Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
temperatura silnika / płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-07-10, 12:36   

W dci był spokój max 4 kreski tylko w lato i git. A tak 2 kreski. W mróz -15-20 przy ogrzewaniu nawet 2 kreski na postoju znikały :-P
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-10, 13:56   

u mnie nie ma znaczenia czy zima czy lato, czy jazda autostradą czy w korkach... regularnie, po przejechaniu (plus/minus) kilkuset metrów pojawiają się cztery cegiełki i mam tylko taki widok... (jedynie po montażu instalacji LPG uzupełniono układ chłodzenia)...
 
McRap 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3 TCe 150 FAP
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 146
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2012-07-11, 06:24   

Co prawda jeżdżę dopiero od tygodnia. Ale w największe upały, po 30 minutach w korku 4 paski się zapaliły i póki co więcej się nie zapala nawet po dłuższej jeździe. Zobaczymy jak będzie z czasem.
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2012-07-11, 09:04   

U mnie ostatnio, przy tych tropikalnych warunkach stałem z włączonym silnikiem na parkingu przez ok.10 minut i zapalily sie cztery , a nawet przez chwilę pięć, po czym włączył się wentylator (w międzyczasie już zaparkowałem i wyłączyłem silnik). Pierwszy raz załączył◙ mi się wentylator i muszę powiedzieć, że głośny jest , jak cho...era :shock: , a no i działał bite 10-12 minut. (pierwszy raz mi się załączył w tym aucie i już się obawiałem, że coś się podwiesiło, lub jakiś czujnik temp. zwariował, ale najwidoczniej ten typ tak ma/mocno się zgrzał-w moich dotychczasowych bolidach nigdy mi jeszcze wentylator tak długo nie chodził, mimo iż w mojej subiektywnej ocenie kilka razy mocniej dostały gorącym żarem z nieba ;-) ...)
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2012-07-11, 09:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-11, 13:32   

Domel2250 napisał/a:
a nawet przez chwilę pięć

gdzieś, na forum wyczytałem, że "cegiełki" zapalają się parami: dwie, cztery, sześć... :?:
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2012-07-11, 15:04   

TD Pedro napisał/a:
Domel2250 napisał/a:
a nawet przez chwilę pięć

gdzieś, na forum wyczytałem, że "cegiełki" zapalają się parami: dwie, cztery, sześć... :?:

jeżeli tak jest to musiało to być te 6, zapalilo sie w każdym bądź razie więcej niż standardowe cztery, widzialem to przez chwilę kątem oka, bo kończyłem parkować no i od razu ten helikopter się włączył i zaraz potem zgasiłem silnik, więc nie liczyłem ich dokładnie..... :mrgreen: Jestem wzrokowcem i jestem pewien, że nie bylo to standardowe cztery, ale także nie o wiele więcej, tak więvc założylem ze to było 5 :mrgreen: . Co nie zmienia faktu, że teraz już wiem , że mam helikopter pod maską :lol: w sumie to Dacia Duster, "...tak wiele, za tak niewiele..." :lol:
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-11, 15:11   

TD Pedro napisał/a:
"cegiełki" zapalają się parami: dwie, cztery, sześć

Zdecydowanie tak.
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2012-07-11, 15:20   

laisar napisał/a:
TD Pedro napisał/a:
"cegiełki" zapalają się parami: dwie, cztery, sześć

Zdecydowanie tak.

I wszystko jasne :-) .
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2012-07-11, 15:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-07-12, 09:44   

Domel2250 napisał/a:

jeżeli tak jest to musiało to być te 6, zapalilo sie w każdym bądź razie więcej niż standardowe cztery, widzialem to przez chwilę kątem oka, bo kończyłem parkować no i od razu ten helikopter się włączył i zaraz potem zgasiłem silnik, więc nie liczyłem ich dokładnie..... :mrgreen: Jestem wzrokowcem i jestem pewien, że nie bylo to standardowe cztery, ale także nie o wiele więcej, tak więvc założylem ze to było 5 :mrgreen: . Co nie zmienia faktu, że teraz już wiem , że mam helikopter pod maską :lol: w sumie to Dacia Duster, "...tak wiele, za tak niewiele..." :lol:

Helikopter pod maską jest wynalazkiem Renault, niezależnie jakiej marki samochód z tym silnikiem byś kupił będzie on w pakiecie, zresztą jest to urządzenie do awaryjnego schładzania silnika i ma być skuteczne, niekoniecznie ciche. Jak mi pierwszy raz odpaliło w Lagunie ( po kilku latach eksploatacji, w upale podjeżdżałem do jednego z zamków katarów we Francji tak stromym podjazdem że dało się jechać tylko na jedynce!!!) też się przestraszyłem :mrgreen:
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2012-07-12, 11:44   

Fakt, nigdy renówki nie używałem..... :-D
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-12, 12:10   

W Fiatach także to było. Silnik wyłączony a wentylator działa. A ponieważ silnik jest wyłączony to nie działa pompa wody i w związku z tym mija chwila zanim ta chłodniejsza woda dotrze do czujnika odpowiedzialnego za włączanie wentylatora.

W Jeepie było śmiesznie, bo tam nie było elektrycznego wentylatora tylko wiskoza. I w instrukcji napisali, że w razie zaobserwowania podwyższonej temperatury należy wyłączyć klimatyzację a jak to nie pomoże to zjechać na pobocze, zatrzymać się i dodać trochę gazu. :lol: W sumie to prawidłowo, bo wtedy wentylator będzie kręcił się szybciej, pompa wody też, więc chłodzenie będzie lepsze. :mrgreen:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-12, 14:58   

PiotrWie napisał/a:
Helikopter pod maską jest wynalazkiem Renault

coś podobnego było też w PF 125 i w Polonezach... z tego co pamiętam to włączało się dosyć często,
Domel2250 napisał/a:
nigdy renówki nie używałem

ja kilka używałem ale nigdy nie udało mi się "odpalić helikoptera" :lol: ...
 
wolant 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-05, 08:18   

Właśnie zainteresowały mnie te dwie kreseczki temperatury silnika w mojej Daci teraz kiedy jeżdżę po mieście, chociaż podczas jazdy autostradą wydawało mi się że były cztery. W każdym bądź razie teraz na to zwróciłem uwagę gdy widzę ciągle dwie kreski. Ale po przeczytaniu trochę tego wątku wiem, że to normalna sprawa i jest to wina wyłącznie wyskalowania wskaźnika cegiełkowego kiedy to on sobie zinterpretuje że musi zapalić następne dwie kreski :) . Wiem przynajmniej że z temperaturą silnika jest ok. i pewnie gdybyśmy mieli wskazóweczkę to nie mielibyśmy tego problemu bo ona zapewne stałaby pośrodku skali, a skoro mamy cegiełki to nie mamy niestety tej płynnej dokładności.
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2012-10-12, 09:18   

u mnie wygląda to tak:

- po mieście do 5-7 km pokazuje zero do 2 kresek
- przy dłuższej jeżdzie po mieście 4 kreski
- przy spokojnej jeździe poza miastem 2 do 4 kresek
- przy "rajdowej" jeżdzie po mieście 2 razy udało mi się osiągnąć 6 kresek
- przy nocnej jeździe poza miastem zawsze 2 kreski

i jakoś ten temat nie spędza mi snu z powiek :)
na początku myślałem że nie dogrzewa, ae te 2-4 kreski są ok!
_________________

 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-12, 11:28   

Chyba zmienili termostat w ostatnich Dusterach, bo w tym, co miałem na tydzień, 4 kreski pokazywały się często, w warunkach normalnej eksploatacji, chociaż raczej w mieście niż na trasie. Naturalnie, pokazały się też po 10 minutach darcia na jedynce po poligonie, ale to akurat żaden wyczyn. :)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-14, 01:00   

bebe napisał/a:
Chyba zmienili termostat w ostatnich Dusterach, bo w tym, co miałem na tydzień, 4 kreski pokazywały się często,...)


Najpierw czytali nasze forum ;-) Potem potajemnie cos zmienili, by ludziska im w pracy serwisu nie przeszkadzali z tymi kreseczkami. Chca klienci cztery krechy maja cztery i problem sie rozwiazal ;-)
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-06-03, 13:39   

U mnie jak wskoczy na 4 kreski to już nie spada (chyba że zgaszę silnik). A dwoma kresakmi nie ma się czego obawiać - TTTM ;-) wynika to ze sposobu wyskalowania wskaźnika temperatury
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-06-03, 16:15   

Możę wyjaśnię bo ten temat wraca jak bumerang. Według niektórych zamieszczanych na tym Forum informacji 4 kreski powinny się pojawiać przy przekroczeniu temperatury 80°. W silniku 1.5 dCi tym mocniejszym montowano termostat 83°. Co za tym idzie duży układ chłodzenia otwierał się przy znacznie niższej temperaturze niż w silnikach z termostatem 87°. Wyskalowanie wyświetlacza to jedno a oporność czujnika temperatury płynu chłodzącego to drugie. Tak naprawdę w silniku, który jest zamontowany w moim aucie 1.5 dCi, 112 KM po pomiarze na hamowni, układ czujnika pomiaru i wyskalowanie diodowego wskaźnika wykazuje, że aby wyświetliły się 4 diody potrzebna jest min. temperatura 91° (pomiary wykonane warunkach jezdnych i na stanowisku pomiarowym z użyciem interface i systemu diagnostycznego CLIP)
Co to oznacza, po pierwsze nie ma się co martwić jak wyświetla 2 diody, bo ten rodzj silnika jest zoptymalizowany na temp. pracy w zakresie od 78° do 85°. Po drugie, jeżeli ktoś chce mieć na wyświetlaczu 4 diody to może się pokusić o założenie termostatu z wyższa tymperatura otwarcia, co nie jest zalecane dla mocniejszych silników dCi. Po trzecie można przeskalować wyświetlacz obniżając zakresy temperatury (na Forum jest kilku speców co potrafią tego dokonać). Zawsze oczywiście można skorzystać z ASO, które tego dokona za słuszną opłatą lub może się uda zgłosić to w ramach reklamacji i przy dobrym układzie ASO dokona tego w ramach gwarancji. Tylko jedna uwaga taka operacja to około tygodnia auto, wycofane z ruchu i nie każdy dealer użyczy bezpłatnie auta zastępczego.

Na koniec taka uwaga wyświetlacz wskaźnika temperatury płynu chłodzącego wyświetla diody w układzie parzystym tzn. 2, 4, 6...
 
Zbyniu122 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 6
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2013-06-04, 10:10   

Dobra więc nie pozostaje mi nic innego jak podziękować za szybką odpowiedź :)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-22, 21:25   

Dziś udało mi sie rozgrzac silniczek na 4 kreski ;-) Przy okazji majac podpiety interfejs BT do gniazda diagnostycznego odczytywałem sobie temperature silnika na smartfonie. Na postoju bez klimy miał ok 86 stopni. Otworzyłem maske. Zaczelem trzymac na obrotach 3-3.5 tys celem dogrzania drania. Czekałem az właczy sie wentylator. Przy 96 stopniach uruchomił sie, zaś wyłaczył bardzo szybko przy schłodzeniu do 95 stopni. Jakie temperatury właczenia wentylatora 1.5 dci 68Km podaje serwisówka ?
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-06-23, 08:49   

Mekintosz mam co prawda silniejszego diesla, ale w takie upały jak teraz 4 kreski to ja łapię po jakiś 4-5 km. Więc ten Twój może rzeczywiście ma coś nie tak z termostatem.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-06-23, 10:52   

krakry1 napisał/a:
Mekintosz mam co prawda silniejszego diesla, ale w takie upały jak teraz 4 kreski to ja łapię po jakiś 4-5 km. Więc ten Twój może rzeczywiście ma coś nie tak z termostatem.


potwierdzam :) u mnie 2 kreski to jest chwili moment a szczególnie jak się klimę włączy to 2km i są dwie kreski a za 3km są już 4 kreski
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-23, 11:00   

Moze zle sie wyraziłem. Tez w upalne dni z klima po 3-4 km sa 4 krechy, nawet szybciej jak jest koreczek. Bardziej mi chodzi o temp. załączania sie wentylatora. Akurat z właczona klima wentylator działa nonstop.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-06-23, 21:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
janzet 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2013-06-25, 14:29   

Duster Dci, zwykle 2- 4 kresek. W zimie i chłodzie 2-3, a w upały 4.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-06-25, 16:20   

janzet napisał/a:
W zimie i chłodzie 2-3

z tego co mi wiadomo to możliwe są albo dwie albo cztery...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne