Witam. Nie wiem jak Wy drodzy klubowicze, ale jestem ciekaw czy ktoś ma szczegółowe info na temat tego paliwa. Z moich info wynika, że zastępuje ono dotychczas sprzedawane V-Power i V-Power Diesel. Kwestia jest taka czy to tylko zmiana nazwy czy faktycznie może coś lepszego??
Nie mam info na temat technicznych danych typu liczba cetanowa i oktanowa. Zwykle Verva, V-Power Ultimate maja ok 55 liczbę cetanową, gdzie zwykły diesel ma ok 45. Jedynie co mnie odstrasza przed shellem to cena V-Power - w stasunku do Ultimate czy Vervy jest droższy o ok. 20 gr.
Jak wprowadzali Fuel Save na zwykłe paliwa to tylko zmienili nazwę natomiast paliwo jest ogólnie to samo.
Jak się na to zapatrujecie ??
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Wprowadzenie słowa "nitro" to lep na wszystkich graczy komputerowych oraz fanów nielegalnych zabaw po nocach ;P
Sądzę, że zmieni się wyłącznie błysk złotego zęba (na bardziej błyszczący) u pana wciskacza na stacji, wciskającego najdroższe paliwo na rynku :D
Ja tam tankuje na 1 2 3 i też się nie zawiodłem. na ostatnich 1200km (jedno tankowanie!) spalanie 4.02l/100km, a cena 5.16zł...
średnia mi wychodzi na 1 2 3 porównywalna do Twojej, także nie wiem po co przepłacać ;)
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-05-15, 13:33
czaju napisał/a:
Ja tam tankuje na 1 2 3 i też się nie zawiodłem. na ostatnich 1200km (jedno tankowanie!) spalanie 4.02l/100km, a cena 5.16zł...
średnia mi wychodzi na 1 2 3 porównywalna do Twojej, także nie wiem po co przepłacać ;)
Ostatnie tankowanie 3 dni temu i cena 5,17 zł/l więc chyba nie jest tak źle
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Piotrek721015 muszę Cię też podenerwować. Wczoraj tankowałem Vervę ON za 5,27. dodatkowo mam kartę rabatową biznes tank i jeszcze o 8 gr za litr miałem mniej...
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
po jednym baku trudno odczuć ... szczerze jeszcze V-Power czy teraz Nitro+ nie tankowałem bo ceny maja zaporowe. Ostatnio tankowałem Vervę po 5,27 a V-Power była po 5,66 ... kaj rozum...
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
moje przygody z różnymi paliwami (tankowanie cały bak od rezerwy):
1) paliwo auchan ON - auto jedzie jakby miało silniczek od kosiarki - nie polecam
2) orlen ekodiesel - normalka
3) Neste ON -normalka
4) Shell fuel safe - normaka, żadnej oszczędności nie widzę
5) orlen ON verva - normalka, brak lepszej dynamiki
6) Shell Nitro+ ON - lepsza dynamika, mniejsze o 0,5 l spalanie, ale nie za tę cenę
7) zwykły ON z UMV na słowacji- działa jak shell nitro+ w Polsce (spalanie i dynamika)
8) BP ultimate ON - normalka, cichsze popychacze
Podsumowując jak do tej pory tylko w nitro zobaczyłem jakąś różnicę. W paliwach premium ma się jedynie poczucie dbania o silnik substancje myjące). Osobiście jak mogę to tankuje na Słowacji, bo dziwnym trafem tam zwykły ON jest jakości premium u nas.
Ciekaw jestem co leje SHELL do Neste i co leje Statoil do 1*2*3 ...?
_________________
Ostatnio zmieniony przez antropolog 2013-11-01, 13:42, w całości zmieniany 5 razy
Tankowałem od lat na Orlenie. Zraziłem się, kiedy po zatankowaniu silnik wyraźnie zaczął się dławić. Pomogła butelka denaturatu. Obecnie odwiedzam Shella.
Statystycznie dla Dacii wygląda to tak:
Przez bak przelało się około 3 260 litrów paliwa ze stacji Orlen, przebyłem łączny dystans 47 124 kilometrów. Średnie spalanie wyniosło 6.92 l/100km
Benzyny Shell tankowałem około 434 litrów na których pokonałem 6 474 kilometrów. Średnie spalanie 6.71 l/100km
Gdy popatrzymy na tzw."premium" to dla Orlen Verva98: 6.92 l/100km ~621 litrów na 8 982 km
V-Power Nitro+ 6.45 l/100km ~107 litrów na 1 666 km
Jakby nie patrzeć, spektakularnych różnic brak. Warto dodać, że na paliwie z Shella nie jeździłem w okresie zimowym - zmieniłem stację w kwietniu. A co do zwinności, elastyczności, dodatkowej mocy i innych obserwacjach lepszych osiągów, to faktycznie coś w tym jest zawsze po zalaniu do pełna odczuwam radość i moja psychika na swój sposób tłumaczy wydane właśnie pod dystrybutorem 1/4 mimimalnego wynagrodzenia.
Swoją drogą, od czasu do czasu warto związać wodę. Czy to paliwem z dodatkami, czy dedykowanymi środkami, czy chałupniczo - denaturatem.
moja psychika na swój sposób tłumaczy wydane właśnie pod dystrybutorem 1/4 mimimalnego wynagrodzenia.
wynagrodzenie minimalne to 1600,pln, 1/4 z tego to 400 pln, pytanie brzmi: jednorazowe zatankowanie Twojego samochodu jakiej ilości i jakiego paliwa da taki wynik?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum