dopiero w środę będzie podłączony na stałe, więc na razie nie mogę pokazać fotek działającego.. jest to samoróbka na bazie lusterka do vw new beetle.
nieskromnie powiem, że na żywo naprawdę wyszło świetnie i postronny nie pozna, że to nie jest produkcja OEM, jestem bardzo zadowolony z efektu bo bardzo długo kombinowałem nad termometrem zewnętrznym i niestety wszystkie projekty, które do tej pory spotykałem wizualnie odbiegały od tego co montowane jest fabrycznie. Tak więc mam nadzieję, że jak w środę skończymy i wszystko zadziała tak jak powinno to będę mógł polecić wszystkim to rozwiązanie, tym bardziej, że jest niedrogie, można się zamknąć w 80-100zł.
_________________ Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
Ostatnio zmieniony przez kilazz 2013-09-14, 19:02, w całości zmieniany 1 raz
Tutaj:
http://lodgy-club.de/index.php/topic,279.15.html
na samym dole niejaki kolega "zündkerze" pisze, że jego sprzedawca/salon włączy mu (uaktywni) pomiar temperatury zewnętrznej z wyświetlaniem na komputerku pokładowym.
Na sobotę obiecał więcej (może wszystkie) szczegółów.
Bo tak na marginesie: termometr jest zamontowany w Lodgy. Znajduje się w prawym zewnętrznym lusterku. Niestety kabel kończy się w drzwiach. Ale "gdzieś tam-gdzieś tam" jest odpowiednie wolne gniazdko.
Będę informować na bieżąco (postaram się).
i cos już wiesz na temt termoetra więcej ??
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Niestety salon/sprzedawca "umył ręce". O ile w drzwiach i lusterku jest wszystko OK (czujnik, kabelek) to dalej od drzwi do komputerka jest pustka. Trzebaby ciągnąć kabelki i szukać gdzie je podłączyć. Temat niestety umarł.
dopiero w środę będzie podłączony na stałe, więc na razie nie mogę pokazać fotek działającego.. jest to samoróbka na bazie lusterka do vw new beetle.
nieskromnie powiem, że na żywo naprawdę wyszło świetnie i postronny nie pozna, że to nie jest produkcja OEM, jestem bardzo zadowolony z efektu bo bardzo długo kombinowałem nad termometrem zewnętrznym i niestety wszystkie projekty, które do tej pory spotykałem wizualnie odbiegały od tego co montowane jest fabrycznie. Tak więc mam nadzieję, że jak w środę skończymy i wszystko zadziała tak jak powinno to będę mógł polecić wszystkim to rozwiązanie, tym bardziej, że jest niedrogie, można się zamknąć w 80-100zł.
Udało mi się kupić taki panel za 60zł od new beetle i na oryginalnym wyświetlaczu jest zegarek (lewa część) oraz temperatura zewnętrzna (prawa część). Niestety temperatura w moim przypadku jest w F a nie w 'C. Możliwe że się to jakoś przełącza ale na obecną chwilę nie wiem. Przyciski służą do ustawiania godziny.
W schemacie od garbusa jest dobrze opisane podłączenie tego wyświetlacza.
Zaleta oryginalnego wyświetlacza jest mocowanie i to że go ładnie widać przez ramkę.
Chcąc zaadoptować tam wyświetlacz 2 x 16 znaków trzeba pewnie poszerzyć ramkę.
Można też wyświetlacz cofnąć nieco do wnętrza obudowy.
Wygląd ramki z garbusa jest bardzo estetyczny.
I jeszcze dodatkowe pytanie.
Czy ten zegar/wskaźnik temperatury ma jakieś podświetlanie? Bo na zdjęciu powyżej tak jakby nie było.
Oraz czujnik temperatury jakiś już kolega sobie domówił do tego ??
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2013-09-18, 20:08, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki za podpowiedz, musi być 12 V na styku 3 i 6
i dopiero wtedy ładnie przełączył się wyświetlacz na 'C
Dodatkowo zafundował mi podświetlenie na niebiesko
Natomiast obecność napięcia tylko na styku 3 i przytrzymanie jednoczesne
przycisków, powoduje zmianę trybu wyświetlania godziny 24h <--> 12h
Zaczyna mi się podobać ten wyświetlacz jeszcze tylko jaki ma tam być termistor?
wiem że było to tanie rozwiązanie w "stajni" VW-AUDI rzędu kilkunastu zł. jakiś zamiennik oryginału.
termistor 1k
to co podlaczyles dziala tak, ze jak w VW jest kluczyk jest w stacyjce to przelaczasz ustawienia godziny, jak jest przekrecony na ON to przestawiasz ta kombinacja stopnie.
Dziure z tylu zaslepilem tym co zostalo z reszty obudowy. Nie robilem tego jakos na cacy bo i tak tego nie widac po montazu. Na koniec caly tyl przemalowalem na czarno, zeby patrzac na samochod od frontu (z maski) nie bylo nic widac. Mam jedna fotke jeszcze przed malowaniem, jak widac z tylu szalu ni ma, chyba ze komus sie chce bawic na cacy Jutro wam zrobie fotki zamontowanego, dzialajacego i z widokiem z tylu.
_________________ Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
Ostatnio zmieniony przez kilazz 2013-09-18, 20:19, w całości zmieniany 4 razy
Bardzo dobrze wyszło :) jak jeszcze przemalowałeś to na czarno to z zewnątrz na pewno nic nie widać.
Ładnie to wygląda a szkoda trochę że niebieskie podświetlanie
Bardzo dobrze wyszło :) jak jeszcze przemalowałeś to na czarno to z zewnątrz na pewno nic nie widać.
Ładnie to wygląda a szkoda trochę że niebieskie podświetlanie
trzeba by wymienic wyswietlacz na inny i wtedy by bylo oki :) no chyba ze on jest zintegrowany z elektronika ktora podaje zegar i temperature :( to wtedy lipa i sie nie da :(
auto stoi u elektronika bo ja sie elektryki nie tykam ( tym bardziej ze do zrobienia jest cos wiecej ), wiec dopiero jutro bede mogl cos powiedziec. Elektronik dostal tez przykaz, ze jak diody beda w miare latwe w wymianie to ma je wymienic na amber, wiec ten temat tez sie jutro wyjasni ale raczej zostana niebieskie.
_________________ Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
Ostatnio zmieniony przez kilazz 2013-09-18, 20:53, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum