Jestem świeżo po gruntownym wygłuszaniu drzwi w innym aucie .
Stwierdzam co następuje
W ogóle nie wyciszyło się wnętrze .
Jakoś bassu w głośnikach urosła o 1000 % ( i oto chodziło ) w połączaniu z sensownym woferem.
Co do daćki na pewno bym tego nie zrobił ponieważ aby to zrobić profesjonalnie trzeba wiercić oraz dawać sporniki w drzwiach , a nie poto mam gwarancje
Z tego co zauważyłem podczas jazdy w Dacii Duster to szum głównie dochodzi jakby z toczenia się auta czyli kół, robiłem porównania z większymi obrotami i niższymi. Wg mnie warto zajrzeć do nadkoli i je wyciszyć , najlepiej matą butylową o lepszych właściwościach tłumiących niż bitumiczna czy filc. Może jutro się tym zajmę .
Poza tym czytałem forum Opla Zafiry gdzie nadwozie ma kształty również mniej opływowe i tam też pisano o najlepszych efektach po wytłumieniu matami tylnej klapy! W sumie nie zauwążyłem tego szumu z tyłu jeszcze .
Sam chciałem kupić ale ostatecznie zrezygnowałem z tego zakupu. W zeszłym miesiącu do uszczelek w drzwiach dodałem sznur z gumy porowatej 8mm (do większego kanału). Różnica jest taka żę wcześniej uszczelki były bardzo miękkie i siedząc w środku przy zamkniętych drzwiach można było wsadzić palec między uszczelkę a drzwi. Po dodaniu sznuru nie ma takiej możliwości. Zatem drzwi teraz na pewną są szczelne i nie ma możliwości aby coś przez nie wiało - wcześniej było to odczuwalne stąd w tym przypadku sznur spełnił swoje zadanie. Odnośnie szumów to Lekka różnica jest ale nadal przy prędkości >80 km/h słychać szum powietrza przy przednich słupkach. Koszt sznura z gumy porowatej 2,90 zł / m - potrzeba ok 3,5 m / drzwi (kupiłem z zapasem łącznie 15m).
Wracając do pytanie, ponieważ hałas/szum pojawia się na przednich słupkach a oryginalne uszczelki montuje się w "dolnej" cześci samochodu:
- 8,9,12,13 są dolnymi uszczelkami montowanymi na drzwiach,
- 10 i 11 pionowymy pomiędzy przednimi a tylnimi drzwiami,
zatem uważam że wydatek w wysokości ~450 zł nie wpłynie na poprawę zmniejszenia szumów.
Czy ktoś wyciszał nadkola ?
Słychać że stamtąd szum idzie wielki , bo wystarczy przejechać po różnych nawierzchniach asfaltowych i za kierownicą słychać wyraźnie.
Sam chciałem kupić ale ostatecznie zrezygnowałem z tego zakupu. W zeszłym miesiącu do uszczelek w drzwiach dodałem sznur z gumy porowatej 8mm (do większego kanału). Różnica jest taka żę wcześniej uszczelki były bardzo miękkie i siedząc w środku przy zamkniętych drzwiach można było wsadzić palec między uszczelkę a drzwi. Po dodaniu sznuru nie ma takiej możliwości. (...)
A czy taka sztywniejsza, mniej zgniatalna uszczelka nie wygnie drzwi? Albo nie zacznie wycierać lakieru?
Z kolei dźwięk silnika (dotyczy dCi) można bardzo skutecznie wyciszyć Monzol'em.
Po dolaniu w stosunku 1:200 do paliwa, pierwsze wrażenie po kilku minutach pracy silnika: jakby ktoś z kolumny głośnikowej wyjął wysoko- i średniotonowe. Zostały same basy, a i te niezbyt hałaśliwe.
Sam chciałem kupić ale ostatecznie zrezygnowałem z tego zakupu. W zeszłym miesiącu do uszczelek w drzwiach dodałem sznur z gumy porowatej 8mm (do większego kanału). Różnica jest taka żę wcześniej uszczelki były bardzo miękkie i siedząc w środku przy zamkniętych drzwiach można było wsadzić palec między uszczelkę a drzwi. Po dodaniu sznuru nie ma takiej możliwości. (...)
A czy taka sztywniejsza, mniej zgniatalna uszczelka nie wygnie drzwi? Albo nie zacznie wycierać lakieru?
Myślę że nie, ale muszę się jeszcze temu przyjrzeć …
Na forum była też propozycja aby zastosować sznur 4mm w mniejszym kanale.
Również taki zakupiłem i będę chciał zrobić wkrótce test zamieniając z jednej strony sznur 8 na 4 mm. Niestety nie ma teraz dostępu do samochodu tak wiec swoimi spostrzeżeniami z dokładniejszych oględzin będę mógł się podzielić dopiero w przyszłym tygodniu.
W Dacii jest źle rozwiązane uszczelnienie styku przednich drzwi ze słupkiem przednim i szybą - jest duża szczelina. W samochodach z podobnym rozwiązaniem drzwi (np Clio 2,3, Vectra b, Golf 4 ) jest dodatkowa uszczelka likwidująca szczelinę. W moim Loganie nakleiłem na skraj boku przedniej szyby uszczelke samoprzylepną 3M (specjalną do zastosowania np w samochodach; trochę podobnie wygląda po przyklejeniu jak uszczelka z góry szyby w Loganie ph1). Na tej uszczelce oparła sie fabryczna uszczelka wokółdrzwiowa. Efekt był bardzo fajny, ponieważ przeklejona uszczelka wzdłuż szyby wygąda jak połączenie uszczelki górnej i dolnej. Uszczelka oryginalna podnisła się odrobinę i właściwie znikęła szczelina na krawędzi natarcia drzwi. Szum przy słupku przednim według mnie bardzo sie zmniejsza.
Podobną uszczelke nakleiłem na krawędzi przednich drzwi przylegajacej do drzwi tylnych, na dolnej części tylnej krawędzi drzwi tylnych i na krawędzi dolnej przednich i tylnych drzwi. Porządna uszczelka 3M wygląda po otwarciu drzwi estetycznie i nie odkleja sie nawet po kilku latach.
Ostatnio zmieniony przez DAREK 2013-09-04, 18:49, w całości zmieniany 1 raz
Zastosowałem piankową taśmę uszczelniającą i izolującą 3M do uniwersalnego stosowania do stosowania w pomieszczeniach i na zewnątrz. Taśma o szerokości 15 mm i wysokości 5 mm - opakowanie 2x3,25m.
Wczoraj stałem na parkingu pod sklepem towarowym i nadsłuchiwałem szumów , które mimo wyłączonego silnika słyszałem wyraźnie, m.in od przejeżdzających samochodów, autobusów i głównie szumy podchodziły z tyłu ! - tylnej klapy ! Były też szumy z bocznych drzwi, czyli ewidentnie drzwi i tylna klapa do wygłuszenia -
podobnie jak w Oplu ZAFIRA - tam największy efekt był po wyciszeniu matami klapy tylnej.
DAREK możesz zrobić fotkę w któym miejscu nakleiłeś tą uszczelkę i jak to wygląda ?? Czytam już któryś raz i nie mogę wyobrazić sobie dokładnie o co chodzi...
Niestety Logan jeździ teraz w dalszej rodzinie i nie mogę zrobić zdjęć.
Wydaje mi się, że mój opis jest jasny ale spróbuję jeszcze raz.
W Dacii wzdłuż krawędzi górnych drzwi jest zamontowana uszczelka, która opiera się także o krawędź przedniej szyby. Pojawia się jednak szczelina między uszczelką a drzwiami, przez którą powstają szumy powietrza. Nie ma wielkiego problemu na odcinku górnym, ponieważ powietrze opływa drzwi bez takich oporów (uszczelka jest równoległa do kierunku przepływu powietrza. Przy takiej konstrukcji drzwi producenci stosują dodatkowe listwy (uszczelki) wystarczy popatrzeć na rozwiązania z Clio III, Vectry II. Nie da się jednak dopasować takiej listwy do Dacii, ponieważ musi być dokładnie dopasowana do samochodu.
Wymyśliłem zlikwidowanie szczeliny poprzez naklejenie na krawędź szyby uszczelki, na której opiera się uszczelka fabryczna. Uszczelka fabryczna podnosi się odrobinę i praktycznie znika szczelina między drzwiami i uszczelką.
Nie. Chodzi o uszczelkę fabryczną, która przebiega od styku błotnik/maska/dół szyby PRZEDNIEJ wzdłuż górnej krawędzi drzwi przednich i tylnych.
Uszczelkę naklejamy na całą boczną krawędź PRZEDNIEJ szyby od nakładki plastikowej (ja podłożyłem także pod nakładkę. Dodatkowa uszczelka zmniejsza szczelinę między blachą przednich drzwi a boczna krawędzią przedniej szyby (właściwie wyżej opisaną uszczelką fabryczną)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum