Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-01-22, 11:10
Duster do miasta
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-22, 19:19   

W porównaniu spalania disla i benzynowej jednostki chciałem sprowokować do możliwości instalacji lpg , ale zostałem wciągnięty w wir jałowej dyskusji .
Właściwie nie ma żadnego sensu kupować przy aktualnych cenna paliwa jednostki wolnossącej benzynowej bez instalacji lpg .
Do tego dochodzi wyższa cenna takiego silnika wysokoprężnego .
Jest też fakt iż taki silnik jest delikatniejszy od starszej konstrukcji jaką jest 1.6 16v
do tego nikt nie rozpatruje tego że będzie to samochód z rynku wtórnego
butowany silnik i tankowany na najtańszych stacjach wysokoprężny mógł drastycznie skrócić swoją żywotność . W przypadku benzyny nie jest to dużym problemem . Z tego właśnie powodu nie zaleca sie na kupowanie pokazówek w dci bo "testerzy " mogli go mocno zajeździć ,oczywiście można kupić pewną sztukę ale można też wejść na mine i grube koszty jak padną wtryskiwacze/turbina .
_________________
Moje auto
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-22, 19:26   

Napisz tylko jeszcze, że wolnossący benzyniak NIE BĘDZIE jeździł tak samo jak diesel o podobnej mocy, choćbyś nie wiem jak się starał.
Nawet lpg tego nie zmieni, nadal masz (za podobną już cenę) stary, kiepski, słaby silnik.
Lpg zmieni tylko koszty eksploatacji, a to nie wszystko.

Z 1.2 tce to zupełnie inna bajka, lepsze osiągi, wystarczająca moc dzięki turbinie, ale za to gazowanie to inny przedział cenowy i wyszłoby już dużo drożej niż diesel.
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-22, 20:07   

Karenzo napisał/a:
bez sensu teraz każdy będzie zalecał swój własny najlepszy silnik .


Twój pierwszy post, a ciągle sam chcesz udowodnić że jednak 1.6 16V jest o wiele lepszy od dCi...

Nie mówię też że w 100% dCi jest w każdym aspekcie lepszy od benzyniaka.

Tylko i wyłącznie CZAS pokaże czy mój wybór był dobry,


Karenzo napisał/a:
Właściwie nie ma żadnego sensu kupować przy aktualnych cenna paliwa jednostki wolnossącej benzynowej bez instalacji lpg .
Do tego dochodzi wyższa cenna takiego silnika wysokoprężnego .


W moim przypadku różnica w cenie benzyniaka a dCi to 5,2 tys., ale sam piszesz że jednak benzyna bez lpg nie ma sensu więc trzeba doliczyć koszt instalacji lpg i różnica w cenie dCi vs 16v się już zmieniejsza (ile, nie wiem różne są ceny instalacji chyba od 2 do 4tysiaków będzie) dodatkowo koszt serwisowania 1.6 16V + LPG zwiększy Ci się, więc ostateczne koszta utrzymania całkowitego dCi i benzyniaka+lpg nie są takie oczywiste i różnica znacząca.



Karenzo napisał/a:

do tego nikt nie rozpatruje tego że będzie to samochód z rynku wtórnego
butowany silnik i tankowany na najtańszych stacjach wysokoprężny mógł drastycznie skrócić swoją żywotność . W przypadku benzyny nie jest to dużym problemem . Z tego właśnie powodu nie zaleca sie na kupowanie pokazówek w dci bo "testerzy " mogli go mocno zajeździć ,oczywiście można kupić pewną sztukę ale można też wejść na mine i grube koszty jak padną wtryskiwacze/turbina .


Zgadza się, kolega pyta o silnik a chce kupić używkę.
Co do używki zawsze można się naciąć czy to dCi (przykład butowana demówka z salonu) czy benzyniak i istnieje też możliwość że instalacja lpg będzie dawała wkość i ciągnąć za sobą koszty napraw.


Podsumowując, każdy musi podjąć decyzję jaki silnik, co mu się lepiej opłaci (spalanie tankowanie), jakie trasy robi, ewentualnie ile zamierza użytkować ten samochód.
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-01-22, 20:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-22, 21:12   

1.5 dci jest lepsze od 1.6 16v
ale w mieście ta różnica się zaciera
Przy kupnie z salonu jesteś pewny swego i wtedy można dbać o samochód
ale przy używce trzeba brać najczęściej gorszy wariant czyli butowanie na zimnym itp. nie ma się co oszukiwać że najczęściej jak ktoś kupuje auto z zamiarem sprzedaży po 3 latach to mało go obchodzi cokolwiek bo mu się to na pewno nie zepsuje i właśnie dlatego sprzedaje żeby mieć pewniaka .
I tutaj pojawia się przewaga wolnossących jednostek które są zwyczajnie bardziej odporne na "użytkownika " . Do tego wolnossące jednostki nie wyżyłowane (benzyna jak i disel ) zwykle robią więcej kilometrów bez kosztownych napraw co może nie interesować pierwszego właściciela ale następnego lub jeszcze następnego .

Teraz kupujący musi sobie odpowiedzieć ile zamierza dacia przejechać
jak kupi samochód z najechanymi 100 tyś i będzie chciał zrobić kolejne 100 to lepsza będzie benzyna ale jeżeli kupi auto z 50 tyś i zamierza zrobić 50 tyś po czym odsprzedać to klekot również będzie OK

Wszystko zależy od użytkowania na krótkie trasy w mieście lepsza będzie benzyna ze względu na jej specyfikacje pracy szczególnie w zime .
_________________
Moje auto
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-22, 21:23   

Piotrek721015 napisał/a:
Jak używany diesel, to jest szansa na 90KM oryginalnie bez fabrycznego dpf. Ja np. taki mam egzemplarz. A co do skrzyni biegów w 110KM to nie jest tak przypadkiem, że piątka w 90KM jest jednak dłuższa niż szóstka w mocniejszym dieslu?


Duster 6 biegów 4x2 ma dłuższą 6t ke niż duster 4x4. Wydaje mi się, że też jest dłuższa niż piątka w 4x2.


laisar napisał/a:

Zasadniczo jestem przeciwnikiem diesli w mieście w ogóle, ale od strony praktycznej odpowiedź na pytanie brzmi: "bezproblemowo".



Skreśl zatem wiekszość autobusów komnunikacji ;-) Nawet hybrydowe są chyba napedzane dieslowskim silnikiem ;-)


Cav napisał/a:

ROTFL !!!!!
Niezła bzdura.
Miałem dwa auta o takiej samej wielkości, masie, mocy i pojemności, w jednym przypadku był to turbodiesel, w drugim Renault z badziewnym K4M.
Spalanie w mieście nie było takie same, benzyniak palił na oko 50% więcej.
Już mniejsze różnice były na trasie.




Przy daciach to się sprawdzi, porównując spalanie sandero 1.5 dci w mieście realni 5-6 l zas odpowiednik o zbliżonej pojemności i mocy 1.4 8V 9-11 l/100. Też z tego powodu poniekąd zdecydowałem sie na ten silnik, mimo jego mułowatości pali relatywnie niewiele. Brak FAPu jest dodatkowym plusem ( czego nie ma nie może się popsuć ).
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-01-22, 22:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7464
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-01-22, 22:34   

Mekintosz, używaj funkcji edytuj, żeby nie pisać posta pod postem. Jak wyżej.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-23, 00:04   

mekintosz napisał/a:
Skreśl zatem wiekszość autobusów komnunikacji

Jakbym był decyzyjny, to był skreślił.
 
arturro_w 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 42
Skąd: Oborniki
Wysłany: 2014-01-23, 07:33   

Hmm.. z Waszych dyskusji wynika że nie trzeba bać się diesla 90 km. Pozostaje tylko fakt żeby dobrze kupić ... a z tym może być problem...

Dzięki waszym dyskusjom i opiniom praktyków - a nie teoretyków z gazet wiele rzeczy mi się wyjaśnia. Nikt bowiem nigdzie na żadnej "mądrej stronie" nie pisał że 90 tka ma dodatkowy wtrysk do FAP, ani jak się to w praktyce odbywa..

I za to bardzo Wam dziękuję... :mrgreen:

Jak wygląda interwał wymiany rozrządu- czy są na pasku czy na łańcuchu?

Powiedzcie na co można jeszcze zwrócić uwagę przy kupnie Dustera (jakie są słabe punkty) np w blachówie, czy w czymkolwiek... (bo np. Opel Astra 1.4 ma silnik na łańcuchu ale osprzęt wytrzymuje np. 60 -80 tyś. - kolega miał i strasznie na to narzekał).

Jak zabezpieczenie antykorozyjne? Duster jest dobrze zabezpieczony czy ma problem np. z nadkolami?

Za wszelkie opinie będę wdzięczny....
Ostatnio zmieniony przez arturro_w 2014-01-23, 07:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-23, 08:24   

dacie mają cienki lakier . W pojedynczych sztukach pojawiały się małe ogniska korozji wynikało to pewnie z gorszej partii materiału .
tuprzykładowy pechowiec ten temat też przejrzyj
Są też pewne elementy które będę wskazywać gdzie auto było użytkowane (ciężki teraz itp)
wgniecenia chłodnicy ,porysowane nadkola tylne
Wersja 4x2 wydaje mi się że miała plastikową dolną osłonę silnika jej brak lub uszkodzenie może sugerować jazdę poza asfaltem
Wiadomo że auto użytkowane poza asfaltem będzie szybciej wymagało inwestycji w zawieszenie a może to być argument w negocjacjach
To co ci tu stawiłem to oczywiście nisza , nie przerażaj sie ale masz kawę na lawę .
Z tą wiedzą możesz wybrać dobrą sztukę a nie łykać wszystko jak pelikan 8-)
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-01-23, 08:45, w całości zmieniany 5 razy  
 
arturro_w 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 42
Skąd: Oborniki
Wysłany: 2014-01-24, 11:45   

Jak wygląda interwał wymiany rozrządu- czy są na pasku czy na łańcuchu?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3709
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-24, 12:08   

1.2 Tce jest na łańcuchu reszta silników na pasku. Interwał to 80 tys albo 120 tys.
 
arturro_w 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 42
Skąd: Oborniki
Wysłany: 2014-01-24, 12:11   

DrOzda napisał/a:
1.2 Tce jest na łańcuchu reszta silników na pasku. Interwał to 80 tys albo 120 tys.


Tzn. jaki jest przy 1.6 16v
a jaki przy 1.5 dci 90/110
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3709
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-24, 12:30   

Tyle ile w instrukcji i karcie przeglądów konkretnego numeru VIN. To się zmieniało w obrębie tego samego silnika.
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 540
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2014-01-24, 21:04   

Daster 1.6 16V rocznik 2010/2011 rozrząd wymiana przy 150 tys. km lub 8 lat wg. karty
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2014-01-24, 21:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-25, 00:09   

u mnie z kolei tak to wygląda

Bez tytułu.png
Plik ściągnięto 288 raz(y) 18,04 KB

 
arturro_w 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 42
Skąd: Oborniki
Wysłany: 2014-01-25, 12:20   

Karenzo napisał/a:
u mnie z kolei tak to wygląda


Super - bardzo przydatna tabelka :)
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-25, 14:30   

arturro_w napisał/a:
DrOzda napisał/a:
1.2 Tce jest na łańcuchu reszta silników na pasku. Interwał to 80 tys albo 120 tys.


Tzn. jaki jest przy 1.6 16v
a jaki przy 1.5 dci 90/110


Dla 1.5 dCi 90 wymiana paska rozrządu co 120 tys km lub 6 lat
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
arturro_w 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 42
Skąd: Oborniki
Wysłany: 2014-06-13, 13:33   

Poprzednia fura sprzedana - więc zaczynam tropić wampirka :)
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2014-06-13, 15:02   

od niedawna jeżdżę dokerem , zrobiłem nim nieco ponad 4 tys mało auto od XI 2014, silnik benzyna, czytałem o tym sporo jaki silnik ale myślę że robiąc max do 10 000 tyś rocznie więcej miasta krótkie odcinki a szacuję jego użytkowanie do 10 lat kiedyś z myślą o zagazowaniu więc chyba dobrze wybrałem ?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3714
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-13, 16:46   

trybik napisał/a:
od niedawna jeżdżę dokerem , zrobiłem nim nieco ponad 4 tys mało auto od XI 2014
:shock: :shock: :shock: chyba z 2013 r, bo jeszcze nie mieliśmy listopada tego roku..... :-D
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2014-06-13, 18:34   

sorki panowie od listopada ubiegłego roku
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-06-13, 19:22   

pluto napisał/a:
arturro_w napisał/a:
Tzn. jaki jest przy 1.6 16v
a jaki przy 1.5 dci 90/110

Dla 1.5 dCi 90 wymiana paska rozrządu co 120 tys km lub 6 lat

Dla 1.6 16V też co 120kkm lub 6 lat... tylko kol. Malygabrys ma w Dusterze jakiś taki cudowny ;-) K4M, że
malygabrys napisał/a:
Daster 1.6 16V rocznik 2010/2011 rozrząd wymiana przy 150 tys. km lub 8 lat wg. karty

------------
trybik napisał/a:
od niedawna jeżdżę dokerem , zrobiłem nim nieco ponad 4 tys mało auto od XI 2014, silnik benzyna, czytałem o tym sporo jaki silnik ale myślę że robiąc max do 10 000 tyś rocznie więcej miasta krótkie odcinki a szacuję jego użytkowanie do 10 lat kiedyś z myślą o zagazowaniu więc chyba dobrze wybrałem ?

Mam silne obawy, że 10 milionów km rocznie ten Dokker nie da rady zrobić ;-) ;-) . Wiadomo o co Ci chodziło, ale powinieneś napisać np. "10000 km" lub "10 tys. km" (ale nie "tyś"), ew. jak w slangu forów motoryzacyjnych "10kkm" :-) .

Ale generalnie, przy tych warunkach i założeniach, które wyżej przedstawiłeś, to odpowiadam: "TAK". Tak, to dobry wybór :-D .
 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2015-11-09, 17:17   

Dlaczego producent w Książce przeglądów podaje błędną informację co do wymiany paska rozrządu w Dusterze ?

CCF20151109_00000-001.jpg
Plik ściągnięto 105 raz(y) 153,49 KB

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-09, 19:31   

bo instytucja była drukowana w 2010 , a moja dacie można aktualizować codziennie .
Najwidoczniej życie pokazało że pasek nie jest taki trwały jak im się wydawało
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-09, 19:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 540
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2015-11-09, 19:52   

greg1367 napisał/a:
Dlaczego producent w Książce przeglądów podaje błędną informację co do wymiany paska rozrządu w Dusterze ?


Dlaczego błędną - dostałeś drukowaną instrukcję do samochodu? Nie masz obowiązku zakładać konta na myDacia, ale "masz" obowiązek stosować się do instrukcji i terminów przeglądów dla zachowania gwarancji. Ja mam taką informację czarno na białym - w czym problem? Pozostaje jeszcze wskazanie ASO jeśli dalej serwisujesz tam auto.

Nawet wszedłem na my dacia - i wygenerowałem po vin kartę przeglądów - CZYTAJCIE
http://www.dacia.pl/esc/m...1HSDAM544733312
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2015-11-09, 20:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne