wraca jak bumerang. Według niektórych zamieszczanych na tym Forum informacji 4 kreski powinny się pojawiać przy przekroczeniu temperatury 80°. W silniku 1.5 dCi tym mocniejszym montowano termostat 83°. Co za tym idzie duży układ chłodzenia otwierał się przy znacznie niższej temperaturze niż w silnikach z termostatem 87°. Wyskalowanie wyświetlacza to jedno a oporność czujnika temperatury płynu chłodzącego to drugie. Tak naprawdę w silniku, który jest zamontowany w moim aucie 1.5 dCi, 112 KM po pomiarze na hamowni, układ czujnika pomiaru i wyskalowanie diodowego wskaźnika wykazuje, że aby wyświetliły się 4 diody potrzebna jest min. temperatura 91° (pomiary wykonane warunkach jezdnych i na stanowisku pomiarowym z użyciem interface i systemu diagnostycznego CLIP)
Co to oznacza, po pierwsze nie ma się co martwić jak wyświetla 2 diody, bo ten rodzj silnika jest zoptymalizowany na temp. pracy w zakresie od 78° do 85°. Po drugie, jeżeli ktoś chce mieć na wyświetlaczu 4 diody to może się pokusić o założenie termostatu z wyższa tymperatura otwarcia, co nie jest zalecane dla mocniejszych silników dCi. Po trzecie można przeskalować wyświetlacz obniżając zakresy temperatury (na Forum jest kilku speców co potrafią tego dokonać). Zawsze oczywiście można skorzystać z ASO, które tego dokona za słuszną opłatą lub może się uda zgłosić to w ramach reklamacji i przy dobrym układzie ASO dokona tego w ramach gwarancji. Tylko jedna uwaga taka operacja to około tygodnia auto, wycofane z ruchu i nie każdy dealer użyczy bezpłatnie auta zastępczego.
Na koniec taka uwaga wyświetlacz wskaźnika temperatury płynu chłodzącego wyświetla diody w układzie parzystym tzn. 2, 4, 6...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-22, 21:25
Dziś udało mi sie rozgrzac silniczek na 4 kreski Przy okazji majac podpiety interfejs BT do gniazda diagnostycznego odczytywałem sobie temperature silnika na smartfonie. Na postoju bez klimy miał ok 86 stopni. Otworzyłem maske. Zaczelem trzymac na obrotach 3-3.5 tys celem dogrzania drania. Czekałem az właczy sie wentylator. Przy 96 stopniach uruchomił sie, zaś wyłaczył bardzo szybko przy schłodzeniu do 95 stopni. Jakie temperatury właczenia wentylatora 1.5 dci 68Km podaje serwisówka ?
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-06-23, 08:49
Mekintosz mam co prawda silniejszego diesla, ale w takie upały jak teraz 4 kreski to ja łapię po jakiś 4-5 km. Więc ten Twój może rzeczywiście ma coś nie tak z termostatem.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-06-23, 10:52
krakry1 napisał/a:
Mekintosz mam co prawda silniejszego diesla, ale w takie upały jak teraz 4 kreski to ja łapię po jakiś 4-5 km. Więc ten Twój może rzeczywiście ma coś nie tak z termostatem.
potwierdzam :) u mnie 2 kreski to jest chwili moment a szczególnie jak się klimę włączy to 2km i są dwie kreski a za 3km są już 4 kreski
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-23, 11:00
Moze zle sie wyraziłem. Tez w upalne dni z klima po 3-4 km sa 4 krechy, nawet szybciej jak jest koreczek. Bardziej mi chodzi o temp. załączania sie wentylatora. Akurat z właczona klima wentylator działa nonstop.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-06-23, 21:16, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum