Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
0,9 TCe
Autor Wiadomość
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-04, 13:38   

Eeeeeee.. mi tez się wydaje, że nie ma co krytykować i się śmiać. Ja aktualnie mogę wyprzedzać na każdym biegu :mrgreen:

W Dusterze 85 KM dCi na 5-tce można było spokojnie wyprzedzać 70-90 km/h, redukcja nie była potrzebna. Ludzie dopiero poznają małe turbo benzyny. Sam byłem też rozczarowany przyspieszaniem na niskich obrotach 0.9 TCe. Niby moment dostępny nisko, ale przyspieszać nie chciał. I jak kiedyś mcv będę kupował to zwykłego mułka 1.2, bo różnica w cenie za duża, a i jeździć już prawie nie ma gdzie, chyba, że po nocy albo autostradami.
 
Pshemo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 181
Skąd: okolice Poznań
Wysłany: 2013-11-04, 14:56   

TCe efektywnie na "piątce" przyspiesza od 90-100 km/h w góre. Obroty idealne do wyprzedzania to od 2500, poniżej to raczej spacer niż wciśnięcie w fotel :P
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-04, 23:34   

kakus napisał/a:
to wydaje mi sie zależy od warunków drogowych …. moim autem się to często udaje ;-)



Jak sie mocno rozpędzisz, to można kończyć manewr wyprzedzania na 5-tce w silniku 1.5 dci 68 KM. Jednak trzeba duzo czasu / wolnej przestrzenie na przeciwnym pasie.

W Twoim odczuciu lepiej sie zbiera 0.9 tce od 1.5 dci 68 KM w Twoim sandero ? Ja takie odniosłem wrażenie po krótkiej jeździe sandero 0.9 tce.
 
Paweł 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 85
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-05, 08:46   

wszyscy którzy piszą o słabym przyspieszeniu silnika Tce nie podają informacji czy robili to przy wyłączonym czy włączonym trybie eco. Poprzednio jeździłem foczką 1,8 B 115 KM buda sedan i sandero przy wyłączonym trybie eco zbiera się całkiem przyzwoicie chociaż troszkę wolniej od foczki. Prosty test zacząć przyspieszać przy włączonym eco i w trakcie wyłączyć , wyraźnie czuć jak autko dostaje kopa.
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-11-05, 08:52   

ja zbyt krótko jeździłem aby to eco wypróbować . Może napiszą coś użytkownicy tce jak to w praktyce działa i skąd mi wyszło 8l/100 . A jechałem bardzo delikatnie. Jak bym chciał sobie pozwolić na ciut szybszą jazdę to chyba osiągną bym 10l/100 .Zwalam na razie wynik na mój brak wprawy jazdy tce ;-)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-11-05, 09:29   

Po mieście i na krótkich odcinkach pali te 8l.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-11-05, 09:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-11-05, 09:51   

Coś za coś. Jak chcesz ostro przyspieszać i wyprzedzać na piątce, to musisz wybrać inne autko :mrgreen: Ja bym wybrał co najmniej 3 litry, 8 garnków. pozdr
 
eliot41 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: kraków
Wysłany: 2013-11-05, 10:20   

Ja mam na tym silniku zrobione juz 14k km. Jazda roznie przewaznie na dluzsze trasy, po miescie rzadko mi sie zdarza jezdzic. Moje spostrzezenia sa nastepujace (dane po dotarciu): jazda autostrada przy predkosci okolo 120-140 spalanie 7l, przy pojezdzeniu troszke po miescie srednia spada do 6.5l. Jazda autostrada ile fabryka dala, plus kawalek po trasie (drogi jak to w Polsce) spalanie wyszlo 7.6 na przejechane 450 km. Najwiecej mi Dacka ciagnela jak jechalem cala A2 z dwoma rowerami na dachu to wychodzilo 10l przy predkosci okolo 130km. Jazda bardzo spokojna po autostradzie maks 130 i troche po trasie spalanie spada do 5.9 ale to byl najnizszy wynik jaki udalo mi sie osiagnac.
Jesli chodzi o zrywnosc silnika to faktycznie na 5 mozna wyprzedzac ale na autostradzie, chociaz zalezy tez od predkosci, ja nie zawsze musze redukowac na trasie do 4 zeby wyprzedzic, ale chyba z przyzwyczajenia wole.
Autko faktycznie sprawuje sie solidnie.
Awarie jakie mialem dotychczas: klikanie szyby przy zamykaniu (o dziwo serwis nadal nie ma pojecia co to jest),
spalony bezpiecznik, podobno gdzies kable nie byly dobrze polaczone i palil mi sie bezpiecznik od swiatel mijania - oczywiscie najpierw w serwisie mi powiedzieli ze chcialem zmieniac zarowki na mocniejsze, ale jak nastepnego dnia znow przyjechalem z tym samym to sie wzieli za robote i juz nie ma z tym problemu,
ostatnia awaria - przy swietle przeciwmgielnym odprysl mi lakier (w sensie z jego obudowy).

Jakby ktos mial jeszcze jakies pytania to chetnie odpowiem
 
pikn1k 


Marka: Ford / Renault
Model: Focus / Grand Scenic
Silnik: 1.6 / Tce 130
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 28
Skąd: Gleiwitz
Wysłany: 2013-11-05, 19:21   

eliot41 napisał/a:

klikanie szyby przy zamykaniu (o dziwo serwis nadal nie ma pojecia co to jest)

W Stepway`u mojej kobity było to samo... w serwisie zdiagnozowali uszkodzony podnośnik szyby, który wymienili w ramach gwarancji i już szyba nie "klika".
Co do spalania to przy prędkościach autostradowych 7-7,5l/100km, przy jeździe po śląsku z prędkością ~90km/h średnia 6,2l/100km.
Auto ma przejechane niecałe 8kkm.
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-11-06, 06:29   

eliot41 napisał/a:
jazda autostrada przy predkosci okolo 120-140 spalanie 7l, [,,,]Najwiecej mi Dacka ciagnela jak jechalem cala A2 z dwoma rowerami na dachu to wychodzilo 10l przy predkosci okolo 130km.


Jak jechałem do Hiszpanii z 3 rowerami na dachu i zapakowany po sufit, to leciwa Xsara z silnikiem 1.8 spalala mi ok. 11l. gazu. Przy jeździe do 130 bez obciążeń bierze 8,3 - 8,5 l. gazu na 100 km.
Oczywiście w mieście znaaacznie wiecej (wg. katalogu ponoć 12, ale to jest silnik wycofany z produkcji w 2000 r).

To tylko pokazuje dobitnie, że silniczek 0.9 TCE jest projektowany do jazdy miejskiej / podmiejskiej. Mówiono to na forum już nie raz. Na trasie owszem, 'daje radę', ale kosztem spalania.
Matiz 0,8 na trasie brał 5,5 l. przy przejazdach 110 - 120. W mieście 7-8, w zależności od natężenia ruchu.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 936
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-11-06, 17:17   

Dyziek napisał/a:
To tylko pokazuje dobitnie, że silniczek 0.9 TCE jest projektowany do jazdy miejskiej / podmiejskiej. Mówiono to na forum już nie raz. Na trasie owszem, 'daje radę', ale kosztem spalania.
Matiz 0,8 na trasie brał 5,5 l. przy przejazdach 110 - 120. W mieście 7-8, w zależności od natężenia ruchu.

Mój 1,5dCi pali 5-7 litra. Z kolei Focus diesel 1,8, którym wyjeździłem kilka tysięcy kilometrów brał poniżej 4,5 w trasie, a w mieście potrafił wychlać 8, tak więc z pewnością zachowanie małych i dużych silników bywa różne, ale nie wiem czy można generalizować - jednak we wszystkich tego typu porównaniach trzeba uwzględnić masę (w mieście) i Cx samochodu (w trasie).
 
Lucjan 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway II
Silnik: TCe 90**
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 21
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-11-06, 19:59   

Co do silnika 09 trzeba się przyzwyczaić do jego zachowania i trudno porównywać go do innych samochodów i silników. Jeździłem Seatem 1,6 benz. i jak się przesiadłem to przez miesiąc nie mogłem się przyzwyczaić do Daćki a teraz śmigam ze aż miło :-) Tryb ECCo nadaje się na autostrady i na trasy poza miastem w mieście odpada bo zaczynają trąbić jak się wolno z pod świateł rusza.
Co do spalania ile pali to moja maksyma jest taka "Pali tyle ile powinien" i nie pomogą tu komputery sprzyjające wiatry etc... :mrgreen:
_________________
Lepiej grzeszyć i żałować niż żałować, że się nie grzeszyło :)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-07, 07:56   

Jak miałem Jeepa to mówiło się, że "pali tyle ile zdąży" lub "pali tyle ile mu wleję". :mrgreen:

Kwestia spalania jest istotna o tyle, że np. wyjazd do Gdańska będzie kosztował 300 zł a nie 1000zł.

Ale za przyjemności się płaci.

A tak w temacie to jak wygląda sprawa turbodziury? To znaczy po wciśnięciu pedału gazu, np w zamiarze wyprzedzania, jak szybko auto zaczyna przyspieszać?
 
Lucjan 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway II
Silnik: TCe 90**
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 21
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-11-07, 12:43   

Turbo dziura występuje jak ruszamy powoli z I biegu i jeżeli wciśniemy pedał gazu to jest chwila na włączenie się turbiny
Jeżeli chodzi o wyprzedzanie na trasie jazda na V biegu i redukcja na IV to się nie odczuwa idzie od razu a to dlatego że silnik ma już swoje obroty oczywiście tryb Ecco wyłączony
Alleluja i do przodu! niech się Daćka dalej buja :-P
_________________
Lepiej grzeszyć i żałować niż żałować, że się nie grzeszyło :)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-07, 16:12   

Lucjan napisał/a:
Turbo dziura występuje jak ruszamy powoli z I biegu i jeżeli wciśniemy pedał gazu to jest chwila na włączenie się turbiny

Nie siejmy dezinformacji, turbina się nie "włącza". :]
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-11-07, 21:00   

ano, ona działa cały czas
 
eliot41 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: kraków
Wysłany: 2013-11-24, 10:39   

Turbodziura występuje, a najgorzej jest jak silnik jest jeszcze nie rozgrzany. Wtedy jak się wciska na 5 przy prędkości około 70 km/h gaz do spodu autko zaczyna szarpać i trzeba redukować. Ale jak już silniczek jest rozgrzany to nie ma z tym większego problemu, chociaż jak chce się dynamicznie wyprzedzić to trzeba redukować.
 
msciciel 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 0.9 TCE
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-05, 23:09   

kakus napisał/a:
Do msciciel :

bardzo chciałbym aby to była prawda bo chcę kupić dacie z tym silnikiem.
Jak napisałem to są pierwsze wrażenia z jazdy więc przejadę się jeszcze raz.
Porównywałem tą jazdę z moim 68 konnym dieslem i o ile na prostej tce lepsze to pod górę na pewno nie . Może go ma nisko kręcę i może na za wysokich biegach ? bo to nawyk z diesla .
chciałbym uzyskac tylko jeszcze jedną informację od Ciebie ..... czy faktycznie kierownica już nie drga na wolnych obrotach po dotarciu ? ..... Bo jeśli nie to takiego auta raczej nie kupię


Ja wogole nie zauwazylem zeby drgala kierownica. Co do dlawienia pod gorke to znika po przejechaniu 10-15 tys km. Zeby przydlawic 0.9 tce musisz miec mniej niz 1500 obrotow. Mi teraz od 1500 przyspiesza nawet po gorke (co prawda nie ogromna i nie hiper szybko ale sie rozpedza). Jak bedziesz jezdzil w zakresie 2000-2500 obrotow to nie ma powodow do narzekan.
 
msciciel 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 0.9 TCE
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-05, 23:15   

kakus napisał/a:
No i jestem po drugiej jeździe stepway tce 90. Wrażenia z jazdy lepsze niż za pierwszym razem :-) . Komputer podpowiada zmiany biegów przy bardzo niskich prędkościach. Myślę że trzeba się nauczyć jeździć tym silnikiem . O dziwo kierownica nie drgała tym razem. bieg piąty jest jednak słaby i do wyprzedzania raczej się nie nadaje no chyba że przy wysokich prędkościach . Ogólnie to wszystko może być za wyjątkiem jednego: średnia spalania z 7 km ( 50 % miasto powoli i 50% trasa do 110km/h ) wyszła 8l/100 ..... pokonałem potem tą samą trasę takim samym stylem jazdy moim 68 konnym dieslem .... i wyszło 5,2 l/100 . więc jednak spora różnica. myślałem że w 7 l się zmieści . Demówka dotarta - 17000 km przebiegu. co na to użytkownicy tce ?


Generalnie to jak przekraczam 70km/h to moge spokojnie wrzucic pitke i nie ma zadnej potrzeby redukcji zeby cos wyprzedzic ( no chyba ze ktos lubi na zderzaki wyprzedzac). Co do spalania, to po miescie mozna zejsc ponizej 6L, ja mam 5.6, na trasie bezproblemowo ponizej 5L, rekord to 4.2 (tylko trzeba jechac do 90km/h). Na dystansie 5000km po austradzie z predkoscia 130-140 a po niemczech wiecej srednia 6L/100. Tym silnikiem trzeba nauczyc sie jezdzic i wtedy bedzie palil malo, jak sie bedzie jezdzic jak normalnym wolnossacym to bedzie +2L wiecej.
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-02-09, 21:02   

może nie całkiem to temat o tce ale do właścicieli nowych tce ..... czy nowy stepway laureate ma system wspomagania ruszania pod górę bo instrukcji jest opisany ??
 
pikn1k 


Marka: Ford / Renault
Model: Focus / Grand Scenic
Silnik: 1.6 / Tce 130
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 28
Skąd: Gleiwitz
Wysłany: 2014-02-09, 22:14   

fakt jest opisany w instrukcji, ale w praktyce nie zauważyłem :/
W salonie próbowali mi wmówić, że to pomyłka w wydruku stron z Captura.
 
Pshemo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 181
Skąd: okolice Poznań
Wysłany: 2014-02-09, 23:09   

Ja nic takiego w instrukcji nie mam :shock:
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-02-10, 11:54   

pytanie do użytkowników tempomatu i limitera ..... na ile jest to praktycznie przydatne na co dzień ??
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-10, 13:50   

Tempomat się sprawdza na trasach oraz jak są fotoradary lub kontrole policyjne, żeby się nie zagapić i przypadkiem tych 10 km/h za szybko nie pojechać :mrgreen:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-10, 14:52   

W PL naprawdę ciężko używać tempomatu na trasie
jest to wynikiem że nasze super trasy szybkiego ruchu albo autostrady mają po 2 pasy :roll:
A kultura PL kierowców też jest słaba więc cały czas albo ktoś ciśnie na zderzaku albo zajeżdża lewy pas bo wyprzedza tira jadąc 5 km/h więcej
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-10, 14:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne